Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke TV-kaart voor DVD opname's ?

    Zoals het topic al zegt:

    Wat is een goede TV-kaart voor het kunnen branden van uitzendingen op dvd?

    Heb een nieuwe dvd-brander aangeschaft voor de pc en wil met behulp van een TV-kaart uitzendingen opnemen.
    Ben echter niet zo bekend met TV-kaarten en daarom de vraag welke het best is.

    Heb nu een P4 3.2GHZ, 1GHZ Mem., 292GB HDD.

    Alvast bedankt voor mogelijke input,


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  2. #2

    Standaard

    pfff lastig! Als ik jou was zou ik geen super goedkope halen maar ook geen extreem dure. Het is ook heel belangrijk dat hij een sterk signaal binnen krijgt. Vriend van mij heeft de Pinacle studio en had echt ruk beeld. Toen kochten ze beneden nieuwe TV en signaal versterker, was een wereld van verschil! Maar kun je niet net zo goed een DVD recorder of HD recorder kopen?
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  3. #3

    Standaard

    @JCL,

    Het signaal wat we hier hebben is perfect dus daar zal ik geen probleem mee krijgen. (heb alles vanaf binnenkomende CAI vervangen door hoogwaardige componenten).

    DVD Recorder vind ik niet nodig, heb nu een Plextor PX-712SA in de pc zitten en vind het gewoon makkelijker om middels een tv-kaartje programma's op te nemen.
    Een aparte dvd- en/of hd-recorder is niet nodig mijns inziens.
    Gewoon op de pc programmaatje opnemen + branden en dan op stand-alone dvd-speler kijken (Marantz DV-6400 Van Medevoort gemodificeerd).

    Heb natuurlijk al wel zitten rond kijken.
    De type's waar ik op dit moment tussen zit te twijfelen zijn:

    * AOpen VX2000S (richtprijs €245.00)
    * Hauppauge WinTV PVR-USB2 (richtprijs €190.00)
    * Pinnacle PCTV USB2 (richtprijs €85.00)
    * Terratec Cinergy 600 TV EM (richtprijs €105.00)

    Zoals je ziet gaat mijn voorkeur uit naar een externe oplossing. Dit gezien ik mijn pc intern zo open/vrij mogelijk wil houden.

    Mochten er redenen zijn waarom USB2-oplossingen niet goed en/of minder zijn dan een interne oplossing dan hoor ik die graag.


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroenenagnes
    @JCL,

    Het signaal wat we hier hebben is perfect dus daar zal ik geen probleem mee krijgen. (heb alles vanaf binnenkomende CAI vervangen door hoogwaardige componenten).

    DVD Recorder vind ik niet nodig, heb nu een Plextor PX-712SA in de pc zitten en vind het gewoon makkelijker om middels een tv-kaartje programma's op te nemen.
    Een aparte dvd- en/of hd-recorder is niet nodig mijns inziens.
    Gewoon op de pc programmaatje opnemen + branden en dan op stand-alone dvd-speler kijken (Marantz DV-6400 Van Medevoort gemodificeerd).

    Heb natuurlijk al wel zitten rond kijken.
    De type's waar ik op dit moment tussen zit te twijfelen zijn:

    * AOpen VX2000S (richtprijs €245.00)
    * Hauppauge WinTV PVR-USB2 (richtprijs €190.00)
    * Pinnacle PCTV USB2 (richtprijs €85.00)
    * Terratec Cinergy 600 TV EM (richtprijs €105.00)

    Zoals je ziet gaat mijn voorkeur uit naar een externe oplossing. Dit gezien ik mijn pc intern zo open/vrij mogelijk wil houden.

    Mochten er redenen zijn waarom USB2-oplossingen niet goed en/of minder zijn dan een interne oplossing dan hoor ik die graag.


    Jeroen.
    Heb je de Serial ATA versie van de PX-712a? (ik heb de 712A GEWELDIGE fikker!) Anyway, dan zou ik eens kijken bij terratec en Pinacle, die 2 merken komen mij het bekendste voor. Aopen natuurlijk ook meet niet als fabrikant van zulke producten (maar natuurlijk van de mobo's en videokaarten).
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroenenagnes
    @JCL,

    Het signaal wat we hier hebben is perfect dus daar zal ik geen probleem mee krijgen. (heb alles vanaf binnenkomende CAI vervangen door hoogwaardige componenten).

    DVD Recorder vind ik niet nodig, heb nu een Plextor PX-712SA in de pc zitten en vind het gewoon makkelijker om middels een tv-kaartje programma's op te nemen.
    Een aparte dvd- en/of hd-recorder is niet nodig mijns inziens.
    Gewoon op de pc programmaatje opnemen + branden en dan op stand-alone dvd-speler kijken (Marantz DV-6400 Van Medevoort gemodificeerd).

    Heb natuurlijk al wel zitten rond kijken.
    De type's waar ik op dit moment tussen zit te twijfelen zijn:

    * AOpen VX2000S (richtprijs €245.00)
    * Hauppauge WinTV PVR-USB2 (richtprijs €190.00)
    * Pinnacle PCTV USB2 (richtprijs €85.00)
    * Terratec Cinergy 600 TV EM (richtprijs €105.00)

    Zoals je ziet gaat mijn voorkeur uit naar een externe oplossing. Dit gezien ik mijn pc intern zo open/vrij mogelijk wil houden.

    Mochten er redenen zijn waarom USB2-oplossingen niet goed en/of minder zijn dan een interne oplossing dan hoor ik die graag.


    Jeroen.
    Heb je de Serial ATA versie van de PX-712a? (ik heb de 712A GEWELDIGE fikker!) Anyway, dan zou ik eens kijken bij terratec en Pinacle, die 2 merken komen mij het bekendste voor. Aopen natuurlijk ook meet niet als fabrikant van zulke producten (maar natuurlijk van de mobo's en videokaarten).
    Yep, de Serial ATA versie

    Voor mij was Pinnacle ook het qua tv-kaarten merk het bekendst maar zie bijvoorbeeld eens de Aopen, ziet er wel gelikt uit.




    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  6. #6

    Standaard

    Daar zou ik me niet zo op blind staren. Liever kwaliteit dan een juweeltje.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  7. #7

    Standaard

    Ik raad je toch aan om een goedkope(of dure) dvd-recorder aan te schaffen. Ik ben hier enkele jaren mee bezig geweest met altijd teleurstellende resultaten. Ik heb zelfs een DC30 gekocht van Miro (1299 keiharde guldens) ligt nog steeds tussen de hoop waardeloze projecten. Via de PC is het (vaak) het grootste probleem om het geluid synchroon te krijgen aan het beeld. Daarbij komt nog dat je in AVI captured en daarna moet omzetten naar MPG2 wat een zeer tijdrovende zaak is. Nadat ik vorig jaar een DVD-recorder aangeschaft hebt ben ik eindelijk tevreden met de kwaliteit en ben ik niet meer uren bezig voor dat ik een DVDtje heb. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, als je de DC30 wilt kopen van me laat mij de prijs weten wat je ervoor wil betalen..... Groeten marco

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Daar zou ik me niet zo op blind staren. Liever kwaliteit dan een juweeltje.
    Tuurlijk maar zonder kennis kan er alleen maar naar de buitenkant gekeken worden.


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8t88
    Ik raad je toch aan om een goedkope(of dure) dvd-recorder aan te schaffen. Ik ben hier enkele jaren mee bezig geweest met altijd teleurstellende resultaten. Ik heb zelfs een DC30 gekocht van Miro (1299 keiharde guldens) ligt nog steeds tussen de hoop waardeloze projecten. Via de PC is het (vaak) het grootste probleem om het geluid synchroon te krijgen aan het beeld. Daarbij komt nog dat je in AVI captured en daarna moet omzetten naar MPG2 wat een zeer tijdrovende zaak is. Nadat ik vorig jaar een DVD-recorder aangeschaft hebt ben ik eindelijk tevreden met de kwaliteit en ben ik niet meer uren bezig voor dat ik een DVDtje heb. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, als je de DC30 wilt kopen van me laat mij de prijs weten wat je ervoor wil betalen..... Groeten marco
    Hoi Marco,

    Ik begrijp je verhaal wel voor een deel.
    Maar waarom worden deze producten dan wel allemaal verkocht terwijl het niet zou werken?
    Dat omzetten van AVI naar MPG2 lijkt me geen probleem. Dat doe ik momenteel ook met de videocamera en op een P4 3,2 met 1GHZ Mem. lukt dat nog aardig
    De rede dat ik het liefst niet aan een losse dvd-recorder wil beginnen is het feit dat ik al een dvd-brander (Plextor PX-712SA) in de pc heb zitten en een dvd-speler (Marantz DV-6400 Vmedevoort) bij de tv.
    Lag het niet synchroon lopen van geluid enkele jaren geleden niet aan het feit dat pc's nog niet snel genoeg waren?.....of schoonheidsfoutjes?

    Ik hoor graag van je/jullie,


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroenenagnes
    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8t88
    Ik raad je toch aan om een goedkope(of dure) dvd-recorder aan te schaffen. Ik ben hier enkele jaren mee bezig geweest met altijd teleurstellende resultaten. Ik heb zelfs een DC30 gekocht van Miro (1299 keiharde guldens) ligt nog steeds tussen de hoop waardeloze projecten. Via de PC is het (vaak) het grootste probleem om het geluid synchroon te krijgen aan het beeld. Daarbij komt nog dat je in AVI captured en daarna moet omzetten naar MPG2 wat een zeer tijdrovende zaak is. Nadat ik vorig jaar een DVD-recorder aangeschaft hebt ben ik eindelijk tevreden met de kwaliteit en ben ik niet meer uren bezig voor dat ik een DVDtje heb. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, als je de DC30 wilt kopen van me laat mij de prijs weten wat je ervoor wil betalen..... Groeten marco
    Hoi Marco,

    Ik begrijp je verhaal wel voor een deel.
    Maar waarom worden deze producten dan wel allemaal verkocht terwijl het niet zou werken?
    Dat omzetten van AVI naar MPG2 lijkt me geen probleem. Dat doe ik momenteel ook met de videocamera en op een P4 3,2 met 1GHZ Mem. lukt dat nog aardig
    De rede dat ik het liefst niet aan een losse dvd-recorder wil beginnen is het feit dat ik al een dvd-brander (Plextor PX-712SA) in de pc heb zitten en een dvd-speler (Marantz DV-6400 Vmedevoort) bij de tv.
    Lag het niet synchroon lopen van geluid enkele jaren geleden niet aan het feit dat pc's nog niet snel genoeg waren?.....of schoonheidsfoutjes?

    Ik hoor graag van je/jullie,


    Jeroen.
    Nou, even een voorbeeld. Je koop een losse DVD recorder en je neemt een film op van de TV. Deze lees je dan in op je Plextor en je gaat hem bewerken, mooi menu erbij, reclame er uitknippen en je houd een goede film over. Nog veel mooier, je neemt alle Star Trek Enterprise seizoen 3 afleveringen op en maakt op het eind een mooie verzamel DVD van de het hele seizoen (dat scheeld heel veel werk met Bit torrent :wink: ). Nee maar even serieus, je neemt dus op van TV en daarna kun je het autheren op de PC.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroenenagnes
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Daar zou ik me niet zo op blind staren. Liever kwaliteit dan een juweeltje.
    Tuurlijk maar zonder kennis kan er alleen maar naar de buitenkant gekeken worden.


    Jeroen.
    Je zult vast nooit een Rotel reciver kopen die dingen zijn oer lelijk en de klank schijnt oer gaaf te zijn 8)
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroenenagnes
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Daar zou ik me niet zo op blind staren. Liever kwaliteit dan een juweeltje.
    Tuurlijk maar zonder kennis kan er alleen maar naar de buitenkant gekeken worden.


    Jeroen.
    Je zult vast nooit een Rotel reciver kopen die dingen zijn oer lelijk en de klank schijnt oer gaaf te zijn 8)
    LOL
    Vind Rotel eigenlijk wel mooi ogen.


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Nou, even een voorbeeld. Je koop een losse DVD recorder en je neemt een film op van de TV. Deze lees je dan in op je Plextor en je gaat hem bewerken, mooi menu erbij, reclame er uitknippen en je houd een goede film over. Nog veel mooier, je neemt alle Star Trek Enterprise seizoen 3 afleveringen op en maakt op het eind een mooie verzamel DVD van de het hele seizoen (dat scheeld heel veel werk met Bit torrent :wink: ). Nee maar even serieus, je neemt dus op van TV en daarna kun je het autheren op de PC.
    Hmmmm, blijf ik toch voor mijn gevoel weer met extra handelingen zitten.
    Eerst instellen op dvd-recorder indien nodig. Dan wordt het programma middels de dvd-recorder gebrand.
    Vervolgens dvd'tje eruit halen en naar pc lopen. Daar weer gaan bewerken en vervolgens opnieuw branden.

    Mijn gedachtengang was middels een tv-kaart het programma opnemen op de HDD. Dan bewerken en vervolgens branden op een dvd'tje.

    Verkeerde gedachte van mij?


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroenenagnes
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Nou, even een voorbeeld. Je koop een losse DVD recorder en je neemt een film op van de TV. Deze lees je dan in op je Plextor en je gaat hem bewerken, mooi menu erbij, reclame er uitknippen en je houd een goede film over. Nog veel mooier, je neemt alle Star Trek Enterprise seizoen 3 afleveringen op en maakt op het eind een mooie verzamel DVD van de het hele seizoen (dat scheeld heel veel werk met Bit torrent :wink: ). Nee maar even serieus, je neemt dus op van TV en daarna kun je het autheren op de PC.
    Hmmmm, blijf ik toch voor mijn gevoel weer met extra handelingen zitten.
    Eerst instellen op dvd-recorder indien nodig. Dan wordt het programma middels de dvd-recorder gebrand.
    Vervolgens dvd'tje eruit halen en naar pc lopen. Daar weer gaan bewerken en vervolgens opnieuw branden.

    Mijn gedachtengang was middels een tv-kaart het programma opnemen op de HDD. Dan bewerken en vervolgens branden op een dvd'tje.

    Verkeerde gedachte van mij?


    Jeroen.
    Is het zo veel werk dan??? Met die snelle Plextor heb je de vobjes in 6 minuten op je PC staan en dat prgrameren moet je toch!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  15. #15

    Standaard

    Ik heb een pinnacle kaart, maar wanneer ik uitzendingen opneem met het bijbehorende PCtVvison loopt het geluid niet synchroom met het beeld. (het branden daarna heb ik nog niet geprobeerd) Fullscreen kijken is trouwens met soms een kleine hapering, zeker wanneer de beelden snel gaan. (ik heb overigens een snelle pc, een 3 gigabyte)

  16. #16

    Standaard

    Tuurlijk is de Plextor snel, Plextor is fantastisch.

    Waar het mij ook gewoon om gaat is dat ik hier een kwalitatief hele goede pc heb en het kopen van een losse dvd-recorder een stukje duurder is als een tv-kaart.
    Dat is de rede waarom ik het middels de pc wil doen en vandaar ook de vraag welke tv-kaart is de beste koop?
    Als je nu kijkt naar bijvoorbeeld die Aopen (is de duurste €245.00)
    Voor €245.00 heb ik geen hele goede dvd-recorder.

    Hopelijk is mijn visie zo duidelijk.


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rotwang
    Ik heb een pinnacle kaart, maar wanneer ik uitzendingen opneem met het bijbehorende PCtVvison loopt het geluid niet synchroom met het beeld. (het branden daarna heb ik nog niet geprobeerd) Fullscreen kijken is trouwens met soms een kleine hapering, zeker wanneer de beelden snel gaan. (ik heb overigens een snelle pc, een 3 gigabyte)
    Welke kaart heb je van Pinnacle en waarom heb je destijds voor die gekozen?


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  18. #18

    Standaard

    De preciese type kaart zelf weet ik niet, Het is een pinnacle TV kaart. Heb hem bij aanschaf in Januari 2004 van de pc erbij genomen, komt van de Vobis af, was geloof ik ook niet zo duur. Is een standaard kaartje van rond de zestig euro als ik het goed herinner.

    Pinnacle heeft normaliter wel goed spul. Heb er ook een videokaart van voor de camera.

    P.S. Nu moet ik wel zeggen dat ik geen andere software heb uitgetest dan de software die daar bij zat.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rotwang
    De preciese type kaart zelf weet ik niet, Het is een pinnacle TV kaart. Heb hem bij aanschaf in Januari 2004 van de pc erbij genomen, komt van de Vobis af, was geloof ik ook niet zo duur. Is een standaard kaartje van rond de zestig euro als ik het goed herinner.

    Pinnacle heeft normaliter wel goed spul. Heb er ook een videokaart van voor de camera.

    P.S. Nu moet ik wel zeggen dat ik geen andere software heb uitgetest dan de software die daar bij zat.
    Hoi Rotwang,

    Dank je voor de info!
    Mogelijk dat andere software wel beter werkt.
    Volgens mij heb jij dan de Pinnacle PCTV Rave.
    Hiervoor is op www.pinnaclesys.com wel een patch van mei 2004.


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  20. #20

    Standaard

    Niemand meer info ?


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  21. #21

    Standaard

    hauppauge staat bekend als een van de top tv kaarten. ook pinnacle is geen bekende op dat gebied.

    ik heb ooit ook voor deze keuze gestaan en heb voor een hauppauge 350 gekozen omdat er ook een hardware mpeg 2 decoder op zit. dit wil zeggen dat je video(analoog en digitaal) via s-vhs kunt capturen en harwarematig wordt gerendert. dit geeft veel minder belasting op je systeem en veel beter beeld kwaliteit!

    affijn: uit de tests kwam naar voren dat hauppage de beste weergave had!
    ze zijn wel meteen een stuk duurder dan de gemiddelde tv-kaart.

    koop geen externe tv-kaart! deze zijn gewoon een stuk minder dan een interne pci-kaart!
    de meeste pci tv-kaarten vinden het prettig om niet gedeeld te worden:
    met andere woorden; je moet een pci-slot overhebben die geen irq deelt!

    ik hoop dat hier wat aan hebt.
    :wink:

  22. #22

    Standaard

    Ik doe hetzelfde en heb een ASUS TV/FM (http://www.asus.com/products/vga/tvfm/overview.htm) kaart waar ik erg tevreden over ben.
    Zeker de bijgeleverde software is heel goed en maakt het beeld stukken mooier/beter dan het signaal dat binnen komt. Er zit een perfect werkendde Phillips ADC in.
    De prijs ligt rond de 50 Euro voor enkel TV in en 70 Euro voor TV in en Out versie.
    Good morning. You are one day closer to the end of the world. You have been warned
    DVD+Wishlist.

  23. #23

    Standaard

    Harry en Wizzy,

    Dank voor de info hier heb ik wel wat aan!
    Hebben jullie dus geen last van lipsynch. problemen zoals 8t88 beschrijft?

    Waarom is een externe tv-kaart minder als een interne Harry?.....Kun je dat mogelijk iets duidelijker onderbouwen?


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  24. #24

    Standaard

    Ik heb de Nvidea GeForce FX 5700 in ee P4 3,2Ghz zitten. Ik gebruik 1Gb RAM en heb een HD van 250Gb, ik ben uiterst tevreden over alles. De TV-Out is super, de inputs zijn schitterend en de TV-functies zalig 8)
    De prijs van de kaart valt tegenwoordig ook heel erg mee.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rotwang
    Ik heb een pinnacle kaart, maar wanneer ik uitzendingen opneem met het bijbehorende PCtVvison loopt het geluid niet synchroom met het beeld. (het branden daarna heb ik nog niet geprobeerd) Fullscreen kijken is trouwens met soms een kleine hapering, zeker wanneer de beelden snel gaan. (ik heb overigens een snelle pc, een 3 gigabyte)
    Zoals je ziet ben ik niet de enigste met het 'sync' probleem, natuurlijk scheelt het als je een snelle PC hebt met meerder grote HD's. Echter behaal je nooit de kwaliteit van een hardware matige MPEG2 capture via een DVD-recorder. Ga je voor kwaliteit en tijdbesparing dan neem je een DVD-recorder, Heb je geen haast en ben je bereidt om in te leveren op de kwaliteit dan gebruik je je PC om op te nemen. Nu moet ik wel eerlijk zijn en erbij vertellen dat ik voornamelijk oude VHS cassette's over zet op DVD, hier heb je natuurlijk het probleem dat je 'source' vaak niet van beste kwaliteit is. Om bijvoorbeeld een videootje van een jaar of 10 oud goed 'sync' op je HD/DVD te krijgen heb je een Time Base Corrector nodig (deze zijn los te verkrijgen maar kosten vaak meer dan een DVD-recorder (waar ze bij een goed merk standaard inzitten)) Ik weet niet hoe je engels is maar misschien moet je eens wat tijd besteden aan onderstaande site's :

    http://www.digitalfaq.com - Lordsmurf heeft erg veel ervaring met capturen

    http://www.videohelp.com - zeer uitgebreidde site waar ik op veel van mijn vragen antwoord gevonden heb.

    Ik hoop dat je weer iets wijzer wordt van mijn antwoord.....

    Marco

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •