Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 71 worden weergegeven.

Discussie: Welke speakerkabel?

  1. #1

    Standaard Welke speakerkabel?

    Ik heb onlangs de volgende set gekocht:

    HK AVR 335 + Magnat Quantum 508 speakers.

    Mijn vraag is welke speakerkabel heb ik nodig om het maximale uit de speakers te halen?

  2. #2

    Standaard

    Belangrijkste vraag is wat is je budget.

    Je kunt het zo gek maken als je wilt. Hoeveel speakers wil je bekabelen, en is het voor films of voor stereo?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #3

    Standaard

    Het belangrijke voor kabels is de dikte in mm.. Maar idd, was is je budget
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Het belangrijke voor kabels is de dikte in mm.. Maar idd, was is je budget
    Niet per defenitie. Ik denk dat een crystal cable makkelijk een 5 x dikkere Oehlbach kabel wegspeeld.

    Wat is je budget, want er zijn kabels die voor een stereo setje velen 100den euro's kosten. Dan heb je nog maar 2 van de 5 speakers .

  5. #5

    Standaard

    budget is 100 euro.

    kabels zijn om muziek in stereo te beluisteren en om films in een 5.1 of dts opstelling te beluisteren.

    de center, de sub en de rears zijn reeds voorzien van kabels.

  6. #6

    Standaard

    4 mm kwadraat koper.

    Klinkt als een klok.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    4 mm kwadraat koper.

    Klinkt als een klok.
    nog een specifiek merk, dat is aan te raden?

  8. #8

    Standaard

    Het mooiste is dezelfde kabels te kopen, maar als je echt een verbetering in stereo wilt kun je kijken naar b.v. v.d. Hul Royal jade. Die werkt altijd erg lekker met duitse speakers.
    Misschien kun je ook eens luisteren naar Xindak SC-03 bekabeling, denk ik ook erg goed zal passen bij het karakter van H/K. Deze zal ongeveer 90 euro voor een set stereo kabels kosten.
    Qed wordt ook erg aanbevolen, maar die vind ik doorgaans niet lekker klinken met duitse speakers. Deze worden dan te schel.
    Het is erg persoonlijk en misschien eens naar de dealer gaan om eens wat te gaan beluisteren.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Het mooiste is dezelfde kabels te kopen, maar als je echt een verbetering in stereo wilt kun je kijken naar b.v. v.d. Hul Royal jade. Die werkt altijd erg lekker met duitse speakers.
    Misschien kun je ook eens luisteren naar Xindak SC-03 bekabeling, denk ik ook erg goed zal passen bij het karakter van H/K. Deze zal ongeveer 90 euro voor een set stereo kabels kosten.
    Qed wordt ook erg aanbevolen, maar die vind ik doorgaans niet lekker klinken met duitse speakers. Deze worden dan te schel.
    Het is erg persoonlijk en misschien eens naar de dealer gaan om eens wat te gaan beluisteren.
    Rob, bedankt voor de tips! Ik ga eens winkelen. Welke aansluitingen zijn aan te raden. Spades, quicklocks, bananen-stekkers????

  10. #10

    Standaard

    Sommige zeggen bare-wire. Heb ik ook lang gedaan en is opzich erg goed. Wil je vaker los koppelen dan kun je kiezen voor spades en bananen. Airlocks worden ook vaak geprezen, omdat er dan geen zuurstof bij de kabel komt en deze niet oxideerd, Qed heeft deze in hun asortiment. Ik heb bare-wire gehad en vond dit een erg goeie oplossing.
    De Xindak SC-03 die ik laatst heb aangeschaft heeft standaard al bananen aan de versterker kant en spades aan de speaker kant en dit ziet er werkelijk enorm mooi uit en sluit handig aan. Deze kabels zijn ook mooi afgewerkt met een snake skin. Looks zijn ook wat waard

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Bij deze een tip voor de volgende zeer goede en relatief goedkope kabel met ik meen €8,- per meter.
    De Wyrewizard Spellbinder van Nordost

    Voor de aanluiting maakt het niet veel uit wat je neem maar de Spellbinder kan je laten afmonteren met goede en fijne holle banaan pluggen.

    Ik gebruik nu zelf de veel duurdere Xindak FS3 maar op veel punten is de dunne en goedkope Spellbinder de betere.

    QED is inderdaad ook een hele goede kabel maar met name de Silver Anniversary kan vaak te schel worden in een set wat bij een "warme" set overigens wel een voordeel kan zijn.

    vdHul is eveneens niet slechts maar heeft vaak een te softe eigenschap waardoor je het idee heb dat je geluid "dichtloopt".

    De dikte van de kabel is van minder belang en kan je verders min of meer vergeten, zeker bij de lengte die wij gemiddeld nodig hebben.

  12. #12

    Standaard

    Ik denk juist met de duitse klank van de speakers er geen Qed aan zou moeten gaan hangen. Ik heb maanden met Qed gedraaid en ondanks de warme Marantz was het toch erg schel. v.d. Hul was veel warmer en gaf veel meer emotie door, alleen soms liep het wat vol, maar zeker een hele fijne kabel met Elac. Elac gebruikt zelf ook v.d. Hul bekabeling intern. Xindak is een soort tussen weg, tussen Qed en v.d. Hul en werkt erg goed met Marant (ik hoor hier meer goeie berichten over) en dat zal waarschijnlijk ook goed klinken met Denon.
    En Nordost is ook niet verkeerd natuurlijk.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Bij deze een tip voor de volgende zeer goede en relatief goedkope kabel met ik meen €8,- per meter.
    De Wyrewizard Spellbinder van Nordost
    Heel mooi kabeltje, alleen kan hij er maar 12,5 meter van kopen in dit budget.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  14. #14

    Standaard

    Voor de fronts is dat meer dan genoeg, zoals zijn post aangeeeft
    kabels zijn om muziek in stereo te beluisteren en om films in een 5.1 of dts opstelling te beluisteren.

    de center, de sub en de rears zijn reeds voorzien van kabels.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Voor de fronts is dat meer dan genoeg, zoals zijn post aangeeeft
    kabels zijn om muziek in stereo te beluisteren en om films in een 5.1 of dts opstelling te beluisteren.

    de center, de sub en de rears zijn reeds voorzien van kabels.
    Ah, hoeveel meter moet je hebben?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Voor de fronts is dat meer dan genoeg, zoals zijn post aangeeeft
    kabels zijn om muziek in stereo te beluisteren en om films in een 5.1 of dts opstelling te beluisteren.

    de center, de sub en de rears zijn reeds voorzien van kabels.
    Ah, hoeveel meter moet je hebben?
    Ik hebnog wel v.d. Hul te koop en er is her en der nog wel wat Xindak bekabeling te krijgen, vooral op het HT-Forum.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Azazel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    4 mm kwadraat koper.

    Klinkt als een klok.
    nog een specifiek merk, dat is aan te raden?
    Nee, gewoon naar een elektronicawinkel gaan en kopen maar.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Azazel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    4 mm kwadraat koper.

    Klinkt als een klok.
    nog een specifiek merk, dat is aan te raden?
    Nee, gewoon naar een elektronicawinkel gaan en kopen maar.
    Kijken of het matched met je set.

  19. #19
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Ik denk juist met de duitse klank van de speakers er geen Qed aan zou moeten gaan hangen. Ik heb maanden met Qed gedraaid en ondanks de warme Marantz was het toch erg schel. v.d. Hul was veel warmer en gaf veel meer emotie door, alleen soms liep het wat vol, maar zeker een hele fijne kabel met Elac.
    Dat weet ik nog dat je daar mee bezig was en bij jouw kwamen we inderdaad bij vdHul uit wat vooral te danken was aan de Elac,s.
    Hieruit blijk dat indere situatie een andere aanpak nodig heeft en dus ook van belang is dat we precies weten hoe en wat.
    En Nordost is ook niet verkeerd natuurlijk.
    Nordost is erg goed maar ook duur.
    De Wyrewizard serie van Nordost is juist goedkoop te noemen maar erg goed en uit ervaring zal ik deze bovenaan het lijstje willen plaatsen voor personen die op zoek zijn.

    Ook Xindak is goed en relatief goedkoop en zit inderdaad zo,n beetje overal tussenin en is daarmee wellicht een goede universele kabel als je het zo kunt noemen.
    Moet wel zeggen dat ik alleen de FS3 van Xindak kan.

  20. #20
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Bij deze een tip voor de volgende zeer goede en relatief goedkope kabel met ik meen €8,- per meter.
    De Wyrewizard Spellbinder van Nordost
    Heel mooi kabeltje, alleen kan hij er maar 12,5 meter van kopen in dit budget.
    Dan wellicht budget oprekken omdat deze kabel de meeste kwaliteit voor zijn geld geeft.
    Om hoeveel mtr gaat het, lijkt me inderdaad sterk dat ie meer nodig heeft voor de fronts.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Ik denk juist met de duitse klank van de speakers er geen Qed aan zou moeten gaan hangen. Ik heb maanden met Qed gedraaid en ondanks de warme Marantz was het toch erg schel. v.d. Hul was veel warmer en gaf veel meer emotie door, alleen soms liep het wat vol, maar zeker een hele fijne kabel met Elac.
    Dat weet ik nog dat je daar mee bezig was en bij jouw kwamen we inderdaad bij vdHul uit wat vooral te danken was aan de Elac,s.
    Hieruit blijk dat indere situatie een andere aanpak nodig heeft en dus ook van belang is dat we precies weten hoe en wat.
    Dit geeft aan dat de match belangrijk is. Ik ken genoeg die v.d Hul niets vinden vanwege het warme karakter, maar werkte goed bij mij. Er heerste eerst een Qed hype op het forum en ben daar toen eerst in mee gegaan, dus een stel Qed's aan mijn set en dat werkte niet. Terwijl mijn vader (H/K en JBL) juist erg veel baat heeft bij Qed, dus ook hier is de match van groot belang.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ook Xindak is goed en relatief goedkoop en zit inderdaad zo,n beetje overal tussenin en is daarmee wellicht een goede universele kabel als je het zo kunt noemen.
    Moet wel zeggen dat ik alleen de FS3 van Xindak kan.
    Ik draai dus met de SC-03 en was voorheen lyrisch over v.d. Hul, totdat......ja die Xindaks kwamen.
    Gewoon net minder vol en warm dan v.d. Hul, maar zeker geen schelle en kille kabel. Veel details ook in de bas, zonder dat de bas te prominent aanwezig is. Veel meer lucht rondom de instrumenten en alles lijkt los van elkaar te komen, dus goeie detaillering maar zeker niet de scherpte en schel zoals Qed die vaak heeft.
    Nordost.....eigenlijk weinig ervaring mee. Wel eens gehoord, maar nooit intensief beluisterd.

  22. #22
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Ik draai dus met de SC-03 en was voorheen lyrisch over v.d. Hul, totdat......ja die Xindaks kwamen.
    Gewoon net minder vol en warm dan v.d. Hul, maar zeker geen schelle en kille kabel. Veel details ook in de bas, zonder dat de bas te prominent aanwezig is. Veel meer lucht rondom de instrumenten en alles lijkt los van elkaar te komen, dus goeie detaillering maar zeker niet de scherpte en schel zoals Qed die vaak heeft.
    In grote lijnen ervaar ik exact hetzelfde met Xindak als je hier omschrijf.
    Echter als ik alle punten op één hoop gooi van zowel Xindak en de Spellbinder is de Spellbinder de winnaar in mijn situatie.
    Beide hebben zo hun plus en min punten maar als ik de kabel allround bekijkt is het voordeel net voor de Spellbinder die het net allemaal wat gemakkelijker en sprankelender voor elkaar weet te krijgen.

    Let wel, de Xindak is gewoon erg goed zoals jezelf ook al zeg maar voor mij was het slechts een proef en puur op de gok gekocht.
    Echter bevalt ie wel als zodanig dat ie voorlopig aan mijn set blijft hangen en dat zeg ook weer genoeg over de kwaliteit.

  23. #23

    Standaard

    Ik heb geen ervaring met Spellbinder. Xindak heb ik ooit eens gehoord op een Marantz icm Quad. Er waren 3 kabels een Siltech, v.d. Hul en Xindak. Alle 3 ingespeeld en toe hoorde ik de Xindak en zag wat deze moest kosten en toen was ik verkocht. Misschien als ik die Spellbinder hoor.....wie weet is dat NOG weer beter.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Voor de fronts is dat meer dan genoeg, zoals zijn post aangeeeft
    kabels zijn om muziek in stereo te beluisteren en om films in een 5.1 of dts opstelling te beluisteren.

    de center, de sub en de rears zijn reeds voorzien van kabels.
    Ah, hoeveel meter moet je hebben?
    2 x 3 meter, dan ben ik voor nog geen 50 e klaar.

  25. #25
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Azazel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Voor de fronts is dat meer dan genoeg, zoals zijn post aangeeeft
    kabels zijn om muziek in stereo te beluisteren en om films in een 5.1 of dts opstelling te beluisteren.

    de center, de sub en de rears zijn reeds voorzien van kabels.
    Ah, hoeveel meter moet je hebben?
    2 x 3 meter, dan ben ik voor nog geen 50 e klaar.
    Komen nog wel de bananen bij die vrij prijzig zijn.
    Zelf monteren van bijvoorbeeld LOK is vele malen goedkoper.
    http://www.hollandlink.nl/N_frame.ht..._grp_17-1.html

    Heb zelf ook de Spellbinder met de LOK,s gebruikt en gaat prima al zitten de originele vanaf Nordost wel beter.
    Je kan dus binnen die €100,- blijven.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •