De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Levensduur van een gekochte dvd (film/soaps)

    Hallo

    ik zou graag willen weten wat de levensduur kan zijn wanneer een gekochte dvd (film/soaps/...)rom onbruikbaar of onleesbaar zal zijn.

    En bestaat er ook machine om dvd's te repareren voor krassen en om extra bescherming laag te doen?

    En kan een dvd rom na een bepaald tijd ook vergaan ??

  2. #2

    Standaard

    De exacte levensduur weet ik niet en die hangt ook van het merk en type DVD af. Volgens mij gaan ze ongeveer een 70-80 jaar mee? (correct me if i'm wrong). Je hoeft je dus nergens druk om te maken, tenzij je bang bent dat je erfgenamen je DVD's niet meer kunnen afspelen (tegen die tijd is de opvolger van blu-ray er waarschijnlijk toch alweer).

    Wat betreft repareren, dat kan niet voor zover ik weet. De enige oplossing is een kopie maken van de DVD, maar die is vaak weer beveiligd, waardoor het er niet gemakkelijker op wordt.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #3

    Standaard

    Het klinkt misschien heel raar, maar toen m'n cd's/dvd's het niet deden door krasjes: wat tandpasta op een wc-papiertje, met een ronddraaiende bewegingen erop smeren, afspoelen met water en daarna doordeppen met wc-papier... Tot nu toe is alles hier bij mij weer mee gaan werken!

  4. #4

    Standaard

    Ik vroeg dit omdat de meeste video's bandjes bij mij niet meer werken (10-15 jaar oud)
    en ik wou dit niet zien gebeuren bij mijn dvd collecties.

    Tandpasta had ook gewerkt voor mijn psp er waren krasjes op mijn scherm.

    Toch bedank voor de reacties

  5. #5

    Standaard

    Volgens mij gaan geperste schijfjes veeeeeeeeel langer mee.
    Dvd recordables daarintegen bestaan uit een organische tussenlaag, tja en die heeft niet het eeuwige leven.

    En bandjes, dat heeft alles te maken met magnetisme en ook dat is dmv bepaalde invloeden behoorlijk te beïnvloeden.

    Grt BG.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BillyGates Bekijk bericht
    En bandjes, dat heeft alles te maken met magnetisme en ook dat is dmv bepaalde invloeden behoorlijk te beïnvloeden.
    Dat hebben we wel gezien in Be Kind, Rewind
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door superchan Bekijk bericht
    En bestaat er ook machine om dvd's te repareren voor krassen en om extra bescherming laag te doen?
    Extra beschermlaag weet ik niet, denk ook niet dat dat echt toe te voegen is, maar er zijn machines om krassen er uit te halen. Azuradisc is een fabrikant van dat soort machines, die polijsten een klein laagje van de CD, DVD of wat voor schijf dan ook en halen zo de krassen er uit. Je kan dit niet altijd blijven doen bij een schijf gezien je elke keer een klein laagje er afhaalt, maar in de meeste gevallen werkt de DVD, CD, game enz wel weer. En er zijn wel een aantal bedrijven in Nederland die dit soort krasverwijder services leveren, gewoon eens googlen

  8. #8

    Standaard

    Ik lees hier veel wisselende verhalen over. Er zijn mensen die bepaalde cd-r´s of dvd-r´s na een jaar of 5 al weg kunnen gooien.
    Ik heb zelf flink wat cd-r´s liggen van B-merken die het na 10 jaar nog steeds doen.
    Stop je cd´s en dvd´s netjes in een niet transparant doosje en bewaar ze op een droge plek. Ik denk dat ze dan het langst meegaan. Men zegt dat geperste schijfjes makkelijk 100 jaar meekunnen. Als je er zuinig mee omgaat, dan zou daar best wel een kern van waarheid in kunnen zitten.

    Dit is ook 1 van de redenen dat ik weinig tot geen schijfjes uitleen. Als ik zie hoe sommige mensen ermee omgaan... Je kent het wel, stapels losse schijfjes op de grond of het buro. Ben al een paar keer pissed geworden op vrienden die zo met mijn schijfjes omgingen...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  9. #9

    Standaard

    Zullen mischien ook aan de dvd schijven liggen want sommige zijn van bagger kwaliteit.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •