Pagina 8 van 11 EersteEerste ... 4567891011 LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 273 worden weergegeven.

Discussie: Twin Peaks

  1. #176

    Standaard

    op 1 november komt de gold edition ook hier uit.....ben blij dat ik nog geen seizoen heb aangeschaft

  2. #177

    Standaard

    Ik mis wel de audiocommentaren op deze definitieve versie.

  3. #178

    Standaard

    Nu maar hopen dat niet opeens de helft van de Log Lady intros er niet op blijkt te staan.

  4. #179

    Standaard

    Weet er al iemand of dat deze keer nu in orde is met die Log Lady introducties? Ik heb expres de season 2 box niet aangeschaft in afwachting hiervan.

  5. #180

  6. #181

    Standaard

    Waarom is deze serie zo de moeite waard? Ik hoor er veel mensen over, maar ik heb de synopsis doorgelezen en vroeg me af waarom die beter zou zijn dat een gemiddelde CSI aflevering.
    Trek me over de streep...
    "Blessed are the meek for they shall inherit the earth" - Al Swearengen

  7. #182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmfan1988 Bekijk bericht
    Waarom is deze serie zo de moeite waard? Ik hoor er veel mensen over, maar ik heb de synopsis doorgelezen en vroeg me af waarom die beter zou zijn dat een gemiddelde CSI aflevering.
    Trek me over de streep...

    Ik zou zeggen, kijk de serie en geef je mening.
    Ik vind persoonlijk Twin Peaks erg goed mede door Lynch. CSI vind ik redelijk.

  8. #183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmfan1988 Bekijk bericht
    Waarom is deze serie zo de moeite waard? Ik hoor er veel mensen over, maar ik heb de synopsis doorgelezen en vroeg me af waarom die beter zou zijn dat een gemiddelde CSI aflevering.
    Trek me over de streep...
    zolang CSI geen damn good coffee met cherry pie, achterstevoren pratende dwergen, reuzen en meer excentrieke karakters bevat dan zou ik twin peaks eens een kans geven!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  9. #184

    Standaard

    Hmm, Vind CSI en Twin Peaks niet echt te vergelijken
    Toch zeeer andere stijl en onderwerpen..


  10. #185

    Standaard

    zeg, misschien ben ik gewoon dom hoor, maar wat hoort er allemaal bij deze serie?
    Ik had al begrepen dat er een film bij hoort. Hoort Blue Velvet ook nog bij deze serie?
    In de recensie van dvd.nl http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3219 wordt gezegd (de gol edition) bevat de pilot aflevering plus de eerste twee seizoenen. Maar de pilot hoort toch al bij het eerste seizoen? Ik ben erg benieuwd naar deze serie, maar ik wil graag weten wat ik precies moet kijken en in welke volgorde, omdat ik anders misschien al spoilers tegenkom...
    "Blessed are the meek for they shall inherit the earth" - Al Swearengen

  11. #186

    Standaard

    volgorde:
    pilot (1 uur)
    seizoen 1 (6 afleveringen naast de pilot)
    seizoen 2
    film: twin peaks fire walk with me

    Blue Velvet hoort er niet bij, je bent denk ik in de war met fire walk with me. Deze film moet je NIET voor de serie kijken, omdat het een prequel is en veel weggeeft!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  12. #187

    Standaard

    oke, hartstikke bedankt. Ik kan aan de slag.
    "Blessed are the meek for they shall inherit the earth" - Al Swearengen

  13. #188

    Standaard

    Okee, ik heb nu net de 2 seizoenen van Twin Peaks (voor het eerst) bekeken...hele gave ervaring (vooral die laatste aflevering), maar ik ben heel erg in de war..wat is er in hemelsnaam allemaal voor vaags gebeurt en wat wordt er mee bedoelt?

    Weet iemand waar ik de uitleg van deze serie kan vinden?

  14. #189

    Standaard

    0,28 seconden Googlen leverde dit op:

    http://twin-peaks.startpagina.nl/

    Kun je vást wel wat vinden.

  15. #190

    Standaard tp

    Het forum van de Twin Peaks Gazette.

    Daar vindt je heel wat info ... Ook over wat er zou gebeurt zijn in seizoen 3, dat er niet meer gekomen is.

  16. #191

    Standaard

    Pilot moet je als laatste bekijken!!!

    1) seizoen 1
    2) seizoen 2
    3) pilot

  17. #192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Pilot moet je als laatste bekijken!!!

    1) seizoen 1
    2) seizoen 2
    3) pilot
    Hoe kom je daar bij? De pilot van de TV-serie is toch gewoon de eerste aflevering. Het is de film Fire Walk With Me die je als laatste moet kijken. Of misschien bedoelde je dat?

  18. #193

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geob81 Bekijk bericht
    Okee, ik heb nu net de 2 seizoenen van Twin Peaks (voor het eerst) bekeken...hele gave ervaring (vooral die laatste aflevering), maar ik ben heel erg in de war..wat is er in hemelsnaam allemaal voor vaags gebeurt en wat wordt er mee bedoelt?

    Weet iemand waar ik de uitleg van deze serie kan vinden?
    Zo verwarrend was deze serie toch niet? Ik heb eer erg van genoten, maar het zet je niet zo op het verkeerde been als bijvoorbeeld Mulholland Dr.
    "Blessed are the meek for they shall inherit the earth" - Al Swearengen

  19. #194

    Standaard

    Sorry heb me vergist, bedoelde "prequel" (FWWM) ipv pilot als laatste bekijken.

  20. #195

    Standaard

    Momenteel ben ik mijn tijd aan deze serie aan het verdoen…

    Toen ik de pilot aflevering gisteren zag van anderhalfuur had ik een gevoel dat dit de beste serie ooit werd. Maar helaas, momenteel ben ik vijf afleveringen verder en het begint behoorlijk soaperig te worden. Elke aflevering krijgen we ''iets'' meer te weten van het mysterieuze stadje Twin Peaks en iedere aflevering krijgen we meer vragen naar ons gegooid.

    Wat de eerste aflevering zo perfect maakte was het feit dat er een ongelofelijk sterke sfeer hing. Iets mysterieus wat ik niet in woorden kan uitleggen. Deze sfeer wordt vooral zo sterk vormgegeven door de ongelofelijke muziek onder de aflevering en het ontzettend fijne acteerwerk door vrijwel iedereen. Waarbij vooral Kyle Maclachlan één van de mooiste performance van zijn leven neerzet.

    Nu ga ik naar de laatste twee afleveringen van het eerste seizoen en hoe meer ik zie hoe minder ik het vind. Wat boeit mij nou die onzin met die IJslanders. Of de zoveelste onuitgesproken relatie. Snap wel wat Lynch probeert te doen en het komt dan ook over als dat heb ik veel eerder gezien in Blue Velvet en we doen het nog eens dunnetjes over. Wat schuilt er allemaal achter die mooie huizen? Wat schuilt er achter die prachtige aangelegde gazonnen? De vriendelijke buitenkant en de verdorven binnenkant. Zoals de mensen eigenlijk zijn in het stadje. En waar de FBI personage naar verloop van tijd nog achter moet komen.

    Het probleem is dat dat me niet veel kan boeien misschien dat dat ook komt doordat het een vrij rechtlijnige serie is tot nu toe. Ik mis de ondoorgrondelijkheid van Inland Empire als je begrijpt wat ik bedoel. Hopelijk geeft Lynch geen antwoorden op de meest cruciale vragen van de serie. Zoals wie of wat Laura vermoord heeft? En dan vooral waarom?

  21. #196

    Standaard

    Ik ben nogmaals aan het kijken.

    TP is meer mainstream dan het werk dat we van Lynch gewoon zijn. Naargelang de serie vermindert de inspraak van Lynch en draaide het om de kijkcijfers. Maar dat is net de doodsteek geworden van de serie. De bezieling is er gewoon wat uit, vooral in eerste afleveringen nadat "killer" van Laura Palmer bekend raakt. Naar het einde toe wordt de spanning terug opgedreven. Misschien was men beter gestopt (op het hoogtepunt) nadat de moord op Laura Palmer was opgelost.

    Toch blijft het m'n alltime favoriete serie. Het mysterieuze, de personages, de locaties, de muziek, de humor, het angstaanjagende,...
    the damn good coffee, douglas furs, cherry pie, de soap "Invitation to Love" waar half Twin Peaks naar kijkt,...

    Leuke blogsite ivm Twin Peaks: http://twinpeaksarchive.blogspot.com/

    Jammer dat vele acteurs na Twin Peaks geen noemenswaardige rollen meer gespeeld hebben.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 01-02-2010 om 15:27 Reden: .

  22. #197

    Standaard

    Twin Peaks mag inderdaad niet gezien worden als een pure Lynch-serie. Het is net zo goed een product van Mark Frost. En er waren meer schrijvers en regisseurs die aan de serie bijgedragen hebben.

    Los daarvan vraag ik me af of Lynch wel de bedoeling had om een serie te maken die compleet zoals z'n films is. De serie bevatte bijv. al vanaf het begin een voor Lynch ongewoon grote hoeveelheid humor.

  23. #198

    Standaard

    Ben maar eens verder gegaan met seizoen 2 (deel 1).

    De aflevering waarin de dader definitief onthuld wordt...creepy!

    Blijft een erg goede serie dit!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  24. #199

    Standaard

    Zeker een fantastische serie maar persoonlijk vind ik dat na de onthulling van de dader de serie ten einde zou mogen zijn. Na de onthulling volgen mijn inziens een flink aantal zwakke afleveringen tot tegen het einde wanneer het weer interessant wordt.

  25. #200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martino Bekijk bericht
    Zeker een fantastische serie maar persoonlijk vind ik dat na de onthulling van de dader de serie ten einde zou mogen zijn. Na de onthulling volgen mijn inziens een flink aantal zwakke afleveringen tot tegen het einde wanneer het weer interessant wordt.
    Inderdaad, men had op het hoogtepunt moeten stoppen. De laatste 2-3 uitzendingen zijn opnieuw beter ... De afleveringen daartussen is het speciale TP-sfeertje heel ver te zoeken. Jammer dat David Lynch niet meer z'n "eigen ding" mocht doen.

Pagina 8 van 11 EersteEerste ... 4567891011 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •