Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 142 worden weergegeven.

Discussie: The Mist (2007)

  1. #51

    Standaard

    Ik vond het nogmaals jammer dat ik in de bioscoop zo'n shitervaring heb ( niet de 1e keer )
    Mijn vriendin werd uitgescholden door 1 of andere #*@!& omdat ze vroeg of iemand stil wilde zijn en ikzelf heb geen minuut echt in de film gezeten
    Maar toch was The Mist een geweldige film!!
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Knoop Bekijk bericht
    Ik vond het nogmaals jammer dat ik in de bioscoop zo'n shitervaring heb ( niet de 1e keer )
    Mijn vriendin werd uitgescholden door 1 of andere #*@!& omdat ze vroeg of iemand stil wilde zijn en ikzelf heb geen minuut echt in de film gezeten
    Maar toch was The Mist een geweldige film!!
    Zelf ook een shitervaring tijdens m'n bioscoopbezoek aan dezelfde film. Heb sindsdien de griep.

  3. #53

    Standaard

    De hele film viel op elk vlak tegen. Prekerig, voorspelbaar en totaal niet griezelig. Helaas Frank next time better...! En dan die muziek onder de film en dat einde. Ik lag gewoon dubbel. Op het einde van de film riep er iemand door de zaal wat een zaad-film en dat kon ik geheel beamen!

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martijn0432 Bekijk bericht
    Vond deze film echt fantasisch. Vooral omdat de focus niet op het horror-element ligt, maar meer op het functioneren van mensen in groepen en hoe dit uit de hand kan lopen.

    Vond het einde erg goed.
    Helemaal mee eens, het is een horrorfilm met een behoorlijke diepte erin. Vooral het einde vond ik weergaloos en ook erg deprimerend. Mijn broer en vader vonden het echter niks.. die houden denk ik meer van happy endings

  5. #55

    Standaard

    Zat in zekere zin toch een goed einde aan de film....?! Zo deprimerend vond ik het echt niet. Misschien in de zin van ''slechtheid''...

  6. #56

    Standaard

    Beste Verhoeven,

    Ook al sta je helemaal in je recht om de film slecht te vinden, wat verwachtte je van de film toen je naar binnen ging?
    Want ik vind dat de film op enkele schoonheidsfoutjes na een heel mooi verhaal van Stephen King goed omzet!
    De muziek was goed, en het einde ( doch afwijkend van het origineel ) was ook erg krachtig.
    Misschien alleen een verschil van mening maar ik vond het een geweldige film!
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Knoop Bekijk bericht
    Beste Verhoeven,

    Ook al sta je helemaal in je recht om de film slecht te vinden, wat verwachtte je van de film toen je naar binnen ging?
    Want ik vind dat de film op enkele schoonheidsfoutjes na een heel mooi verhaal van Stephen King goed omzet!
    De muziek was goed, en het einde ( doch afwijkend van het origineel ) was ook erg krachtig.
    Misschien alleen een verschil van mening maar ik vond het een geweldige film!
    Ik verwachtte een zoveelste magistrale film van Frank. Dat hij kan regisseren weet iedereen door de twee meesterwerkjes. Maar het probleem is al met de casting van het Hoofdfiguur ik kon in het begin niet de link leggen maar naar een tijdje spuugde ik de naam van de drol uit waar hij een hoofdrol inspeelde en dat was ''The Punisher''. En daar kun je gewoon niet om heen om te zeggen dat het een puur walgelijk stukje cinema is. En in deze film speelt hij ook niet van grote hoogte laat staan dat hij zijn mannetje staat. Hij heeft een groot lichaam maar acteren heeft hij nog niet echt gevonden. Dat was punt één, gelukkig had hij mensen om zich heen waarmee hij enigszins kon optrekken denk aan Marcia Gay Harden, William Sadler, Andre Braugher etcetra.

    Kun je me vertellen hoe het einde er eigenlijk moest uitzien?

  8. #58

    Standaard

    Uiteraard, in het boek besluit David nadat de druk hem te hoog is geworden in de supermarkt om te vertrekken, hij pakt zijn zoon op en stapt in de auto waarna hij wegrijdt, in een later geschreven extra hoofdstuk vertelt King dat ze bij een hotel aankomen waar alles verlaten is, David zet zijn zoon op bed en zegt hem dat het allemaal goed komt, nadat die zin is gezegd vertelt de laatste zin van het boek dat de mist over de heuvels richting het hotel trekt... een even deprimerend eind als in de film maar nog minder bevredigend denk ik dan wat er uiteindelijk gebruikt is toch?
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  9. #59

    Standaard

    Overigens ben ik niet weg van The Punisher maar heeft hij ook in Boogie Nights en Magnolia zijn opwachting gemaakt, evenals Dreamcatcher wat toch laat zien dat hij feeling heeft met het genre en in ieder geval King.

    Het is nog geen acteur van topniveau maar ik vond hem wel goed te pruimen in The Mist.
    Maar laten we wel wezen, zijn rol kan door iedere middelbare man met acteertalent gespeeld worden, alleen jammer dat Norton in een vroeg stadium heeft afgewezen.. :/
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Knoop Bekijk bericht
    Uiteraard, in het boek besluit David nadat de druk hem te hoog is geworden in de supermarkt om te vertrekken, hij pakt zijn zoon op en stapt in de auto waarna hij wegrijdt, in een later geschreven extra hoofdstuk vertelt King dat ze bij een hotel aankomen waar alles verlaten is, David zet zijn zoon op bed en zegt hem dat het allemaal goed komt, nadat die zin is gezegd vertelt de laatste zin van het boek dat de mist over de heuvels richting het hotel trekt... een even deprimerend eind als in de film maar nog minder bevredigend denk ik dan wat er uiteindelijk gebruikt is toch?

    Dat kun je toch nog op zoveel andere manieren interpreteren?!

    Hier mijn stukje over de film, Paul.
    http://www.whatiwatch.net/recensies.php?rec=9064

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Zat in zekere zin toch een goed einde aan de film....?! Zo deprimerend vond ik het echt niet. Misschien in de zin van ''slechtheid''...


    Sorry, maar die vent schiet 3 mensen dood, vervolgens zijn kind en kan tot slot zichzelf niet killen omdat ie een kogel te kort komt. Als ie dan uit de auto stapt (ik neem aan in de hoop dat ie verslonden wordt door de wezens) komt het leger aankakken... Een kwestie van anderhalve minuut langer wachten en ze waren allemaal gered geweest.

    Hoezo niet deprimerend?

    Ik zou er toch goed ziek van zijn.
    Do you think that's air you're breathing?

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door abyssus Bekijk bericht
    Sorry, maar die vent schiet 3 mensen dood, vervolgens zijn kind en kan tot slot zichzelf niet killen omdat ie een kogel te kort komt. Als ie dan uit de auto stapt (ik neem aan in de hoop dat ie verslonden wordt door de wezens) komt het leger aankakken... Een kwestie van anderhalve minuut langer wachten en ze waren allemaal gered geweest.

    Hoezo niet deprimerend?

    Ik zou er toch goed ziek van zijn.

    Ik vind het wel meevallen mensen zeggen al snel dat iets deprimerend is. Wat is deprimerend en ik denk dat dat bij iedereen anders is. Ik vraag me zozie af of het medium film wel deprimerend kan zijn?!

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Ik vind het wel meevallen mensen zeggen al snel dat iets deprimerend is. Wat is deprimerend en ik denk dat dat bij iedereen anders is. Ik vraag me zozie af of het medium film wel deprimerend kan zijn?!
    Je vind het wel meevallen?! Ik denk dat je een van de weinigen bent die dàt niet deprimerend zouden noemen. En of 'het medium film' deprimerend kunnen zijn? Het medium niet. Films wel. Als je tenminste de goede films bekijkt.

    Darabont heeft er een goede film van gemaakt met een mokerslag op het einde. Om dat einde te kunnen maken, heeft hij afgezien van een budget dat het dubbele was van het bedrag waar hij het uiteindelijk mee heeft moeten redden. Respect. De emotionele impact van dit einde is oneindig veel groter dan die van een happy end of een wat gemakzuchtig einde waarin iedereen het loodje legt. Het is de slechts denkbare afloop voor de hoofdpersoon . Naar het schijnt heeft King laten weten dat hij wilde dat hij dat einde had bedacht voor z'n oorspronkelijke verhaal. Geen gering compliment.
    Verder geen hoogdravende poespas, maar een spannende film over een groep mensen in extreme omstandigheden. Een blauwdruk van menig Stephen King-verhaal, met een paar typische King-elementen (geïsoleerde groep mensen, valse Messias met corrumperende invloed, 'ordinary man' als held i.p.v. een typische 'action-hero', 'Lord of the Flies'-achtige ontwikkeling van kampen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, geen gemakkelijk einde, etc.). De stijl is die van een ouderwetse, low budget-horrorfilm in de betere zin des woords. Dat is ook precies wat Darabont wilde bereiken. Sterker nog, de dvd-uitvoering zal een zwart-wit-uitvoering als bonus hebben, waarmee hij die stijl nog meer wil benadrukken.
    Acteerwerk was mede dankzij het blik sterke acteurs dat is opengetrokken prima in orde. Darabont kan daarbij weer rekenen op een paar van z'n veteranen.
    Effecten zijn hier en daar wat wankel, maar dat past dan op de een of andere manier wel bij de stijl die Darabont nastreeft. En zoals het hoort bij een goed King-verhaal, zit de eigenlijke spanning meer in de manier waarop mensen zich ge- en misdragen onder druk dan in de monsters.

    Gelukkig heeft Darabont al laten weten dat z'n volgende King-verfilming in de pijplijn zit. Hij heeft o.a. de rechten op The long walk. Ik ga er bij voorbaat al vanuit dat hij ook daarbij compromis- en meedogenloos te werk zal gaan. En dat past dan weer bij het verhaal, dat net als The Mist in de verste verte geen happy end heeft .
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  14. #64

    Standaard

    vandaag gezien, aardige film, einde was apart, alleen dat geschreeuw klonk debiel, maar zeker aanrader.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital Bekijk bericht
    vandaag gezien, aardige film, einde was apart, alleen dat geschreeuw klonk debiel, maar zeker aanrader.
    Ben dus niet de enige....

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Ben dus niet de enige....
    Nu hoef je alleen nog maar een paar medestanders te vinden die het met je eens zijn dat er in zekere zin toch een happy end aan de film zat...
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Nu hoef je alleen nog maar een paar medestanders te vinden die het met je eens zijn dat er in zekere zin toch een happy end aan de film zat...
    Heb ik beweerd dat er een happy end aan de film kleefde, nee, ik heb alleen gesuggereerd dat het woord depressief te vaak wordt genoemd bij een film!

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Heb ik beweerd dat er een happy end aan de film kleefde
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Zat in zekere zin toch een goed einde aan de film....?!
    Dus...
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Dus...
    Spoiler!
    Volgens mij sluit ik duidelijk af met een aantal punten, vraagteken en een uitroepteken! Met absolute zekerheid schrijf ik het niet meer in de zin om nadruk te leggen dat hij zijn eigen leven weer veilig is ook al heeft hij daarvoor hard moeten strijden. Tevens stelt de maatschappij anno nu zijn eigen leven voor dat van een andere, zelfs voor je eigen kind. Als ik er nu zo over schrijf vind ik het nog geen gek idee om de film vervolgens af te sluiten met dat hij wel nog kan blijven leven met deze wroeging in zijn hersenpan!
    Iedereen haalt wat anders uit de film ik zie het dus als iets hoopvols niet iets als een happy ending, Mark!:wink:
    Laatst aangepast door Oudlid_X5 : 17-02-2008 om 13:38

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Volgens mij sluit ik duidelijk af met een aantal punten, vraagteken en een uitroepteken! Met absolute zekerheid schrijf ik het niet meer in de zin om nadruk te leggen dat hij zijn eigen leven weer veilig is ook al heeft hij daarvoor hard moeten strijden. Tevens stelt de maatschappij anno nu zijn eigen leven voor dat van een andere, zelfs voor je eigen kind. Als ik er nu zo over schrijf vind ik het nog geen gek idee om de film vervolgens af te sluiten met dat hij wel nog kan blijven leven met deze wroeging in zijn hersenpan!
    Iedereen haalt wat anders uit de film ik zie het dus als iets hoopvols niet iets als een happy ending, Mark!:wink:
    Het komt allemaal wat warrig over. Vind je het nou nog steeds 'in zekere zin een goed einde' voor de hoofdpersoon (omdat-ie blijft leven)? Of ben je intussen ook overtuigd dat hij aan dat leven weinig waarde meer zal hechten nu hij weet dat hij onder andere z'n eigen kind onnodig heeft doodgeschoten (om nog maar te zwijgen over het feit dat hij z'n vrouw ook verloren heeft)?
    Laatst aangepast door mark t : 17-02-2008 om 13:44
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Het komt allemaal wat warrig over. Vind je het nou nog steeds 'in zekere zin een goed einde' voor de hoofdpersoon (omdat-ie blijft leven)? Of ben je intussen ook overtuigd dat hij aan dat leven weinig waarde meer zal hechten nu hij weet dat hij onder andere z'n eigen kind onnodig heeft doodgeschoten (om nog maar te zwijgen over het feit dat hij z'n vrouw ook verloren heeft)?
    Spoiler!
    Een goed einde dat wij als kijker bewust worden van onze eigen tekortkomingen en egocentrische houding tegenover de medemens. Neem nou het conflict met de buurman. En het is nu aan het personage om een voldaan leven te gaan leiden of lijden door vergeving te zoeken in al zijn fouten. Oftewel een tweede kans krijgt hij! En dus benoem ik het tot een hoopvol einde geen gelukkig einde of een tragische einde!
    Laatst aangepast door Oudlid_X5 : 17-02-2008 om 13:46

  22. #72

    Standaard

    Heb even mijn stukjes tekst wit gemaakt Mark in verband met ander gebruikers die de film nog niet gezien hebben!

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Heb even mijn stukjes tekst wit gemaakt Mark in verband met ander gebruikers die de film nog niet gezien hebben!
    Dan heb ik dat ook maar even gedaan. Overigens vind ik je uitleg in het kader van deze film nogal vergezocht , onwaarschijnlijk als verdediging van een 'enigszins goed einde' -of hoe je het ook maar wilt omschrijven. Ik vraag me af of je doorhebt dat er niks egocentrisch is aan het doen en laten van de hoofdpersoon. Met de verschikkelijke keuze die hij aan het einde maakt wil hij de andere beschermen -met instemming van in ieder geval de volwassenen. Hij voldoet hiermee ook aan het verzoek van z'n eigen zoontje eerder in de film. Niks egocentrisme. Hij offert zich zelfs op; Hij is in de veronderstelling dat hij op een verschikkelijke manier aan z'n einde komt, omdat hij de laatste kogels gebruikt om de anderen daarvoor te beschermen. En in de film wordt het ook duidelijk dat de buurman de kwaaie pier is en niet hij. Ook daarin is geen sprake van egocentrisme. De film eindigt met een verslagen hoofdpersoon. Z'n gebrek aan egocentrisme is zelfs de reden dat hij nu niet alleen z'n vrouw, maar ook z'n zoontje kwijt is. Het lijkt me alleen al daarom een onwaarschijnlijke manier om ons als argeloze kijker aan te sporen niet alleen aan onszelf te denken.
    Als de boodschap iets van een 2e kans zou moeten impliceren, dan was daar in het einde wel een verwijzing naar gemaakt in de vorm van een epiloog waar iets van z'n leven na dit tragische gebeuren te zien zou zijn. Maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat deze film überhaupt een boodschap had moeten overdragen
    .

    Maar goed, ieder z'n eigen mening.
    Laatst aangepast door mark t : 17-02-2008 om 14:01
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  24. #74

    Standaard

    Darabont's twee bekendste films hebben me nooit echt kunnen boeien. Maar deze The Mist is voor mij dan weer wel een schot in de roos. Dat Darabont een Stephen King verhaal kon verfilmen wisten we al, maar ik ben blij dat hij de gevangenisverhaaltjes achter zich laat en eens voor een goed horrorverhaal kiest.

    Het verhaal en de opzet van de film vond ik geweldig. De dreigende mist waarvan al snel duidelijk is dat er iets mis mee is, maar vervolgens ben je toch nog bijna de volledige lengte van de film bezig om te ontdekken wat er nu juist allemaal in die mist zit. Zoals door al meer mensen aangehaald focust de film echter vooral op het samenleven van mensen in zo'n noodsituatie. Dit levert altijd interessante situaties en conflicten op, zeker als de minder snuggere personen van de groep een religieuze verklaring (én oplossing) gaan zoeken voor wat zich buiten aan het afspelen is. Dat stuitte mij als atheïst enorm tegen de borst, maar ik was wel tevreden over de manier waarop dit uiteindelijk opgelost wordt het doodschieten van die krankzinnige vrouw gaf mij een ongelooflijk gevoel van rechtvaardigheid, het deed me denken aan de film Dogville waar het einde ook op een perverse manier zeer rechtvaardig aanvoelt . De hele religieuze invalshoek van het verhaal vond ik trouwens best origineel én relevant, ik mag er niet aan denken zelf in zo'n situatie te belanden en geconfronteerd te worden met dat soort blind religieus fanatisme. Als je in een rampsituatie het vastklampen aan religie verkiest boven rationaliteit, dan ben je verloren. Al mag wel gezegd worden dat deze film de ruimte openlaat voor meerdere interpretaties, zowel gelovigen als niet-gelovigen kunnen er hun gelijk uit halen al wordt wel duidelijk vermeld dat de ramp die zich afspeelt een menselijke oorzaak heeft, namelijk een mislukt militair experiment . Dat blijkt ook uit het schitterende einde. Hoe mensen daarmee kunnen lachen of het niet schokkend vinden is iets waar mijn verstand niet bij kan eerlijk gezegd. Het is in ieder geval één van de beste eindes die ik in lange tijd gezien heb.

    Over het horror-aspect van de film, dit is grotendeels met CGI tot stand gebracht en die ziet er echt wel vrij belabberd uit. Doordat de film voor het overige zeer sterk is ben ik bereid daar overheen te kijken, maar deze film toont voor mij nog maar eens dat CGI nog altijd niet goed genoeg is om realistisch over te komen. En ik zie dat niet veranderen in de eerstvolgende 10 jaar ofzo. Los van het feit dat er veel met computer is gewerkt, zijn er wel meerdere goede schrikmomenten in de film. De chaos iedere keer dat er iets ontdekt wordt in de mist kwam zeer goed over, ondanks de beperkingen van CGI.

    De cast bestaat grotendeels uit onbekenden, maar de acteerprestaties zijn zeker goed te noemen. Alleen aan de krankzinnige Christelijke vrouw was ik mij aan het opjagen, en dat is dan nog de bedoeling Ook de muziek naar het einde van de film toe was erg mooi, paste goed bij het geheel. Alleen heb ik de indruk dat dit deuntje de laatste jaren al in heel wat films gebruikt is in min of meer dezelfde vorm.

    Samenvattend, dit is de zoveelste goede Stephen King verfilming. Het is geen typische horrorfilm maar dat is waarschijnlijk grotendeels de sterkte van deze film. In ieder geval wacht ik met ongeduld op de volgende Stephen King verfilming, in de hoop dat die even goed mag zijn als deze.

  25. #75

    Standaard

    ben blij om te lezen dat veel mensen dit een goede film vonden, want ik vond het ook erg gaaf in ieder geval
    maar het is voor mij al ruim een maand geleje dak hem gezien heb :P

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •