De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke bekabeling tussen mijn spulletjes?

    Hoi hoi!

    Ik zou willen weten hoe ik de volgende apparaten het beste op elkaar aan kan sluiten voor een optimaal beeld- en geluidskwaliteit.
    Welke kabels moet ik hebben en welke moet ik waarop aansluiten ?

    TV: Samsung LE52A656
    Receiver: Onkyo TX-SR702E
    Harddisc recorder: Panasonic DMR-EH57
    Digitale ontvanger: Humax IR-HD5000C

    Ik heb nog geen HDMI-kabels aangeschaft. Van een vroegere opstelling heb ik nog een optische kabel en een SCART van QED over.

    Alvast bedankt voor jullie adviezen!

  2. #2

    Standaard

    Hoi hoi hoi!
    Het zou handig zijn als je vermeldde welk apparaat welke aansluitingen heeft .
    Voor digitale kwaliteit kun je het beste je receiver als switch gebruiken, mist die voldoende HDMI aansluitingen heeft.
    Dus, vanuit je receiver 1 HDMI naar je TV en vanuit de overige apparatuur alles via HDMI naar je receiver. Als je TV 2 HDMI aansluitingen heeft kun je overwegen om je digitale ontvanger rechtstreeks op dje TV middels HDMI aan te sluiten, eventueel optisch naar je receiver mocht je TV met surround geluid willen kijken maar dat niet altijd doet.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Hoi hoi hoi!
    Het zou handig zijn als je vermeldde welk apparaat welke aansluitingen heeft .
    Voor digitale kwaliteit kun je het beste je receiver als switch gebruiken, mist die voldoende HDMI aansluitingen heeft.
    Dus, vanuit je receiver 1 HDMI naar je TV en vanuit de overige apparatuur alles via HDMI naar je receiver. Als je TV 2 HDMI aansluitingen heeft kun je overwegen om je digitale ontvanger rechtstreeks op dje TV middels HDMI aan te sluiten, eventueel optisch naar je receiver mocht je TV met surround geluid willen kijken maar dat niet altijd doet.
    Edgar, long time no see!

    De tv heeft 4 HDMI ingangen.
    De digitale ontvanger heeft 1 HDMI uitgang.
    De DVD recorder heeft 1 HDMI uitgang.
    De receiver heeft geen HDMI in- en uitgangen

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago Bekijk bericht
    Edgar, long time no see!

    De tv heeft 4 HDMI ingangen.
    De digitale ontvanger heeft 1 HDMI uitgang.
    De DVD recorder heeft 1 HDMI uitgang.
    De receiver heeft geen HDMI in- en uitgangen
    Dat je receiver geen HDMI in en uit heeft is in jouw geval geen enkel probleem, daar hoef
    je dan ook niet triest om te zijn, pas als je eventueel in de toekomst gaat uitbreiden kan het voor de nieuwe audio formaten een klein gemis zijn, maar daar zou ik me geen zorgen over maken.

    Je scart komt goed van pas, ik neem aan dat je wel eens wat wilt opnemen van de
    hooggewaarde Humax, verbind de scart vcr uit van de Humax naar een scart in van je Panasonic, dan kun je in ieder geval van de Humax opnemen, wel even de
    gebruiksaanwijzingen van beide lezen mbt het programmeren.

    Fijne TV, 4 HDMI ingangen, je kunt nog even vooruit, je sluit zowel je Humax als je Panasonic met HDMI aan op je TV, kijk de gebruiksaanwijzingen van beide even na en kijk met welke resolutie je het beste beeld krijgt, een kwestie van experimenteren, als de Panasonic 1080p uit kan, dan zou ik hem op 1080p zetten, bij de Humax moet je even proberen met 720p of 1080i.

    Je reciever is er niet voor niets, je kan zowel de Pana als de Humax met een optische kabel verbinden met je receiver, met de Pana kun je dan genieten van DTS en DD5.1 de Humax kan je met een paar Duitse kanalen nog wel eens van DD5.1 voorzien. Wees niet gelijk teleurgesteld als je geen geluid via de optische uitgang/ingang krijgt, niet
    alle apparaten kunnen tegelijkertijd via HDMI en de optische uitgang een audiosignaal doorgeven, dan wordt het wederom een kwestie van de gebruiksaanwijzing erbij.

    Een optische en een HDMI kabel hoeven je niet de kop te kosten, deze zullen voldoen:



    1,5 meter voor 13 euro



    2,5 meter voor 7 euro en een meter minder kost je 6 euro


    Het gaat je lukken
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •