De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Instellen Sub Woofer

    Ik heb eeb JAMO SW 708 (actief) en nou zitten er achterop twee draaikoppies.

    1 LEVEL met oneindigtekentje - 0
    2 CUT-OFF FREQUENCY met 70 - 150 dB

    Wat de LEVEL knop doet is duidelijk maar wat stel ik precies in met de CUT-OFF knop?

    Is dat wanneer de sub stopt met het weer geven van lage tonen bv hoger dan 100dB ofzo??

    Gr Maarten.


    Oja sub heb ik 'ns een keertje gekocht bij de MM (was plankexemplaar zonder boekkie)

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Je heb zelf al je antwoord gegeven

  3. #3

    Standaard

    ik neem aan dat de cutoff niet in DB maar in Hz wordt weergegeven? Dat het gewoon een andere naam is voor cross-over?
    Mvg,

    Christiaan

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Dat het gewoon een andere naam is voor cross-over?
    Dat is inderdaad het juiste woord 8)

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    ik neem aan dat de cutoff niet in DB maar in Hz wordt weergegeven? Dat het gewoon een andere naam is voor cross-over?
    Mvg,

    Christiaan
    Een cross-over gebeurd in een versterker of een 2 (of meer)-weg speaker. Een sub heeft inderdaad alleen een cut-off. Boven die freq geeft ie geen geluid weer. Heb je je sub alleen op low-level aangesloten (dus dedicated subuitgang) en je regelt in je versterker de cross-over, dan kun je in principe de cut-off op maximaal zetten, omdat freq's boven de cross-over frequentie naar je normale speakers gaan. Heb je echter, net als ik, zowel een low-level als een high-level (parallel aan de fronts) connectie naar je sub, dan kun je 't beste de cut-off gelijk stellen (of ietsje hoger) aan de fronts. Maar absoluut niet te laag, omdat je dan een frequentiegat krijgt.

    Zat er bij je sub geen goede handleiding? Of kun je niks downloaden van de site van de fabrikant? Ik vind het namelijk nogal raar dat je dit soort basic vragen hier moeten vragen, terwijl dit toch meestal duidelijk beschreven staat in de handleiding...

  6. #6

    Standaard Re: Instellen Sub Woofer

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dunky
    Oja sub heb ik 'ns een keertje gekocht bij de MM (was plankexemplaar zonder boekkie)
    Geen handleiding dus. En basic?? Doe pas 6 jaar aan HT maar ben in maart verhuisd en moest alles anders opbouwen. En ja elk huis is anders.
    Heb hiervoor nooit gekeken naar de sub.


    -------

    Heb de SW gewoon op de SW out tulp zitten in de versterker. Dus niet tussen de hoofdluidpsprekers (tussen hoofdluidsprekers is dan toch meestal passief?)

    -----

    Op de sub achterop staat zowel bij LEVEL als bij CUT-OFF FREQUENCY dB.

    Gr Maarten

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan
    Heb je je sub alleen op low-level aangesloten (dus dedicated subuitgang) en je regelt in je versterker de cross-over, dan kun je in principe de cut-off op maximaal zetten, ...
    En dit is in principe de beste manier

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •