De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.

Discussie: Cannibal Holocaust

  1. #1

    Standaard Cannibal Holocaust

    Cannibal Holocaust (1980)

    ik heb hem van de week gezien,
    sommige scenes zitten nog in mijn geheugen (bv. van de dierenmoorden)

    ik heb zoveel van de film gehoord en gelezen, wou hem gewoon eens zien.. (gehoord dat de scenes met die dieren echt was)

    wat vinden jullie ervan?

    groetjes en graag tot gauw
    patrick
    hitchcock fan

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij staat deze verkeerd en hoort meer hier thuis:
    http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=32
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  3. #3

    Standaard Cannibal Holocaust

    dennis hallo..

    dit is toch dvd algemeen... hij staat toch op dvd
    of ben ik nu verkeerd bezig, maar als het fout staat..
    hoe zetten we dit dan bij "film algemeen"

    laat gauw wat horen dennis (i can't wait)

    patrick
    hitchcock fan

  4. #4

    Standaard Re: Cannibal Holocaust

    Citaat Oorspronkelijk gepost door onnotuinman
    neem me nie kwalijk .. dennis

    ik doe dit ook niet elke dag
    Geef niet,word wel verplaatst door een moderator :wink:
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Leuke film, naar huidige maatstaven nog schokkender dan in 1980. Maar dat zal meer te maken hebben met de diervriendelijke instelling die tegenwoordig regeert.

  7. #7

    Standaard

    Ik kon zelf niet meer doorkijken na de beruchte schildpad scene. Ging voor mij persoonlijk gewoon te ver, zeer schokkend. Vooral omdat hij nog levend was.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb deze film eigenlijk niet als schokkend ervaren. Maar ik denk dat dat vooral te maken heeft met wat je gewend bent en wat je zoal hebt gezien. Ik en mijn zieke geest hebben al de nodige "schokkende" films gezien.

    Horror films kan ik ook niet meer echt eng of spannend vinden. Heb er al zoveel gezien. Best wel jammer eigenlijk, want vroeger was een horrorfilm echt eng.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver
    Ik heb deze film eigenlijk niet als schokkend ervaren. Maar ik denk dat dat vooral te maken heeft met wat je gewend bent en wat je zoal hebt gezien. Ik en mijn zieke geest hebben al de nodige "schokkende" films gezien.

    Horror films kan ik ook niet meer echt eng of spannend vinden. Heb er al zoveel gezien. Best wel jammer eigenlijk, want vroeger was een horrorfilm echt eng.
    Helaas moet ik het met je eens zijn...

    Ik zat eerlijkheidshalve nog wel even te gruwelen bij de beelden van die poep etende scholier. Maar kon daar dan ook weer om lachen...

  10. #10

    Standaard

    Ik heb dat net andersom. Als ze mensen afslachten zoals in Saw of iets dergelijks heb ik daar geen problemen mee, bij dieren vind ik dat toch moeilijker liggen. Vreemd, ik weet het (of misschien ook niet omdat je weet dat het bij mensen altijd fake is). Deze film heb ik nog niet gezien maar nu ik weet dat het met echte dieren is heb ik er in feite ook maar weinig zin in.

  11. #11

    Standaard

    Dieren zijn weerloos, vandaar dat veel mensen er niet tegen kunnen. Ik zie de slacht scene in Apocalypse Now ook liever niet, maar de film kan tegelijk niet zonder.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor
    Ik heb dat net andersom. Als ze mensen afslachten zoals in Saw of iets dergelijks heb ik daar geen problemen mee, bij dieren vind ik dat toch moeilijker liggen. Vreemd, ik weet het (of misschien ook niet omdat je weet dat het bij mensen altijd fake is). Deze film heb ik nog niet gezien maar nu ik weet dat het met echte dieren is heb ik er in feite ook maar weinig zin in.
    Er is ook op dit forum (volgens mij in 'de meest zieke film' thread) al uitgebreid over gesproken. De tijd waarin deze film werd gemaakt stond toe dat hiervoor echte beelden werden gebruikt. Tegenwoordig mag er zelfs geen mug meer platgeslagen worden.

    Ik zeg absoluut niet dat ik graag toezie hoe weerloze dieren afgeslacht worden maar zo schokkend als veel mensen het doen voorkomen vind ik het niet.

  13. #13

    Standaard

    Cowboy films waren vroeger soms ook zielig om te zien, het resulteerde in heel wat paardeworstdonoren sommige opnames.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oscar P.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor
    Ik heb dat net andersom. Als ze mensen afslachten zoals in Saw of iets dergelijks heb ik daar geen problemen mee, bij dieren vind ik dat toch moeilijker liggen. Vreemd, ik weet het (of misschien ook niet omdat je weet dat het bij mensen altijd fake is). Deze film heb ik nog niet gezien maar nu ik weet dat het met echte dieren is heb ik er in feite ook maar weinig zin in.
    Er is ook op dit forum (volgens mij in 'de meest zieke film' thread) al uitgebreid over gesproken. De tijd waarin deze film werd gemaakt stond toe dat hiervoor echte beelden werden gebruikt. Tegenwoordig mag er zelfs geen mug meer platgeslagen worden.

    Ik zeg absoluut niet dat ik graag toezie hoe weerloze dieren afgeslacht worden maar zo schokkend als veel mensen het doen voorkomen vind ik het niet.
    Ik heb er op zich ook geen problemen mee dat mishandeling of het afmaken van dieren getoond wordt in films, zelfs op zeer expliciete wijze. Het is gewoon het weten dat het geen trucage is dat het voor mij in dit geval toch een stuk erger maakt. Want ik vind persoonlijk ook dat heel wat mensen nogal kunnen overdrijven wat betreft diervriendelijkheid, zeker wat betreft films waar ik er toch van uitga dat wat ik zie niet noodzakelijk echt is. Maar ik zal dat topic wat je daar noemt zeker eens opzoeken en doornemen, interessante materie.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor
    Ik heb er op zich ook geen problemen mee dat mishandeling of het afmaken van dieren getoond wordt in films, zelfs op zeer expliciete wijze.
    Dierenmishandeling is fout! Einde discussie.
    Mensen die dieren mishandelen mogen van mij zelf mishandeld worden.

    Het afmaken / slachten van dieren voor consumptie heb ik echter geen problemen mee. Ik eet zelf vlees.
    Als dit dan gefilmd word....tja. Een speklapje gaat er wel in.

    Betreffende de zogenaamde dierenmishandeling in Cannibal Holocaust.
    De schildpad werd na de opnames opgegeten en het varkentje had een gebroken poot.
    Ëén kogel en ook hij kon geroosterd worden.
    Voedsel heet zoiets.

    Cannibal Holocaust is wat mij betreft een meesterwerk en één van de beste exploitatie films ooit! 8)

  16. #16

    Standaard

    en het stkstaartje wat opengereten wordt dan en de aap waarvan de de bovenkant van zijn schedel afgehakt wordt terwijl ie leeft en de hersens er uitgeknepen worden dan.... alles leuk en aardig maar gaat wel wat ver.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun
    en het stkstaartje wat opengereten wordt dan en de aap waarvan de de bovenkant van zijn schedel afgehakt wordt terwijl ie leeft en de hersens er uitgeknepen worden dan.... alles leuk en aardig maar gaat wel wat ver.
    Was dat niet nep?


    Of was dat nou faces of dead?
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Demon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun
    en het stkstaartje wat opengereten wordt dan en de aap waarvan de de bovenkant van zijn schedel afgehakt wordt terwijl ie leeft en de hersens er uitgeknepen worden dan.... alles leuk en aardig maar gaat wel wat ver.
    Was dat niet nep?


    Of was dat nou faces of dead?
    Dat was in Faces of death 1 en nep.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Demon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun
    en het stkstaartje wat opengereten wordt dan en de aap waarvan de de bovenkant van zijn schedel afgehakt wordt terwijl ie leeft en de hersens er uitgeknepen worden dan.... alles leuk en aardig maar gaat wel wat ver.
    Was dat niet nep?


    Of was dat nou faces of dead?
    Dat was in Faces of death 1 en nep.
    stokstaartje weet ik niet, maar in Canabal holocaust wordt wel een aapje de schedel afgehakt. en dat was niet nep

  20. #20

    Standaard

    ...dat er dieren moeten dood gaan voor een film vind ik onacceptabel en voor de rest vind ik dit een heel saaie en trage film.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •