Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.

Discussie: Sense8

  1. #1

    Standaard Sense8

    Netflix's 'Sens8' Is A Sci-Fi Exploration Of Individuality And Identity


    The first trailer for Sens8, the new Netflix original sci-fi series created by the Wachowskis has dropped, and it looks phenomenal. Sense8 tells the story of eight strangers from across the world who inexplicably develop a telepathic bond with one another. Their gestalt mind not only allows them to share thought and memories, but it also challenges them to question what it means to be an individual.
    “It’s a global story told on a planetary scale about human transcendence and what it ultimately means to be human in a contemporary society,” Sens8 co-creator Joe Straczynski explained to Buzzfeed.
    Sens8’s cast is as diverse as its settings, connecting the lives of a handful of different men and women in ways that digs into how we traditionally think of our identities. Imagine if you, a gay man, suddenly began to experience the thoughts and memories of a straight, black transwoman you’d never met before. Everything you know about yourself begins to suffuse with a foreign identity and soon enough, you’re not quite sure who you are anymore. That’s the kind of experience Sens8’s characters find themselves faced with, Straczynski explains.

    “It starts off with sensory input, then gradually, it becomes more and more literal where you’re in a room by yourself, but there’s somebody else there and you’re in San Francisco, but that character is in Seoul,” he elaborated. “You see each other in the same room no one else can see, but you can see them and you have a conversation and that person knows parts of you and knows things about you.”

    https://youtu.be/iKpKAlbJ7BQ

    Paar vette shots in trailer, vanaf 8 juni via Netflix

  2. #2

    Standaard

    Ziet er wel goed uit. Alleen de dialogen klinken echt slecht in die trailer, toch wel een kans geven.

  3. #3

    Standaard

    Ik had deze al op mijn radar staan, vanwege 3 grote pluspunten:
    - J. Michael Straczynski
    - the Wachowski's
    - Bae Doo-Na

    Ik zou willen zeggen dat het eigenlijk bijna niet meer mis kan gaan, maar je weet nooit .

  4. #4

    Standaard

    De serie staat nu op netflix; nu even kijken of het vanavond nog lukt om wat te kijken (morgen zeker niet).

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Toch maar even kijken of ik het ook wat vindt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Gisteren maar eens begonnen en het is dat het moest, want ik kon bijna niet meer stoppen met kijken. Wat een aparte serie is dit!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    na 1 aflevering maar gestopt. wat een wazige serie. niet te volgen. geen aanrader!!!!!!

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik vind het juist reuze verfrissend na al die lineaire series met cliché-verhaallijnen, maar voor ieder wat wils.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mmm, ik moet zeggen dat de tweede helft van de serie me wat meer moeite kosten, hopelijk dat de laatste twee afleveringen - die ik vanavond ga kijken beter zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Eigenlijk zou je de serie moeten kijken met zo min mogelijk voorkennis, dus misschien is het het beste om niet meer verder te lezen, maar dat je gewoon gaat kijken....maar dat geldt eigenlijk voor alle films/series .

    Sense8 begint verwarrend, dat is zeker.
    Je krijgt allemaal losse verhalen te zien, maar hebt nog geen idee wat ze betekenen en wat het onderlinge verband is. Gaandeweg de serie wordt er steeds meer informatie gegeven aan de kijker, waarbij het karakter Jonas fungeert als infobron en wij, net als de karakters in de serie, langzaam ingelicht worden hoe het een en ander in elkaar zit.

    In eerste instantie lijkt het wat op de opzet van Cloud Atlas met een begin die verschillende verhalen achter elkaar introduceert; maar het grootste verschil hier is dat de verhalen zich naast elkaar afspelen i.p.v. in verschillende tijden. Met alle verschillende locaties zit je natuurlijk wel met de verschillende tijdzones, maar gelukkig hebben ze daar wel ook gelet . Een ander verschil is: een tv-serie heeft meer tijd beschikbaar en dus meer tijd om de diepte in te gaan. Want een sterk punt van de serie is dat de karakters uitgediept worden; karakterontwikkeling is minstens zo belangrijk (misschien wel belangrijker) als het overkoepelende verhaal. Gecombineerd met flashbacks en hun relaties met familieleden krijg je steeds meer te zien van de motivaties van de karakters en hoe ze de mensen zijn geworden die ze nu zijn.

    Ik vond het zelf opvallend dat ik alle karakters wel interessant vond. Als ik toch een paar favorieten moet noemen; Capheus wekt sympathie op door zijn positiviteit in moeilijke omstandigheden; Sun wordt indrukwekkend en krachtig neergezet door Doona Bae, en Wolfgang ademt tragiek uit (wat niet zo vreemd is, blijkt later).
    Over het acteerwerk had ik sowieso geen klachten; ik zie geen minpunten. Qua authenticiteit werkt het goed dat de meeste hoofdrolspelers daadwerkelijk uit hetzelfde land komen als hun personage; daarnaast heeft Jamie Clayton nog meer connecties met haar personage Nomi (dat wordt vanzelf duidelijk). Grappig om te weten is dat het voor de kijker meest opvallende aspect van Nomi (spoilers vermeden...), door J. Michael Straczynski (JMS) is bedacht, terwijl ik het zeker uit een andere hoek had verwacht .

    Ik ben niet verbaasd door de prachtige beelden die langskomen; visueel hebben de Wachowskis al in het verleden genoeg mooie films gemaakt. Zo laat Sense8 mooie contrasten zien tussen bijvoorbeeld het grauwe Berlijn en het kleurrijke Mumbai. De opnames van de verschillende landen zijn op locatie geschoten, wat een geweldig pluspunt is.
    Maar de Wachowskis hebben niet alles geregisseerd. Ze hebben wel een verleden met de andere regisseurs: Tom Tykwer (die ook net als bij Cloud Atlas deels verantwoordelijk is voor de muziek), James McTeigue (o.a. V for Vendetta) en Dan Glass (meegewerkt aan de visuele effecten van bijna al hun films).

    De serie zal wel weerstand gaan oproepen op sommige vlakken; niet alle mensen zullen gediend zijn van scenes zoals full frontals, voorbindspeeltjes, en geboortes die expliciet in beeld komen . En daarnaast moet je zeker geen homofoob zijn (in het algemeen niet én als je de serie wilt gaan bekijken ).

    Is er dan niets negatief te melden? Ja, toch wel. Soms lijken de oplossingen voor problemen wat makkelijk, wat ten koste gaat van realiteitszin (voor zover je dat kan hebben met het onderwerp van de serie). Voorbeeld is dat Nomi ook een enorm goede hacker blijkt te zijn (kwam uit de lucht vallen), wat wel erg handig uitkomt. Of dat ze bij de bevrijding van Riley zo wegrijden met het busje. . De dialogen waren soms ook niet even geweldig.

    Ik hoop echt dat genoeg mensen deze niet alledaagse serie gaan kijken en dat we een volgend seizoen krijgen, want ik heb het gevoel dat hier meer in zit. Volgens JMS is het de bedoeling dat het verhaal vijf seizoenen duurt; hopelijk lukt dit ook.

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb even getwijfeld om er een streaming recensie van te maken, want de woorden bijzonder, uniek, kwaliteit, moet je eigenlijk gezien hebben, kwamen boven dwarrelen. Maar weet zelf eigenlijk niet precies wat ik er van vindt, dus dan maar niet. Inderdaad wel een paar keer flink met open bek zitten kijken en soms vond ik die dingen ook te ver doorgaan, het gebeurt niet een keer, maar steeds bij elk personage weer. Het acteerwerk vond ik echt bovengemiddeld van sommige karakters. De verhalen en persoonlijke demonen allemaal erg goed bedacht en neergezet, maar ook hier ligt het er wat dik op dat dit bij elk personage moet gebeuren. De decors zijn denk ik ook echt allemaal echt in het land zelf opgenomen, wat de serie een haast filmische en kwalitatieve look geeft. Crossovers zijn soms wat verwarrend met als hoogte/dieptepunt de multiorgie en dito orgasme. De eerste 8 afleveringen moest ik echt achter elkaar kijken, kon niet stoppen, daarna werdt het in mijn ogen wat traag, niet slecht, maar gewoon traag. Ben dus benieuwd naar de laatste twee afleveringen, maar toch is de serie een ervaring die je bijblijft, dus ik raad hem zeker aan, maar wees dus gewaarschuwd. Als je hem kijkt weet je waarom.

    Het concept leent zich denk ik prima voor een vervolg, maar op een gegeven moment zal het dan wel een erge herhaling van zetten zijn. Zeker na meerdere seizoenen. Maar door de gemixte reacties online, vermoed ik niet dat dit er snel van zou komen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 15-06-2015 om 19:39
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Oh, en ligt het aan ons scherm of is die beeld- en geluidskwaliteit meer dan te pruimen op Netflix?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Oh, en ligt het aan ons scherm of is die beeld- en geluidskwaliteit meer dan te pruimen op Netflix?
    Beeldkwaliteit zal ongetwijfeld ook met ons mooi tv'tje te maken hebben Claudio . Het is inderdaad héél goed te doen hoor.

  14. #14

    Standaard

    Het is echt een top jaar voor series. Wat veel goeie series! Wayward Pines en deze zijn echt tof ben bij aflevering 3, eergisteren begonnen. Later dit jaar Evil dead en X-files kan niet op! En netflix doet het niet slecht met de series tot nu toe moet ik zeggen kan niet wachten op de volgende Marvel serie netflix is absoluut waar voor mijn geld. Amazon is ook goed bezig, gisteren las ik dat ze 'the man who killed don quixote' gaan produceren met Terry Gilliam e.a.. Yup, bijna een natte broek, ik was lost in la mancha! http://www.imdb.com/title/tt0308514/

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik heb even getwijfeld om er een streaming recensie van te maken, want de woorden bijzonder, uniek, kwaliteit, moet je eigenlijk gezien hebben, kwamen boven dwarrelen. Maar weet zelf eigenlijk niet precies wat ik er van vindt, dus dan maar niet.
    Misschien tóch maar doen?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Afgelopen week het seizoen gekeken. Weet niet wat ik er van moet vinden. Prachtige beelden en sommige acteurs zijn inderdaad erg goed. Maar miste iets. Een dreiging ofzo. De serie ging voor mijn gevoel uiteindelijk nergens heen.

    Anno 2015 vind ik het ook wel erg jammer dat ze niet het risico hebben aangedurfd in alle talen te filmen. Sommige scenes kwamen daardoor erg tenenkrommend over, doordat de acteurs en side-characters wel uit het desbetreffende land kwamen en de Engelse taal duidelijk niet onder de knie hebben. Had zelf het idee dat sommige dialogen in Mexico, Duitsland en Seoul veel meer impact hadden gehad in de moedertaal. Maar ja, dan moeten de kijkers ondertitels gaan lezen en dat willen ze natuurlijk niet...

    Mooie serie qua beelden enzo en het idee klinkt leuk, maar had niet het idee dat ze er iets mee deden. Ben dan ook echt verbaasd over sommige reacties hier en op andere fora waarin het lijkt alsof het de beste uitvinding sinds gesneden brood is.

    Misschien dat ik het tweede seizoen nog een kans geef, maar voor nu was het t voor mij toch een "net niet".
    **** me gently with a chainsaw.

  17. #17

    Standaard

    Zojuist de eerste 2 afleveringen gezien, en moet zeggen dat het begin en de opzet interessant is. Hoop dat er wat meer actie gaat komen en ben benieuwd hoe de verhaallijn en karakters zich gaan ontwikkelen.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    Afgelopen week het seizoen gekeken. Weet niet wat ik er van moet vinden. Prachtige beelden en sommige acteurs zijn inderdaad erg goed. Maar miste iets. Een dreiging ofzo. De serie ging voor mijn gevoel uiteindelijk nergens heen.

    Anno 2015 vind ik het ook wel erg jammer dat ze niet het risico hebben aangedurfd in alle talen te filmen. Sommige scenes kwamen daardoor erg tenenkrommend over, doordat de acteurs en side-characters wel uit het desbetreffende land kwamen en de Engelse taal duidelijk niet onder de knie hebben. Had zelf het idee dat sommige dialogen in Mexico, Duitsland en Seoul veel meer impact hadden gehad in de moedertaal. Maar ja, dan moeten de kijkers ondertitels gaan lezen en dat willen ze natuurlijk niet...

    Mooie serie qua beelden enzo en het idee klinkt leuk, maar had niet het idee dat ze er iets mee deden. Ben dan ook echt verbaasd over sommige reacties hier en op andere fora waarin het lijkt alsof het de beste uitvinding sinds gesneden brood is.

    Misschien dat ik het tweede seizoen nog een kans geef, maar voor nu was het t voor mij toch een "net niet".
    Ik had het ook toegejuicht als ze de originele talen van de karakters hadden gebruikt, maar het ontbreken ervan zal niet zozeer met durf te maken hebben, maar met toegankelijkheid.
    Ik denk dat veel kijkers dan al snel zouden afgehaken, zeker in de VS, maar ook hier in Nederland. Er zijn genoeg mensen die alleen Nederlands of Engelstalige films kijken, ook hier op het forum. En de serie vraagt al wat geduld van de kijker in het begin, omdat niet duidelijk is waar het over gaat. Ze wilden zichzelfniet meteen in de voet schieten denk ik .

    Bij welke acteurs en side-characters had je dit gevoel trouwens? Het is duidelijk dat Engels niet de moedertaal was van sommige, maar ik had zelf niet het idee dat het ten koste ging van het acteerwerk.

  19. #19

    Standaard

    Zo, klaar met het hele seizoen. Ik vond het een goed serie, erg knap gemaakt vanwege de vele personages en locaties. Het is een redelijk trage serie, maar daardoor leer je de personages goed kennen, die goed zijn uitgediept. Weinig actie, maar je merkt wel een constante spanning en dreiging. Wat mij betreft een aanrader, al zal deze serie niet voor iedereen zijn. Ik hoop op een seizoen 2.

  20. #20

  21. #21

    Standaard

    Zijn er plannen voor een BD-release? Ik kan er niets over vinden.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elessar Bekijk bericht
    Zijn er plannen voor een BD-release? Ik kan er niets over vinden.
    Niks voorlopig. Verwonderd me dat het zolang duurt voor Stranger Things op de blu-ray schijf verkrijgbaar is.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Niks voorlopig. Verwonderd me dat het zolang duurt voor Stranger Things op de blu-ray schijf verkrijgbaar is.
    Spijtig Ben me ervan bewust dat Netflix geen prioriteit lijkt te geven aan tastbare media, maar ik ben toch wel zeer benieuwd.

  24. #24

    Standaard

    Inmiddels is seizoen 2 nu beschikbaar op netflix.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Inmiddels is seizoen 2 nu beschikbaar op netflix.
    Ik ben maandag met seizoen 1 begonnen en heb inmiddels de eerste zes afleveringen gezien en dat bevalt tot nu toe goed.

    Lees overigens net dat de serie gecancelled is en seizoen 2 het laatste zal zijn.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •