De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aansluiting DVD -> TV via receiver ??

    Wie kan mij vertellen wat het "nut" is van de dvd-video in- en uitgangen op mijn receiver (Onkyo TX-DS595).

    Momenteel heb ik mijn dvd-speler rechtstreeks op de tv aangesloten dmv een redelijke scart-kabel uit de Stassen aanbieding. Ik kan echter ook met een (s)-video kabel van de dvd naar de video ingang van de receiver en vandaar weer via de monitor uitgang van de receiver met een (s)-video kabel naar de TV.

    Doet de receiver ook "iets" met het beeldsignaal? Ik kan hiervan namelijk niets terugvinden in de handleiding. Overigens ben ik wel tevreden met de huidige beeldkwaliteit.

    Jan.

    PS het geluid loopt via de coax aansluitingen van dvd -> rcvr.
    ziege, zagge, ziege, zagge ... HELMOND SPORT

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij is het enige nut dat je dan je osd van je reciever op je tv te zien krijgt, tenminste, bij mijn yamaha. Verder kan het beeld er natuurlijk niet beter op worden. Hoe meer tussenschakels, hoe minder.

    Groeten

  3. #3

    Standaard

    Ja...heb ik me ook wel eens afgevraagd, alleen is Sony iets meer voortvarend met info. Ik heb zo'n DB-840 en kan er ook van alles op aansluiten. Zo kan ik mijn video, tv, md, cd, dvd allemaal erop knallen. Je tv krijgt vervolgens audio/video van de receiver (mij mij via s-video). De grap is dan volgens mij dat je doordat je receiver ertussen zit alles kan combineren. Je kan bijvoorbeeld een cd op je video opnemen of een dvd naar video (als je Macrovision uitzet). En dat terwijl er geen kabel tussen je dvd en je video zitten, maar je receiver werkt dan als een soort patch-kast omdat je de source apart kan instellen.
    Klinkt allemaal leuk als je er een doel voor hebt. En zelfs al heb je dat doel is het nog maar de vraag of je het moet willen. Er zit namelijk weer een extra schakel tussen je apparatuur, en dat kan nooit beter zijn. En in mijn geval (weet niet hoe dat bij anderen is) ben ik dan verplicht de dvd via s-video aan te sluiten. En nu gaat ie via de rgb aansluiting rechtstreeks naar de tv. Lijkt mij vele malen beter.

    Leuk, meer niet denk ik. En om antwoord te geven op je andere vraag: nee, de receiver doet niets met het signaal.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •