De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.

Discussie: Ghost in the Shell

  1. #1

    Standaard Ghost in the Shell

    Animatiestudio Production I.G. is van plan om de filmrechten van de anime Ghost in the Shell te verkopen, met de bedoeling dat er een live-action versie van de futuristische cyberpunk thriller verschijnt. De film uit 1995, gebaseerd op de manga van Masamune Shirow uit 1989, was een van de eerste animatiefilms waarin traditionele animatie succesvol werd gecombineerd met CGI. In 2004 kwam de opvolger uit: Ghost in the Shell 2: Innocence.

  2. #2

    Standaard

    Je vergeet de series te vermelden :wink:

    Persoonlijk vind ik deze trouwens beter dan de 2de film. Ik vrees alleen wel dat het maken van een Live Action Film echt een foute keuze is. Zo'n klassieker is heeeeel moeilijk in een goede film te passen.

  3. #3

    Standaard

    Tijd geleden dat ik deze animatiefilm gezien heb. Is visueel indrukwekkend en een aparte verhaallijn.

    Aan de ene kant heb ik het gevoel dat ze dit niet moeten gaan doen maar toch... dit kan als ze trouw blijven aan de mangasetting weleens een geweldige film worden.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Tijd geleden dat ik deze animatiefilm gezien heb. Is visueel indrukwekkend en een aparte verhaallijn.

    Aan de ene kant heb ik het gevoel dat ze dit niet moeten gaan doen maar toch... dit kan als ze trouw blijven aan de mangasetting weleens een geweldige film worden.
    ALS!!! Daar ben ik bang voor; ze hebben al zoveel films vern**kt

  5. #5

    Standaard

    dit wordt r@pe van een prachtige anime

  6. #6

    Standaard

    De sfeer die de manga en de anime oproepen is niet te verkrijgen in een live-action film, denk ik. Bij Sailor Moon is het niet zo heel erg, maar van deze anime moeten ze gewoon afblijven.

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Ik vond Ghost in the Shell zeker geen verkeerde film maar de eerste keer dat ik AKIRA zag had op mij toch meer impact hoor. GITS heeft in het verloop hier en daar een paar trage stukken terwijl AKIRA gewoon door blijft gaan.

    magoe.. beiden blijven klassiekers hoor!!

    Ik heb zelf ook nog de eerste twee boxsets van de serie opgepikt toen ze net uit waren (te duur dus). Op zich wel grappig en het voegt best wel wat toe aan het GITS universum alleen vind ik het ZEER stelselmatig als een serie opgezet (jah DUH! het IS een serie) dus elke aflevering eindigt wel weer met iets waarvan je denkt: "OWH nou moet ik de volgende aflevering ook gaan zien". Dat gaat op een gegeven moment vervelen omdat je nooit het gevoel krijgt dat er eens iets afgesloten is.

  9. #9

    Standaard

    Ik wil zeker geen remakes en goedkoop kopiëren aanmoedigen (want het wordt de laatste tijd écht wel wat te veel), maar moeten mensen niet eerst eens kijken wie er gaat regisseren en wat zijn visie is voor ze al uitschreeuwen dat het een verkrachting wordt van de tekenfilm?

    Ik hield ook van de tekenfilm, en hij bezat een goed verhaal en goeie personages, leuke beelden en muziek. Als er een regisseur komt die een even grimmige (of nog grimmigere) visie heeft als de makers van de tekenfilm, waarom zou de film dan niet enorm goed kunnen worden, en een waardige tegenhanger van de tekenfilm?

    Natuurlijk, als er een regisseur aan de kop komt die er gewoon een platte, goedkope schietfilm van wil maken, dan mogen we ons inderdaad zorgen maken.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere
    Ik wil zeker geen remakes en goedkoop kopiëren aanmoedigen (want het wordt de laatste tijd écht wel wat te veel), maar moeten mensen niet eerst eens kijken wie er gaat regisseren en wat zijn visie is voor ze al uitschreeuwen dat het een verkrachting wordt van de tekenfilm?
    Details over de film zijn gewoon nog niet bekend... Wat ik met mijn reacties in deze tread wil zeggen is; ze moeten van deze film afblijven omdat het echt een hele mooie film is, die bijna onmogelijk in de goede sfeer kan worden omgezet! Ik ken de film van binnen en buiten en sommige scenes zijn bijna onmogelijk in een live-action film, zonder deze saai, langdradig en/of ongeloofwaardig te maken. Dan moet je toch wel een hele goede regiseur hebben die echt dol is op Anime (zoals Wakowski Brothers), maar dat zie ik nog niet gauw gebeuren. Vandaar mijn zorg :wink:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere
    Ik hield ook van de tekenfilm, en hij bezat een goed verhaal en goeie personages, leuke beelden en muziek. Als er een regisseur komt die een even grimmige (of nog grimmigere) visie heeft als de makers van de tekenfilm, waarom zou de film dan niet enorm goed kunnen worden, en een waardige tegenhanger van de tekenfilm?
    Ik vind het gebruik van het woord 'tekenfilm' niet gepast! Het is Anime, een totaal andere catagorie... Het woord tekenfilm gebruiken voor een anime is op zichzelf al een rape! Disney maakt Tekenfilms... Dit soort klassiekers zijn Anime's! :wink:

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank van Eenbergen

    Ik vind het gebruik van het woord 'tekenfilm' niet gepast! Het is Anime, een totaal andere catagorie... Het woord tekenfilm gebruiken voor een anime is op zichzelf al een rape! Disney maakt Tekenfilms... Dit soort klassiekers zijn Anime's! :wink:
    Doe toch ff normaal joh. Een tekenfilm blijft een film die getekend is, en als jij `t ras-nerd als belediging wilt opvatten voor anime dan ben je toch wel heel triest.

    En voor de volledigheid, tekenfilms uit Japan worden anime genoemd, en niet omdat `n tekenfilm `n klassieker is.

    Maarre terugkomend op GitS, lijkt `t me in dit geval wel interessant om te zien wat ze ervan kunnen maken. Geloof dat GitS een vd vele inspiraties was voor de Matrix reeks, dus als `t daar `n beetje op zou lijken dan beloofd `t mi wel wat.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fuksysteem
    Doe toch ff normaal joh. Een tekenfilm blijft een film die getekend is, en als jij `t ras-nerd als belediging wilt opvatten voor anime dan ben je toch wel heel triest.
    Iemand die beledigingen maakt als dit is triest! .. Daarnaast was mijn opvatting niet eens beledigend bedoeld richting iemand. Ik wou het alleen even opmerken!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fuksysteem
    En voor de volledigheid, tekenfilms uit Japan worden anime genoemd, en niet omdat `n tekenfilm `n klassieker is.
    Klopt, in Japan... Hiero en zo'n beetje de rest van de wereld niet... Volksmond, wij "Rasnerds" willen niet dat Jetix en dit soort films door elkaar gehaald worden en beledigd met dezelfde naam, ook al is de helft van wat tegenwoordig op deze zenders uitgezonden wordt van aziatische afkomst!

    EDIT:
    Ik wil hiermee een punt erachter zetten, gezien dit niet het onderwerp is van deze discussie!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank van Eenbergen
    Je vergeet de series te vermelden :wink:
    Idd de geweldige Stand Alone Complex! Super Super Super!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •