Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Gene Kelly releases in Nederland

    In deze thread zal ik een lijst met Gene Kelly R2 DVD's bijhouden. Helaas zijn er nog te weinig films uitgebracht van Gene Kelly in Nederland.

    Columbia Pictures
    Cover Girl

    Warner Bros
    An American in Paris
    Singin' in the Rain
    Brigadoon
    Gene Kelly Anatomy of a Dancer

    MGM
    Inherit the Wind

    Universal Pictures
    Xanadu

    20th Century Fox
    What a Way to Go!
    Hello Dolly (alleen regie)
    Laatst aangepast door Judge_Dredd : 29-08-2007 om 17:46

  2. #2

    Standaard

    Brigadoon ligt sinds enkele weken in de winkel.

  3. #3

    Standaard Gene Kelly releases???

    Woo! Thanks, ga morgen gelijk kijken...

  4. #4
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Flms als In The Town, Anchors Aweigh en Take Me Out To The Ballgame zijn al wel uitgebracht voor regio 1 jaren geleden, maar dan heb je dus een regiovrije speler nodig. Dat zijn wel kale releases met weinig of geen extra's.

    Hopelijk besluit Warner om deze films opnieuw uit te gaan brengen met verbeterde transfers en wellicht nog een paar leuke docu's. Misschien tijd voor een leuke Gene Kelly-box?
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Flms als In The Town, Anchors Aweigh en Take Me Out To The Ballgame zijn al wel uitgebracht voor regio 1 jaren geleden, maar dan heb je dus een regiovrije speler nodig. Dat zijn wel kale releases met weinig of geen extra's.

    Hopelijk besluit Warner om deze films opnieuw uit te gaan brengen met verbeterde transfers en wellicht nog een paar leuke docu's. Misschien tijd voor een leuke Gene Kelly-box?
    http://www.amazon.com/exec/obidos/tg...s=dvd&n=507846





    Die docu is echt prachtig!
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  6. #6

    Standaard

    Wat een goede topic! Als Gene Kelly-fanaat ga ik deze goed in de gaten houden. Op dit moment heb ik (uiteraard) Singin' in the Rain en American in Paris.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerben van der Leun
    Wat een goede topic! Als Gene Kelly-fanaat ga ik deze goed in de gaten houden. Op dit moment heb ik (uiteraard) Singin' in the Rain en American in Paris.
    Ik heb begrepen dat Warner bezig is om American in Paris net zo te restaureren als
    Singin' in the rain, The Bandwagon, Easter parade enz.
    Dus met het Ultra Resolution systeem.

    Dat wordt weer mooi.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerben van der Leun
    Wat een goede topic! Als Gene Kelly-fanaat ga ik deze goed in de gaten houden. Op dit moment heb ik (uiteraard) Singin' in the Rain en American in Paris.
    Ik heb begrepen dat Warner bezig is om American in Paris net zo te restaureren als
    Singin' in the rain, The Bandwagon, Easter parade enz.
    Dus met het Ultra Resolution systeem.

    Dat wordt weer mooi.
    Heb ik ook gehoord. Maar vind het een beetje jammer dat ze voor American in Paris hebben gekozen om het mee te doen en niet On the Town
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerben van der Leun
    Wat een goede topic! Als Gene Kelly-fanaat ga ik deze goed in de gaten houden. Op dit moment heb ik (uiteraard) Singin' in the Rain en American in Paris.
    Ik heb begrepen dat Warner bezig is om American in Paris net zo te restaureren als
    Singin' in the rain, The Bandwagon, Easter parade enz.
    Dus met het Ultra Resolution systeem.

    Dat wordt weer mooi.
    Heb ik ook gehoord. Maar vind het een beetje jammer dat ze voor American in Paris hebben gekozen om het mee te doen en niet On the Town
    Voor het Ultra Resolution systeem zijn de 3 originele zwart/wit negatieven nodig die samen de Technicolor kleuren vormen.
    Mischien zijn die van On the town niet meer beschikbaar.
    Of mischien wel, maar dat ze die weer in een later stadium gaan restaureren.

  10. #10

    Standaard Gene Kelly releases???

    Jeee Brigadoon is binnen. Die heb ik nog nooit gezien.

    Nu nog hopen op andere releases. Wel vreemd dat het zo lang duurt. Ik zie Gene Kelly als 'een van de' grootste Hollywood sterren. Met Frank Sinatra heeft Gene Kelly 3 films gemaakt. Sinatra is nou ook niet bepaald de minste....

    Voor andere Gene Kelly fans....
    Ik heb via Van Leest de documantaire 'Anatomy of a dancer' gekocht. http://www.vanleest.nl/search/defaul...searchfast.y=0

    En via ebay 'An American in Pasadena'. Dit is een regio vrije DVD met een Spaans hoesje.

    Oja en Cover Girl.

  11. #11

    Standaard

    Gene Kelly én Judge Dredd :wink:

    Brigadoon is een geweldig mooie film, en Kelly heeft mij ook altijd meer aangesproken dan Fred Astaire. Kelly had toch ook een stoerdere (misschien: mannelijker), uitstraling dan Astaire, met altijd maar de mouwen van zijn shirt helemaal opgerold tot op zijn bovenarm. Hij had, mijns inziens, uberhaupt meer uitstraling dan Astaire eigenlijk.
    Voor de expert zal het trouwens wel het appels en peren verhaal zijn, bedenk ik mij nu.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerben van der Leun
    Wat een goede topic! Als Gene Kelly-fanaat ga ik deze goed in de gaten houden. Op dit moment heb ik (uiteraard) Singin' in the Rain en American in Paris.
    Ik heb begrepen dat Warner bezig is om American in Paris net zo te restaureren als
    Singin' in the rain, The Bandwagon, Easter parade enz.
    Dus met het Ultra Resolution systeem.

    Dat wordt weer mooi.
    Heb ik ook gehoord. Maar vind het een beetje jammer dat ze voor American in Paris hebben gekozen om het mee te doen en niet On the Town
    Voor het Ultra Resolution systeem zijn de 3 originele zwart/wit negatieven nodig die samen de Technicolor kleuren vormen.
    Mischien zijn die van On the town niet meer beschikbaar.
    Of mischien wel, maar dat ze die weer in een later stadium gaan restaureren.
    Klinkt interessant, heb je meer info over dit systeem?
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  13. #13

    Standaard

    Ik zit al jaren te wachten dat ze Anchors Aweigh uitgeven op regio 2, ik heb geloof ik wel een een italiaanse regio 2 uitgave gezien. Een mooie uitgave met extra's heeft deze film wel verdiend.

    Brigadoon ben ik nooit zo kapot van geweest dus die heb ik maar laten liggen, Die Gene Kelly box had ik nog niet gezien,dank Hare.

    Waar ook nog veel Gene Kelly in voorkomt is natuurlijk de That's Entertainment box op regio 1 met daarin de drie That's entertainment films. That's entertainment dvdtimes review

  14. #14

    Standaard Gene Kelly releases???

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan
    Gene Kelly én Judge Dredd :wink:
    Ik ben ook fan van Stallone...vandaar

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan
    Kelly heeft mij ook altijd meer aangesproken dan Fred Astaire. Kelly had toch ook een stoerdere (misschien: mannelijker), uitstraling dan Astaire, met altijd maar de mouwen van zijn shirt helemaal opgerold tot op zijn bovenarm. Hij had, mijns inziens, uberhaupt meer uitstraling dan Astaire eigenlijk. :wink:
    In de documantaire 'Anatomy of a dancer' worden Gene en Fred Astair met elkaar vergeleken (waar niet trouwens). Fred Astair was een wat elegantere dansen. Hij danste wat meer op ze tenen en wat hoger. En Gene Kelly was meer de straat danser. Altijd laag bij de grond en altijd dames versieren. Daarnaast had Gene inderdaad wat meer uitstrangling. Gene Kelly spreekt mij ook meer aan dan Astair.

  15. #15

    Standaard

    Ja! Die That's Entertainment films zijn geweldig! Je hoeft niet eens een supergroot fan van het genre te zijn (zoals ikzelf) om deze films te kunnen waarderen. Het kijkt heel gemakkelijk weg, met perfect aan elkaar geplakte scenes! En volgens mij markeerden deze films ook Gene Kelly's laatste filmopnames. Was hij niet de host?
    Ik heb me vaak afgevraagd wat Kelly heeft gedaan nadat het musical-genre op stervens na dood bleek te zijn, want hij heeft toch een respectabele leeftijd gehaald!? Heeft ie ooit nog andere rollen gespeeld? Ik zal mij daar (eindelijk!) eens in verdiepen.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan
    Ik heb me vaak afgevraagd wat Kelly heeft gedaan nadat het musical-genre op stervens na dood bleek te zijn, want hij heeft toch een respectabele leeftijd gehaald!? Heeft ie ooit nog andere rollen gespeeld? Ik zal mij daar (eindelijk!) eens in verdiepen.
    En je hebt nooit gedacht eens even op imdb te kijken?

    http://www.imdb.com/name/nm0000037/

    Inherit the Wind is nog wel een aanradertje 8)
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  17. #17

    Standaard

    En je hebt nooit gedacht eens even op imdb te kijken?
    Ik had zelfs nog nooit van imdb gehoord totdat ik op dit Forum kwam ...

    Als je zijn filmography bekijkt (hij heeft ook niet eens zoveel films gemaakt) valt op dat hij (na een hele drukke periode, waarin hij tevens vaak de choreografie deed en ook nog eens vaak producent/regisseur was) geleidelijk aan minder en minder films begon te maken. En uiteindelijk eindigde zijn carriere met allerlei rolletjes in TV-series. Op zich doet dat wel enigzins afbreuk aan één van de grootsten uit zijn genre.
    Het lijkt alsof het einde van de musical era ook het einde was van zijn grootse carriere is gebleken.

    Vorig jaar heb ik The Three Musketeers nog eens gezien. En zo'n film is toch echt een lust voor het oog!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerben van der Leun
    Wat een goede topic! Als Gene Kelly-fanaat ga ik deze goed in de gaten houden. Op dit moment heb ik (uiteraard) Singin' in the Rain en American in Paris.
    Ik heb begrepen dat Warner bezig is om American in Paris net zo te restaureren als
    Singin' in the rain, The Bandwagon, Easter parade enz.
    Dus met het Ultra Resolution systeem.

    Dat wordt weer mooi.
    Heb ik ook gehoord. Maar vind het een beetje jammer dat ze voor American in Paris hebben gekozen om het mee te doen en niet On the Town
    Voor het Ultra Resolution systeem zijn de 3 originele zwart/wit negatieven nodig die samen de Technicolor kleuren vormen.
    Mischien zijn die van On the town niet meer beschikbaar.
    Of mischien wel, maar dat ze die weer in een later stadium gaan restaureren.
    Klinkt interessant, heb je meer info over dit systeem?
    Zier hier:

    http://www.dvdtown.com/readercomment...ectorse/16508/

  19. #19

    Standaard

    Weet iemand of er inmiddels nog nieuwe Gene Kelly films zijn uitgebracht? Sinds Brigadoon is er volgens mij niks meer verschenen. Klopt dit?

  20. #20

    Standaard

    Is er van Cover Girl nu al een goede versie in Nl?
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  21. #21

    Standaard

    Cover Girl is toch gewoon verkrijgbaar in NL? Ik ben hem volgens mij vaak genoeg tegen gekomen.
    En dan is er ook nog die draak van een Xanada (schrijf je dat zo?). Wat een film ....

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan
    En dan is er ook nog die draak van een Xanada (schrijf je dat zo?). Wat een film ....
    Je bedoeld Xanadu. Ik was bijna vergeten dat ie ook in die film zat.

  23. #23

    Standaard

    Weet iemand of er inmiddels nog nieuwe Gene Kelly films zijn uitgebracht in Nederland? Sinds Brigadoon is er volgens mij niks meer verschenen. Klopt dit?

  24. #24

    Standaard

    in regio 1 nog verschenen:
    For me and my gal (een erg leuke film uit 1942 met Judy Garland, het filmdebuut van Gene Kelly)
    Ziegfeld Follies (saaie filmrevue uit 1946, waarin Kelly een duet danst met Fred Astaire)
    Summer stock (best leuke film uit 1950, met Judy Garland)
    It's always fair weather (erg ondergewaardeerde film uit 1955, van nagenoeg het volledige creatieve team dat Singin' in the rain afleverde. Ook onder regie van Kelly en Stanley Donen)
    Les girls (aardige musical uit 1957 van George Cukor. De laatste film die Kelly voor MGM maakte)
    Les demoiselles de rochefort (een ERG leuke franse musical uit 1968 van Jacques Demy, met o.a. Catherine Deneuve en Michel Piccoli. Kelly danst net zo goed als in de jaren 50, helaas zingt hij niet zelf in de film. De liedjes zijn fantastisch, een score van Michel Legrand. Ook op regio 2 leverbaar, in een UK editie, en een Franse editie. Die laatste is ondertiteld in het Engels en bevat een extra dvd met een film van een uur over het 25jarig bestaan van de film die ook erg de moeite waard is. Helaas is die docu niet ondertiteld.
    Als je That's Entertainment koopt, neem dan de Amerikaanse dvd-box. Die bevat naast de drie films (waarvan de derde de meest interessante is) een ook dvd met extra's, en in tegenstelling tot de regio 2 UK uitgave staan alle films er in zowel 3:4 als 16:9 op. Het oorspronkelijke materiaal voor de films komt natuurlijk uit het zowel het pré-widescreen tijdperk als de widescreen periode. Voor deze compilatiefilms wordt het een deel van het beeld dus altijd geweld aangedaan. Maar toch zijn de films de moeite waard... De regio 2 editie uit Engeland bevat alleen de 3:4 versie en de extra's disc ontbreekt.

    Deze zomer komen DuBarry was a lady (uit 1943) in de Lucille Ball Collection van Warner op dvd (met een rol van Gene Kelly), en The Pirate uit 1948, met Judy Garland, van regisseur Vincente Minelli. Er wordt heel erg overdreven geacteerd in deze film, maar er zitten in elk geval een paar erg mooie liedjes in (Cole Porter), en het is een film met een reputatie.

    Verder is eerder dit jaar What a way to go verschenen op dvd, ook in Nederland, op 20th century fox. Een film met Shirley Maclaine en Paul Newman uit 1964. Ik heb hem zelf niet gezien, volgens mij heeft Kelly maar een kleine rol.

  25. #25

    Standaard

    Ik heb deze thread iets veranderd. Ik hou een lijst bij met welke Gene Kelly films er verschenen zijn in Nederland.

    Als iemand nog aanvullingen heeft kun je het posten.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •