De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: UHD schijfjes.

  1. #1

    Standaard UHD schijfjes.

    Hallo,
    waarschijnlijk stel ik nu een domme vraag maar ik heb een blu-ray speler en een receiver die kunnen omgaan met alle nieuwe beeld en geluidsformaten. Maar ik heb nog een full HD 3D tv.
    Nu is mijn vraag als ik een UHD blu-ray ga afspelen krijg ik dan wel beeld op mijn tv. Ik ben namelijk wel geïnteresseerd in de nieuwe geluidsformaten maar heb geen zin om nu alweer een nieuwe tv aan te schaffen. Natuurlijk snap ik dat ik geen 4k beeld krijg maar het gaat me er even om dat als ik zo'n UHD schijfje ga halen waar bijv DTS:X op staat of mijn tv wel beeld weergeeft.
    Alvast bedankt voor de reacties.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  2. #2

    Standaard

    Heb je een 'gewone" Blu-ray speler of een UHD-blu-ray speler? Want als je een 'gewone' Blu-ray speler hebt dan gaat het niet werken. Dan maakt het niet uit wat voor TV je hebt, want het gaat al fout bij de bron.
    Een gewone BD_speler kan geen UHD schijfjes afspelen. Net zoals een DVD-speler geen Blu-ray schijfjes kan afspelen.
    Als je wel een UHD-speler hebt dan krijg je wel beeld op de TV, maar - zoals je zelf al zegt - in maximaal 1920x1080 resolutie.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #3

    Standaard

    Ik heb een speler die overweg kan met 4K uhd, alleen mijn tv heeft geen 4k, dus ik kan ze gewoon afspelen en krijg gewoon beeld in 1920x1080 resolutie, maar kan dus wel de eventuele DTS:X tracks gebruiken.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dan heb je - voor de zekerheid - of de Samsung of de Panasonic UHD BD speler (niet te verwarren met een BD speler die naar 4K upscaled). Deze spelers scalen een UHD BD terug naar 1080p. Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet precies in verband met HDCP 2.2 en HDMI 2.0, maar naar wat ik heb gehoord kun je de UHD BD-schijfjes gewoon afspelen en ik denk daarmee ook gewoon de Atmos- en DTS:X-track.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Misschien moet je voor de zekerheid even melden welke speler je hebt; zoals Claudio aangeeft is de keus nu nog heel beperkt.
    En aan de ene kant zou het vreemd zijn als je een smak geld hebt uitgegeven voor één van deze spelers (goedkoop zijn ze nog niet....) terwijl je nog niet een bijpassende TV hebt.

  6. #6
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik zou eerst beginnen met een 4k TV. Deze kan als het goed is ook upscalen.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  7. #7

    Standaard

    En pascal b, welke speler heb je ?

  8. #8

    Standaard

    K8500 en heb deze omdat mijn oude BDP5500 aan vervanging toe was en mijn tv is nog niet aan vervanging toe vandaar. Als mijn tv aan vervanging toe is komt er uiteraard 4k, maar ben niet van plan om die zeer binnenkort te gaan vervangen. Ben tevreden zo en het ging me om de nieuwe geluidsformaten. Het is me duidelijk zo en als de schijfjes straks normaal geprijsd gaan worden kan ik deze dus rustig in huis halen.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  9. #9

    Standaard

    Misschien interessant voor de belgen,... Morgen en zaterdag verkoopt MM Oostakker de Samsung K8500 aan 366 euro volgens een flyer...https://view.publitas.com/oostakker/ecoflyer/page/1

    De prijs voor deze speler lijkt overal overigens al een beetje gedaald naar 449 euro.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 29-09-2016 om 13:00
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •