De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard Mijn AVCHD ervaringen in Studio 12 Ultimate

    Momenteel ben ik dus bezig met een reis verslag op Blu-ray te zetten, en gebruik daarvoor de Sony HDR SR12E AVCHD Camera en Studio 12 Ultimate.

    Het is een extreem lang project AVCHD project van 4.30 minuten.
    Het is geen geheim dat AVCHD door de extreme compressie, zeer lastig te monteren is.
    Zelfs met een state of the art PC, zelfs dat is momenteel niet toereikend.
    Echter het monteren zelf, ondanks dat je extreem veel geduld moet hebben is op mijn systeem wel te doen.
    Maar bij het renderen beginnen de meeste problemen, die veelal in alle vorige studio versies al een issue waren, en dan hebben we het zelfs nog over DV.

    Mijn Systeem:

    Intel Core 2 Extreme QX9650 3.00GHz, 1333MHz, S775, ASUS Maximus Extreme, Patriot Viper 4GB DDR3, 2x Seagate Barracuda ES.2 1TB, LG GGW-H20 Blu-ray Writer, Asus E818AT DVD-Rom, Asus EAH3870 512MB, Zalman ZM600-HP Voeding 600Watt Ultra Quiet, Win XP sp3, S12?, HFX Vol 1+2, Premium DVD, Besturingssysteem Windows XP
    Intel Core 2 Extreme QX9650 3.00GHz,
    1333MHz, S775, ASUS Maximus Extreme,
    Patriot Viper 4GB DDR3, 2x
    Seagate Barracuda ES.2x 1TB,
    LG GGW-H20 Blu-ray Writer,
    Asus E818AT DVD-Rom,
    Asus EAH3870 512MB,
    Zalman ZM600-HP Voeding 600Watt Ultra Quiet,
    Win XP sp3,
    SXII Ultimate, HFX Vol 1+2, Premium DVD.


    Intel Core 2 Extreme QX9650 3.00GHz, 1333MHz, S775, ASUS Maximus Extreme, Patriot Viper 4GB DDR3, 2x Seagate Barracuda ES.2 1TB, LG GGW-H20 Blu-ray Writer, Asus E818AT DVD-Rom, Asus EAH3870 512MB, Zalman ZM600-HP Voeding 600Watt Ultra Quiet, Win XP sp3, S12?, HFX Vol 1+2, Premium DVD, Besturingssysteem Windows XP
    Intel Core 2 Extreme QX9650 3.00GHz, 1333MHz, S775, ASUS Maximus Extreme, Patriot Viper 4GB DDR3, 2x Seagate Barracuda ES.2 1TB, LG GGW-H20 Blu-ray Writer, Asus E818AT DVD-Rom, Asus EAH3870 512MB, Zalman ZM600-HP Voeding 600Watt Ultra Quiet, Win XP sp3, S12?, HFX Vol 1+2, Premium DVD, Besturingssysteem Windows XP
    Mijn ondervindingen en frustaties melde ik steeds op het Pinnacle Studio Forum, maar dat kan hier ook, uiteraard
    In de hoop dat anderen hier eventueel baat bij kunnen hebben.

    Dus bij deze :


    Deel 1

    Frustie word ik ervan.
    Export fout Echte tijd (realtime)

    Menu's vewijderd no go
    Nu moet ik dus mij 4.30 uur lange AVCHD project helemaal gaan uitpluisen op een corrupte overgang of jpg enz.
    Opslaan als, tijdelijk b. vewijderen, knippen plakken in een nieuw project, background renderen aan uit, geven uiteaard geen verbetering.
    Als ik hem eerst geheel laat background renderen en ik kies film maken wordt hij wederom bijna geheel weer groen.
    Er zijn gewoon één of meerdere foute stukjes in de film.
    Overgangen, titels, effecten renderen gaat goed, maar na het frames schrijven ergens niet.
    Het was zo makkelijk geweest als er duidelijker werd weergegeven waar de problemen zich voor doen.
    De clip code studio sequence. 9.264 zegt mij niet zoveel.
    De tijdelijk H.264 bestanden worden vanzelf wee rverwijderd als het project de mist in gaat, dus ook daar valt dus niks aan te relateren.
    Mijn volgende stap is om een kopie project steeds verder in te korten tot het goed gaat, of een nacht lang naar de monitor staren.
    Zucht.
    Ongetwijfeld zal ik er achter komen, maar het is zo zonde van de tijd. en met AVCHD kost elke handeling al een eeuwigheid, dat maakt het allemaal er niet makkelijker op!
    Gelukkig is er genoeg leesvoer op de Pin forums, sterker nog een overvloed, maar geen makkelijke oplossingen, helaas!!

    Deel 2

    Achtergrond rendering staat nu uit, en het project zonder menu's loopt nu in afwachtig van een foutmelding.
    Bouwsteen methode deed ik voorheen altijd met DV AVI, echter wil ik hem nu niet naar mpeg2 omzetten om hem vervolgens weer na AVC te converteren (eventueel kwaliteits verlies). Als ik het goed heb is er geen AVCHD keuze bij band maken. Tips?
    Opnieuw coderen heb ik ook uitstaan, omdat ik mijn originele 5.1 track van de cam wil gebruiken, verwacht ook niet dat dit het probleem verhelpt
    Overgangen renderen allemaal goed, momenteel is hij frames aan het schrijven. Ik neem aan dat dit de laatste pass is.
    Want als dat goed gaat en hij gaat nog een keer het project langs om te compileren, en dan de mist in, wordt het een heel ingewikkeld verhaal.
    Laat wel weten hoe het afloopt.

    Deel 3
    (Hoe doe je dat 5.1 behouden, werd er gevraagt)

    Op al mijn projecten gebruik ik dolby digital trailers die mits niet beinvloed dus ook echt de originele Doby Digital trailer blijven.
    Bij bijv. de dolby Aurora trailer hoor je precies dat de originele track intact blijft, deze heeft namelijk aan het einde een belletjhe die langs alle speakers gaat, althans iig bij studio 10 plus.
    Ook mijn afgemonteerde 'chapters' met een in Studio gemixede 5.1 track blijft zo bewaard als je deze rendert als gemuxede MPEG2 file. Daarom vind ik het ook jammer dan ik hem nu niet als AVCHD bestand kan opslaan, om ze vervolgens weer los op de tijdlijn te zetten, zodat dit soort fouten en een menu toevoegen probleemloos gaat. Echter gebruik je DV Avi dan ben je alles kwijt evenals bij de keuze alles opnieuw decoderen.
    Ik wil mijn 4.30 lange project op een 50GB BD branden en heb bij hoogste kwaliteit zelfs nog 28 min over.
    Maar helaas nog steeds een export fout!!! Heb gisteren een groot gedeelte van de film gevolgt, maar blijkbaar zit het hem in het laatste deel. (uiterlijk)
    Wordt dus opsplitsen en deels renderen om te kijken welk deel fout gaat!
    De melding die ik krijg past niet eens in het venster links, dus kan nu nog niks achterhalen. Export fout: echte tijd c:\ doc.....\data\render/amerika 2009 9a130018d\dvd\studiosequence\temp.... en dan past het niet meer........,
    Ik zucht maar weer eens, maar opgeven daar doen we niet aan, echter zo onnodig als Studio na al die versies eens met een duidelijk omschrijving of log file komt, dan was het waarschijnlijk peanuts!

    Deel 4


    Hmm, wel weer een paar stappen verder.
    Heb het project geknipt en geplakt, en vervolgens uitgesplitst in 2 delen door wederom knippen en plakken.
    Echter stond hij nog op instellen op de eerste clip. dat was dus een titel, nu zijn beide projecten wel volledig gerenderd, helaas op een 720x 576 resolutie. Achteraf wijzigen heeft geen invloed, los van dat mijn scherm wel 1080 aangeeft maar het materiaal evengoed SD blijft. lekker geuscaled dus! Het ging wel een flink stuk soepeler dat renderen in SD, dat wel.
    Dus ben ik nog niet veel wijzer. ik kon bij Blu-ray ook niet voor een hogere birate dan 12500 kiezen, achteraf logisch want normaal moet je 25000 kunnen kiezen.
    Dus nu het voorgaande proces opnieuw uitvoeren met uitsplitsing, Even goed in de gaten houden of het project de juiste res.houdt. Denk dat het gewoon teveel belasting is om een flink project in AVCHD te renderen, ondanks mijn forse systeem. Lagere resolutie gaat dus gewoon goed, of misschien wel net goed. Echter is mijn systeem nooit volledig belast ook niet met AVCHD. Zal dus wel met memory managment van Studio te maken hebben.
    De test BD-RE speelt iig af op mijn BD speler, dus dat is een pluspunt, Blu-ray branden lukt dus gewoon.
    Verder valt mij op dat de audio instellingen qua onderling volume geheel anders klinken op de blu-ray Dolby Digital track. Dus moet dat hier en daar flink bijwerken op gevoel en aan de hand van de image.
    Wat wel weer een pluspunt is dat de BD image in de map 'stream' gewoon één videobestand maakt, deze kan je dus gewoon achteraf weer op de tijdlijn plaatsen om vervolgens zonder problemen een menu of verder bewerkingen aan te maken.
    Opnieuw coderen heb ik nog steeds niet toegepast opdat ik zomin mogelijk wil hercoderen, dat kan de beeldkwaliteit nooit ten goede komen.
    Há , we komen dichterbij.
    Grootste probleem is wel dat het project opnieuw laden wel een half uur duurt. Geduld is noodzaak!

    Deel 5

    Na veel moeite en flink wat uren verder is het gelukt om een deel te renderen in 1920x1080 AVC Blu-ray Image.
    Ik moest hem wel terug trimmen naar 1 uur. (Kan dus nog steeds zijn dat er een probleem is na dat uur, maar dat is zo makkelijker terug te traceren.)
    Ik ga dus alle delen los renderen, en vervolgens de bestanden uit de stream map van de BD Image op de tijdlijn plaatsen.
    Wel valt op dat het gehele bestand wel wordt gerendert als hij in 720x576 AVCHD op de tijdlijn stond, maar niet als 1920x1080 AVCHD.
    Uiteraard omdat dit bestand natuurlijk veel zwaarder is, maar het is dus niet specifiek een corrupte overgang, jpg of titel, maar meer een memory managment issue.
    Of hij trekt hij het net bij een 720x576 AVCHD bestand.
    Maar ben al blij dat het dus wel mogelijk is, met horten en stoten dat wel........

    Deel 6

    Na drie delen van resp. 1 uur, anderhalf uur en 45 minuten, blijkt toch in het laatste deel een reproduceerbare export fout te zitten.
    Dit gebeurt vrij direct aan het begin van het bestand en is dus eenvoudig te traceren.

    Ondanks dat de voorgaande delen wel gerendert zijn, ging dat pas echt probleemloos na het elke keer heropstarten van Studio na elk deel.
    Voordeel van de kortere bestanden was wel dat Studio relatief minder tijd nodig heeft met het laden van elk deel, wat dan evengoed nog een aanzienlijke tijd duurt
    ]Het is nu dus nog een kwestie van de fout verwijderen, en dan alle delen weer op de tijdslijn zetten en laten renderen als één bestand voordat ik menu’s toevoeg.
    Dit als extra check.
    Puur om uit te sluiten dat de gerenderde AVCHD bestanden nog problemen kunnen geven.
    Dan als laatste de menu’s toe voegen.

    Voordeel is wel dat als ik toch besluit naar Studio14 te upgraden, ik in principe geen open projecten meer heb, en alleen hoef te werken met volledige AVCHD bestanden.
    En als blijkt dat Studio 14 daar toch aanzienlijk beter mee omgaat, is het de investering wel waard., want dit was geen makkelijke manier van werken.
    En mijn pc heeft het ook al flink zwaar gehad de afgelopen week.

    Ik heb mijn post’s maar steeds aangevuld met nieuwe informatie, zodat anderen daar eventueel baat bij kunnen hebben.
    Ook omdat ik zelf ondervond dat er op het NL forum nog niet heel veel over was gemeld.

    Ik heb steeds de volgende instellingen gebruikt:

    Achtergrond renderen = uit
    Voorbeeld in volledige res..= uit
    Alles opnieuw coderen = uit
    Image maken als = BD(AVC)
    Aangepast = bitrate maximaal (250000) (Ondanks dat 100% kwaliteit hetzelfde doet)
    Audio = Dolby Digital 5.1


    Image maken als = BD(AVC)
    Aangepast = bitrate maximaal (250000) (Ondanks dat 100% kwaliteit hetzelfde doet)



    Ik ben zeer benieuwd waarom je dit doet.
    Je camera levert in de allerhoogste kwaliteit AVCHD 1920x1080 met 16000 kbps, waarom maak je er dan 25000 kbps van?
    Ik heb bij DVD nog nooit een kwaliteitsverbetering gezien wanneer je bronmateriaal 5000 kbps is en je gaat naar 8500 kbps.
    Is dat bij AVCHD dan anders?
    Overigens logisch dat je PC het zwaar te verduren heeft gehad.
    verder hier
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 30-09-2009 om 13:28
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #2

    Standaard

    Waarom blijf je dan met dat Studio 12 of welke andere versie van Pinnacle aan modderen ?

    Ik heb zelf ook een paar jaar met Pinnacle gewerkt tot dat ik het onstabiele van dit programma zat was .

    Ik werk nu al jaren met Sony Vegas Platinum 9 en dit werkt perfect ,nooit geen vastlopers of andere irritante onvolkomenheden .

    Het is wel een programma dat even wat meer tijd kost om het door te hebben dan Pinnacle maar dan heb je ook wat .

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Die overstap heb ik ook al gemaakt.
    Toch is het me steeds gelukt om het werkend te krijgen. Deze draad is al een tijdje terug.

    Het is idd jammer dat het niet zo stabiel is, want voor dat geld biedt studio een hele gebruiksvriendelijke interface en mogelijkheden.

    Inmiddels een snellere pc, wat alles ook wat soepeler laat draaien zelfs bij Studio.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •