En we zijn klaar.... En het klopt. Het sluit aan. Het is mooi afgemaakt.

Ik kan er niets anders van maken. Ik weet nog dat ik de eerste keer dat ik seizoen 8 zag (wekelijks een deel), ik nog gemengde gevoelens had. Ik had moeite met het tempo; wat ik in een eerdere post aangaf: ze wilden ergens heen en boem, volgende scene stonden ze daar. Ik had moeite met de imo wel hele snelle ontwikkeling van de 'duistere' Daenerys. Ik had moeite met het simpele einde van The Night King door Arya. Ik had moeite met het overleven van Jon; ik zou aannemen dat Grey Worm Jon na zijn daad meteen gedood zou hebben. Ik had moeite met de verkiezing van Bran, waarom hij? En zo waren er misschien nog wel wat punten.

En nu? Met geen enkel punt heb ik moeite. Omdat ik nu wist hoe het afliep, lette ik meer op mijn voorgaande 'pijnpunten'. En dan zie je, omdat je nu ook sneller delen achter elkaar kijkt, veel beter de ontwikkelingen van de karakters, bijvoorbeeld Daenerys. Ik zag nu beter de langzame verschuiving in haar, al begonnen voordat ze in Westeros landde, beetje bij beetje tot ze als de spreekwoordelijke druppel, de dood van Missandei en de onthulling van Jon's herkomst samen met zijn afwijzing, op het punt van The Bells komt. .

En die laatste scene...prachtig.

Ik kijk nog wat extra's die ik nog niet heb gezien en dan op naar House Of The Dragon!