Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 41 worden weergegeven.

Discussie: LIGHTSCRIBE

  1. #1

    Standaard LIGHTSCRIBE

    Heeft iemand ervaringen mbt LIGHTSCRIBE?!?
    Ter verduidelijking: dit is de techniek waarin je mbv een speciale DVD-brander en een speciale DVD+R ook de "voor"kant van de DVD kunt "branden". Je kunt dan een afbeelding of een titel op je DVD branden.

    Hoe mooi ziet het resultaat er uit?!?
    Hoe lang duurt het branden van een DVD voorkantje?!?
    Nog "do's" en "don'ts" ?!?

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    het is ook redelijk nieuw dus ik dnek dat je niet zo 1,2,3 iemand vind met Lightscribe hier

  4. #4

    Standaard

    Vraag me vooral af hoelang het duurt en zo, wat de resolutie is... Dat soort dingen...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Vraag me vooral af hoelang het duurt en zo, wat de resolutie is... Dat soort dingen...
    Helemaal in het begin heb ik gehoort dat het 'beschrijven' ongever 30 minuten duurt.......... Heb hierover daarna niet veel meer gehoord. Je moet de 'print'zie als een soort van metaal ets.

  6. #6

    Standaard

    Het schijnt te vergelijken te zijn met een goede grijstoonprint uit een gemiddelde inkjetprinter, alleen met een wat lager contrast door de relatief donkere kleur van de disc.

    Ik denk dat je onderstaand artikel maar eens door moet lezen:

    http://www.cdrinfo.com/Sections/Revi...rticleId=13449

    Lees vooral de gedeelten over "benefits and limitations" en de besprekingen van de drie geteste drives eens door.

  7. #7

    Standaard

    Interessant artikel. Helaas (nog) geen hi-res plaatjes gezien... Ben er toch wel benieuwd naar. Ik ben zwaar tegen het opplakken van labels op DVDs en dit kan een leuk alternatief zijn. Ik vind het in ieder geval een zeer innovatieve gedachte...

  8. #8

    Standaard

    met een beetje googlen kom je er wel hoor :wink:

    http://www.philips.at/assets/Downloa...k_1l-14389.jpg
    http://h41131.www4.hp.com/media.php/...ctray_high.jpg
    http://www.pcinpact.com/images/bd/news/15192.jpg

    Wat ook leuke resultaten geeft is het printen op cd en dvd. Dan kun je teminste in kleur werken. Je kan daarnaast ook nog een aparte spray kopen, waarmee je een mooi glimmend laagje kan geven, en hierdoor wordt de dvd water en stof vrij. Vlekt de inkt ook niet meer.. 8)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8t88
    Helemaal in het begin heb ik gehoort dat het 'beschrijven' ongever 30 minuten duurt..........
    Oef, dat is wel lang zeg. Heb je net een 8-speed brander, kun je wachten op je printje...

  10. #10

    Standaard

    Schijfjes zijn al overal wel te koop. Zowel CD als nu ook DVD
    o.a.
    http://www.opus.nl/produkten_specifi...&sid=369&gid=2
    http://www.opus.nl/produkten_specifi...sid=370&gid=29
    CD is hier zowat even duur als DVD....
    of
    hier of hier

    Branders worden nu al goedkoper, paar weken geleden nog meer dan 80 euro, nu inmiddels dus minder dan 70 euro.
    http://www.tweakers.net/pricewatch/112294

    Vraagje: Wanneer komen de DVDbranders die in kleur lightscribe kunnen toepassen?
    Meen ergens gelezen te hebben dat die deze zomer verwacht werden.

  11. #11

    Standaard

    In de PC-Active van deze maand staat een review over deze techniek.

    Branden duurt idd een half uur en het is zelfs mogelijk om dit meerdere malen te doen zodat de beschrijving beter / donkerder wordt.

    Er moeten uiteraard wel aparte schijfjes voor worden gebruikt en die zijn nu nog schaars en prijzig
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Er moeten uiteraard wel aparte schijfjes voor worden gebruikt en die zijn nu nog schaars en prijzig
    Opus Supplies heeft ze! En nog goedkoop ook!

  13. #13

    Standaard

    Ik heb zelf een Epson R300 photo printer.

    Leuke "geintje" aan deze printer is dat je ook letterlijk op de cd kunt printen. Mits je natuurlijk de printable cd's / dvd's gebruikt.

    Dan krijgje dus high-resolution kwaliteit, zonder plakken!

    Kan lightscribe echt niet tegen op, en het duurt geen 30 min voor een volle cd / dvd.

    De prijs van de printable cd's / dvd's valt ook reuze mee, als je even zoekt althans.

  14. #14

    Standaard

    Rik, jij bent goed in fotootjes... Heb je hier een fotootje van?!?

  15. #15

    Standaard

    Ik zal moeten zoeken, ik neem aan dat van een geprinte bedoeld wordt?

    Ben wel pas in het weekend in staat om een foto te maken.

  16. #16

  17. #17

    Standaard

    ...
    ...
    ...

    Oeps, licht magenta op, resultaat van foto deel niet geweldig.

    Morgen even nieuwe inkt kopen, en dan een nieuwe afdruk maken, kan gebeuren. Maar aan het tekst deel kun je toch wel al zien dat de kwaliteit gewoon goed is toch.

    Daarnaast zijn er ook cd's / dvd's verkrijgbaar met een zilveren printbare laag, die glinsteren mooi na het printen.

    EDIT: Foto's verwijderd ivm beperkte server ruimte!

  18. #18

    Standaard

    gewoon printable CD's of DVD's? Dat bestaat al heel erg lang! Dat levert Verbatim je al jaren, top kwaliteit en top schijfjes, allemaal printable.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    gewoon printable CD's of DVD's? Dat bestaat al heel erg lang! Dat levert Verbatim je al jaren, top kwaliteit en top schijfjes, allemaal printable.

    Dat weet ik, en heb ik al een tijd, alleen een aantal forummers wilde graag wat plaatjes.

    In mijn ogen is het een stuk beter, qua uiterlijk en maken dan lightscribe.

    Vandaar.

    (toevallig is dat ook een dvd van verbatim, maar er zijn zat andere merken die de schijfjes ook leveren, oa. ook sony en immation (3M), maar er zijn er nog vele meer).

  20. #20

    Standaard

    Bedankt voor de plaatjes Rik!

  21. #21

    Standaard

    Nieuwe inkt, nieuwe afdruk, nieuwe post...

    ...

    EDIT: Foto verwijderd ivm beperkte server ruimte!

  22. #22

    Standaard

    Ook leuk dat je de printer zelf en de adapter er bij hebt, nu heb ik tenminste een idee hoe en en ander in zijn werk gaat...

  23. #23

    Standaard

    Ik dacht al dat die foto's het een en ander zouden verduidelijken.

    Dat adapter plaatje voer je aan de voorkant in, de printer trekt het dan zelf naar binnen, je printer moet een stukje van de muur staan, want het steekt achter door. Aan de hand van die witte vlakjes op de adapter controleert de printer de positie, en gaat dan vrolijk beginnen.

  24. #24

    Standaard

    Ik heb sinds gisteren een brander met LIGHTSCRIBE. Het resultaat is ongelooflijk mooi. Kan geen printer tegenop. Ondanks alleen grijstinten. Het is zo scherp en professioneel. Ben het wel eens met het grootste nadeel: beschrijven duurt erg lang. Maar nogmaals: het resultaat is er naar.

    Groet.

  25. #25

    Standaard

    Owkeeej, dilemma dus...
    Ik wil graag mijn DVD's kunnen bedrukken. Mijn grote vraag is nu: lightscribe, of printbaar? Mijn dvd-brander is er in ieder geval geschikt voor, maar mijn printer niet... Ik zou dus een printer moeten aanschaffen, en ik zie tot nu toe alleen de epson die daar voor geschikt is. Ervaring uit het verleden doen mij huiveren van Epson; mooie kwaliteit in het begin, veel ellende en slechte kwaliteit daarna!
    Wie raadt nu wat aan?

    en hoe kom ik aan de originele dvd-opdruk van een dvd? Ik heb geen scanner, en lijkt me niet de mooiste methode.
    Zoals eerder vermeld wil ik dus de veelgebruikte (kinder) dvd's en spellen copieeren, zodat ze deze zelf kunnen pakken en gebruiken zonder het origineel te beschadigen. maar dan liefst dus wel zo mooi en origineel mogelijk...

    wie o wie?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •