Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 163 worden weergegeven.
  1. #51

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    .
    Jullie moeten allemaal eens wat meer blowen, daar wordt je relaxed van
    Antwoord op vorige vraag: Ik weet het niet... ik denk het dus alleen maar

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte


    Antwoord op vorige vraag: Ik weet het niet... ik denk het dus alleen maar
    ik heb het wel gedaan hoor, maar dat heb ik wel gehad, ik gebruik nu alleen nog maar cocaine en af en toe wat LSD

  4. #54

    Standaard

    Eigenlijk wil ik een heel verhaal vertellen over wat ik hiervan vind, maar ik ga geen risico lopen op een taalfout en de soms lullige reacties hierop.
    Iemand beoordelen op zijn taalkennis hoort niet thuis op een dvd forum.


    p.s. de oproep van Eric is wel een goede, er kan best wat leesbaarder gepost worden, maar de taalpuristen, daar kan ik niks mee. In die zin dat ik me niet kan voorstellen dat je je aan zo een onbenulligheid gaat ergeren.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  5. #55

    Standaard

    voordat iemand ook maar denkt dat het echt waar is...het is maar een grapje hoor

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Eigenlijk wil ik een heel verhaal vertellen over wat ik hiervan vind, maar ik ga geen risico lopen op een taalfout en de soms lullige reacties hierop.
    Iemand beoordelen op zijn taalkennis hoort niet thuis op een dvd forum.


    p.s. de oproep van Eric is wel een goede, er kan best wat leesbaarder gepost worden, maar de taalpuristen, daar kan ik niks mee. In die zin dat ik me niet kan voorstellen dat je je aan zo een onbenulligheid gaat ergeren.
    helemaal met jou (zonder "W") eens

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Ik snap dat je het niet te gek moet maken. Ik snap dat je geen SMS-taal moet gebruiken op een forum, maar storen jullie je nou echt aan iemand die "idd" of "ff" zegt/typt.
    Kan ik me helemaal in vinden Luther.
    Als ik topicstarters intentie goed begrijp, heeft hij het over de leesbaarheid van de posts, niet over grammaticale foutloosheid.

    We hebben het hier over 'normaal' Nederlands. Taal is aan verandering onderhevig (wat niet betekend dat je per direct elk nieuwtje hoeft te adopteren). We zitten hiet met z'n allen op een relatief nieuw fenomeen wat betreft communicatievorm (internet forum), dat zal ongetwijfeld invloed hebben op het taalgebruik.

    Verder is je afkomst best van invloed op je taalgebruik. Leuk voorbeeld vind ik de Amsterdamse uitspraak "het verschil tussen kennen en kannen, kunnen we niet" (zo mooi verwoord door Osdorp Posse).

    Tot slot wil ik besluiten met de bedoeling van een post, je wilt iets duidelijk maken c.q. vragen aan de andere forummers, en als je dat in een hinderlijke vorm schrijft dan zal de behoefte bij de anderen niet hoog zijn om daar op te reageren.
    Dan heb je alleen jezelf te pakken.



    ps: ik probeer al bijna 50 jaar lang mijn d's en t's netjes op een rijtje te krijgen, is me nog steeds niet gelukt,
    ben ik nu af?

    . . . nothing but shadows and dust . . .
    t3h h0rr0r! -> Masters Of Horror!

  8. #58
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck


    p.s. de oproep van Eric is wel een goede, er kan best wat leesbaarder gepost worden, maar de taalpuristen, daar kan ik niks mee. In die zin dat ik me niet kan voorstellen dat je je aan zo een onbenulligheid gaat ergeren.
    helemaal mee eens ja
    we komen hiet tenslotte voor ons plezier en voor een beetje lol en de nodige kennis opdoen over dvd,s en ht spul
    maar nu zijn we te bang aan het worden om nog wat te posten want voor je het weet wordt...je van alle kanten aangevallen op je eventuele foutjes
    en dan is dat plezier toch erg rap verdwenen en dat zou heel erg zonde zijn van dit forum lijk me als het zo zou zijn
    mensen maak het leuk met elkaar en let wat minder op elkaars foutjes

  9. #59

    Standaard

    Er wordt echt niemand afgemaakt als hij / zij eens een foutje maakt.
    Toevallig gaat dit topic erover, en waarom ook niet er wordt ook over zoveel andere niet-DVD onderwerpen geschreven op het forum.

    Overigens moet ik wel zeggen dat er een groot verschil is tussen taalpurisme en goede grammatica. Tegen nieuwe woorden hoor je mij ook niet tekeer gaan als er geen mooi Nederlands alternatief voor bestaat. Iedere taal is een leentaal en dat is ook goed zo. Eindelijk eens een positieve kant van de globalisering!
    • sichtBAR • eyecandy DVD collection | Some people without brains do an awful lot of talking

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    helemaal mee eens ja
    we komen hiet tenslotte voor ons plezier en voor een beetje lol en de nodige kennis opdoen over dvd,s en ht spul
    maar nu zijn we te bang aan het worden om nog wat te posten want voor je het weet wordt...je van alle kanten aangevallen op je eventuele foutjes
    en dan is dat plezier toch erg rap verdwenen en dat zou heel erg zonde zijn van dit forum lijk me als het zo zou zijn
    mensen maak het leuk met elkaar en let wat minder op elkaars foutjes
    En het leuke van dit forum is dat er ook onderwerpen als deze gestart kunnen worden, waarin dat besproken kan worden.... Jammer is dat sommigen zich blijkbaar snel aangesproken of aangevallen voelen, terwijl daar geen aanleiding toe is Het gaat er ook niet om dat je op elkaar let of gaat letten. Wel dat er een thread is waarin je in dit geval over het taalgebruik kan spreken, niets meer en niets minder

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    Jammer is dat sommigen zich blijkbaar snel aangesproken of aangevallen voelen, terwijl daar geen aanleiding toe is Het gaat er ook niet om dat je op elkaar let of gaat letten. Wel dat er een thread is waarin je in dit geval over het taalgebruik kan spreken, niets meer en niets minder
    Precies!! Het valt me op dat er hier vooral over grammatika en spelling wordt gediscusseerd, terwijl Eric alleen maar vroeg om zoveel mogelijk in begrijpelijk Nederlands te schrijven en/of af-en-toe eens ergens een punt of kommaatje tussen te plakken.

    Solang ydereen chewoon duudeleik schreivt wattie bedoel en un beetju op sun sinsbauw bleift letten, iz er nix an het hand...

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Solang ydereen chewoon duudeleik schreivt wattie bedoel en un beetju op sun sinsbauw bleift letten, iz er nix an het hand...
    Erg goed Alex, door die komma halverwege begrijp ik precies wat je bedoelt
    Startrader, Safetrader

  13. #63

    Standaard

    [i][
    Edge,

    Is het niet ontploffen - ontplof - ontploft? Het 2de woord was toch de stam? (volgens jouw eerdere uitleg)
    Daarin heb je gelijk, maar dat bedoelde ik weer niet zo
    had dan even de regels strikter moeten aanhouden, my mistake!

    Wat ik met ontploffen bedoel is, is dat de verleden tijdsvorm, niet een "d" krijgt, maar een "t".


    Mbt tot je word/wordt en jou/jouw:

    (ik heb de volgende postings nog niet gelezen dus misschien is het al aan de orde gekomen)

    De ik-vorm krijgt nooit een extra t, de 2e persoonsvorm (jij) en 3e (hij, zij, u) wel (maar met uitzondering van willen dus)

    Dus
    ik word
    jij wordt
    hij wordt

    "Jouw" is een bezittelijk voornaamwoord
    het is jouw boek
    dit boek is van jou

    er volgt een w als er achter het bezittelijk voornaamwoord het zelfstandig naamwoord volgt.

    Ben inmiddels 26, dus het geleerde komt van een ver verleden.


    Overigens wil men alleen dat de leesbaarheid van postings bevorderd wordt. Hoofdletters, komma's en punten zijn hierin onmisbaar, want heeft iemand hier weleens een lap tekst gelezen zonder de juiste interpunctie? Zo'n posting wordt gauw overgeslagen en ik denk dat de poster juist graag zijn stem wil laten horen. Verder zie ik alleen maar flauwe opmerkingen over iemands grammaticale en spellingsvaardigheden wanneer er een verhitte discussie is ontstaan.


    mvg Edge

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edge
    Faarin heb je gelijk,
    En kijk in zulke gevallen gewoon eens naar het doedsenbort en besef dat iemand ook weleens gewoon mis kan meppen...

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edge
    Daarin heb je gelijk,
    He jammer... Ik was 'm net voor met quoten, maar het bewijsmateriaal is inmiddels vernietigd...

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    He jammer... Ik was 'm net voor met quoten, maar het bewijsmateriaal is inmiddels vernietigd...


    Mijn laatste edit is gelukkig gedaan voordat je dit hebt gepost, pfew.... Posten op het forum krijgt dezelfde spanning alsof je aan de andere (verkeerde) kant van het vuurpeleton staat...

    mvg Edge

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Precies!! Het valt me op dat er hier vooral over grammatika en spelling wordt gediscusseerd, terwijl Eric alleen maar vroeg om zoveel mogelijk in begrijpelijk Nederlands te schrijven en/of af-en-toe eens ergens een punt of kommaatje tussen te plakken.
    Het gaat in deze thread dus niet alleen om eric zijn post. Wat ik dus wil zeggen is; in Afrika sterven elke dag mensen van de honger, in Israel kun je niet veilig naar school omdat er 1 of andere gek wel eens met je meereist...dat is nt zo erg maar het feit dat ie een bom onder z'n jas draagt is wel wat anders, in Zuid-Amerika worden de boeren onderdrukt door de westerse handelaren waardoor ze amper kunnen leven en wij, hier in Nederland, maken ons druk of er op een forum wel een punt achter een zin wordt gezet.

    Denk daar maar eens over na

  18. #68
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Denk daar maar eens over na
    Zo kan je blijven nadenken ... tot het einde der tijden ... amen.

    Ik las ergens dat het wel eens voorvalt ten huize Luther Hartog dat er op een zaterdagavond vrienden komen kijken naar je 4 disc van LotR ... en dat er tijdens de discwissel veelvuldig van het toilet gebruik gemaakt wordt omdat er zoveel gedronken is ... terwijl er een heleboel mensen zijn die niet eens een wc binnenshuis hebben .... denk daar maar eens over na!


  19. #69
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    [B]terwijl Eric alleen maar vroeg om zoveel mogelijk in begrijpelijk Nederlands te schrijven
    en hier ging het tenslotte om
    en verders zijn alle onderwerpen welkom wat mij betref
    dit is namelijk altijd weer een reden om lekker met elkaar in discussie te gaan zonder dat ik mezelf aangesproken voel
    ik doe immers alleen maar mee aan een discussie met mijn eigen meningen
    moet toch kunnen lijk me zo martin de goeij??
    niet meer niets minder

  20. #70

    Standaard

    Zinnen met leestekens en zonder tientallen afkortingen... Ik denk dat het de crew hierom te doen is.
    Turbotaal mag best wel eens even maar een forum is geen chatbox.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    .... en wij, hier in Nederland, maken ons druk of er op een forum wel een punt achter een zin wordt gezet.

    Denk daar maar eens over na
    Dat noemen we WELVAART. We hoeven ons hier (gelukkig) niet druk te maken of er wel voldoende water is, of er geen mafketels met bommen in het openbaar vervoer zitten en weet ik veel wat.

    Dus hier hebben we alle tijd om ons druk te maken over de prijs van een dvd, de hoogte van onze postcount, tik- en taalfouten die men op het forum maakt en dat we het zo vaak vinden regenen in dit land. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Maar als jij je geroepen voelt je leven vanaf nu volledig te gaan toewijden aan het bestrijden van honger in de derde wereld en geweld in het midden oosten, mijn zegen heb je.
    Startrader, Safetrader

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    en hier ging het tenslotte om
    en verders zijn alle onderwerpen welkom wat mij betref
    dit is namelijk altijd weer een reden om lekker met elkaar in discussie te gaan zonder dat ik mezelf aangesproken voel
    ik doe immers alleen maar mee aan een discussie met mijn eigen meningen
    moet toch kunnen lijk me zo martin de goeij??
    niet meer niets minder
    Moet idd(!) kunnen, J.vandendool, het is ten slotte ook jouw feessie

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded

    Zo kan je blijven nadenken ... tot het einde der tijden ... amen.

    Ik las ergens dat het wel eens voorvalt ten huize Luther Hartog dat er op een zaterdagavond vrienden komen kijken naar je 4 disc van LotR ... en dat er tijdens de discwissel veelvuldig van het toilet gebruik gemaakt wordt omdat er zoveel gedronken is ... terwijl er een heleboel mensen zijn die niet eens een wc binnenshuis hebben .... denk daar maar eens over na!

    hehe, inderdaad..

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Donovan
    Dat noemen we WELVAART. We hoeven ons hier (gelukkig) niet druk te maken of er wel voldoende water is, of er geen mafketels met bommen in het openbaar vervoer zitten en weet ik veel wat.

    Dus hier hebben we alle tijd om ons druk te maken over de prijs van een dvd, de hoogte van onze postcount, tik- en taalfouten die men op het forum maakt en dat we het zo vaak vinden regenen in dit land.
    Wat ben jij dan een zielig mannetje..dus zolang jij het maar goed hebt en de wereld crepeert, dat is prima, want jij zit fijn met je geroosterde zalm voor je 200 cm breedbeeld.

  25. #75
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    Moet idd(!) kunnen, J.vandendool, het is ten slotte ook jouw feessie
    heej FEESTaltijd leuk

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •