De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Remake van Poltergeist

    'Poltergeist' remake grabs two scribes

    Juliet Snowden, Stiles White drafted for MGM film

    Juliet Snowden and Stiles White are going into the light.

    The "Boogeyman" scribes are rolling out more children's nightmares for MGM's planned remake of "Poltergeist," the 1982 horror film that made "they're here ..." the creepiest announcement ever voiced by a 6-year-old kneeling in front of a static-filled television.

    The original "Poltergeist," directed by Tobe Hooper from a script co-written by Steven Spielberg, miraculously skirted an R rating despite its children-in-constant-peril, toy clown-strangling, face-peeling, skeleton-swimming medley of horrors. The MGM/UA release grossed $122 million worldwide and earned Oscar nominations for its ILM-designed visual effects, sound effects and score.

    The story of a suburban home built over an Indian burial ground and thus inhabited by a nasty spook earned further cult status when two of the child actors in the movie died after the film's release. Two nerve-jangling sequels were produced.

    Horror thrillers are in Snowden and White's blood. The writers, repped by ICM, co-wrote the $46 million-grossing 2005 release "Boogeyman" for Sam Raimi and Ghost House. They've had a hand in the never-hatching remake of "The Birds" for Universal. And they've co-written "Knowing," a Summit Entertainment release directed by Alex Proyas and starring Nicolas Cage, that is due in March.

    Bron: www.hollywoodreporter.com.

  2. #2

    Standaard

    Vadim Perelman (The Life Before Her Eyes; House of Sand and Fog) is in onderhandeling om de remake (of reboot? Want tegenwordig is een remake soms niet zomaar een remake...denk aan Batman Begins) van Poltergeist te regisseren.

    Perelman in Talks to Direct Poltergeist

    Source: The Hollywood Reporter, Bloody-Disgusting
    September 2, 2008



    The Life Before Her Eyes and House of Sand and Fog director Vadim Perelman is in talks to helm MGM's Poltergeist remake. Juliet Snowden and Stiles White are writing the revamp of the 1982 classic.

    The original was directed by Tobe Hooper from a script co-written by Steven Spielberg.

    The Ukraine-born Perelman once was attached to Spielberg's endlessly developing Talisman project, adapted from the Stephen King-Peter Straub novel, as well as the World War II drama Truce at Warner Independent.


    Ik heb geen van beide films gezien, dus ik heb eigenlijk geen flauw idee of de beste man hiervoor het meest geschikt is...

  3. #3

    Standaard

    Niet zo lang geleden heb ik de originele Poltergeist eens bekeken. Stelde me eigenlijk een beetje teleur. Maar een remake moet voor mij ook niet.

  4. #4

    Standaard

    word nu elke horrorfilm uit de jaren 80 herverfilmd ?

  5. #5

    Standaard

    Sam Rockwell in gesprek voor een hoofdrol in de remake.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Niet zo lang geleden heb ik de originele Poltergeist eens bekeken. Stelde me eigenlijk een beetje teleur. Maar een remake moet voor mij ook niet.
    Poltergeist is een filmklassieker die boven het horrorgenre uitstijgt, net als Jaws. Spielberg's script is uitstekend en hij excelleert wederom in het neerzetten van een gewoon gezin wat in een buitengewone situatie terecht komt. Het zijn de kleine dingen die het hem in deze film doen, bijvoorbeeld Diane Freeling's enthousiasme als ze erachter komt dat er iets bovennatuurlijks gaande is en een glijbaan maakt op haar keukenvloer. "Now, you try it," stelt ze haar verbouwereerde man voor. Als dochter Carol Anne verdwijnt en de Freelings de hulp in schakelen van paranormale experts heeft hun enthousiasme plaats gemaakt voor gewenning. De experts kijken bij de rondleiding door het huis hun ogen uit bij het zien van lichtflitsen en vliegende objecten, terwijl dit voor vader Steve de gewoonste zaak van de wereld is geworden. Deze scenes presteren het om tegelijkertijd humoristisch, aangrijpend en huiveringwekkend te zijn.
    Het belangrijkste element van de film is de machteloosheid van Diane en Steve Freeling om hun dochter Carol-Anne voor deze ongrijpbare duistere macht te beschermen. Ze kunnen niets doen om hun dochter terug te krijgen. De wanhoop en het verdriet wat de Freelings ervaren is iets wat je zelden in een horrorfilm te zien krijgt en al helemaal niet in recente horrorfilms waar goedkope schrikeffecten en de bodycount van groter belang zijn. Last but not least moet ik de magistrale muziek van Jerry Goldsmith nog benoemen. Zijn mysterieuze en tegelijkertijd huiveringwekkende muziek zorgt voor de perfecte sfeer.
    Laatst aangepast door Digi-gek : 07-08-2013 om 17:03
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Helemaal mee eens Digi-gek. Ik zou niet weten wat een remake daar aan toe zou moeten voegen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Zo denk ik ook over Evil Dead.. de remake dan..totaal overbodig.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  9. #9

    Standaard

    Er is ondertussen een trailer uit voor de remake:


  10. #10

    Standaard

    bart22 en ik zitten totaal niet op deze remake te wachten.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R.ené Bekijk bericht
    bart22 en ik zitten totaal niet op deze remake te wachten.
    Ik weet het eigenlijk nog niet of ik wel of niet op deze remake zit te wachten . Ik was wel fan van de originele Poltergeist en de meeste remakes vallen (vaak) tegen maar wie weet zou dit de uitzondering kunnen zijn die de regel bevestigd .

  12. #12

    Standaard

    [QUOTE=Peter Neefs;1442167] Want tegenwordig is een remake soms niet zomaar een remake...denk aan Batman Begins)
    [/COLOR][/SIZE][/FONT]

    Batman Begins is van nature al helemaal geen remake geweest. Een remake is een eigentijdse versie van hetzelfde verhaal uit een eerdere film. Een REBOOT is een herstart om daarmee iedere kant op te kunnen gaan die jij wilt. Ergo: een remake en een reboot zijn 2 totaal verschillende dingen. En daar tussenin zit dan nog een reimaginine (zeg je dat zo?)

    Tot aan BB is er geen (liveaction) film geweest die de oorsprong van Batman uitdiepte. Ja, de Batman uit 89 dacht ik had een flashback naar de moord op Wayne's ouders. Maar verder niets.

    Maar goed. Terug naar Poltergeist. Ik begin zo langzamerhand te twijfelen aan het vermogen van Hollywoud om nieuwe dingen te verzinnen. Van mij hoeft het niet.

  13. #13

    Standaard

    Inderdaad! Weer een remake/reboot of hoe je het ook wilt noemen. Frisse nieuwe ideeën is blijkbaar schaars aan het worden daar in Hollywood. Geld wint het steeds meer van de originaliteit..
    HT opstelling: Philips 42PFL6007H; Epson TW1000; Onkyo TX-NR808; Onkyo Dv-BD507; AC Ryan Playon HD 2; Humax 5050C; TMA Twister 8000; TMA compact 10

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Poltergeist was en is gewoon al een perfecte film. Er is voor mij ook geen vervanging mogelijk voor de perfecte cast van toen. Ik vind het bijna zelfs een belediging naar de veels te vroeg overleden en vereeuwigde Heather O'Rourke.
    Laatst eindelijk de tijd genomen om de remake van Carrie te bekijken en die viel me niet tegen. Maar van klassiekers als Fright Night en Total Recall werd ik allerminst vrolijk.

    Reboots als Batman Begins vond ik ook heel logisch, omdat de serie vakkundig om zeep werd geholpen met de laatste film uit de serie (nippelgate). Dus die was zeer gewenst. Maar met Spider-man fronste ik al mijn wenkbrauwen, Evil Dead ging nog, maar was wat mij betreft ook niet direct nodig. Aan de andere kant verplicht niemand mij deze reboots te gaan kijken, maar een beetje bang dat deze Poltergeist-remake een niemand dalletje wordt en daarmee de klassieker naar beneden haalt, ben ik wel. De film staat namelijk nog tot op de dag van vandaag nog fier overeind en veel was gebaseerd op suggestie die nu ongetwijfeld vervangen gaan worden voor niets verhullende CGI. Eigenlijk ben ik wel een beetje geïrriteerd dat men juist deze film pakt... The nerve...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Ik vind het wel een erg spannende trailer..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  16. #16

    Standaard

    Het origineel is geweldig, maar ik ben toch nieuwsgierig naar deze versie van het verhaal. Ik vind het positief van de makers dat ze de familie een andere naam hebben gegeven, waardoor ze wat dat betreft de originele film in zijn waarde hebben gelaten.

  17. #17

    Standaard

    Ze hadden detekst in de trailer ietwat moeten wijzigen:
    From the copiers of "Evil Dead"
    From the copiers of "The Grudge"
    now comes the next copy........"Poltergeist"
    pfft
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  18. #18

    Standaard

    Tja, net zo overbodig als de andere MGM's RM's als Amityville Horror The Fog, Carrie enz.
    "A man's got to know his limitations", ...

  19. #19

    Standaard

    Nieuwe trailer:


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •