De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 'Digital Video Essentials'

    Ik heb misschien een domme vraag, maar ik vraag hem toch even.

    Ben van plan een Blu-ray van ' Digital video essentials' aan te schaffen, zodat ik mijn plasma een beetje kan instellen naar wens.
    Is het alleen niet zo dat deze Blu-ray, afkomstig uit Amerika, niet NTSC is? En als dat het geval zou zijn, heb ik er niet veel aan. Omdat we in Europa met PAL werken.
    Of geldt dat zowiezo niet bij Blu-ray?

    Alvast bedankt voor jullie reakties!
    Laatst aangepast door r.schouten : 15-08-2008 om 18:55

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door r.schouten Bekijk bericht
    Ik heb misschien een domme vraag, maar ik vraag hem toch even.

    Ben van plan een Blu-ray van ' Digital video essentials' aan te schaffen, zodat ik mijn plasma een beetje kan instellen naar wens.
    Is het alleen niet zo dat deze Blu-ray, afkomstig uit Amerika, niet NTSC is? En als dat het geval zou zijn, heb ik er niet veel aan. Omdat we in Europa met PAL werken.
    Of geldt dat zowiezo niet bij Blu-ray?

    Alvast bedankt voor jullie reakties!
    Sinds HDTV heeft dat Pal en NTSC gedoe er niets mee te maken. Bovendien is die DVE regiovrij.

    Merk wel dat het bijzonder moeilijk is om met die DVE te werken. Heb er eerlijk gezegd niets aan gehad dan meer dan 2 uur saai gepraat.

  3. #3

    Standaard

    ik had net zoiets van monster. half uur gepraat en zag geen verschil...

  4. #4

    Standaard

    Deze disc komt echt tot z'n recht als je 'm gebruikt voor de kalibratie van grayscale, gamma etc. m.b.v. een Analyzer en de juiste software.
    Dit is aardig pittige theorie waar niet iedereen mee uit de voeten kan.
    Als je oren beginnen te klapperen bij de woorden Gamma, Grayscale, Primaries/Secondaries, ga er dan niet mee rommelen.
    Deze disc kan je uiteraard ook gewoon gebruiken voor contrast etc, maar dat is lang niet alles.

    Mocht je bereidt zijn om flinke lappen tekst, chart's en curve's door te spitten over dit fenomeen, verwijs ik naar AVS forum.

  5. #5

    Standaard

    Als het het te lastig gaat worden, koop ik de blu-ray niet.
    Toch bedankt voor jullie reakties...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door r.schouten Bekijk bericht
    Als het het te lastig gaat worden, koop ik de blu-ray niet.
    Toch bedankt voor jullie reakties...
    Je denk toch zeker niet serieus dat blu-ray alleen verbetering betekend als je alles met een calibratiedisc afstelt ? Tuurlijk is gecalibreerd beter, maar om nou te zeggen "als een "dve disc" te ingewikkeld overkomt, neem ik maar geen blu-ray" :razz:
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  7. #7

    Standaard

    niet BD in 't algemeen, maar die DVE BD.....

  8. #8

    Standaard

    Als je je TV en het geluid gecalibreert wilt hebben, kun je ook eens contact opnemen met Arnold Van Oostrum hier op het forum. Hij heeft dit voor mij ook gedaan en het is een hele verbetering. In het begin is het even wennen, maar uiteindelijk krijg je een veel rustiger en natuurlijker beeld.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  9. #9

    Standaard

    De DVE Blu-ray Disc is een uitstekend hulpmiddel bij een ISF kalibratie. Ik gebruik hem zelf ook om te kalibreren in HD mode. De BD heeft zowel 1080p als 720p testschermen. Nadeel van deze BD is dat elke testscherm wisseling via het menu moet. Dat neemt op de meeste BD speler veel tijd in beslag omdat de menuwisseling traag verloopt (zoals tegenwoordig de meeste wat meer geavanceerde menuschermen op de BD schijven).
    Maar zoals hieronder/-boven al geschreven, heeft alleen zin als je weet waarvoor deze testschermen bedoeld zijn.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •