De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geluidsproblemen met Homescreen-uitgaves

    Sinds vorig jaar heb ik problemen bij een aantal uitgaves van Homescreen. Het begon met Medianeras, daarna The Story of Film en gisteren The Future. De DISC geeft vanaf het moment dat die in de BR-speler zit een geluid af. Soort van gebrom. Het geluid is zo aanwezig dat ik de films niet kan afspelen zonder eraan te ergeren. Heb voor Medianeras nog een vervanger kunnen regelen en die deed het perfect. Het merendeel van de andere Homescreen-uitgaves die ik heb doen het gewoon goed. Onlangs bijvoorbeeld nog Starred Up, Ten Canoes, De Eenzaamheid van de Priemgetallen en de BR van Un Prophète geprobeerd.

    Kan iemand me vertellen wat er aan de hand is? Ligt het aan de DVD's? Aan mijn TV? Kabeltje anders? Of aan mijn twee BR-spelers?

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij ligt het aan de discs. Het lijkt wel of ze niet geheel rond zijn, of in ieder geval niet goed gebalanceerd, zodat ze niet strak ronddraaien in de speler.
    Ik heb het ook gehad met een paar discs (weet even niet meer welke) en in de ene speler was het wat erger dan in de andere, maar het was overal hoorbaar.
    Het kijkgenot lijdt er in ieder geval wel onder. Recentelijk heb ik geen nieuwe Homescreen titel meer bekeken.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #3

    Standaard

    Bedankt, voor je vlugge antwoord. Had de DVD-set van The Story of Film van iemand anders geleend en die heeft hem opnieuw opgezet. Kreeg dit als antwoord:

    ''Ik heb The Story of Film nog eens getest bij mij thuis. Dezelfde versie dus als die jij van mij leende. Op mijn DVD- of BR-speler of iMac (en ik zag m al eens op mijn portable DVD) hoor ik echt met de beste wil van de wereld geen brom, ruis, piep, zoem of wat dan ook maar. Echt niets, behalve Mark Cousins.''

  4. #4

    Standaard

    Ik zal ook nog eens testen met The Story of Film en laat het je weten. Kan wel een paar dagen duren voordat ik er aan toe kom.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5

    Standaard

    Heb nu een derde BR-speler erbij gepakt om te kijken of ik The Future niet gewoon kan afspelen zonder het 'gebrom'. Met mijn JVC TH-BD30 - die ik zo'n beetje iedere dag gebruik - blijft de DISC op alle verschillende manieren gewoon het gebrom houden.

    Met mijn regiovrije LG BP630 - die ik slechts een enkele keer gebruik per maand - kan ik alle trailers en extra's zonder het gebrom afspelen. En als ik de film opstart via de hoofdstukken verdwijnt het gebrom na hoofdstuk zes. Daarvoor is het gebrom aanwezig maar wordt per hoofdstuk minder. Maar voor mij nog steeds geen optie om de film in alle rust af te spelen ...

    De Samsung BD-E5500 speelt de DISC zonder gebrom af. Maar alle menu's hebben gewoon dat gebrom. Dit is tevens de goedkoopste BR-speler van de drie. Bizar?!

    Enig idee wat nu het probleem is? Ligt het aan het oog / lens wellicht? En is het wel verstandig om de DISC af te spelen in verband met eventuele beschadiging van de BR-speler?

  6. #6

    Standaard

    Het staat mij bij dat ik ook een brom had met The Story of Film. Als het lukt, zal ik dat vanavond even checken met meerdere spelers.

  7. #7

    Standaard

    Ben dus niet de enige.

    Ik ben er ook zeer benieuwd naar, want ik herken het, ik weet welk gebrom je bedoelt. Het komt idd ook voor dat het gebrom tijdens het menu het ergste is, en afneemt wanneer de film start. Met gloednieuwe dvd’s, zowel in mijn dvdspeler als blu-ray speler. Geen flauw idee waar het door komt. Ik neig er naar te denken dat het toch op een bepaalde manier aan de “kromming” van het schijfje ligt (ipv aan de spelers) , want het gebeurt op beide spelers en het is eerder uitzondering (goddank) dan regel. Wie het weet mag het zeggen…
    En:

    Ik had geen idee van het label, maar ik heb zojuist eens gekeken bij twee titels - King of Devil's Island en Cosavogliodipiù - waar ik me het gebrom van herinnerde en inderdaad: beide Homescreen. Het lijkt verdorie alsof er een oude koelkast aanslaat, zo gaat het tekeer.

  8. #8

    Standaard

    Bekend probleem. Ligt aan het schijfje. De ronding van het oog is niet helemaal goed geperst waardoor de disk door speling gaat zweven en dus brommen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •