Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.

Discussie: DvD via pc naar tv

  1. #1

    Standaard DvD via pc naar tv

    Hallo,

    Ik kijk mijn dvd's al enige tijd via mijn pc-dvd op tv. Alleen in SVHS-kwaliteit en dus geen dvd-kwaliteit. Is er software- of hardware-matigs iets aan te doen?

    Alvast bedankt

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Dat je nog de moeite neemt om te reageren. SUKKEL

  4. #4

    Standaard

    Laten we nou niet op elkaar gaan schelden, daar schieten we helemaal niets mee op. Als je wat verder zoekt op het forum en internet kom je misschien verder

  5. #5

    Standaard

    Ik ken zelf niets vinden, maar ik heb mijn tv ook aan mijn pc hangen en speel ook dvd's af, het ziet er echt mooi uit via s-video. Geef is wat meer info over je systeem, hoe het allemaal inelkaar steekt bij jou.

    mvg Johnny

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ketweezle
    Dat je nog de moeite neemt om te reageren. SUKKEL
    Mensen die pas 4 berichtjes hebben geplaatst hier, en nu al sukkel roepen
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  7. #7

    Standaard

    Mhh beetje oftopic gaan we, ketweezle respond :D .

  8. #8

    Standaard

    Hoi PlaneTeeR,

    Bedankt voor je zinvolle reactie. Ik heb een AMD Athlon 1ghz pc met een NVIDIA Geforce 2 MX 100/200 videokaart. Mbv een SVideo-kabel maak ik verbinding en ik kijk de films mbv TvTool en PowerDvD 4.0. Het resultaat is goed hoor, SVHS kwaliteit, maar geen DVD-kwaliteit.

  9. #9
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ketweezle
    Hoi PlaneTeeR,

    Bedankt voor je zinvolle reactie. Ik heb een AMD Athlon 1ghz pc met een NVIDIA Geforce 2 MX 100/200 videokaart. Mbv een SVideo-kabel maak ik verbinding en ik kijk de films mbv TvTool en PowerDvD 4.0. Het resultaat is goed hoor, SVHS kwaliteit, maar geen DVD-kwaliteit.
    Wat jij zegt is dus gewoon onmogelijk .... je kan die DVD kwaliteit op je PC onmogelijk reduceren tot SVHS kwaliteit .... maar heb je de instellingen voor je "2e" beeldscherm al eens gecheckt op je PC ... staat meestal ergens bij Configuratiescherm / Beeldscherm ... daar moet je ergens kunne instellen hoeveel kleuren en welke resoultie de TV als het ware moet aannemen ....als die op 256 kleuren staat is het natuurlijk heel wat minder qua kwaliteit ... maar ik gebruik thuis ook een S-Video kabel en die kwaliteit is tip top in orde ...

    Wat betreft TV Tool daar heb ik nog nooit van gehoord ... kun je hier wat meer uitleg over geven ? Ik zie niet in waarom je nog extra software zou nodig hebben om op je TV te kijken als je grafische kaart al over een video uitgang beschikt ...

  10. #10

    Standaard

    Idd dat je de DVD kwaliteit niet kan reduceren naar SVHS kwaliteit. Ik heb zoals ik eerder al zei ook mijn pc op tv en ben zeer tevree over de kwaliteit. Ik heb de gewone dvd kwaliteit op mijn tv hoor, en ik heb hem op dezelfde manier aangesloten.

    TVTool is een handig tooltje om makkelijk alles te configureren.
    Bijvb: Kleur, TV-formaat, Resolutie, scherm grootte, flikkerfilter enz.
    Ik vind deze tool heel erg handig.

    Maar ff terug> Ketweezle heb je verschillende resoluties geprobeerd?

  11. #11
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PlaneTeeR
    Idd dat je de DVD kwaliteit niet kan reduceren naar SVHS kwaliteit. Ik heb zoals ik eerder al zei ook mijn pc op tv en ben zeer tevree over de kwaliteit. Ik heb de gewone dvd kwaliteit op mijn tv hoor, en ik heb hem op dezelfde manier aangesloten.

    TVTool is een handig tooltje om makkelijk alles te configureren.
    Bijvb: Kleur, TV-formaat, Resolutie, scherm grootte, flikkerfilter enz.
    Ik vind deze tool heel erg handig.

    Maar ff terug> Ketweezle heb je verschillende resoluties geprobeerd?
    Ah ok bedankt voor de uitleg omtrent dat prog'je ... het moet volgens mij ook aan de resolutie of de kleurdiepte te wijten zijn ...

  12. #12

    Standaard

    Als jullie met DVD-kwaliteit RGB bedoelen vraag ik me toch af hoe je met een SVHS-kabel een RGB-signaal op je tv tovert.... Ik denk dat je wel degelijk kwaliteitsverschillen krijgt wanneer een je een PC-DVD vergelijkt met een goede losstaande DVD-speler, dus het advies van Scarface2002 om een DVD-speler te kopen klinkt misschien lullig, maar is in mijn ogen zo gek nog niet.

  13. #13
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MarcoV
    Als jullie met DVD-kwaliteit RGB bedoelen vraag ik me toch af hoe je met een SVHS-kabel een RGB-signaal op je tv tovert.... Ik denk dat je wel degelijk kwaliteitsverschillen krijgt wanneer een je een PC-DVD vergelijkt met een goede losstaande DVD-speler, dus het advies van Scarface2002 om een DVD-speler te kopen klinkt misschien lullig, maar is in mijn ogen zo gek nog niet.
    Volgens zit je toch effe verkeerd hoor, S-Video is niet gelijk aan SVHS !!

  14. #14

    Standaard

    Leg eens uit dan? Ik zier hier de termen SVHS en S-video ook door elkaar gebruikt worden?

    Evengoed kan ik er naast zitten, maar je opmerking is geen antwoord op mijn vraag

  15. #15
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MarcoV
    Leg eens uit dan? Ik zier hier de termen SVHS en S-video ook door elkaar gebruikt worden?

    Evengoed kan ik er naast zitten, maar je opmerking is geen antwoord op mijn vraag
    Voor zover ik weet is SVHS een opgewaardeerde vorm van VHS .... en S-Video is gewoon een naam van een soort bekabeling zoals je coaxiaal en fiber optic en dergelijke meer hebt .... het ene is dus een kwaliteitsstandaard het andere een benaming voor een kabel die zelf niet bijdraagd aan de kwaliteit .... s-video zal zelfs beter qualiteit leveren dan standaard RCA (composiete) aansluitingen ...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Voor zover ik weet is SVHS een opgewaardeerde vorm van VHS .... en S-Video is gewoon een naam van een soort bekabeling zoals je coaxiaal en fiber optic en dergelijke meer hebt .... het ene is dus een kwaliteitsstandaard het andere een benaming voor een kabel die zelf niet bijdraagd aan de kwaliteit .... s-video zal zelfs beter qualiteit leveren dan standaard RCA (composiete) aansluitingen ...
    Ok, laten we het er dan op houden dat een S-video signaal wordt vrzonden over die SVHS-kabel. Zou dat niet zo zijn dan heb je geen signaalverbetering tov composiet. Dit is wel techniek volgens de jbl-methode (en niet helmaal juist, voor mij is dit de klok en de klepel-verhaal dus ik zoek nog wel eens uit hoe het zit).

    Mijn punt blijft staan. Als met DVD-kwaliteit RGB wordt bedoeld, dan kun je volgens mij op de manier die in deze thread staat beschreven dat niveau niet halen; de hardware staat dat niet toe. Zou het wel kunnen, dan zit je nog met de kwaliteit van de gebruikte apparatuur. Dat is natuurlijk niet voor iedereen een issue, maar toch...

  17. #17
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MarcoV
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Voor zover ik weet is SVHS een opgewaardeerde vorm van VHS .... en S-Video is gewoon een naam van een soort bekabeling zoals je coaxiaal en fiber optic en dergelijke meer hebt .... het ene is dus een kwaliteitsstandaard het andere een benaming voor een kabel die zelf niet bijdraagd aan de kwaliteit .... s-video zal zelfs beter qualiteit leveren dan standaard RCA (composiete) aansluitingen ...
    Ok, laten we het er dan op houden dat een S-video signaal wordt vrzonden over die SVHS-kabel. Zou dat niet zo zijn dan heb je geen signaalverbetering tov composiet. Dit is wel techniek volgens de jbl-methode (en niet helmaal juist, voor mij is dit de klok en de klepel-verhaal dus ik zoek nog wel eens uit hoe het zit).

    Mijn punt blijft staan. Als met DVD-kwaliteit RGB wordt bedoeld, dan kun je volgens mij op de manier die in deze thread staat beschreven dat niveau niet halen; de hardware staat dat niet toe. Zou het wel kunnen, dan zit je nog met de kwaliteit van de gebruikte apparatuur. Dat is natuurlijk niet voor iedereen een issue, maar toch...
    qualiteit kan echt net even goed zijn ... aangezien ik in mijn geval thuis net dezelfde kabels gebruik tussen m'n dvd speler en mijn tv als tussen mijn pc en mijn tv ... maar ik twijfel wel aan de capaciteiten van die Geforce 2 MX op dat vlak ... ik heb namelijk de Ati All-in-Wonder Radeon 8500DV die toch meer video gericht is ...

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop

    qualiteit kan echt net even goed zijn ... aangezien ik in mijn geval thuis net dezelfde kabels gebruik tussen m'n dvd speler en mijn tv als tussen mijn pc en mijn tv ... maar ik twijfel wel aan de capaciteiten van die Geforce 2 MX op dat vlak ... ik heb namelijk de Ati All-in-Wonder Radeon 8500DV die toch meer video gericht is ...
    Mag ik dan aannemen dat je een High-end scartkabel gebruikt die dus RGB weergeeft? Anders kijk je volgens mij gewoon in s-VHS kwaliteit, en dat is niet het hoogst haalbare.

    Gelukkig is het beoordelen van kwaliteit van beeld een subjectief begrip. Ik heb toevallig laatst wat kabeltjes etc getest en neem van mij aan, zelfs het verschil tussen twee RGB-capable scart kabels uit verschillende prijsklassen kun je zien...had ik in ieder geval niet verwacht :wink:

    Ik denk trouwens dat je met je opmerking over de Ati kaart gelijk hebt... Nvidea is toch meer games gericht.

  19. #19
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MarcoV
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop

    qualiteit kan echt net even goed zijn ... aangezien ik in mijn geval thuis net dezelfde kabels gebruik tussen m'n dvd speler en mijn tv als tussen mijn pc en mijn tv ... maar ik twijfel wel aan de capaciteiten van die Geforce 2 MX op dat vlak ... ik heb namelijk de Ati All-in-Wonder Radeon 8500DV die toch meer video gericht is ...
    Mag ik dan aannemen dat je een High-end scartkabel gebruikt die dus RGB weergeeft? Anders kijk je volgens mij gewoon in s-VHS kwaliteit, en dat is niet het hoogst haalbare.

    Gelukkig is het beoordelen van kwaliteit van beeld een subjectief begrip. Ik heb toevallig laatst wat kabeltjes etc getest en neem van mij aan, zelfs het verschil tussen twee RGB-capable scart kabels uit verschillende prijsklassen kun je zien...had ik in ieder geval niet verwacht :wink:

    Ik denk trouwens dat je met je opmerking over de Ati kaart gelijk hebt... Nvidea is toch meer games gericht.
    het zou zelfs zo moeten zijn dat s-video beter is dan RGB ...

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    het zou zelfs zo moeten zijn dat s-video beter is dan RGB ...
    Ik moet je teleurstellen

    De technische uitleg daarvoor is op Internet best te vinden, er zijn zat forums te vinden waar mensen veel beter kunnen uitleggen waarom RGB beter is dan dat ik dat kan :wink:

  21. #21
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MarcoV
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    het zou zelfs zo moeten zijn dat s-video beter is dan RGB ...
    Ik moet je teleurstellen

    De technische uitleg daarvoor is op Internet best te vinden, er zijn zat forums te vinden waar mensen veel beter kunnen uitleggen waarom RGB beter is dan dat ik dat kan :wink:
    tja mij is het toch gelijk .... ik kijk altijd DVD op PC ...

  22. #22

    Standaard

    RGB is beter dan S-video en zeker dan composiet omdat het de kleuren gescheiden stuurt. S-video stuurt het door een kabel en helderheid door de andere kabel (y/c).

    Volgens mijn moeten we de term SVHS verwerpen en het gewoon over S-video hebben.

    Maar hoe zit het nu met ketweezle?

  23. #23
    pba
    Guest

    Standaard

    ik ben wel helemaal nieuw hier, maar de 2de en de derde posts:
    Ketweezle Geplaatst: 24-02-2003 19:26 Onderwerp:

    --------------------------------------------------------------------------------

    Dat je nog de moeite neemt om te reageren. SUKKEL


    Scarface2002 Geplaatst: 24-02-2003 17:35 Onderwerp:

    --------------------------------------------------------------------------------

    koop een dvd-speler
    Is dat normaal hier?? Ik vind beide beetje fout reageren! Zelf heb ik een stand-alone dvd speler (Philips LX3000) die me goed bevalt.....maar ik wil nu heel graag de divxjes die ik normaal op mijn laptoppie afspeel...of via een s-video kabel naar de tv sluizen of converteren naar svcd en zelf subtitles eronder zetten.....

    Met beide nog geen ervaring maar wat raden jullie aan???

  24. #24

    Standaard

    Ik zou met s-video kabel werken. Als je DivX naar SVCD codeert word het bar slecht beeld, niet aan te raden om te doen je verliest veel kwaliteit.

  25. #25
    pba
    Guest

    Standaard

    Bedankt PlaneTeer!!

    Snel en correct antwoorden daar hou ik van!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •