Pagina 28 van 49 EersteEerste ... 1824252627282930313238 ... LaatsteLaatste
De resultaten 676 tot 700 van 1221 worden weergegeven.

Discussie: Filmboeken

  1. #676

    Standaard

    Gereserveerd bij Amazon UK voor £ 31,49



    Harry Potter Page To Screen: The Complete Filmmaking Journey
    528 pagina's (!)
    Verschijnt op 25 oktober 2011
    Video
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 10-10-2011 om 20:49

  2. #677

    Standaard



    Binnenkort verschijnt het Veronica Filmjaarboek 2011, 136 pagina's met uitgebreide recensies, interviews en achtergrondverhalen over alle 4 en 5 sterren films van 2011.

    Abonnees van Veronica betalen € 9,95, niet-abonnees € 14,95.
    Daar komen nog 1,95 verzendkosten bij. Het is nog niet duidelijk of dit boek ook in de winkel te koop zal zijn, maar waarschijnlijk wel.

  3. #678

    Standaard

    Vond Page to Screen zo mooi, dat ik mij afvroeg of er zo nog meer filmboeken waren.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  4. #679

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Vond Page to Screen zo mooi, dat ik mij afvroeg of er zo nog meer filmboeken waren.
    Van de Harry Potter-reeks bestaat ook de 'Film Wizardry', met een schat aan informatie en foto's, en bovendien met uitneembare documenten.
    Qua layout een stuk leuker en speelser dan 'Page To Screen', dat vrij serieus van opzet is, maar veel dunner (160 pagina's) en qua inbindkwaliteit wat minder. Er zit wel enige overlap in beide boeken, alleen heel anders gepresenteerd.

    Link naar Amazon UK (inkijkexemplaar)
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 31-10-2011 om 17:21

  5. #680

    Standaard Vrouw op dit plaatje

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht

    Wie weet welke actrice met het zwarte topje is en in welke film speelt zij?

  6. #681

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Picard Bekijk bericht
    Wie weet welke actrice met het zwarte topje is en in welke film speelt zij?
    Jennifer Lawrence
    http://www.imdb.com/name/nm2225369/
    X-Men: First Class
    Winter's Bone
    The Burning Plain
    My heart was not ripped out, but she did steal my cuckoo clock.
    The Swede in Hell On Wheels

  7. #682
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Vandaag ontvangen:


    David Lynch Beautiful Dark - Greg Olson
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  8. #683
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    En vandaag lag deze in de brievenbus:


    Vampyr - David Rudkin
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  9. #684

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy Bekijk bericht
    En vandaag lag deze in de brievenbus:
    Vampyr - David Rudkin
    Is een prima boekje, een van de betere uit de serie
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  10. #685
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Is een prima boekje, een van de betere uit de serie
    Ik heb begrepen dat het niveau van de verschillende titels in de BFI Film Classics inderdaad nogal verschilt. Ik heb momenteel ook Kieslowski's Trois Couleur in bestelling staan, al komt deze titel uit de BFI Modern Classics serie. Deze zou ook van redelijke kwaliteit zijn.

    Weet jij welke titels nog meer de moeite waard zijn van BFI in de Film Classics dan wel Modern Classics reeks?
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  11. #686
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik zie nu dat de meningen op de verschillende websites over de BFI Modern Classic Three Colours nogal verschillend zijn. Sommige zeer positief, anderen behoorlijk negatief. Er zit niets anders op dan maar af te wachten en hopen op het beste.

    Eén van de meest positieve uit de BFI serie is The Exorcist door Mark Kermode, als ik de recensie's mag geloven. Dat zal dan één van de volgende uit de serie zijn die ik ga bestellen.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  12. #687

    Standaard

    Die BFI boekjes verschillen enorm in aanpak vooral en zijn daarom ook niet direct voor iedereen aantrekkelijk. Zo is 'Vampyr' bijvoorbeeld hoofdzakelijk visuele analyse, maar is 'The Night of the Hunter' weer hoofdzakelijk achtergrondinformatie. Het is maar wat je zoekt en vandaar dat de meningen vaak zo uiteenlopen.

    Degene uit de serie die me zo direct te binnen schieten als uitstekend zijn Robin Wood's 'Rio Bravo', 'The Thin Red Line' van Michel Chion en 'Seven' van Richard Dyer, maar die zijn ook allemaal geschreven door mensen wiens werk ik sowieso erg waardeer, dus misschien is mijn mening wat gekleurd hierdoor. En Peter Wollen's 'Singin' in the Rain' is ook zeer de moeite waard. 'L'Avventura' is lang geleden dat ik die gelezen heb, maar meen dat ik het destijds in ieder geval behulpzaam vond net als 'Last Year at Marienbad'. 'Gun Crazy' van Jim Kitses heb ik echt al jaren in de kast staan en is er een waar ik ook redelijk wat van verwacht, maar nog nooit aan toegekomen ben. Misschien is dit een goed moment om hem uit de kast te halen

    Ray Carney's boek over Dreyer is trouwens absoluut verplichte kost wat mij betreft, maar het schijnt dat niet iedereen Carney kan verdragen.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  13. #688
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Bedankt voor de tips!

    Ik zet van de BFI reeks Last Year At Marienbad, Singin' In The Rain en L'Avventura alvast op de verlanglijst. Er zijn nog een aantal andere titels waar ik nieuwsgierig naar ben, zoals Les enfants du paradis, Das Cabinet des Dr. Caligari, Metropolis, Cleo de 5 a 7. Over deze titels zal ik eerst maar een paar recensie's gaan lezen voor ik ze ga aanschaffen.

    Carney's boek over Dreyer, Speaking The Language Of Desire, is helaas nergens meer leverbaar, dus dat zal een keer via eBay of Amazon's marketplace moeten gebeuren. Ik had ooit een lijstje met boektitels over Dreyer die allemaal de moeite waard zouden zijn, maar daar was maar weinig meer van leverbaar. Enkel My Only Great Passion van Jean Drum, maar dat is meer een biografie dan een inhoudelijke analyse over zijn werk.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  14. #689

    Standaard

    Carney's boek is inderdaad al jaren niet meer in print helaas, maar ik zie dat op Amazon de tweedehands exemplaren nu beginnen pas vanaf 60 dollar! Mijn exemplaar was niet direct goedkoop, maar ver onder die 60 dollar in ieder geval. Toch jammer dat zo'n fantastisch boek op deze manier enigszins begraven wordt. C'est la vie...
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  15. #690
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    De bedragen voor een tweedehands Speaking The Language Of Desire zijn inderdaad aan de hoge kant. Gemiddeld liggen de prijzen nog veel hoger dan die 60 dollar.

    Ik kwam nog wel een goedkopere (gefotokopieerde) versie tegen, rechtstreeks te krijgen bij de auteur. Gesigneerd en wel, maar dat geldt helaas alleen voor mensen die woonachtig zijn in de VS. Al met al slechts 20 dollar. De bonus is Learning from Dreyer: Reflections on the Lessons His Work Teaches, ook van Carney. Zie http://people.bu.edu/rcarney/dreyer/dreyerbook.htm
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  16. #691

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy Bekijk bericht
    Ik kwam nog wel een goedkopere (gefotokopieerde) versie tegen, rechtstreeks te krijgen bij de auteur. Gesigneerd en wel, maar dat geldt helaas alleen voor mensen die woonachtig zijn in de VS. Al met al slechts 20 dollar. De bonus is Learning from Dreyer: Reflections on the Lessons His Work Teaches, ook van Carney. Zie http://people.bu.edu/rcarney/dreyer/dreyerbook.htm
    Ja klopt, maar ik heb Carney wel eens gemaild of ie dat ook wilde verzenden buiten de VS, maar daar heeft hij nooit een reactie op gestuurd, dus het antwoord zal wel nee geweest zijn
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  17. #692
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik las dat ie zo'n 1000 mails per week krijgt en dat veel daarvan via een spamfilter verdwijnt. Hij adviseert om in de onderwerpregel maar de naam van een regisseur te vermelden. Dan is de kans groter dat de mail niet wordt verwijderd.

    Momenteel kan je wel vanuit Europa via Paypal iets bestellen bij hem, maar dan moet je wel eerst via mail contact krijgen in verband met extra verzendkosten naar Europa. Maar ik ben toch even verder gaan zoeken naar een gedrukt exemplaar en warempel...

    Ik heb nog een tweedehands exemplaar gevonden voor een redelijke prijs (incl verzenden tussen de 40 en 45 euro). Ik had nog wat extra inkomsten deze maand, dus ik heb hem direct maar besteld. Met een beetje mazzel heb ik hem voor Kerst in huis. Dreyer vind ik fantastisch, dus alle extra informatie en inzicht in zijn films is meegenomen. Ik ben erg benieuwd naar Carney's analyses.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  18. #693

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy Bekijk bericht
    Ik las dat ie zo'n 1000 mails per week krijgt en dat veel daarvan via een spamfilter verdwijnt. Hij adviseert om in de onderwerpregel maar de naam van een regisseur te vermelden. Dan is de kans groter dat de mail niet wordt verwijderd.

    Momenteel kan je wel vanuit Europa via Paypal iets bestellen bij hem, maar dan moet je wel eerst via mail contact krijgen in verband met extra verzendkosten naar Europa. Maar ik ben toch even verder gaan zoeken naar een gedrukt exemplaar en warempel...

    Ik heb nog een tweedehands exemplaar gevonden voor een redelijke prijs (incl verzenden tussen de 40 en 45 euro). Ik had nog wat extra inkomsten deze maand, dus ik heb hem direct maar besteld. Met een beetje mazzel heb ik hem voor Kerst in huis. Dreyer vind ik fantastisch, dus alle extra informatie en inzicht in zijn films is meegenomen. Ik ben erg benieuwd naar Carney's analyses.
    Ik had al zo'n vermoeden dat het aan een spamfilter lag, want ik heb al eerder via e-mail een conversatie met hem gevoerd over Cassavetes, waarbij Carney uitgebreid de tijd nam om te antwoorden. Sympathieke man is het volgens mij.

    Maar veel plezier met het Dreyer boek, is wat mij betreft een van de beste filmboeken die ik heb (en ik heb er redelijk wat) en ik vind het ook extreem veel beter dan Bordwell's boek over Dreyer. Ben dol op Bordwell normaal, maar ik vond dat boek maar matig eigenlijk, maar misschien komt het omdat ik de laatste jaren van formalist naar humanist veranderd ben en ik dus veel meer in Carney kan vinden dan in Bordwell. Carney's werk over Cassavetes en Capra is ook waanzinnig!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  19. #694
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Hoewel ik eerst even Carney's boek over Dreyer wil afwachten, heb ik ondertussen al wel Carney's Shadows (uit de BFI serie) bijgeschreven op mijn immer groeiende verlanglijst. Nogmaals bedankt voor de tip, ik zal je Brakhages Boek Besprekingen-discussie ook nog eens doornemen voor meer interessante titels.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  20. #695

    Standaard

    Om nog even in te haken op die BFI boekjes, die van 'Meet Me In St. Louis' is helaas een voorbeeld van hoe het NIET moet. Vreselijk boekje eigenlijk, geschreven door iemand die enkel fan lijkt te zijn zonder enige vorm van kritische distantie of inzicht en met een oppervlakkige bespreking van Minnelli's stijl en vijf achtergrond feitjes moet je het dan doen. De schrijver weet constant te zeggen dat dit en dat zo mooi en goed is, zonder ergens ook maar duidelijk te kunnen maken waarom dat dan zo zou zijn.

    De Jim Kitses bespreking van 'Gun Crazy' is daarentegen exemplarisch van hoe het wel moet. Stampensvol met inzichten en zeer sterk theoretisch onderbouwd zonder droog of academisch te worden. Denk wel dat Kitses vooral schrijft voor de wat doorgewinterde liefhebber, maar op zich is dat ook logisch natuurlijk aangezien enkel de doorgewinterde liefhebber geïnteresseerd zal zijn in een boekje over een film als 'Gun Crazy'.

    En zojuist schoot me te binnen dat 'Sweet Smell of Success' van James Naremore ook een van de beste uit de serie is.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  21. #696
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Vandaag ontvangen:


    The "Three Colours" Trilogy - Geoff Andrew (BFI Modern Classics)
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  22. #697

    Standaard

    Vandaag de Criterion set ontvangen, met in het boekje ook een stuk van Andrew
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  23. #698

    Standaard

    Onlangs besteld:



    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  24. #699
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    En vandaag weer eentje uit de BFI reeks in de brievenbus:


    L'année dernière à Marienbad - Jean-Louis Leutrat
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  25. #700

    Standaard


    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

Pagina 28 van 49 EersteEerste ... 1824252627282930313238 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •