Pagina 3 van 11 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 252 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Vergeet niet dat zij een sleutelelement is in de film. Nadat Schindler haar op die kar ziet liggen slaat hij om en begint hij zoveel mogelijk joden te redden. Zij is een belangrijke aanleiding geweest

    Natuurlijk heeft Spielberg er ooik iets over te zeggen. Vanaf ongeveer 1:18 legt hij het uit:

    http://www.youtube.com/watch?v=fAM5q837enk
    The future is Blu

  2. #52

    Standaard Re:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martino Bekijk bericht
    Ook al kan ik de film dromen van A tot Z... Dit wordt een blinde aanschaf voor mij!
    Idem. Ook al ziet de digibook er mooi uit toch zal ik mijn oude dvd-uitgave niet gaan verkopen. Zo'n verpakking zie je niet meer zo snel uit. Dan laat ik het liever in de collectie.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Idem. Ook al ziet de digibook er mooi uit toch zal ik mijn oude dvd-uitgave niet gaan verkopen. Zo'n verpakking zie je niet meer zo snel uit. Dan laat ik het liever in de collectie.
    Idem. Ik heb nog de Amerikaanse plexi-editie die zeer mooi is.

  4. #54

    Standaard

    Amazon heeft 'm nu op order (komt in april).
    Zo te zien een boekuitgave tegen een redelijke prijs: 13.99 GBP.
    Ben benieuwd naar de ondertitels; hoewel een in goed (dat moet je maar afwachten) Duits ingesproken versie ook niet te versmaden is- dan kun je kiezen tussen D en E...
    http://www.amazon.co.uk/Schindlers-L...8260851&sr=1-1

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Heb ff een mailtje naar Universal gestuurd of schindler's List als digibook uitkomt.

    Verwacht deze week wel; een berichtje
    Great. Hopelijk krijg je snel antwoord, als digibook hier niet komt ga dan UK preorderen

  6. #56

    Standaard

    Hmm. Ik weet niet of ik deze ga aanschaffen. Op dit moment heb ik geen hdtv (komt van het jaar wel) en ik koop nu blurays ipv dvds omdat ik straks niet wil doubledippen. Maar ik vraag me af of het zin heeft om mn dvd-versie te vervangen. Tuurlijk zal alles wel scherper zijn, maar praktisch de hele film is zwart-wit: ik heb het idee dat die scherpte dan eigenlijk helemaal niet zo opvalt in vergelijk met dvd. Ik bedoel: contrast enzo heb je natuurlijk een stuk minder dan bij een kleurenfilm. Plus dat de dvd video geupscaled wordt door de br-speler.
    Kortom: geen blinde aanschaf voor mij. Ik wacht wel tot de eerste reviews online komen.

  7. #57

    Standaard

    Als ik kijk naar bijvoorbeeld To Kill A Mockingbird of Psycho ben ik eigenlijk bijzonder enthousiast over zwart-wit films op Blu-ray, zwart wit en grijs waardes worden zoveel scherper en helderder en ik denk dat Schindler's List ook een pareltje wordt.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tiswat Bekijk bericht
    Amazon heeft 'm nu op order (komt in april).
    Zo te zien een boekuitgave tegen een redelijke prijs: 13.99 GBP.
    Ben benieuwd naar de ondertitels; hoewel een in goed (dat moet je maar afwachten) Duits ingesproken versie ook niet te versmaden is- dan kun je kiezen tussen D en E...
    http://www.amazon.co.uk/Schindlers-L...8260851&sr=1-1
    De afbeelding komt niet helemaal overeen met de beschrijving. Op het plaatje zie je twee Blu-ray discs, terwijl in de beschrijving sprake is van 1 Blu-ray disc (met de film) en een DVD disc met de extra's.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Als ik kijk naar bijvoorbeeld To Kill A Mockingbird of Psycho ben ik eigenlijk bijzonder enthousiast over zwart-wit films op Blu-ray, zwart wit en grijs waardes worden zoveel scherper en helderder en ik denk dat Schindler's List ook een pareltje wordt.
    psycho ben ik wel benieuwd naar. Komt er misschien nog een recensie van op dvd.nl?
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe Bekijk bericht
    psycho ben ik wel benieuwd naar. Komt er misschien nog een recensie van op dvd.nl?
    Off-topic: hier vind je een uitgebreide verzameling reviews van de Blu-ray van "Psycho"

  11. #61
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe Bekijk bericht
    psycho ben ik wel benieuwd naar. Komt er misschien nog een recensie van op dvd.nl?
    http://www.hd-compare.de/?cmp=psycho

    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...D=1006#auswahl

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Hmm. Ik weet niet of ik deze ga aanschaffen. Op dit moment heb ik geen hdtv (komt van het jaar wel) en ik koop nu blurays ipv dvds omdat ik straks niet wil doubledippen. Maar ik vraag me af of het zin heeft om mn dvd-versie te vervangen. Tuurlijk zal alles wel scherper zijn, maar praktisch de hele film is zwart-wit: ik heb het idee dat die scherpte dan eigenlijk helemaal niet zo opvalt in vergelijk met dvd. Ik bedoel: contrast enzo heb je natuurlijk een stuk minder dan bij een kleurenfilm. Plus dat de dvd video geupscaled wordt door de br-speler.
    Kortom: geen blinde aanschaf voor mij. Ik wacht wel tot de eerste reviews online komen.
    De trailer ziet er nu al goed uit in 1080p:

    http://www.youtube.com/watch?feature...v=kXYcYhckXD8#!

    En zeker op een groot scherm in ongecomprimeerde kwaliteit.

    Films van dit kaliber zijn weer een compleet nieuwe kijkervaring. Gewoon al die details de zwartwaardes spatten van je scherm af. Geen wazig blur bende meer. Dit had ik ook met Transformers op DVD. De robots waren net grote wazige gekleurde blokken.

    Saving Private Ryan, Jaws, Band of Brothers etc zijn weer een nieuwe kijkervaring. Al heb je de films tig keer gezien.

    SPR DVD vs Blu-ray:

    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...g_private_ryan

    Jaws DVD vs Blu-ray:

    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...D=1216#auswahl

    Echt zoveel beter.
    Laatst aangepast door Pieter V : 16-01-2013 om 11:14

  12. #62
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    SCHINDLER’S LIST OP BLU-RAY VANAF 24 APRIL !

    Een van de meest Bejubelde Films Aller Tijden verschijnt voor het allereerst op Blu-ray™

    SCHINDLER’S LIST - 20th ANNIVERSARY EDITION
    Ter ere van de 20ste Verjaardag van deze Filmklassieker verschijnt het Meesterwerk van Steven Spielberg opnieuw in een Digitaal Gerestaureerde Digibook Edition (Blu-ray + DVD).

    Vanuit historisch oogpunt is het een van de belangrijkste films aller tijden. En nu kunt u Schindler’s List beleven als nooit tevoren! Ter ere van de 20ste verjaardag van zijn meesterwerk stelt regisseur en Oscar®winnaar Steven Spielberg namelijk de Blu-ray™ van Schindler’s List voor, inclusief een aparte DVD met meer dan een uur extra’s en een 16 pagina’s tellend begeleidend boekje. De film verschijnt op 24 april 2013 bij Universal Pictures Benelux. Deze Schindler’s List 20th Anniversary Digibook Edition werd zorgvuldig gerestaureerd op basis van originele filmnegatieven en omgezet in loepzuivere hoge definitie, onder toezicht van Steven Spielberg zelf. De editie bevat bonusmateriaal dat nieuw licht werpt op het verhaal van Oskar Schindler, een lid van de Nazipartij die zijn eigen leven op het spel zette om tijdens de Holocaust dat van meer dan 1.100 Joden te redden.

    Schindler’s List, ongetwijfeld een van de aangrijpendste films van onze generatie, vertelt een buitengewoon waargebeurd verhaal over moed en geloof dat ook nu nog weet te inspireren. Spielberg superviseerde persoonlijk de meticuleuze hogedefinitierestauratie van de film op basis van de originele 35mm filmnegatieven, zodat het publiek dit krachtige verhaal met compleet nieuwe ogen kan bekijken.

    Bij zijn oorspronkelijke release in 1993 groeide Schindler’s List al snel uit tot een van de meest bekroonde films aller tijden, met twaalf Oscar®nominaties en zeven Oscars®, waaronder die van Beste Regisseur en Beste Film. De film leverde ook Oscars® op voor componist John Williams (E.T., Star Wars), scenarist Steven Zaillian (Gangs of New York, Mission: Impossible), hoofd Fotografie Janusz Kaminiski, art directors Allan Starski en Ewa Braun, filmmonteur Michael Kahn en producers Gerald R. Molen en Branko Lustig.

    Liam Neeson (Taken, Gangs of New York) werd genomineerd in de categorie Beste Acteur voor zijn portrettering van Oskar Schindler. Met zijn onthutsende vertolking van de wrede Nazicommandant Amon Goeth bevestigde Ralph Fiennes (The English Patient, de Harry Potter-films) niet alleen dat hij een ster zou worden, maar sleepte hij een nominatie voor Beste Mannelijke Bijrol in de wacht, evenals meervoudig Oscar®-winnaar Ben Kingsley (Gandhi, Hugo) als Schindlers joodse boekhouder, Itzhak Stern.

    De historische release van Schindler’s List op Blu-ray™ valt samen met de aanvang van het 20e werkingsjaar van de USC Shoah Foundation – Het Instituut voor Visuele Geschiedenis en Opvoeding. Geïnspireerd door zijn ervaringen op de set van Schindler’s List, richtte Steven Spielberg de organisatie in 1994 op om interviews met overlevenden en andere getuigen van de Holocaust op video vast te leggen. Het Visuele Geschiedenisarchief van de USC Shoah Foundation bevat intussen bijna 52.000 persoonlijke getuigenissen. Daarin blikken getuigen die van nabij in aanraking kwamen met de gruwel van de Holocaust terug op hun volledige levensloop, voor, tijdens en na de gebeurtenissen. Middels uitgebreide onderwijsinitiatieven, zoals de IWitness website voor studenten van het lager en middelbaar onderwijs, honderden universitaire lesmodules die – op basis van het archief – onderwezen worden aan universiteiten in de vier windstreken, talloze lerarenopleidingen in meer dan 20 landen, en grootscheepse partnerships voor wereldwijde research, legt de USC Shoah Foundation zich erop toe om zijn Archief voor Visuele Geschiedenis uit te bouwen tot een meeslepende stem voor onderwijs en actie. Spielberg zelf beschouwt de Stichting als het belangrijkste wat hij in zijn professionele loopbaan verwezenlijkt heeft en de directe nalatenschap van Schindler’s List. Voor meer informatie hierover kunt u terecht op sfi.usc.edu.

    De troeven van Schindler’s List 20th Anniversary Digibook Edition Blu-ray™:

    Blu-ray™ ontketent de volle kracht van je HDTV en is de beste manier om thuis naar films te kijken, met perfecte hogedefinitiebeeld en –geluid.
    Een begeleidend boekje van 16 pagina’s met een blik ‘achter de schermen’, zodat u meer te weten komt over de ongelofelijke verhalen rond Spielbergs meesterwerk.

    Bonusmateriaal
    Voices from the List: een documentaire met getuigenissen van mensen die dankzij Oskar Schindler de Holocaust overleefden.
    USC Shoah Foundation Story met Steven Spielberg: De regisseur toont hoe het filmen van Schindler’s list hem inspireerde tot het oprichten van de USC Shoah Foundation

    SYNOPSIS
    Steven Spielberg bewerkte het boek van Thomas Keneally tot een meesterlijke film die het ongelofelijke, maar waargebeurde verhaal vertelt van de moedige Oskar Schindler (Liam Neeson). Hoewel hij initieel een lid was van de Nazipartij, zette de katholieke Schindler zijn carrière en leven op het spel, en zou hij finaal zelfs bankroet gaan, om tijdens de Holocaust 1.100 Joden aan het werk te zetten en te houden in zijn fabriek van aardewerk. Schindlers joodse boekhouder (Ben Kingsley) speelt daarbij de rol van zijn geweten, terwijl Schindler noodgedwongen zaken doet met een koppige en wrede Amon Goeth (Ralph Fiennes). Vanop het balkon van zijn villa die uitkijkt over een gevangenenkamp, schept deze Nazicommandant er plezier in om joodse gevangenen op gruwelijke wijze om te brengen. Schindler’s List, volledig gefilmd in zwart-wit op locaties in Polen, probeert zeker niet om de gebreken van zijn grootmoedige en onwaarschijnlijke held te verdoezelen, maar wil een ode zijn aan de grootsheid van de menselijke geest in het aanschijn van onpeilbare verwoestingen en tragedies.

    FILMMAKERS
    Cast: Liam Neeson, Ben Kingsley, Ralph Fiennes, Caroline Goodall, Jonathan Sagall, Embeth Davidtz
    Director: Steven Spielberg
    Screenwriter: Steven Zaillian, based on a novel by Thomas Keneally
    Producers: Branko Lustig, Gerard R. Molen, Steven Spielberg
    Co-Producer: Lew Rywin
    Executive Producer: Kathleen Kennedy
    Associate Producers: Irving Glovin, Robert Raymond
    Director of Photography: Janusz Kaminski
    Production Designer: Allan Starski
    Editor: Michael Kahn

    TECHNISCHE INFORMATIE BLU-RAY™
    Release: 24 april 2013
    Copyright: 2013 Universal Studios. All Rights Reserved.
    Speelduur: 3 uur en 16 minuten, Bonusmateriaal op DVD
    Layers: BD-50
    Beeldverhouding: Widescreen, 1.85:1
    Kijkwijzer: R for language, some sexuality and actuality violence
    Technische info: DTS-HD Master Audio 5.1, Spanish/French DTS Digital Surround 5.1
    Ondertitels: English SDH, French, Dutch and Spanish




    Digbook uitgave komt ook in Nederland uit. Alleen afwachten hoe het zit met die lelijke Franse teksten.

    En het lijkt erop dat de Blu-ray disc alleen de film bevat en de extra's op een DVD staan geparkeerd.

    Is er eindelijk een nieuw medium gebruiken ze nog steeds die rot DVD's voor extra's. Dit had zat op de Blu-ray kunnen staan. Titanic 2D op Blu-ray is ook een lange film, met uitstekende beeld -en geluidskwaiteit. Plus nog vele andere audiotracks waaronder audiocommentaren.

  13. #63

    Standaard

    Ik hoop dat ze Schindler's List niet naar het Frans zullen vertalen (La Liste de Schindler) want met Jaws was dat een ramp. Buiten de digibook dan daar werd originele titel behouden.

  14. #64
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Amazon.de exclusief: 46 euro (veelste duur)



    http://www.amazon.de/Schindlers-List...=hidefnin0d-21

  15. #65

    Standaard

    Mooi om te horen dat wij hier ook een digibook krijgen. Ik hoop trouwens dat er wel meer extra's opstaan dan in het persbericht wordt vermeld, daar staat namelijk geen making-of tussen oid.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joda Bekijk bericht
    Mooi om te horen dat wij hier ook een digibook krijgen. Ik hoop trouwens dat er wel meer extra's opstaan dan in het persbericht wordt vermeld, daar staat namelijk geen making-of tussen oid.
    Reken daar maar niet op. Spielberg wil duidelijk de film voor zichzelf laten spreken.

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Amazon.de exclusief: 46 euro (veelste duur)



    http://www.amazon.de/Schindlers-List...=hidefnin0d-21

    Hoe zie je dat hij 45/46 euro kost? Ik zie alleen het volgende:


    Wir benachrichtigen Sie per E-Mail, sobald dieser Artikel verfügbar ist!

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Reken daar maar niet op. Spielberg wil duidelijk de film voor zichzelf laten spreken.
    Heel jammer, vooral omdat dit, in mijn ogen, de meest bijzondere filmproductie ooit is.
    The future is Blu

  19. #69

    Standaard

    Bol heeft afbeelding toegevoegd aan de pre-order maar is geen digibook

    http://www.bol.com/nl/p/schindler-s-...2004013301614/

  20. #70

    Standaard

    Juist niet jammer. Het gaat er Spielberg niet om hoe de film gemaakt is, maar om het verhaal dat verteld wordt. In dat geval leidt een making of oid alleen maar af van waar het hem om gaat. Normaal houd ik ook wel van extra's maar hier heb ik iets van: dat doet eerder afbreuk aan het verhaal. Ik kan de keus wel begrijpen evt.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Juist niet jammer. Het gaat er Spielberg niet om hoe de film gemaakt is, maar om het verhaal dat verteld wordt. In dat geval leidt een making of oid alleen maar af van waar het hem om gaat. Normaal houd ik ook wel van extra's maar hier heb ik iets van: dat doet eerder afbreuk aan het verhaal. Ik kan de keus wel begrijpen evt.
    Ik vindt het jammer. Mijns inziens is dit de meest bijzondere filmproductie ooit. Ik wil hier als filmliefhebber zo veel mogelijk over weten.
    The future is Blu

  22. #72
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard



    Nederland krijgt deze uitgave ook.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht


    Nederland krijgt deze uitgave ook.
    Ik zie hier trouwens 3 schijfjes, en bij de Duitse 2!

  24. #74
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Die schijfjes klopt als het goed is niet. Moeten 2 zijn.

  25. #75

    Standaard

    Is de digibook al ergens te pre-orderen in nederland
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

Pagina 3 van 11 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •