De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies blurayspeler tot € 300

    Aangezien mijn huidige Samsung C6900-speler de eerste bluray heeft die door gebrek aan actuele firmware hapert, wil ik gaan rondkijken voor een opvolger:
    Mijn budget heb ik voorlopig gesteld op maximaal € 300 met daarbij de volgende wensen:

    -4K-opschaling. Momenteel heb ik nog geen Ultra HD-tv maar wil binnen nu en 2 jaar naar een grotere tv die dat wel kan.
    -Smart TV-functie inclusief Netflix
    -Indien mogelijk 3D (idem als toelichting bij 4K)
    -Geschikt voor een receiver met boxen (eveneens iets wat ik tussen nu en 2 jaar wil doen zodra de ruimte er is die er ook gaat komen). Ik begrijp dat een HDMI-kabel tussen speler en receiver het beste zou zijn.
    -Pré: vele jaren firmware-updates

    Ik sta open voor argumenten van forummers met ervaring met 1 of meerdere zaken hiervan (4K, aansluiting naar receiver). Ik wil investeren in een speler die nu maar ook na de genoemde wijzigingen zijn werk doet en zodoende minimaal 4 jaar weer vooruit kan.

  2. #2

    Standaard

    Is het de bedoeling dat je straks ook 4K UHD Blu-rays kan afspelen of is alleen upscaling voldoende? Als je er echt vier jaar mee wilt doen dan zou ik wachten tot dat begin volgend jaar deze spelers uitkomen en intussen je budget iets verhogen. Als upscaling naar 4K voldoende is dan zou ik of een iets goedkopere speler nemen zoals de Sony S6500 of S6200. Voor €300,- zit je eigenlijk net in het niemandsland en krijg je vlees noch vis. Je kunt dan ofwel je budget iets opschroeven en voor een echte topspeler gaan zoals de Oppo BDP-103D of een Panasonic BDT-700 of je kunt beter wat geld besparen door een wat bovengenoemde Sony speler of een wat simpelere 4K upscaling player te nemen van (Onkyo/Pioneer/Panasonic) voor rond de €150,- en dan volgend jaar of in 2017 toch de stap maken naar een 4K UHD speler die alle formaten aankan.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  3. #3

    Standaard

    Voorlopig doe ik het nog met maximaal 4K mede omdat het aanbod van UHD-schijven nog op gang moet komen. Dat duurt nog wel even eer dat goed aanwezig is schat ik in en tegen die tijd zal het weer hetzelfde moment zijn als nu. Dan maak ik dan wel de overstap naar volwaardig UHD-spelers. De € 300 is trouwens een max. Het kan net zo goed ook eentje van € 170 zijn. Die van boven de € 300 zijn me nu te gortig zeker omdat ik nu nog niet alles eruit trek wat erin zit.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Voorlopig doe ik het nog met maximaal 4K mede omdat het aanbod van UHD-schijven nog op gang moet komen. Dat duurt nog wel even eer dat goed aanwezig is schat ik in en tegen die tijd zal het weer hetzelfde moment zijn als nu. Dan maak ik dan wel de overstap naar volwaardig UHD-spelers. De € 300 is trouwens een max. Het kan net zo goed ook eentje van € 170 zijn. Die van boven de € 300 zijn me nu te gortig zeker omdat ik nu nog niet alles eruit trek wat erin zit.
    Dan zou ik inderdaad naar de volgende (goedkopere modellen kijken):

    Sony S6500 (4k Upscaling, Netflix, Wifi, maar geen display)
    Sony S7200 (Eigenlijk identiek aan de S6500 maar minder plastic en wel een display)
    Panasonic DMP-BDT370 (4k Upscaling, Netflix)

    Dit zijn stuk voor stuk gewoon hele degelijke spelers die mooi beeld neerzetten en bitstream geluid uitsturen (wat je wilt als je er later nog een receiver aan gaat hangen). Verder verschillen de apparaten in dit segment niet zo veel. Als je gaat voor één van de grotere BD-speler fabrikanten dan zit het met de firmware updates meestal wel goed en verder blijft het toch digitale signaalverwerking dus hooguit dat het ene merk iets meer sharpening toepast en de andere upscaling chip wat meer clarity toevoegd maar dat is wel het verschil zo een beetje. De S6500 en BDT370 zijn beide voor €130-140 te krijgen en meer zou ik ook niet uitgeven voor een simpele BD-speler met wat apps.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de info. Ik neem deze modellen mee in de zoektocht.

  6. #6

    Standaard

    Nog even een aanvullende vraag. Die Sony S7200 komt goed uit de reviews en gebruikersmeningen. Ik lees alleen dat er maar 1 HDMI is en ik begrijp als leek die nog niet thuis is op het speakerfront dat je die poort moet gebruiken als je meer wil dan 5.1. Kan je dat dan toch gebruiken? In de handleiding (even online opgezocht) stellen ze dat je de HDMI-kabel dan vanaf deze poort naar de receiver laat gaan en dan weer een HDMI-kabel vanaf de receiver naar de tv. Is dat dan de oplossing om toch beeld en goed surroundgeluid (meer dan 5.1) te krijgen?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Nog even een aanvullende vraag. Die Sony S7200 komt goed uit de reviews en gebruikersmeningen. Ik lees alleen dat er maar 1 HDMI is en ik begrijp als leek die nog niet thuis is op het speakerfront dat je die poort moet gebruiken als je meer wil dan 5.1. Kan je dat dan toch gebruiken? In de handleiding (even online opgezocht) stellen ze dat je de HDMI-kabel dan vanaf deze poort naar de receiver laat gaan en dan weer een HDMI-kabel vanaf de receiver naar de tv. Is dat dan de oplossing om toch beeld en goed surroundgeluid (meer dan 5.1) te krijgen?
    Ja dat is voldoende, zelf heb ik wel een speler met 2 HDMI uit, maar dat heerft als reden dat mijn receiver geen 3D wil verwerken
    via HDMI en dan alles op zwart gooit..... dus als je een nieuwe receiver gaat kopen zul je daar geen last van hebben en
    heb je aan 1 HDMI uitgang genoeg.

    BTW, de speler hoeft helemaal niet op te kunnen scalen naar 4K, de TV zal het doen of de receiver zou het kunnen doen,
    het is maar net waar je voorkeur ligt en welk apparaat over de beste upscaler beschikt.

    HDMI is de beste verbinding voor zowel beeld als geluid, scart is antiek en van de vorige eeuw
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Bedankt voor de info. Ik heb dit laten zakken en nog gekeken naar spelers met 2 HDMI's en zag daar o.a. de eerder genoemde Panasonic en besloten om mijn budget te verhogen. Na het lezen van reviews ben ik gevallen voor de Panasonic BDT-700. Dan maar iets meer uitgeven maar de reviews en gebruikerservaringen zijn lovend vooral het opschalen naar 4K en veel aansluitingen t.b.v. een receiver voor het geluid. Het is dan prima voor nu maar ook goed voor de toekomststappen. Die UHD-spelers en schijfmarkt moeten nog zich gaan ontwikkelen. Tegen de tijd dat misschien deze speler aan vervanging toe is vanwege het weigeren van schijven dan is due UHD-spelermarkt volwassener geworden (aanbod en prijs). Ik ben zeer benieuwd.

    Edit 14-12: Hij is net binnen via Coolblue en meteen op de plek van de oude geplaatst. Eerst test van de beruchte Downton Abbey BR heeft hij glansrijk doorstaan. Binnen 5 seconden al de leader van Universal en de 1e aflevering begon direct met afspelen.
    Laatst aangepast door martwout : 14-12-2015 om 14:31

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •