Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 53 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Cabin in the Woods heeft ook slechte stukken beeld tussen zitten, ik heb screenshots erbij gezet, daar kan je zien dat er macroblocking in voor komt.
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...ht=Cabin+Woods

  2. #27

    Standaard

    Goed initiatief om dit hier zo op te starten.

    Er zijn ook een tal van uitgevers actief bezig op twitter en facebook, misschien zelfs meer actiever en sneller van reactie van via de mail. Misschien dat er op deze wijze nog eventueel wat feedback naar hun toegewezen kan worden..is alleen als tip aangezien ik zelf lid ben van 2 filmdistributie paginas via FB en zij nemen onze feedback heel hoog op.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  3. #28

    Standaard

    Met The Walking Dead seizoen 2 staan er 13 delen op 2 schijfjes verdeeld. Dat is veelste weinig ruimte voor zoveel delen.
    Vandaar dat ze geen DTS-HD hebben gebruikt omdat alles op 2 schijfjes gepropt moest worden. Op de 3e schijfje staat alleen de extra's.
    Op de audio moest daarom flinke compressie uitvoeren worden, om het passen te maken. Vandaar dolby digital 5.1 448 kbps wat alleen voor dvd bedoeld is.
    Per schijfje mag maximaal 4 delen op staan, om kwaliteit te behouden. Met seizoen 1 stonden er ook 4 afleveringen op 1 disc.
    En met seizoen 1 kwam er al regelmatig macroblocking in voor.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 31-08-2012 om 21:59

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Goed initiatief om dit hier zo op te starten.

    Er zijn ook een tal van uitgevers actief bezig op twitter en facebook, misschien zelfs meer actiever en sneller van reactie van via de mail. Misschien dat er op deze wijze nog eventueel wat feedback naar hun toegewezen kan worden..is alleen als tip aangezien ik zelf lid ben van 2 filmdistributie paginas via FB en zij nemen onze feedback heel hoog op.
    Sommige mensen op het forum + moi hebben gereageerd op de facebook account van Eone en ze reageren niet.. maar plaatsen wel nieuwe advertenties etc

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Met The Walking Dead seizoen 2 staan er 13 delen op 2 schijfjes verdeeld. Dat is veelste weinig ruimte voor zoveel delen.
    Vandaar dat ze geen DTS-HD hebben gebruikt omdat alles op 2 schijfjes gepropt moest worden. Per schijfje mag maximaal 4 delen op staan, om kwaliteit te behouden. Met seizoen 1 stonden er ook 4 afleveringen op 1 disc.
    Warner zet ook in het algemeen 6 afleveringen op één schijf. En soms zijn er nog extras erbij.

  6. #31

    Standaard

    Ow welke dan? Ik heb dat nooit eerder meegemaakt. maar het is gewoon te veel afleveringen op een disc. Soms zie ik ook wel bij warner te weinig data voor de mainmovie (bij een gewone film)uitgetrokken is. Dan is de bitrate ook erg laag. En bij sommige uitgaves is dat dan ook te zien aan beeld kwaliteit. Maar het probleem is, dat de re-autor bedrijf van eOne en DFW geen goede re-encode profiel gebruikt. Want weinig data wil niet altijd iets zeggen. Ik heb eens een re-encode gezien (mkv)van een US van 8 gig groot. Deze was nog beter van kwaliteit dan dezelfde titel uitgave van een blu-ray (van eOne) van 23 gig groot .
    Laatst aangepast door De_Hollander : 01-09-2012 om 11:36

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    De betreffende maatschappijen weten prima wat voor product ze op de markt zetten. Heb nog nooit meegemaakt dat een onderneming dat niet weet. Ze kiezen er dus voor om hun product (misschien mindere kwaliteit, maar ook een lagere prijs) zo in de markt te zetten en zijn daarmee succesvol (zie bijvoorbeeld American History X indertijd op DVD). Die maatschappijen boeit het ook niet dat mensen hier commentaar (die een fractie van de markt vertegenwoordigen) hebben op de slechte uitgaves. Ze vinden het belangrijker dat hun product wordt besproken dan goed wordt bevonden. Daarom vinden de maatschappijen het ook niet erg als een reviewer een onvoldoende geeft aan een disc; ze vinden het veel belangrijker dat de disc wordt gereviewed.
    Vaak zijn hun blu-ray uitgaves net zo duur als die van Disney enz. Dus om daarom dan te zeggen dat ze succesvol zijn met wel een slechtere kwaliteit, en maar wel goedkoper, is dan niet zo.Van Disney en Sony en Warner zijn er genoeg goedkopere nieuwe uitgaves (rond de €18) met zeer goede kwaliteit. Hoe bedoel je succesvol, want ik vind ze niet succesvol.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Hoe bedoel je succesvol, want ik vind ze niet succesvol.
    Ze bestaan nog. Dan ben je als bedrijf (in ieder geval op korte termijn) succesvol.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  9. #34

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ow welke dan? Ik heb dat nooit eerder meegemaakt.
    V, Fringe, Nikita,...

    Falling Skies heeft er 5 per schijf.

  11. #36

    Standaard

    Maar als er een goede re-encode profiel word gebruikt scheelt nutuurlijk ook wel. Dan hoeven er geen artifacts te onstaan.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Vaak zijn hun blu-ray uitgaves net zo duur als die van Disney enz. Dus om daarom dan te zeggen dat ze succesvol zijn met wel een slechtere kwaliteit, en maar wel goedkoper, is dan niet zo.Van Disney en Sony en Warner zijn er genoeg goedkopere nieuwe uitgaves (rond de €18) met zeer goede kwaliteit. Hoe bedoel je succesvol, want ik vind ze niet succesvol.
    Zou jij een nieuwe titel dan niet tegen het volle pond introduceren? Degenen die dan een slechte titel kopen zijn dan helemaal de l*l. Na een paar maanden kun je de betreffende titels uit de grabbelbak halen bij Mediamarkt, Saturn of FRS voor een paar euro. Ze cashen er dus genoeg op en kwaliteit maakt ze niet uit. Zo goedkoop mogelijk op medium zetten (transfer van ander overnemen, enkellaags BR ipv dubbellaags, hoesje eromheen, kartonnetje erbij) en 20 euro laten betalen. En op moment dat de eerste belangstellenden niet meer geinteresseerd zijn, dan gaat het kartonnetje ervan af en kun je het voor 7,50 uit de bak halen. Meeste mensen willen toch niet veel voor een film betalen, dus die kopen dan zo'n titel.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Dat Ludo dit zegt "Mensen constateren niet zelf meer, maar gaan af op wat anderen zeggen. Het is niet zo dat alle uitgaves van die maatschappij slecht zijn. Een aantal zeker, maar dat geldt voor elke maatschappij. (einde citaat) ben ik niet helemaal mee eens.
    "
    Kijk een foutje kan altijd gebeuren bij een distributeur, en vaak wordt dat foutje hersteld, en een ruilactie gehouden. Zoals van Disney, Universal pictures, 20 Century Fox, Warner. Daar kan ik toch weinig slechte kwaliteit releases van vinden. DFW en EOne, daar komt het toch wel redelijk veel voor, dat er slechte kwaliteit releases worden geleverd. Niet iedere releases van hun is slecht. Dat klopt, en dat heb ik ook nooit beweerd. Ik vind wel dat blu-ray uitgaves waar het nodige aan mankeerd toch wel iets over gezegt mag worden. En al kom ik met goede aantoonbare screenshots van de mankementen, er zijn toch veel mensen die dat op prijs stellen, en daar doe ik het ook voor. Maar sommige dvd.nl redactie leden moeten dan toch steeds rotopmerking over plaatsen.
    Dat heb je mooi verwoord. Goed gesproken De_Hollander.

    Heb ik meteen een algemene vraag. Niet alle DFW en EOne Blu-ray uitgaven zijn slecht, toch? Welke Blu-ray's volgens jullie zijn wel goed in beeld- en geluidskwaliteit.
    Dan zijn het goede voorbeelden voor DFW en EOne in het trend van 'Jullie kunnen het wel' en/of 'Kijk zo hoort het'.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Dat heb je mooi verwoord. Goed gesproken De_Hollander.

    Heb ik meteen een algemene vraag. Niet alle DFW en EOne Blu-ray uitgaven zijn slecht, toch? Welke Blu-ray's volgens jullie zijn wel goed in beeld- en geluidskwaliteit.
    Dan zijn het goede voorbeelden voor DFW en EOne in het trend van 'Jullie kunnen het wel' en/of 'Kijk zo hoort het'.
    Adaption en Ghost Rider: Spirit of Vengeance van eOne vind ik zelf een goede transfer. Van DFW is er geen macroblocking te zien met Colombiana, maar colombiana heeft weer andere problemen.
    Het probleem met DFW en eOne is dat ze door dezelfde re-author bedrijf de blu-ray's laten re-encoderen. Ze doen dit met een slechte re-encode profile.
    Vandaar dat er meestal macrobloking en posterisatie onstaan. Of ze nu AVC of vc-1 gebruiken maakt niks uit. Als ze met een AVC/mpeg4 re-encoderen is dat maar met een single pass. Dat duurt veel korter dan 2 passes. En zo te zien gebruiken ze ook hardware acceleration. Dat is veel minder goed dan alleen encoderen met processor. Vandaar dat ik zelf geen eOne en DFW blu-ray's meer koop. Ik wil geen risico meer lopen op slechte kwaliteit. De films heb ik dan toch van te voren gezien, en als ik de films op blu-ray koop, is dat omdat ik een goede film op de hoogst mogelijk kwaliteit wil kopen. Ik krijg dan wel eens de huur uitgaves van DFW en eOne te zien. Daarop zie ik hoe de kwaliteit is.

    vreemd is dat hun dvd uitgaves soms nog minder macroblocking vertonen dan de blu-ray uitgaves.
    Ben net een dvd aan het bekijken van Dark Tide. (eOne) En de dvd ziet er goed uit, macroblocking komen er haast niet in voor. (blu-ray heb ik nog niet bekeken)
    Laatst aangepast door De_Hollander : 09-09-2012 om 18:24

  15. #40

  16. #41
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Best schokkend die washed colors bij die Disney screens.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Jee zeg wat slecht en dan ook nog macroblocking, en details weg met sommige scenes.

  18. #43

    Standaard

    Entertainment One sluit meerjarige deal met DreamWorks





    Entertainment One Group, waar onafhankelijk filmdistributeur Entertainment One Benelux onderdeel van is, heeft een vierjarige outputdeal gesloten met DreamWorks Studios.
    Hierdoor wordt Entertainment One verantwoordelijk voor de distributie van de films van DreamWorks Studios in het Verenigd Koninkrijk en de Benelux. De eerste film die valt onder de nieuwe overeenkomst is Starbuck, met Vince Vaughn in de hoofdrol. De film draait naar verwachting eind 2013 in de bioscoop.

    “We kijken er naar uit om samen te werken met het geweldige team van Entertainment One”, aldus aldus Jeff Small, directeur van DreamWorks Studios. “Zij hebben een gevestigde naam in het Verenigd Koninkrijk en de Benelux. Wij zijn er van overtuigd dat zij met hun ervaring en creativiteit onze producten op de juiste manier in de markt kunnen zetten.”

    DreamWorks Studios werd opgericht in 2008 en is een samenwerkingsverband tussen industriegrootheden Steven Spielberg, Stacey Snider en The Reliance ADA Group. Recente films die uitgebracht zijn door DreamWorks Studios zijn Real Steel, War Horse en The Help. Vorige maand werd al bekend dat DreamWorks Animation een deal heeft gesloten met Fox. Eerste titel waarmee de major aan de slag gaat in de Benelux is The Croods.

    Entertainment One nam eerder deze maand Alliance Films over voor 230 miljoen dollar. Dat meldt The Financial Times. Alliance, net als eOne een Canadees bedrijf, bezit de filmrechten op The Lord Of The Rings-trilogie en de Millennium-boeken van Stieg Larsson. In Canada en het Verenigd Koninkrijk wordt eOne door deze overname de grootste independent, met marktaandelen van respectievelijk vijf en tien procent.

  19. #44

    Standaard

    Weet iemand welk authorisatiebedrijf de uitgaves van Bridge Entertainment verknoeit?

    Ze gaan blijkbaar Halloween II op BD uitbrengen.
    Dat wordt een echte shocker, maar dan in slechte beeld- en geluidskwaliteit

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Entertainment One sluit meerjarige deal met DreamWorks





    Entertainment One Group, waar onafhankelijk filmdistributeur Entertainment One Benelux onderdeel van is, heeft een vierjarige outputdeal gesloten met DreamWorks Studios.
    Hierdoor wordt Entertainment One verantwoordelijk voor de distributie van de films van DreamWorks Studios in het Verenigd Koninkrijk en de Benelux. De eerste film die valt onder de nieuwe overeenkomst is Starbuck, met Vince Vaughn in de hoofdrol. De film draait naar verwachting eind 2013 in de bioscoop.

    “We kijken er naar uit om samen te werken met het geweldige team van Entertainment One”, aldus aldus Jeff Small, directeur van DreamWorks Studios. “Zij hebben een gevestigde naam in het Verenigd Koninkrijk en de Benelux. Wij zijn er van overtuigd dat zij met hun ervaring en creativiteit onze producten op de juiste manier in de markt kunnen zetten.”

    DreamWorks Studios werd opgericht in 2008 en is een samenwerkingsverband tussen industriegrootheden Steven Spielberg, Stacey Snider en The Reliance ADA Group. Recente films die uitgebracht zijn door DreamWorks Studios zijn Real Steel, War Horse en The Help. Vorige maand werd al bekend dat DreamWorks Animation een deal heeft gesloten met Fox. Eerste titel waarmee de major aan de slag gaat in de Benelux is The Croods.

    Entertainment One nam eerder deze maand Alliance Films over voor 230 miljoen dollar. Dat meldt The Financial Times. Alliance, net als eOne een Canadees bedrijf, bezit de filmrechten op The Lord Of The Rings-trilogie en de Millennium-boeken van Stieg Larsson. In Canada en het Verenigd Koninkrijk wordt eOne door deze overname de grootste independent, met marktaandelen van respectievelijk vijf en tien procent.
    Haha laat me niet lachen een goede/gevestigde naam opgebouwd, pff prutsers.

    Hou mijn hart vast als hun dreamwork releases gaan uitbrengen, laten we lekker alles op een 25gig schijf proppen en al zeker geen DTS HD track erop zetten want dat bespaard ons weer 1 euro..

  21. #46

  22. #47
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Homescreen betreedt de Blu-ray markt. En hun eerste titel hebben ze meteen al verneukt. Das leben der Anderen. Een parel van een film zo op de markt dumpen.

    http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4776

    Ben wel een beetje klaar met al die 3e hands partijen op de Blu-ray/DVD markt. Ze kunnen er werkelijk helemaal niets van. Hier in Nederland al helemaal niet; en vaak in het buitenland is het niet veel anders. Een schimmel die de Blu-ray markt verziekt.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Homescreen betreedt de Blu-ray markt. En hun eerste titel hebben ze meteen al verneukt. Das leben der Anderen. Een parel van een film zo op de markt dumpen.

    http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4776

    Ben wel een beetje klaar met al die 3e hands partijen op de Blu-ray/DVD markt. Ze kunnen er werkelijk helemaal niets van. Hier in Nederland al helemaal niet; en vaak in het buitenland is het niet veel anders. Een schimmel die de Blu-ray markt verziekt.
    Shit zeg 1080i dat is toch niet meer van deze tijd. Wat is dat toch tegenwoordig met sommige NL distribiteurs

  24. #49

    Standaard

    1080i hoeft helemaal niet slecht te zijn, veel docu's worden ook in dit formaat gedraaid en zien er prachtig uit. Ik vind de unwrapped semi-5.1 mis een stuk erger, want dat is gewoon niet de goede representatie van het gehele sound design van de film. Het beeld heeft dat een stuk minder.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Homescreen betreedt de Blu-ray markt. En hun eerste titel hebben ze meteen al verneukt.
    De dvd's waren niet veel beter. En hun covers vind ik meestal super lelijk. Dan heb ik nog liever EOne of DFW want die brengen nog af en toe goede uitgaven. Ik zeg wel af en toe.

    En nog eens 95%, van diegenen die deze blu-ray zullen kopen, zullen zeer tevreden zijn en zullen nog in de toekomst blu-ray's van deze uitgever kopen zonder zorgen te maken over het kwaliteit. Homescreen interesseert zich niet voor de resterende 5%. Het is erg om dat te zeggen maar zo werken Homescreen en nog anderen uitgevers. Ik maak me daar geen druk meer over. Ik koop toch bijna alles in het buitenland.
    Laatst aangepast door BASIL : 16-12-2012 om 17:21

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •