De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.

Discussie: Hoe opnemen van tv?

  1. #1

    Standaard Hoe opnemen van tv?

    Hoe kan ik met een dvd-brander in de pc van de tv opnemen,heb ik hier een tv-kaart voor nodig??

    Wat is de beste manier??

  2. #2

    Standaard Re: Hoe opnemen van tv?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S.
    Hoe kan ik met een dvd-brander in de pc van de tv opnemen,heb ik hier een tv-kaart voor nodig??
    Wat denk je zelf?
    Ja...je hebt een TV kaart nodig.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S.
    Wat is de beste manier??
    Bij zo'n TV kaart zit software om dingen van TV of je video. Meestal hebben ze ook een video-ingang (s-video of een composiet/tulpstekkertje) voor dat doel. Ik heb een Pinnacle en daar kies ik dan voor DVD en dan maakt ie een MPG file aan. Als je een DVD wilt maken moet je MPG hebben. Als je een AVI file hebt, moet dat eerst worden omgezet. Dat kost extra tijd, dus het is het handigste als je het direct in een MPG kan laten stoppen.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  3. #3

    Standaard

    Wat denk je zelf?
    Ja...je hebt een TV kaart nodig.
    Dat wist ik dus niet,niet iedereen is zo slim als jij

    Ik heb dus totaal geen ervaring met dvd-branders en tv-kaarten,vandaar m'n vraag en ik wil gewoon zeker weten voordat ik iets ga kopen waarnaar ik het beste kan zoeken.

    In ieder geval bedankt voor je antwoord ben weer een heel klein stapje verder.

  4. #4

    Standaard

    je kunt via een tv kaart op je hd opnemen. later kun je ze op een dvd wegbranden. soms is er ook een direct to disc functie aanwezig, zodat je rechtstreeks op een dvd kunt branden.
    je kunt hetgeen je opneemt beter eerst op je hd zetten, zodat je ze na die tijd nog kunt bewerken eventueel. meestal heb je verschillende compressie-opties. het gaat van vcd tot dvd. vcd is mpeg 1, svcd en dvd mpeg2 met verschillende bitstreams.

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de info,ik ga van de week maar even een PINNACLE PCTV RAVE TV KAART kopen...

  6. #6
    JeanLeGrand
    Guest

    Standaard

    Hm,

    Die Pinnacle Rave is wel Mono, dan mis je wel je Stereo cq Dolby Prologic effecten. Er is een nieuwe Pinnacle PCTV stereo uit (ca 59€).
    Let daar dus op bij aanschaf.

  7. #7

    Standaard

    Bedankt voor de tip,nu heb ik wat spul gezocht,is dit voldoende om te kunnen opnemen van tv:

    PINNACLE PCTV PRO TV KAART € 89.95

    Kijk televisie en beluister radio, in stereokwaliteit op je PC, terwijl je bezig bent met andere applicaties
    Eersteklas stereo TV en radio opnames
    Brand je eigen VCD's, SVCD's of DVD's met je CD of DVD brander
    Pauzeer je TV programma's wanneer je wilt. Kijk later verder waar je gestopt bent
    Hardware
    PCTVpro PCI kaart, compact ontwerp met gecombineerde hyperband kabel
    en stereo FM tuner, TV stereo decoder
    Infrarood afstandsbediening met AA batterijen (ook programmeerbaar
    voor andere applicaties)
    Infrarood ontvanger voor seriële muispoort (RS232 9-pin)
    Audiokabel (ca. 30 cm lang; 2 x 3, 5mm connector) voor doorlussen naar
    een geluidskaart

    Software

    PCTV Vision en PCTV Radio applicatie met digitale videorecorder / timeshift-functie
    voor Windows® XP / Me / 98 / 2000

    WebTekst voor het combineren van teletekst en internet en voor een pijlsnelle
    toegang tot alle teletekstpagina's met comfortabele zoekmachine alsmede
    TOP-tekst support

    Pinnacle T-Rex conversie programma voor multimedia bestanden
    Pinnacle Studio 7 videobewerkingssoftware (probeerversie)

    Minimum systeem vereisten:
    Pentium II 450 resp. Celeron 600 of gelijkwaardige PC met 128 MB RAM
    DirectX 8 (of hoger) compatibele VGA- en geluidskaart
    CD-ROM speler, muis
    Eén vrij PCI slot, PCI 2.1 compatibel
    Windows 98 (Tweede editie) / Me / 2000 / XP

    Technische gegevens:
    Decoder/PCI Busmaster-Controller-Chip - Conexant CN878
    TV tuner
    Top kwaliteit tuner met volledige ondersteuning voor hyperband kabeltelevisie
    Stereo en multi-kanaal TV geluid met geïntegreerde
    NICAM en CCIR 2xFM ondersteuning
    Stereo FM radio ontvangst
    Antenne-ingang - 2 IEC adapter TV + FM radio
    Video-ingangen - S-video (Hosiden connector) - Composiet video (RCA connector)
    Audio-uitgang - 3, 5mm aansluiting voor stereo koptelefoon (extern)

    DVDWRITER NEC 1300 DVD䕯RW ZWART

    NEC ND-1300
    DVD +/- R/RW writer
    4x DVD +/-R
    2.4x DVD +RW
    2x DVD -RW
    10x CDRW
    16x CDR
    12x DVD lezen
    40x CD lezen
    excl. Software
    -----------------------------------------------------

    Data transfer rate:
    DVD:8….12x (max. 16200 kByte/s) - read
    +R: 4x CLV (5520 kByte/s) - write
    +RW: 2.4x CLV (3300 kByte/s) - write
    -R: 4x CLV (5520 kByte/s) - write
    -RW: 2x CLV (3300 kByte/s) - write
    CD:17…40x (2550-6000 kByte/s) - read
    -R: 16x CLV (2400 kByte/s) - write
    -RW: 10x CLV (1500) kByte/s - write

    Memory capacity: 2MB Cache

    Access time: 140 ms DVD-ROM
    120 ms CD-ROM

    Modes supportedVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, DVD-Video, CD-ROM, CD-ROM XA, CD-Audio, CD Extra, CD Text, CD-I Ready, CD-Bridge, Photo-CD, Video CD, Hybrid CD

    Interface:IDE/ATAPI Ultra DMA33

    Audio connections:Headphone jack and volume control at front, plus digital-out and line-out at the back (MPC compatible)

    PIO mode:Mode 4

    Special features:Vertical operation possible, anti-dust seal PC 99-compatible

    SCARTBLOKJE AB2075

    AV scart adapter

    Deze Scartadapter is voorzien van SVHS en Tulp ingangen.
    Tevens beschikt de adapter over een I/O schakelaar zodat de scartadapter als input- en als output adapter te gebruiken is.

    Voorzien van vergulde contacten


    Audio I/O :2x Cinch Female
    Comp. Video I/O :1x Cinch Female
    SVHS I/O :4 polig MiniDin Female
    Aansluiting : Scart Male verguld

    En waar kan ik aan goedkope dvd-r's komen?

    Grzt Wim.

  8. #8

    Standaard

    Wat je beschrijft is precies wat ik heb. PCTVPro is een prima dingetje en de NEC is een perfecte brander (check effe Herrie's NEC portal voor alternatieve firmware). Ik heb een P4@2,8Ghz en 1Gb geheugen en dat is uitermate geschikt om TV programma's op te nemen. Ik heb +/- 30% CPU gebruik als ik opneem op DVD kwaliteit. Ik denk dat een 2Ghz ook al goed gaat. Belangrijk is toch dat je verder te PC met rust laat als ie bezig is. Ik heb een aantal keren toch doorgewerkt terwijl ik een videoband overzette, maar heb later toch synchronisatieproblemen gehad. Later geprobeerd is alle rust en toen was alles goed. Zeker weten doe ik het dus niet, maar let er even op.

    Ik zou btw niet voor zo goedkoop mogelijke DVD-R's gaan. Die paar rotcenten zijn de moeite van de ellende niet waard. Soms doen ze het goed, maar je weet nooit of het er over een jaar nog steeds op staat. Ik heb dat met goedkope CD-R's ook gehad en ik begin er niet meer aan. Momenteel betaal ik net iets meer dan €2 per stuk en dat vind ik acceptabel.

    Succes!
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  9. #9

    Standaard

    ik heb inmiddels de Pnacle pro tvkaart nu is m'n vraag hoe krijg ik beeld van m'n computer naar m'n tv?

    Ik heb een scartblokje in m'n tv in extern 3 deze heeft een in en output deze heb ik verbonden met m'n pinacle tv-kaart met s-video kabel,nu krijg ik nog steeds geen beeld op m'n tv-scherm moet ik hiervoor een speciaal programma gebruiken?

    Grtz Wim.

  10. #10

    Standaard

    nu krijg ik nog steeds geen beeld op m'n tv-scherm moet ik hiervoor een speciaal programma gebruiken?
    Dat hoeft toch helemaal niet? Het gaat er toch om dat je TV beeld op je monitor te zien krijgt om te kunnen opnemen? Daar is die kaart toch voor bedoeld?
    Zoals de Pinnacle site vermeldt: "Turn on, tune in and record! PCTV Pro transforms your PC into a TV and digital video recorder for a new way of recording your favorite shows." Duidelijker kan haast niet.
    Het is volgens mij niet mogelijk om je TV tegelijkertijd een inputsignaal en een output signaal te laten verwerken.

  11. #11

    Standaard

    Nou ik had het eigenlijks zo in gedachten dat als ik een serie opneem van tv op de hardeschijf ik het dan via m'n harde schijg ook weer op m'n eigen tv kan zien in plaats van het monitor-scherm,ik heb ook een videokaart Nvidia waar ook een svideo aansluiting opzit.

    Dus met de Pinacle tvkaart opnemen en met de nvidia kaart aansluiting op m'n tv.zodat ik beeld van m'n computer op tv krijg.


    Hopelijk snappen jullie het nog...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S.
    Hopelijk snappen jullie het nog...
    Ik doe mijn best :wink:
    De TV out zit op hetzelfde scartblokje? Zit er een schakelaar op ? (In/Out?)
    Heb je voorheen al het beeld van je PC op je TV gehad? Zoja, op dezelfde manier weer aansluiten lijkt me.

  13. #13

    Standaard

    Er zit een in en out schakelaar op het scartblokje,nee heb niet eerder pc op m'n tv gehad,ik denk dat ik daar een programma voor nodig heb?

    Ga het morgen weer 's proberen met de Nvidea kaart...

  14. #14

    Standaard

    Hier heb je geen exta software voor nodig, dit kun je gewoon instellen met de settings voor je beeldscherm

  15. #15

    Standaard

    Oke ga ik dat nu 's proberen...

  16. #16

    Standaard

    Hmmm waar moet ik zoeken dan,schijnt nog niet erg te lukken....

  17. #17

    Standaard

    Geen idee hoe dat onder Wintendoos (I'm a Mac man) heet: iets van Start > Settings of Configuratiescherm > Beeldscherm enz.
    In ieder geval op dezelfde plek waar je de resolutie van je scherm kunt aanpassen.
    Eerlijk gezegd (don't take this personally) is dit vrij elementaire stuff. Ik hou mijn hart vast als je straks een dvd-tje wilt gaan branden.
    Om maar even er een moviequote uit Se7en tegenaan te gooien: "He's experienced about as much pain and suffering as anyone I've encountered, give or take, and he still has Hell to look forward to."
    :wink:

  18. #18

    Standaard

    een dvdt'je heb ik al gebrand zonder problemen ,dus dat valt al weer mee Mark :wink:

    Kan best zijn dat het eenvoudig is maar ik krijg het niet voor elkaar,ik weet ook wel waar ik moet zijn voor m'n beeld-instellingen,maar ik weet niet hoe ik het beeld van de cpu op m'n tv-scherm krijg via de beeldinstellingen,ik kan naar nview daar zie ik een monitor en een functie kloon en nog wat maar ik kan niks selecteren..

    Bedankt voor je hulp.

  19. #19

    Standaard

    Nogmaals, no offense
    Zat er bij de Nvidia drivers niet iets van TwinView software o.i.d.? (dat meen ik me uit een ver verdrongen verleden te herinneren) Daarmee kon je een 2e monitor of TV aansturen. Na installatie verscheen deze optie ook in eerdergenoemd configuratiescherm.

  20. #20

    Standaard

    Kijk zie dat wist ik niet ik ga 's even zoeken naar zo'n twinview programma,nogmaals bedankt voor je hulp 8)

  21. #21

    Standaard

    Maar goed, jij had het over NView, hebben we het niet over hetzelfde?

  22. #22

    Standaard

    Mark S je hebt gelijk,helaas lukt het me niet.

    Nieuwe vraag nu ga ik dus opnemen van tv met het programma pctv vision en dan ga ik naar instellingen bij de opname daar kan ik kiezen uit video-opname: VCD,SVCD,DVD Longplay,DVD,aangepast welke is het beste?

    Het is de bedoeling om het later naar dvd te branden,dit doe ik met nero moet ik het branden als dvd-video of als dvd-rom?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S.
    Mark S je hebt gelijk,helaas lukt het me niet.

    Nieuwe vraag nu ga ik dus opnemen van tv met het programma pctv vision en dan ga ik naar instellingen bij de opname daar kan ik kiezen uit video-opname: VCD,SVCD,DVD Longplay,DVD,aangepast welke is het beste?

    Het is de bedoeling om het later naar dvd te branden,dit doe ik met nero moet ik het branden als dvd-video of als dvd-rom?
    Geen idee, ben verder weinig bekend met PC's in het algemeen en genoemde software in het bijzonder.
    Qua capture settings zou ik zeggen DVD, of DVD longplay (afhankelijk van de duur van het programma: 90 minuten of hoger, kies dan voor DVD longplay)

    Branden zou ik dan als DVD-ROM (in UDF format).
    Het lijkt mij dat Nero bij de DVD-video optie zelf het bronmateriaal nog gaat encoderen, wat volgens mij niet nodig is aangezien je TV kaart al in MPEG2 kan opnemen.
    CD of SVCD zou ik dus niet kiezen aangezien je het uiteindelijk op DVD wilt branden.
    Misschien dat andere mensen daar meer info over kunnen geven.

  24. #24

    Standaard

    Ik heb even een vraagje.

    Ik een tijdje terug een pinnacle pttv stereo gekocht om hiermee te capturen. Ik heb het geluid via de interne cd-in op mijn moederbord aangesloten maar krijg nu slecht geluid als ik iets opneem beeldkwaliteit is wel gewoon goed. Ligt dit nou aan de software of aan de manier van aansluiten?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •