De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.

Discussie: Knowing (2009)

  1. #1

    Standaard Knowing (2009)



    Knowing IMDB:
    http://www.imdb.com/title/tt0448011/

    Trailer ziet er erg goed uit.

    http://www.apple.com/trailers/independent/knowing/

    A teacher (Cage) opens a time capsule that has been dug up at his son's elementary school; in it are some chilling predictions -- some that have already occurred and others that are about to -- that lead him to believe his family plays a role in the events that are about to unfold.

    Release Date:
    20 March 2009 (USA)

  2. #2

    Standaard

    Ook de trailer gezien en lijkt mij ook wel wat!

  3. #3

    Standaard

    Lijkt mij ook wel een interessante en spannende film..

  4. #4

    Standaard

    Ziet er uit als een vermakelijke film, ik ben benieuwd.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  5. #5

    Standaard

    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Eindelijk weer eens een goede film voor Cage?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Eindelijk weer eens een goede film voor Cage?
    Ik hoop het ook. De vorige 3 films die ik gezien heb van Alex Proyas waren toch zeker de moeite.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Ik hoop het ook. De vorige 3 films die ik gezien heb van Alex Proyas waren toch zeker de moeite.
    De laatste drie die ik van Cage zag niet Zie net dat Dark City ook van Proyas is, die staat al een tijdje hoog op mijn wishlist.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    De laatste drie die ik van Cage zag niet Zie net dat Dark City ook van Proyas is, die staat al een tijdje hoog op mijn wishlist.
    Dat vind ik Proyas zijn beste film, maar bij I, Robot en The Crow heb ik me zeker ook niet verveeld. Van Cage is het jammer genoeg inderdaad al even geleden dat hij nog eens in een goede film te zien was. Ik denk dat Lord Of War zijn laatste was die ik echt goed vond.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Dat vind ik Proyas zijn beste film, maar bij I, Robot en The Crow heb ik me zeker ook niet verveeld. Van Cage is het jammer genoeg inderdaad al even geleden dat hij nog eens in een goede film te zien was. Ik denk dat Lord Of War zijn laatste was die ik echt goed vond.
    Als ik even alleen kijk naar 2000 en nieuwer, dan kom ik toch op een heel rijtje:
    - Adaptation
    - Matchstick Man
    - National Treasure
    - Lord of War
    - The Weather Man

    Daarbuiten ook zeker mindere films zoals o.a. Ghost Rider, World Trader Center, National Treasure 2 en Next, maar in het algemeen ook genoeg prima rollen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #12

    Standaard

    Daar heb je inderdaad de beste post-2000 Cage-films opgesomd Patrick. Ook al ben ik best fan van de man, de rest was echt matig tot gewoon slecht. Maar desalniettemin blijft dan Lord Of War zijn laatste echt goede film want de rest is ouder.

  13. #13

  14. #14

    Standaard

    FIlm net gezien en verhaal zit goed in mekaar. Special Effects zien der goed uit. Maar Nicolas Cage is toch weer minder. En ook het einde vind ik erg ver gezocht. Voor de rest kostelijk vermaakt.

    6.5/10

  15. #15

    Standaard

    Ik ga 'm een dezer dagen bekijken. Ik ben echter wel een aardige Cage fan, wellicht is 't een acteur die je wel of niet ligt. Mijn vrouw begint altijd over zijn haar hehehe ... ik vind het een aparte knakker en dat bevalt me wel.

    Er zijn heel wat films die slecht gevonden worden, die ik eigenlijk best goed vind. Ik heb niet alles gezien, Windtalkers bijvoorbeeld had ik helemaal geen behoefte aan.

    Bangkok Dangerous vond ik bijvoorbeeld ook best aardig, en ik was goed te spreken over het slecht ontvangen "The Wicker Man" ! Daarnaast, ben ik een van de weinigen die Ghost Rider goed te pruimen vond, geen meesterwerk, maar ik vond 'm best ok.

    WTC moet ik nog steeds zien, om een of andere reden ligt 'ie al een tijdje te wachten op me :P. Films als Next vind ik ook erg goed te doen. Misschien is 't omdat ik een zwak heb voor hem als acteur.

    National Treasure 2 beviel me voor geen meter in de bios ... bij 't herzien vond ik hem iig iets beter, maar hij kwam niet in de buurt van het goede origineel.

    Ik ben erg benieuwd naar deze, sprak me iig erg aan, de trailer !!!
    I find your lack of faith disturbing

  16. #16

    Standaard

    Het probleem van deze film is het werkelijk belachelijke verhaal. Ook het zeer matige acteerwerk van N. Cage helpt niet echt.

    De film ziet er visueel ook niet echt goed uit. Veel overduidelijke CGI beelden.

    Vette onvoldoende.

  17. #17

    Standaard

    Reacties over Cage maar even verplaatst naar een nieuw topic over de beste man:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=69457
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Het probleem van deze film is het werkelijk belachelijke verhaal.
    Vooral dat! Vond de film tot de pauze (in de bios) nog wel leuk, maar na de pauze ging het echt hard naar beneden. Deze film heeft me nog het meest tegengevallen de afgelopen jaren...


  19. #19

    Standaard

    Jullie hebben gewoon geen fantasie.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #20

    Standaard

    Goed ... net dus gezien ... en ik was niet ontevreden.

    Ok ... er zitten een aantal toevalligheden in, maar dat zit bijna in iedere Hollywood film. De film deed me denken aan Mission to Mars ... ook eentje die niet bij iedereen even goed viel (bij mij wel erg goed :P).

    In tegenstelling tot het einde van de laatste indiana Jones, vond ik in deze film het gebruik van aliens (of engels :P) wel acceptabel. Cage speelde best overtuigend vond ik, en ik weet 't, hij speelt vaak dit type rol, maar hij kan 't zo goed :P.

    Special Effects vond ik erg goed overkomen, vooral het vliegtuigongeluk, het ongeluk in de metro en ook het "einde" (of "begin" ). .

    Emotioneel zat de film ook goed in elkaar, en ook het spirituele gedeelte, je kunt daarover denken wat je wilt natuurlijk, mij sprak het erg aan.

    Er zijn wel wat dingen waar ik vraagtekens bij had, o.a. waarom de andere ongelukken / rampen aangeven, wat was hier het nut van? waarom gebeurden de laatste 3 rampen zo vlug na elkaar? wat was er nu met die steentjes aan de hand? ... wellicht moet ik de film nog een keertje bekijken om wat vraagstukken op te lossen, ik vond hem in ieder geval wel goed. Geen superhoog cijfer of zo, ik zou het toch een 8 willen geven. Ik hou nu eenmaal van dit type films, zoals ik al zei, Mission to Mars sprak mij ook erg aan, wellicht gaat het de fantasie soms te boven, maar daar hou ik ook van. Het is en blijft fictie !!!
    Laatst aangepast door mjlfadriaans : 03-07-2009 om 15:17
    I find your lack of faith disturbing

  21. #21

    Standaard

    Maar vond je het einde dan niet enorm teleurstellend?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Maar vond je het einde dan niet enorm teleurstellend?
    Ik vond het juist wel passend ! Ik was absoluut niet teleurgesteld daardoor nee ... wat vond je er zo slecht aan als ik vragen mag?
    I find your lack of faith disturbing

  23. #23

    Standaard

    Maar even helemaal in spoilers voor de zekerheid:
    Ik vond het véél te gemakkelijk. Opeens zijn de aliens daar. We weten niet wie ze zijn of waar ze vandaan komen. We weten niet waarom ze sommige mensen wel meenemen en anderen niet, wat hun criterium is. Zitten ze ook achter het vergaan van de wereld of proberen ze alleen nog wat mensen te redden als in een soort Ark van Noach?

    En dan natuurlijk de zoetsappige kant. Pappie die niet mee mag. Het kind dat zich daar wel erg snel bij neerlegt. Vervolgens nog even het gebaartje: "we'll be together forever".

    Het werkte voor mij niet en maakte bovendien de hele opbouw overbodig. Vanwaar alle mysterie als het nooit opgelost zou worden? Waarom stalken de aliens hen eerst? Wat voor steentjes laten ze achter?

    Voor mij was dit helaas een net niet film. Vermakelijk voor een keer, maar als ik deze per ongeluk ooit al eens zou herkijken zou de beoordeling waarschijnlijk lager uitkomen. Nu de ontknoping bekend is blijft er al helemaal weinig meer over om van te genieten.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  24. #24

    Standaard

    Ik snap je uitleg wel ja ... en ik draai het helemaal om ... ik vind dat juist positieve dingen ... het maakt het mysterieus ... niet alles hoeft voor mij uitgelegd te worden, soms moet het mysterieus blijven ... maar de film doet je wel laten nadenken over het leven ... het begint er eigenlijk al mee, met zijn "les" in de klas ... en de hele reis naar het uiteindelijke toch geloven in iets waar hij niet in geloofde ... de liefde voor zijn zoon, dat sprak mij weer heel erg aan, vond ik erg ontroerend in ieder geval ... die band ... en ja, eht had iets weg van een Ark ... je zag ook andere space ships weggaan, en dan kun je concluderen dat dit verhaal zich ook op andere plekken afgespeeld heeft ...

    en ja je blijft met vragen zitten ... waarom waren die andere rampen nodig, waarom was het nodig ... of was het onderdeel van het geheel ... en waarom ging dat zoontje ook ineens zo'n zelfde stuk opstellen van cijfers ... wat stond daar precies in dan? ... mijn conclusie was 'het is dus niet allemaal verloren, er is nog iets van een "toekomst" ... in ieder geval mijn verhaal is ... het is voor mij mysterieus ... veel vragen onbeantwoord ... heerlijk is dat !!! :P.

    Mijn vrouwtje vond de muziek op bepaalde momenten wat lachwekkend geloof ik ... ik vond het juist wat hebben ... aparte sfeer ... was erg gedurfd dat uit te kiezen. Hoe meer ik over de film nadenk, hoe beter hij wordt ... ik vind niet al Cage zijn films meesterwerken ... sommigen zijn gewoon leuke actie films ... maar gezien mijn smaak voor films, heb ik nog niet echt slechte films van hem gezien ... anderen zullen ze een stuk minder vinden, dat mag ... ik heb ook niet alles nog gezien, maar dit hoeft hier niet helemaal uitgediept te worden. Ik denk dat dit toch wel voor mij dan tegen een meesterwerk aan zit ... dat mag je stom vinden natuurlijk hehehe :P
    !
    I find your lack of faith disturbing

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •