Pagina 16 van 34 EersteEerste ... 612131415161718192026 ... LaatsteLaatste
De resultaten 376 tot 400 van 832 worden weergegeven.
  1. #376
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Herman top gozer

    Echt wel...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  2. #377

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Dat zou fantastisch zijn Herman. Ik kan m eventueel Zondag ophalen. Lijkt me gezellig en dan weet ik ook wie je werkelijk bent.
    Herman.... Alvast heel erg bedankt...
    Zal je even een PM doen, je bent morgenmiddag van harte welkom,
    moet helaas, net als vanmorgen, ook morgenochtend werken.

    Zie PM.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #378

    Standaard

    Moet zo naar mijn werk..... krijgen vanmiddag bezoek, wederhelft is dan minder op
    het gemak en dan ook nog een kleintje mee..... nu maar hopen dat papa Geoffrey
    zoonlief eea heeft bijgebracht op gamecomputer gebied en dat 18+ spelletjes geen
    bezwaar zijn , veel kindervermaak hebben we niet en ons hondenkind is alles
    behalve rustig in zijn spel..... waar lag toch ook alweer de Valium

    Tip..... kom via de afsluitdijk.... lijkt mij de makkelijkste route, de Velsertunnel is
    gesloten tot januari 2016 en niet iedere TomTom is up to date.

    Gebruik gerust je telefoon bij vragen.... al kan nik niet altijd direct antwoorden
    als ik op mijn werk ben, dat gaat immers voor.

    Goede reis en tot vanmiddag, bereid je vast op het ergste voor, dan
    kan het alleen maar meevallen
    Have fun and enjoy your collection

  4. #379

    Standaard

    Vond het reuze gezellig dat je gekomen bent en zoveel
    belangstelling hebt getoond, naar mijn idee vloog de tijd en
    hadden we nog wel uren over onze hobby kunnen praten.

    Toen je kwam draaide er een zogenaamde pure audio blu ray,
    heb er 9 uit die reeks, allemaal even teleurstellend, we zijn
    overgestapt op CD en daarna SA CD, er staan veel concerten
    op blu ray en daar hebben we ook nog wat van geluisterd,
    hierna film en het ATMOS gebeuren geproefd, ondertussen
    vloog de tijd en had ik het idee dat we nog wel veel meer hadden
    willen luisteren, DTS X en 3D waren niet aan bod geweest, maar
    ook de weg terug is lang....

    Ons hondenkind zag het allemaal wel zitten, hij had de smaak te pakken
    na een arm geproefd te hebben..... denk dat de verzekering voor
    een volgend bezoek eerst maar eens onder de loep genomen moet
    worden als je de rest ook hier ook nog een keer wilt ervaren,
    je bent iig van harte welkom voor een vervolgbezoek. Dank voor
    je uitnodiging ben ook benieuwd hoe je het bij jou laat klinken en
    zal dan ook zeker een tegenbezoek komen brengen als je tante
    zover hebt weten te krijgen dat ze je extra speakers spraakzaam
    heeft weten te krijgen.

    Denk dat we de zogenaamde 2 handen op 1 buik zijn wat deze
    hobby betreft, zelfde ideeën voor beeld en geluid, leuk om
    weer een maatje te treffen die net zoveel houd van deze hobby

    Hoop dat je een voorspoedige reis hebt gehad en dat je weer heel bent
    thuis gekomen.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #380
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Dankzij Herman kan ik dus nu een uitbreiding doen. Ik ga Tante gebruiken voor het aansturen van de Presence speakers. Ik ben bezig met een extra set Jamo 28.
    Hoe ik alles ga en moet aansluiten ben ik nog niet overuit. Had even geen tijd hiervoor door badkamer probleem. Dat is nu opgelost dus ga vanmiddag eens kijken over hoe en wat.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  6. #381

    Standaard

    Dat is denk ik een behoorlijke klus, je kunt als het niet gaat altijd
    ten rade bij John Tak, daarvan weet ik dat hij ook met 2 receivers
    werkt en 1 van receivers is dacht ik ook een 875.

    Bij hem klonk het geweldig ruimtelijk.... Het bezoek bij Pascal
    gaat door drukte op de zaak bij hem even niet door, dat wordt
    half september... doe rustig aan en als je het allemaal lekker
    naar het zin hebt draaien kom ik zeker luisteren
    Have fun and enjoy your collection

  7. #382
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dat is denk ik een behoorlijke klus, je kunt als het niet gaat altijd
    ten rade bij John Tak, daarvan weet ik dat hij ook met 2 receivers
    werkt en 1 van receivers is dacht ik ook een 875.
    Ik heb alles nu op de goede posities staan maar nu komt het.. (Tante's versterking doet het overigens)
    Ik heb eerst de zone2 out van de 3008 naar een in van de 875 gebracht. Aux1 heb ik gebruikt op van de 875.
    Dit werkt beperkt.. Alleen analoge signalen worden weergegeven. Dus tuner doet het hiermee. Maar een cdtje
    via de Bluray speler niet. Deze is via HDMI aangesloten op mn 3008. Dus mijn vraag is...
    Welke Outs moet ik hebben van mijn 3008 naar welke ins van de 875 om alles weer te geven?

    3008
    tx-nr3008_conexiones.jpg

    875
    x580txs604b-b.jpg
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  8. #383

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik heb alles nu op de goede posities staan maar nu komt het.. (Tante's versterking doet het overigens)
    Ik heb eerst de zone2 out van de 3008 naar een in van de 875 gebracht. Aux1 heb ik gebruikt op van de 875.
    Dit werkt beperkt.. Alleen analoge signalen worden weergegeven. Dus tuner doet het hiermee. Maar een cdtje
    via de Bluray speler niet. Deze is via HDMI aangesloten op mn 3008. Dus mijn vraag is...
    Welke Outs moet ik hebben van mijn 3008 naar welke ins van de 875 om alles weer te geven?

    3008
    tx-nr3008_conexiones.jpg

    875
    x580txs604b-b.jpg
    Lekker bezig maatje

    Tante haar achterzijde is niet hetzelfde als op het door jouw geplaatste plaatje,
    niet dat ik tante dagelijks tegen haar achterwerk aankeek...... maar ze had zowiezo
    al 3 HDMI in en een andere 220/230Volt aansluiting.

    Je dient er toch wel even de manual bij te nemen, en in jouw manual vind
    je dan de volgende tekst:

    In order to use the front high and front wide speakers simultaneously, you need to make a connection different from the one illustrated
    above. For details, refer to the connection diagram shown in “Speaker Settings” of the on-screen setup menu (displayed on a TV
    connected with HDMI).

    Oftewel je moet het menu van de versterker erbij nemen dat je zichtbaar maakt op je TV en daar wat instellingen doen, denk dat
    je dan vanzelf wel antwoorden op je vragen krijgt

    Het gaat je vast lukken
    Have fun and enjoy your collection

  9. #384
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Lekker bezig maatje

    Tante haar achterzijde is niet hetzelfde als op het door jouw geplaatste plaatje,
    niet dat ik tante dagelijks tegen haar achterwerk aankeek...... maar ze had zowiezo
    al 3 HDMI in en een andere 220/230Volt aansluiting.

    Je dient er toch wel even de manual bij te nemen, en in jouw manual vind
    je dan de volgende tekst:

    In order to use the front high and front wide speakers simultaneously, you need to make a connection different from the one illustrated
    above. For details, refer to the connection diagram shown in “Speaker Settings” of the on-screen setup menu (displayed on a TV
    connected with HDMI).

    Oftewel je moet het menu van de versterker erbij nemen dat je zichtbaar maakt op je TV en daar wat instellingen doen, denk dat
    je dan vanzelf wel antwoorden op je vragen krijgt

    Het gaat je vast lukken
    Sorry van het verkeerde plaatje.

    Het is gedeeltelijk gelukt. Maar niet zoals ik gehoopt had. Ik heb alle mogelijke aansluitingen gehad en de beide onkyo's blijven beperkt tot alleen analoge signalen door te geven.
    Dus een bluraytje met digital audio zit er niet in op deze manier. Tuner doet het prima en het grappige is dat de remote's op beide Onkyo's werken.
    Ik ben niet ontevreden over deze setup want ik ga het dus gebruiken puur voor analoge signalen. Ik zal even kijken voor een CDspelertje en deze analoog aansluiten.
    Op deze manier kan ik dan toch over het complete speaker geweld genieten. Heb muziek toch altijd mooi gevonden met All-Channels Stereo.
    Wie weet nog eens een platenspeler in de toekomst.

    Tante's HDMI audio gedeelte werkt wel overigens Herman. Hier kwam ik achter toen ik beide Onkyo's met HDMI kabel gelinkt had. 3008 stuurt keurig audio signaal door
    naar Tante als ik in de 3008 menu de HDMI TV audio Output aanzet. Had gehoopt dat op deze manier ook de 3008 nog geluid zou weergeven. Dat gebeurt dus niet.
    Zodra ik TV audio Output aan zet geeft alleen Tante audio weer. Misschien mis ik iets want dat is toch raar dat de 3008 geen audio weergeeft door HDMI output naar Tante
    omdat HDMI altijd video/audio doorgeeft?

    Xtra Jamo 28 setje is onderweg...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  10. #385

    Standaard

    Gedeeltelijk.....ja, daar ga(an) je(we) niet voor..... 11.1 moet je lukken.

    Oh.... Tante haar HDMI werkt gedeeltelijk, dat had ik ook vermeld, het enige dat
    niet werkt is haar HDMI out, oftewel(niet), ze geeft geen beeld door als je er een
    TV of Beamer aanhangt, ga toch niet iets weggeven dat helemaal niet zou werken

    Oh.... en wat Tante ook niet door zal geven is 3D, der HDMI versie is uit mijn hoofd
    dacht ik 1.3 en 3D werd HDMI 1.4, vandaar dat ik moeilijk moest werken met switches
    en spelers met 2 HDMI outs.

    AB van tante is dacht ik omschakelbaar, zodat ze niet dwars ligt als er een mededingster
    in de buurt is.

    Ja.... je zou toch denken dat zowel analoge als digitale signalen verwerkt worden en
    ook bij tante terecht komen, bij John Tak gezien dat het werkte met digitale bronnen
    zoals ATMOS en AURO 3D (DTS X was er toen nog even niet en zijn receiver krijgt
    er geen update voor)

    BTW, het zou me verbazen als Tante haar HDMI out weer zou werken, dat zou dan door
    de reis moeten komen..... maar indien wel, dan heb je gewoon mazzel en is tante 100%

    Oh.... ik heb wat gelezen over 11.1 output van de 3008, kreeg er hoofdpijn van, tegenstrijdig
    hier en daar, toch lijkt het erop dat je de Audessey DSX decoder er voor nodig hebt, dit stukje
    gevonden:

    Hi Alps,

    I hope you are well.

    Ok I have the 3008 in my living room as my setup, I also have the TX-SR875 in my bedroom setup previously had the 606 but that went by by after the HDMI board gave up the ghost. Anyway I have also been rather perplexed about the DSP and decoding modes offered on Onkyo amps and will try and give my two pennies worth with regards to what they all mean. Apologies if the below seems like i'm trying to teach you to suck eggs, but it could be helpful all the same.

    Surround Modes:

    Pure Audio = Outputs only what is input with no further processing of the signal.
    Stereo = 2 channel with Subwoofer
    Dolby Prologic II = Up converts 2 channel into 5.1
    Dolby Prologic IIx = Up converts 2 channel or up to 5.1 into 7.1
    Dolby Prologic IIz= Up converts 2 channel or up to 7.1 into 9.1 (Heights/wides and surround back)
    DTS Neo 6 = Up converts 2 channel into a 5.1/6.1 set up.
    Neural Surround= Will output 5.1 signal from an appropriately encoded 2 channel source.
    Dolby Digital 5.1/5.1 EX = Standard 5.1/6.1 (matrixed) decoding format.
    Audyssey DSX = If you are ambitious enough you can have up to an 11.1 setup (with an additional 2 channel amp), and that will allow you to have a full 11.1 setup with front heights,wides and surround backs etc. (although I am not sure most guys are willing to try if they have a Missus )

    THX Modes
    THX are not surround encoding technologies like Dolby or DTS. They are in fact DSP modes. They allow the creation of multiple studio types without having to move your speakers around. I used to have an old Sony reciever that had Digital Cinema sound (with Studios A,B and C), I imagine it is a bit like this although the THX is prob more advanced.

    According to the THX website: THX Surround Sound Modes « THX.com

    You can have all the above Surround modes with the below THX modes, so if you have a 5.1 setup and you are feeding a 5.1 Dolby Digital from Sky+HD you can select THX Cinema/Music mode. If you have a 7.1 setup and feeding either Dolby/DTS from Bluray or SKY (only DD from sky), you can select THX Ultra 2 Cinema/Music. Confused yet?

    When you mentioned you had a Dolby Digital track on your reciever that could mean anything from a mono 1.0 track to a 5.1 track from Sky. But you can add on THX DSP modes to enhance you surround experience, whether its movies/games or music.

    Basically you should select the best one that sounds good to you!!! I like THX ultra 2 with movies and I only use Stereo (2.1) for Music.

    A List of THX modes:

    THX Cinema - Essentially a DSP mode where it alters the soundstage to envelope the user in sound.
    THX Music - Like above, a DSP mode where it alters the soundstage at the rear to envelope the user but more applicable for music.
    THX Ultra/ Ultra 2 - This will depend if you have a 5.1 or 7.2 setup.
    THX Surround EX - Decodes the third surround channel from the traditional two surround channels, creating a more immersive entertainment experience. (A bit like Dolby Digital EX)

    I hope the above helps. If you are still confused get in touch again and I will try my best to go through it. Happy experimenting with the modes though.

    staat op deze pagina:
    https://www.avforums.com/threads/onk...348971/page-22


    Gaat je echt lukken, heb er het volste vertrouwen in
    Have fun and enjoy your collection

  11. #386

    Standaard

    Nog 1 keer het woord tante ipv onkyo en ik verban mijzelf van het forum, grrr krijg er de gruwels van als ik jullie verhalen lees.
    Niet te letterlijk opvatten maar grrr .

  12. #387
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In de lading tekst is mij even ontgaan wat precies de bedoeling van de set-up is, maar in principe is de Herman's Onkyo een 'eindtrap' en kan niet meer dan wat de AV-controller (3008) doorstuurt.

    De AV-controller stelt alle speakers in en je sluit de RCA aan op de juiste pre-outs . Op je Eindtrap kies je multichannel en krikt het volume omhoog. Je kunt op de AV-controller alle uitgangen gebruiken en aansluiten op de 7 kanalen van de eindtrap (op is op), maar soms is een pre-out van Front High oid gedeeld met een zone 2 of 3. Ik gebruik het puur voor zones (Tuin en keuken). Speel ik vervolgens een Blu-ray af, kan ik er voor kiezen om het geluid naar alle zones te sturen. Ik heb zelfs een all zones-functie daarvoor. Maar ik kan ook elk een andere bron laten weergeven en dat bepaal ik in de AV-controller. De HDMI-aansluitingen van Herman's Onkyo hoef je dan toch niet te gebruiken?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #388
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Audyssey DSX = If you are ambitious enough you can have up to an 11.1 setup (with an additional 2 channel amp), and that will allow you to have a full 11.1 setup with front heights,wides and surround backs etc. (although I am not sure most guys are willing to try if they have a Missus )


    Gaat je echt lukken, heb er het volste vertrouwen in
    Deze Audyssey DSX mode zit in de 3008. Maar welke outs van 3008 moet ik gebruiken naar welke ins van de 875.
    Ik gebruik nu Zone2 in mijn analoge 11.1 setup. Maar op deze manier krijg ik niet de 11.1 die ik wil hebben...

    P.S. Ik dacht dat als de HDMI OUT van de 875 niet meer zou werken , dat de IN het ook niet meer zou doen...
    My bad..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  14. #389

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Deze Audyssey DSX mode zit in de 3008. Maar welke outs van 3008 moet ik gebruiken naar welke ins van de 875.
    Ik gebruik nu Zone2 in mijn analoge 11.1 setup. Maar op deze manier krijg ik niet de 11.1 die ik wil hebben...

    P.S. Ik dacht dat als de HDMI OUT van de 875 niet meer zou werken , dat de IN het ook niet meer zou doen...
    My bad..
    Hoop dat Tante niet meer kuren gaat krijgen en je nog een tijdje netjes blijft dienen
    ook al doet haar HDMI out het niet..... of misschien toch wel, ben er toen niet echt
    meer mee bezig geweest en trut aangeschaft en gepromoveerd tot truus

    Ja.... wat krijg je te zien in je speaker onscreen setup menu? daar moet volgens
    mij het antwoord liggen, want daar moet je de instellingen maken.

    De gebruiksaanwijzing van de 3008 verwijst naar het onscreen menu en laat
    in de gebruiksaanwijzing zelf verder niets zien..... kan er ook niet zo snel wat
    van vinden op het grote web.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #390
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Deze Audyssey DSX mode zit in de 3008. Maar welke outs van 3008 moet ik gebruiken naar welke ins van de 875.
    Ik gebruik nu Zone2 in mijn analoge 11.1 setup. Maar op deze manier krijg ik niet de 11.1 die ik wil hebben...
    Ben denk ik weer een stapje verder. Ik gebruik van mijn 3008 nu de pre-out width/height naar 875. Ik probeerde eerst phono in van de 875 maar kreeg veel bas door de speakers.
    Toen VCR en TAPE in geprobeerd en met deze ingangen moet ik de volume zo hard zetten om maar een beetje galm achtige geluid eruit te krijgen.
    Heb de heights aangesloten op de front speakeringangen.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  16. #391
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Het is gedeeltelijk gelukt. Maar niet zoals ik gehoopt had. Ik heb alle mogelijke aansluitingen gehad en de beide onkyo's blijven beperkt tot alleen analoge signalen door te geven.
    Dus een bluraytje met digital audio zit er niet in op deze manier. Tuner doet het prima en het grappige is dat de remote's op beide Onkyo's werken.
    Ik ben niet ontevreden over deze setup want ik ga het dus gebruiken puur voor analoge signalen. Ik zal even kijken voor een CDspelertje en deze analoog aansluiten.
    Op deze manier kan ik dan toch over het complete speaker geweld genieten. Heb muziek toch altijd mooi gevonden met All-Channels Stereo.
    Wie weet nog eens een platenspeler in de toekomst..
    Ik laat het voorlopig zo... Ik kom er nog niet uit. Behalve als ik de phono ingang van de 875 gebruik. Ik weet alleen niet of dit veilig is voor beide Receivers..??
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  17. #392
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dat is denk ik een behoorlijke klus, je kunt als het niet gaat altijd
    ten rade bij John Tak, daarvan weet ik dat hij ook met 2 receivers
    werkt en 1 van receivers is dacht ik ook een 875.
    Ik kan nergens een topic van hem vinden over hoe hij het dan heeft aangesloten.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  18. #393
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Door nog even gespit te hebben op vriend Google, lijkt het erop dat wat ik wil (zelfs met xtra AMP) gewoon simpel weg niet kan.
    Ik kwam dit artikel tegen.
    http://www.avsforum.com/forum/91-aud...-2-system.html

    Toch best gek dat ik het met de PHONO ingang wel voorelkaar kreeg maar ik weet niet of dit veilig is voor de receivers.
    Ook kreeg ik het voorelkaar op de andere ingangen maar daarin was het volume van de heights enorm laag.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  19. #394
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik ben nu aant werk maar boj thuiskomst ga ik nog 1 ding proberen. De back en surround speakers via multichannel aan de 875 hangen. Op de 3008 uitschakelen zodat ik daarop de heights en wides tegerlijkertijd met de rear kan draaien.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  20. #395
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik kan nergens een topic van hem vinden over hoe hij het dan heeft aangesloten.
    Hij heeft het trouwens aangesloten op de manier zoals ik beschreef. En zo werken ook alle gescheiden pre-amp en amp-combinaties. Dan koop je een AV-controller met de nieuwste Audio-formaten en een eindversterker-bak met alléén versterkers. De AV-controller moet alles regelen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #396
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    In de lading tekst is mij even ontgaan wat precies de bedoeling van de set-up is, maar in principe is de Herman's Onkyo een 'eindtrap' en kan niet meer dan wat de AV-controller (3008) doorstuurt.

    De AV-controller stelt alle speakers in en je sluit de RCA aan op de juiste pre-outs . Op je Eindtrap kies je multichannel en krikt het volume omhoog. Je kunt op de AV-controller alle uitgangen gebruiken en aansluiten op de 7 kanalen van de eindtrap (op is op), maar soms is een pre-out van Front High oid gedeeld met een zone 2 of 3. Ik gebruik het puur voor zones (Tuin en keuken). Speel ik vervolgens een Blu-ray af, kan ik er voor kiezen om het geluid naar alle zones te sturen. Ik heb zelfs een all zones-functie daarvoor. Maar ik kan ook elk een andere bron laten weergeven en dat bepaal ik in de AV-controller. De HDMI-aansluitingen van Herman's Onkyo hoef je dan toch niet te gebruiken?
    Thnx voor uitleg. Dan kan ik ook kiezen welke ik ga gebruiken van de 7 in kanalen die ik wil gebruiken
    Zoals vermeld in mijn vorige post? Dus bijvoorbeeld alleen de raer en surrounds? Dan deze weer op de 3008 uitschakelen?
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  22. #397

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Thnx voor uitleg. Dan kan ik ook kiezen welke ik ga gebruiken van de 7 in kanalen die ik wil gebruiken
    Zoals vermeld in mijn vorige post? Dus bijvoorbeeld alleen de raer en surrounds? Dan deze weer op de 3008 uitschakelen?
    Ik heb een beetje rondgelezen op het web....

    Voordat je verder gaat is het misschien zaak om te controleren of je 3008 op de laatste software versie draait,
    ik heb ergens gelezen dat er versies zijn die namelijk niet in staat zijn om 11 kanalen tegelijkertijd te
    kunnen decoderen.

    Mijn 7200 is iets recenter en kent een uitgebreid setup menu, tot 13.2 paar speakers voor de main zone,
    in het boekwerk(gebruiksaanwijzing) staat het er allemaal heel ingewikkeld, gelukkig is het setup menu
    wat gebruiksvriendelijker en als je daarmee geconcentreerd aan de slag gaat, dan bereik je wel wat
    je wilt, de Denon is een draak, maar het speakersetup menu is dat niet, erg gebruiksvriendelijk.

    Met andere woorden..... je zult heel rustig aan de slag moeten gaan met je setupmenu van je 3008,
    het lijkt mij dat je alle speakers die je wilt gebruiken zult moeten toewijzen in de 3008, immers de
    decoder zal gaan decoderen naar het aantal toegewezen speakers, waarom kanalen informatie/energie
    geven als ze er toch niet zijn?

    Het zal zo zijn dat je de preouts aansluitingen van de 3008 zult moeten gebruiken om een signaal
    aan de 875 te geven, dit doe je op de analoge multichannel in van de 875. Ik weet niet wat je precies
    in je hoofd hebt, maar je zou bijvoorbeeld zelfs de fronts op de 875 kunnen aansluiten met dubbel
    vermogen, tante is dan redelijk oud voor een receiver, maar dat kan ze wel, net als bi -wire, maar
    of het slim is om ongeveer 400watt per kanaal op je fronts te gooien is weer een ander verhaal

    Het is allemaal een beetje afhankelijk van de software in de 3008 of je daarmee met Audessey
    tegelijkertijd 11 kanalen mee kunt vullen, want die surround mode zul je moeten gebruiken, ongeveer
    hetzelfde als ik nu verplicht moet doen met DTS en Dolby signalen, die enkel door hun eigen
    decoders omgezet kunnen worden naar een 11.1 signaal. (met andere woorden..... denk ik
    dat je best wel veel energie stopt in Multi channelgeluid met heel veel speakers, maar dat je
    afhankelijk bent van Audessey waar ik zelf echt niet van onder de indruk ben, maar goed...
    toch petje af voor je doorzettingsvermogen hoop ook dat het je gaat lukken, houd wel in
    je achterhoofd dat al die extra kanalen maar een subtiel verschil geven in het totale geluidsbeeld
    dan valt het resultaat van al je moeite alleen maar mee ))

    Met een beetje slimmigheid is er dus idd heel veel mogelijk met 2 receivers en kun je dan
    ook zelf beslissen welke receiver welk kanaal gaat versterken, nu is tante wel heel krachtig,
    maar ze is toch iets minder op het gebied van details, zeker in vergelijking met mijn Denon
    en waarschijnlijk ook met de 3008, voor achter/wide/high kanalen zal dat wat minder uitmaken,
    dus ook hier valt nog wel wat te ontdekken.

    Wel nuchter blijven, je maakt maar zo een denkfoutje/aansluitfoutje en dan gaat een
    plannetje zo maar niet door, veel plezier met experimenteren
    Have fun and enjoy your collection

  23. #398
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik ben nu aant werk maar boj thuiskomst ga ik nog 1 ding proberen. De back en surround speakers via multichannel aan de 875 hangen. Op de 3008 uitschakelen zodat ik daarop de heights en wides tegerlijkertijd met de rear kan draaien.

    Dit kreeg ik ook al niet voor elkaar...
    Ik had een enkele RCA kabeltje aangesloten van groene pijl (3008) naar blauwe pijl (875)
    tx-nr3008_conexiones.jpg1255004451.jpg

    In de 3008 de Surround-back uitgeschakelt en de 875 op multichannel gezet.
    Rearspeaker aangesloten op rearspeaker L van de 875 maar geen resultaat.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  24. #399
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ze zijn iets te klein, kan het niet lezen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #400
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ze zijn iets te klein, kan het niet lezen.
    3008 Multichannel Left rearspeaker OUT


    Naar 875 Multichannel Left rearspeaker IN.


    Het is wel zo dat de SW 1 (subwoofer) out gewoon signaal geeft aan de ingebouwde amp van mijn sub. Dus je zou denken dat op de manier van aansluiting zoals op foto gewoon een signaal moet geven aan de 875?? Of zie ik dit weer verkeerd?
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 25-07-2016 om 01:56
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


Pagina 16 van 34 EersteEerste ... 612131415161718192026 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •