Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 271 worden weergegeven.
  1. #26

  2. #27

    Standaard

    Bij mij had de pakketdeal succes. Dat blijft een leuke manier om 2 partijen blij te maken. De een met verkoop van tientallen titels in een keer (minder gedoe), de koper met een spotgoedkope prijs (zeker teruggerekend naar prijs per titel).
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #28

    Standaard

    Gewoon als verkoper bij BOL.com voor een zacht prijsje aanbieden
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  4. #29

    Standaard

    Heb laatst op de koninginnemarkt gestaan en daar wat verkocht, heb er toch zo'n 200 euro mee opgehaald.
    Gemiddeld 2,50 per dvd gekregen.

    Vantevoren had ik al veel dvds aan mn vrienden gegeven van wat ik wist dat hun favoriete films zijn ed, maar toch doet het me minder pijn om die weg te geven aan vrienden dan dat ik 2,50 krijg voor een dvd waar ik ruim 20 voor betaald heb in de winkel.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robbie-x Bekijk bericht
    Gewoon als verkoper bij BOL.com voor een zacht prijsje aanbieden
    Daar heb ik nou juist helemaal geen succes mee, ben er mee gestopt omdat het veel te veel tijd en moeite was.

  6. #31

    Standaard

    Bij zoekertjes-sites als Kapaza of Marktplaats, heb ik geen succes wanneer het DVD's betreft. Ook niet op filmgerelateerde fora. Dat ligt volgens mij voornamelijk aan het feit dat je op zulke plaatsen vooral bezoekers zal krijgen die interesse hebben in het medium 'film' en zodoende maar al te goed op de hoogte zijn van de huidige prijzen. Ik heb talloze DVD-titels waarvan de huidige aankoopprijs nog steeds 9,99 € of 7,50 € (3=20, 2=15 acties) is, maar de potentiële kopers uit de beschreven groep zijn niet eens bereid daar 2,50 € voor neer te leggen. Ik heb ook talloze titels die nog steeds meer dan 10 € kosten, voornamelijk distributeurs die wel gezakt zijn in prijs over de jaren heen, maar niet meedoen met de talloze acties.

    Ik richt me meer op collega's en kennissen. Verrassend veel mensen zijn helemaal niet op de hoogte van het blauwe schijfje en termen als HD, ze blijken daar voorlopig nog geen boodschap aan te hebben. Zij zijn wel bereid een prijs te betalen die realistischer is. Ook op rommelmarkten kan je bij dit publiek scoren, integenstelling tot de DVD-hunters die altijd hun neus optrekken als ze meer dan 1,50 € moeten betalen. En inderdaad, films van Disney of Pixar blijven het altijd goed doen, voornamelijk omdat die prijzen niet zakken in de shops.

  7. #32

    Standaard

    Zijn er ook mensen die het al eens hebben geprobeerd via de kringloopwinkel of iets als used productes? Levert dat iets op?

    @Esteban: Van de mensen die ik persoonlijk ken, ben ik ook de enige die Blu-ray's heeft. Veel mensen zegt het weinig. Aan hen raak ik mijn DVD's dan ook nog wel uitgeleend. Verkopen heb ik nog niet echt geprobeerd.
    Overigens zag ik op de vrijmarkt de eerste Blu-rays al liggen, helaas ook tegen niet al te hoge prijzen (Fringe seizoen 1 voor 10 euro). 2e hands schijfjes leveren gewoon vrij weinig op heb ik de indruk.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deweb Bekijk bericht
    Zijn er ook mensen die het al eens hebben geprobeerd via de kringloopwinkel of iets als used productes? Levert dat iets op?
    Je dacht toch niet dat je in zo'n kringloopwinkel überhaupt geld kreeg voor iets? Die verlossen je van je spullen, tenminste als ze het zelf nog kunnen gebruiken, maar je kan beter een steen proberen te melken.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #34

    Standaard

    Ik ben er nu gewoon mee gestopt. Heb nu nog zo'n 900 dvd's en die laat ik lekker in de kast staan. Het levert me gewoon te weinig op en dan vind ik het gewoon zonde om ze weg te doen. Misschien af en toe nog wat ruilen, maar dan houdt het ook op.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  10. #35

    Standaard

    We zijn weer bijna een jaar verder...ben benieuwd naar ieders recente ervaringen.

    Nu de blurays nieuw ook richting de €5 gaan, gaat hier hetzelfde probleem spelen als met DVD. Ook omdat postNL de verzendkosten fors heeft verhoogd. Hoe kom je van je dvd's of blauwe schijfjes af?

    Mijn ervaringen:

    Wat kan bij het oud vuil (of in de kast blijven)?
    - onverkoopbaar zijn niet-regio-2-schijven (ooit zeer gewild, regio 1 en regio 3 import, maar van het grote publiek heeft niemand een regiovrije speler of ze weten niet wat dit is en 'verzamelaars' hebben zich massaal afgekeerd van NTSC-dvd's). Geldt nog meer voor niet-regio-B-blurays, want een regio-A-speler heeft zelfs hier op dvd.nl bijna niemand
    - zeer moeilijk verkoopbaar zijn niet-Nederlands ondertitelde titels (niet-NL-ondertitelde DVD's zou ik zelfs al onverkoopbaar verklaren)
    - ook moeilijk zijn films die inmiddels in (goedkope) boxsets zitten, zoals losse Harry Potters, LotR, Alienfilms, James Bond, losse seizoenen van allerlei series (geldt voor BD en DVD)
    - bijkomend nadeel bij TV-seizoenen is dat verzenden €6,75 kost. Vaak is dit de prijs die een seizoen op DVD in de (internet)winkel kost.

    Wat kun je nog wel kwijt?
    - Disney/Pixar, mits Nederlands gesproken (zie ook boven, ik heb een paar regio 3 Pixar-titels met slipcase nota bene die ik aan de straatstenen niet kwijtraak)
    - Complete tv-series
    - DVD-pakketten (zelf samengesteld), maar reken dan op een lage stukprijs

    Twijfelachtig:
    - OOP-titels en giftsets: ooit dure giftsets blijken nu vooral stof te vangen en zijn bovendien al achterhaald door nieuwere uitgaven met ook weer prachtige beeldjes. OOP-titels waren enkele jaren terug nog gewild, maar nu download moeders ook gewoon De Kleine Zeemeermin voor de kinderen in plaats van €30 voor een OOP-DVD te betalen wat een paar jaar geleden nog wel gebeurde. Bovendien is OOP ook betrekkelijk: veel films zijn inmiddels al in meerdere versies op de markt gebracht, en de eerste generaties overspoelen de tweedehandsmarkt. Soms nog wel geluk met verzamelaars (hoewel ik betwijfel of er veel mensen €200 over hebben voor 3 losse OOP superbits van Jurassic Park )

    En waar (niet)?
    - voor DVD's: niet op DVD.nl
    - voor DVD's: markplaats (mits NL ondertiteld)
    - bluray: marktplaats en dvd.nl als je niet meer dan €5 ervoor vraagt
    - bol.com (tweedehands): te duur door verzendkosten en provisie
    - Amazon marketplace: kan niet voor Nederlanders (je moet een postadres in een Amazonland hebben)
    - eBay: zo goed als dood voor dvd's etc.

    Prijzen?
    - DVD: €0,50-1,00 per stuk
    - bluray: tot €5 voor Nederlands ondertitelde films
    Laatst aangepast door Oakey : 03-03-2012 om 19:44

  11. #36

    Standaard

    Ik zou mijn dvd's dan ook niet weg doen, je krijgt er toch bijna niets voor terug.
    Dan houd ik ze liever. Heb er zo lang om ze te sparen en er veel geld voor betaald, dan ga ik ze niet zo maar voor 1 euro p.stuk weg doen.

  12. #37

    Standaard

    Ik heb bijna al mijn [film] dvd's inmiddels via marktplaats verkocht. Inderdaad, niet voor veel geld maar collectie was enorm en mijn BD collectie was ook steeds groter aan het worden, ruimtegebrek.

    Alleen heb ik nog series op DVD daar die over het algemeen niet zo snel op BD uitkomen omdat ze iets ouder zijn. Heb nog een handvol DVD films die nog niet op BD uit zijn.
    I Love My Sci-Fi

  13. #38

    Standaard

    Dvd's die vervangen worden voor blu-ray's geef ik meestal weg aan familie, vrienden en kennissen! Soms zijn de blu-ray's verknald, dan houd ik de dvd versie daarvan. Of special editions, zoals LOTR met beeldjes, daarvan houd ik dan ook de dvd versie.

    Verder ben ik wat kieskeuriger geworden voor wat betreft filmaankopen. Koop niet zo veel meer per jaar. Alleen die ik echt wil hebben.
    Hiervoor kijk ik op imdb of dvd.nl en als de reviews en de film mij bevallen koop ik het op blu-ray.
    Laatst aangepast door hstadman : 18-03-2012 om 11:00

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Dvd's die vervangen worden voor blu-ray's geef ik meestal weg aan familie, vrienden en kennissen! Soms zijn de blu-ray's verknald, dan houd ik de dvd versie daarvan. Of special editions, zoals LOTR met beeldjes, daarvan houd ik dan ook de dvd versie.
    Ik doe exact hetzelfde. Ik maak liever mijn broer er blij mee, dan voor die paar euro alle tijd en moeite eraan besteden. Uitzonderingen daargelaten.

  15. #40

    Standaard

    Het meeste verkoop ik toch nog vanaf dit forum. Ik heb er ook wel geduld mee, heb wel een beetje ruimtegebrek waardoor sommige titels wel weggaan, maar het moet niet allemaal weg op dit moment.

    Marktplaats ook weleens geprobeerd maar daar ben ik vooralsnog alleen maar vage figuren tegengekomen (aka je stuurt je gegevens en vervolgens hoor je niks terug). Helaas is deze handel zeker ook met die nieuwe verzendkosten toch wel langzaam aan het doodbloeden, erg zonde.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  16. #41

    Standaard

    Ik verkoop via www.9lives.be en via de ouderwetse fysieke rommelmarkt. Daar geraak je nog heel wat kwijt!
    Laatste aankoop: Parks and Recreation seizoen 2 en 3, Castle seizoen 4 en 5, Friday Night Lights seizoen 4 en 5, Entourage seizoen 8, Rundskop, Tinker Tailor Soldier Spy, The Descendants, The Girl with the Dragon Tattoo, Stand by Me en Sherlock Holmes: A Game of Shadows.

    Mijn dvd collectie

    Get Glue

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robbie-x Bekijk bericht
    Gewoon als verkoper bij BOL.com voor een zacht prijsje aanbieden
    Dan kun je ze beter houden. Want Bol gooit er voor zichzelf nog een bedrag bovenop. Dus je houdt er niets aan over, wil je een klant overhalen om te kopen. De prijs wordt dan nl. nog vrij hoog, stel dat je er een paar euro aan over wilt houden.

  18. #43

    Standaard

    Ik merk dat ik nu zelfs niet meer van DVD-pakketten afkom als ik die op MP zet. Net weer wel wat OOP Disney classics verkocht via MP voor 20-30€ p.stuk

  19. #44

    Standaard

    Ik heb indertijd een hoop DVD's (kinderdingen enzo waar ik mee was opgegroeid maar ook uit was gegroeid) weg kunnen doen via Marktplaats, voor prikkieprijzen als 5 euro, misschien 7,50 euro.

  20. #45

    Standaard

    Het enige wat ik af en toe doe is weggeven, omdat ik ze niet meer wil kijken of deze vervangen heb. Vaak zijn dat films die iedereen heeft en dus weinig op kunnen brengen.

    Doordat ik kritisch was bij het kopen van DVD's heb ik een collectie waar ik ook nu nog plezier van heb. Wel heb ik sommige titels vervangen door de BD-versie, waardoor ik die dus nu dubbel heb.

    Om ze wat minder ruimte in te laten nemen zitten deze nu in een koffer en bewaar ik de covers en de doosjes ergens anders. Af en toe gaat de koffer wel eens open om een schijfje er uit te pakken en in de speler te doen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Ik heb indertijd een hoop DVD's (kinderdingen enzo waar ik mee was opgegroeid maar ook uit was gegroeid) weg kunnen doen via Marktplaats, voor prikkieprijzen als 5 euro, misschien 7,50 euro.
    €5/€7,50 noem jij prikkieprijzen? Ik heb nog een mooie collectie staan en als ik dat er per stuk voor zou kunnen krijgen had ik ze al lang verkocht.

  22. #47

    Standaard

    Ik denk dat Samba-boy het over een paar jaar geleden heeft...

  23. #48

    Standaard

    Er heeft iemand op dvdforum.nl gepost die volledige collecties dvds zoekt en daar heb ik vandaag nog 27 dvds aan verkocht. Je krijgt er zowat niks meer voor maar op zich is het nog meer als dat ze je weggeeft plus het levert wat kastruimte op. Verder gaf ik ze ook altijd weg maar haast niemand speelt ze meer af in mijn vriendengroep. Tis bluray of download of geen van beiden. Ik geef zelfs af en toe een dubbele BD weg omdat die vanwege een nieuwe uitvoering ook weinig waard meer is...

  24. #49

    Standaard

    Tegenwoordig heb ik een goede kennis die bij een merchandise store werkt. Daar ruil ik een aantal dvd's tegen mooie artikelen uit zijn winkel. Dat zijn nou mooie deals!

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Tegenwoordig heb ik een goede kennis die bij een merchandise store werkt. Daar ruil ik een aantal dvd's tegen mooie artikelen uit zijn winkel. Dat zijn nou mooie deals!
    mag ik je vragen waar die merchandise store zit??

Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •