Pagina 118 van 237 EersteEerste ... 1868108114115116117118119120121122128168218 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.926 tot 2.950 van 5903 worden weergegeven.
  1. #2926

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Snap het dan. Inception is een film van Nolan, HET grootste genie van Hollywood ooit! Je weet toch?!? Zijn films zijn van zo'n uitzonderlijke klasse en diepgang dat je ze wel MOET herkijken! WOOT WOOT!

    *sarcasme mode off*
    Nou de meeste van zijn films kijk ik wel minstens 3 keer.
    en niet omdat andere zeggen dat je dat het best kan doen.
    maar simpelweg omdat ik zelf denk dat je de films minstens 2 of 3x moet zien om alle details op te merken.

    TDKR bv ook.er gebeurd erg veel in die 165minuten.heb de film ondertussen 3x gezien en ontdekte telkens weer nieuwe details.

  2. #2927

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    Nou de meeste van zijn films kijk ik wel minstens 3 keer.
    en niet omdat andere zeggen dat je dat het best kan doen.
    maar simpelweg omdat ik zelf denk dat je de films minstens 2 of 3x moet zien om alle details op te merken.

    TDKR bv ook.er gebeurd erg veel in die 165minuten.heb de film ondertussen 3x gezien en ontdekte telkens weer nieuwe details.
    Dat laatste heeft niets te maken met de moeilijkheidsgraad van het verhaal. Die ligt namelijk niet zo hoog. In feite zou je volgens jouw redenering alle films ooit gemaakt meerdere keren kunnen bekijken en nieuwe details tegenkomen.

  3. #2928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    In feite zou je volgens jouw redenering alle films ooit gemaakt meerdere keren kunnen bekijken en nieuwe details tegenkomen.
    Dat klopt ook.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  4. #2929

    Standaard

    788. Der blaue Engel (Josef von Sternberg, 1930) :: 9.0

    Hoewel Sternberg zonder enige twijfel mijn favoriete regisseur aller tijden is, heb ik altijd moeite gehad met 'Der Blaue Engel', wat ironisch gezien zijn meest bekende film is. Niet dat ik het een slechte film vond, maar ik kwam nooit verder dan een bepaalde intellectuele waardering voor de film, zonder echt iets te 'voelen', wat een wereld van verschil is met de andere Dietrich films die ik stuk voor stuk probleemloos in mijn top 10 van favoriete films kan zetten. Ik heb altijd proberen te achterhalen waarom dat was en ik vermoed dat het deels kwam omdat ik mezelf teveel fixeerde op de Paramount Dietrichs - dat was voor mij waar Sternberg voor stond en 'The Blue Angel' was daarom moeilijk omdat ie zo afweek van de rest. Als je zo gewend bent aan de bloem, waarom zou je dan nog genieten van de knop? 'Der Blaue Engel' is natuurlijk ook geen Dietrich, maar een Emil Jannings film (of beter gezegd een anti-Jannings film) en het is ook de enige van de Sternberg films waarin Dietrich nog menselijk is in plaats van 'Marlene Dietrich'. Ik ben me vreselijk bewust van vooroordelen, maar zelfs als je je er bewust van bent ontkom je er feitelijk nooit helemaal aan en blijf je films soms beoordelen op basis van wat jij vindt dat een film moet zijn in plaats van wat de film zelf is. Vaak duurt het dan enkele jaren voordat je je los kunt maken van dergelijke vooroordelen en de nodige afstand kunt nemen van een bepaalde film om het te zien voor wat het is.

    Dit heeft allemaal zeker meegespeeld in mijn worsteling met 'Der Blaue Engel', maar er is eigenlijk nog een veel belangrijker aspect en dat is simpelweg dat de DVD altijd volstrekt onkijkbaar geweest is. Het is niet vreemd dat ik nooit verder kwam dan een zekere intellectuele waardering, om de doodeenvoudige reden dat de esthetische component volledig afwezig was op de DVD en dat is nogal problematisch bij Sternberg; 'Der Blaue Engel' op DVD is als appeltaart zonder appel. Daarom is die blu-ray zo'n geschenk uit de hemel. Ik had aanvankelijk de Engelstalige versie opgezet, omdat de Duitse versie geen Engelse ondertiteling heeft en ik mijn Duits niet genoeg vertrouwde. De beeldkwaliteit was al direct een revelatie, maar toch was het zeer duidelijk dat de Engelse versie overbelicht was, dus na een paar minuten had ik toch maar de Duitse versie opgezet ter vergelijking en die is nog aanzienlijk beter. Nu ken ik de film vrij goed en is het sowieso een halve silent natuurlijk, maar ik kon het Duits praktisch woord voor woord volgen, zeker dankzij de Duitse ondertiteling die het allemaal nog iets gemakkelijker te volgen maakt - laat het gebrek aan Engelse subs je absoluut niet tegen houden want je kunt meer dan je denkt. Wat betreft de transfer, die is smetteloos en men heeft alles gedaan wat een blu-ray transfer hoort te doen: de filmkorrel is volledig intact en de film is volledig vrij van iedere vorm van edge enhancement en de enige 'problemen' die de beeldkwaliteit nog kent zijn te wijten aan de oudheid van het materiaal. 'Der Blaue Engel' is geen 'City Girl' en zelfs geen 'M', maar het zit er niet eens zo gek veel onder en is een ronduit indrukwekkende transfer. Eindelijk is het een Sternberg film, met die typische gloed van de begin jaren '30 film en is de Sternberg belichting nu eens zichtbaar - de beroemde climax kan zich ineens moeiteloos meten met het beste wat Sternberg gedaan heeft. En ineens viel ook het Sternberg kwartje, want waar ik altijd moeite met de film heb gehad om hem binnen diens oeuvre te plaatsen, werd nu ineens alles duidelijk: het is feitelijk de eerste puur masochistische Sternberg film, met alles wat daarbij komt kijken inclusief de Sternbergiaanse mise-en-scene; de bijna onmogelijkheid tot menselijke interactie; de objecten fetisj; een scenario dat niet gestructureerd is volgens oorzaak-gevolg, maar door immer terugkerende echoes - alles is puur Sternberg. Heb daarna ter vergelijking de Eureka DVD er nog eens ingedaan en dat is onkijkbaar video - die kan niet eens als onderzetter dienen. 'Der Blaue Engel' zal vermoedelijk nooit mijn favoriet worden, maar eindelijk begin ik nu te begrijpen waarom dit zo unaniem gezien wordt als de culminatie van de Weimar cinema.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  5. #2930

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Dat laatste heeft niets te maken met de moeilijkheidsgraad van het verhaal. Die ligt namelijk niet zo hoog. In feite zou je volgens jouw redenering alle films ooit gemaakt meerdere keren kunnen bekijken en nieuwe details tegenkomen.
    ik heb vooral bij Nolan films het idee dat je ze minstens 2 of 3x gezien moet hebben.omdat ik vaak in de gaten heb dat de films meestal meer inhouden dan wat je in eerste instantie ziet als je de films voor het eerst ziet.

    bij veel andere nieuwe films heb ik dat totaal niet.heel soms eigenlijk.

  6. #2931

    Standaard

    The Red Violin

    Mooie film, sterk verhaal, prima geacteerd en mooie muziek. Vrij origineel gegeven ook: een paar eeuwen geleden wordt een viool gemaakt en die wordt gevolgd langs zn vele eigenaars tot aan een veiling in het heden. Maar met die viool is iets aparts.

    O.a. met een jonge(re) Samuel L. Jackson

  7. #2932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    ik heb vooral bij Nolan films het idee dat je ze minstens 2 of 3x gezien moet hebben.omdat ik vaak in de gaten heb dat de films meestal meer inhouden dan wat je in eerste instantie ziet als je de films voor het eerst ziet.

    bij veel andere nieuwe films heb ik dat totaal niet.heel soms eigenlijk.
    Misschien een keer iets van Kubrick bekijken.

  8. #2933

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Misschien een keer iets van Kubrick bekijken.
    Kijk en luister jij dan even hier naar: http://vimeo.com/47074017

  9. #2934

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Kijk en luister jij dan even hier naar: http://vimeo.com/47074017
    Dus?

  10. #2935

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Dus?
    De film zit wellicht complexer in elkaar dan je denkt (waar ik het overigens mee eens ben).

  11. #2936

    Standaard

    Suspiria (1977, Dario Argento)

    Ik ben geen fan van horror. Vaak is het schrikeffect te overduidelijk aanwezig en werkt dit averechts. Uitzonderingen daargelaten: als je jong bent en laat en alleen The Blair Witch Project kijkt bijvoorbeeld. Of klassefilms als Rosemary’s Baby en The Shining. Suspiria mag zich bij mij wellicht bij deze films gaan scharen.

    Hoewel de plot niet bijzonder is en de actrices (gelukkig op de hoofdrolspeelster na) me vrijwel allemaal wat tegenvallen, is dit een fantastisch voorbeeld van hoe stijl een horrorfilm naar een hoger plan kan tillen. Want dat is wat er gebeurt. Het begint al met de fantastische openingsscène: sfeer voert de boventoon, vergezelt door heerlijke muziek van Goblin en een lekker ongemakkelijk kijkende koppie van Jessica Harper.

    Wat er verder gebeurt is eigenlijk minder van belang. Dit kunnen we in vrijwel elke horrorfilm wel zien en de achterliggende gedachte, waarbij magie de rode draad is, kon me ook niet echt grijpen. Maar wat maakt dat uit als dit alles in zo’n prachtig kleurrijk jasje gegoten wordt, met ook nog eens fantastische bijna decadente decors, prima gore en fantastisch geluid? Ik denk bijzonder weinig.

  12. #2937

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    De film zit wellicht complexer in elkaar dan je denkt (waar ik het overigens mee eens ben).
    Heb Inception 2 keer gezien. Vind het allemaal wel meevallen.

  13. #2938

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Kijk en luister jij dan even hier naar: http://vimeo.com/47074017
    Thanks ! Geweldige uitleg van de film.

    Inception is een film zoals alleen Nolan die maken kan. Echt subliem. Word gewoon beter na meerdere keren kijken. Net zoals The Prestige.

  14. #2939

    Standaard

    The Hunger games : vermakelijker dan ik had verwacht.Ga vandaag nog een keer bekijken werd nogal vaak gestoord tijdens de eerste keer kijken.Heb ook maar gelijk het boek gekocht.
    Who's the more foolish
    The fool
    or the fool who follows him

  15. #2940

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Misschien een keer iets van Kubrick bekijken.
    Misschien is dan A.I. (artificial intelligence) een leuke film om in te stappen. Project van Kubrick dat is afgemaakt door Spielberg. Leuke film en niet te ingewikkeld vindt ik.

  16. #2941

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Misschien is dan A.I. (artificial intelligence) een leuke film om in te stappen. Project van Kubrick dat is afgemaakt door Spielberg. Leuke film en niet te ingewikkeld vindt ik.
    die film moet ook weer eens zien.maar 2001 A Space Oddesey is toch wel de beste denk ik.

  17. #2942

    Standaard

    A clockwork orange.... Eyes wide shut....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    die film moet ook weer eens zien.maar 2001 A Space Oddesey is toch wel de beste denk ik.

  18. #2943

    Standaard

    Ran (1985, Akira Kurosawa)

    Met enige schaamte moet ik zeggen dat dit pas mijn vierde Kurosawa is. Ik had het gevoel dat ik er hiervoor al minstens vijf had gezien, zo gemakkelijk kan ik me kennelijk met zijn werk relateren. Niet voor niets staan twee van de drie films die ik van hem had gezien in mijn persoonlijke top honderd. Na het zien van deze film, zijn dat er drie geworden.

    Ran is namelijk weinig minder dan een briljante film. Visueel is het geweldig. Het is mijn eerste Kurosawa in kleur, maar wat een spektakel is het! Datzelfde geldt voor de vele figuranten en de decors, die het verworden van een familiedrama tot een epische oorlog extra kracht bijzetten. Zowel de intriges binnen de familie als de veldslagen zijn hierdoor vrijwel even indrukwekkend. En dan wordt het nog indrukwekkender als je wat in de geschiedenis van de film duikt...

    Waar het voor Kurosawa één van zijn laatste films was, moet dit voor mij de trigger zijn dieper in zijn repertoire te duiken. Wát een filmmaker.

  19. #2944

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    die film moet ook weer eens zien.maar 2001 A Space Oddesey is toch wel de beste denk ik.
    Tuurlijk. Maar als iemand niet zo bekend is met Kubrick is het een leuke 'instapper'.

  20. #2945

    Standaard

    The Silence of the Lambs
    Fantastische film die ik veel eerder had moeten zien!
    8,8/10

    Bernie
    Leuk om te weten dat het sterk gebaseerd is op ware gebeurtenissen al vond ik pas dat de film redelijk laat in de film pas begint te boeien. Kan ook door de filmsstijl zijn (documentaire achtige) dat hier mij niet zo aanspreekt zoals dit ook al eerder bij 'This is Spinal Tap' het geval was.

    6,0/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  21. #2946

    Standaard

    Vandaag afgekeken:

    Friends - Season 5
    Er zitten wel een paar hele leuke afleveringen in en het blijft goed maar het overall niveau is toch weer wat lager dan dat van seizoen 3 en 4. Dit is sowieso nooit m`n favoriete seizoen geweest...

    7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  22. #2947

    Standaard

    American Reunion (2012, Jon Hurwitz & Hayden Schlossberg)

    American Reunion is voor mij een gemiste kans. De humor van met name het eerste deel ontbreekt, vooral omdat er nog teveel op de oude situatie geteerd wordt. De karakters zijn weliswaar ouder geworden, de situaties zijn er in deze film niet op veranderd en dat is de grootste misser. De relatieproblemen zijn als het ware in een volwassener jasje gegoten, maar onder dat jasje zit helaas nog steeds dezelfde oorzaak als 13 jaar geleden. Nu blijft het bij enkele glimlachmomentjes, wat volwassen gedrag en de échte puberhumor is er gelukkig niet meer, maar er had veel meer ingezeten. Treffend voorbeeld is de einddialoog tussen Jim en Michelle: de chemie ontbreekt simpelweg. Gelukkig kijkt de film nog wel aardig weg en daar was het me toch om te doen: een simpel tussendoortje.

  23. #2948

    Standaard

    Men in Black 3
    Beste van de trilogie vind ik.
    Niet zoveel flauwe grappen zoals bij de vorige 2 en in die 90minuten gebeurde er echt veel.meer dan bij deel 1 en 2.
    Natuurlijk is de film niet super ofzo.maar wel een leuk tussendoor filmpje.

    3/5 kijken met verstand op nul komma nul.

  24. #2949

    Standaard

    Changeling

    Had deze al een tijd in de kast staan. Maar nog niet gezien. Moet zeggen: hij is me goed bevallen. Goed acteerwerk van Angelina Jolie (!!), sterk verhaal dat overtuigend is neergezet, Ook wel enigszins origineel. Goede cast ook en mooie score. Plus: zeker niet te voorspelbaar.

    Een ruime voldoende: 7

  25. #2950

    Standaard

    Snow White and the Huntsman (2012) 4.0

    Grote tegenvaller, het mocht van mij sowieso al winnen van Mirror Mirror, maar ik begin toch haast de eer aan mirror mirror te geven. Wat een miscaste Snow White en Jager die de film eigenlijk om zeep hellen. Gebrek aan emotie en schoonheid, alhoewel Theron toch veel weet te redden. Af en toe leuke effecten, LOTR scenes en een ietwat andere adaptatie die aan het einde van de film jammer genoeg ineen valt.

    De persoon die Kristen Stewart en Chris Hemswort hebben gecast mochten ze ter plekke kapot schieten. Bij wijze van zeker? Nee

Pagina 118 van 237 EersteEerste ... 1868108114115116117118119120121122128168218 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •