De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: Ready Player One

  1. #1

    Standaard Ready Player One



    Een erg vermakelijke film waarin Spielberg eindelijk weer zijn magie laat zien (het heeft even geduurd). Ik ga geen spoilers weggeven (misschien moet je de trailer niet eens kijken), maar er zitten belachelijk veel referenties, verwijzingen en geweldige hommages naar de 80's in, dat het straks een hele tour wordt om ze allemaal te herkennen.

    Van begin tot het einde (zonder ook maar 1x in te zakken) blijft de film boeien, het is een geweldige rit. Grote aanrader!

  2. #2

    Standaard

    Vanavond ga ik hem zien. Ben benieuwd.

  3. #3

    Standaard

    Vond em ook leuk, 4 sterren.

  4. #4

    Standaard

    Is de film ook leuk voor mensen die echt helemaal niets met games ("computerspelletjes") hebben, zoals ik? Ben een grote Spielberg-fan, maar heb mijn twijfels over deze film.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Is de film ook leuk voor mensen die echt helemaal niets met games ("computerspelletjes") hebben, zoals ik? Ben een grote Spielberg-fan, maar heb mijn twijfels over deze film.
    Het speelt zich af in een spelwereld, maar er komt van alles uit de popcultuur terug. Deed me wel een beetje aan een moderne Goonies denken.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Is de film ook leuk voor mensen die echt helemaal niets met games ("computerspelletjes") hebben, zoals ik? Ben een grote Spielberg-fan, maar heb mijn twijfels over deze film.
    Ja, heb ook niks met games. Prachtige film, binnenkort herkijken.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  7. #7

    Standaard

    Ik ben dan wel gamer maar mijn interesse in deze film is 0,0.

  8. #8

    Standaard

    Net terug van de bioscoop. Zeer geslaagde film!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Het speelt zich af in een spelwereld, maar er komt van alles uit de popcultuur terug. Deed me wel een beetje aan een moderne Goonies denken.
    Hmmm, dat belooft niet veel goeds. The Goonies heb ik destijds niet uitgekeken omdat ik die echt slecht en kinderachtig vond. Net als Super 8 trouwens, al heb ik die dan - zij het met moeite - wel uit kunnen kijken.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 02-04-2018 om 07:53
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #10

    Standaard

    Hij is aardig en amusant. Het is niets opzienbarends maar het zit evengoed goed in elkaar. Het verhaal is wel wat minder grimmig dan het boek. Er zitten ook een paar goeie 3d-scenes in en wat leuke referenties. Ik zou hem een 7,5 geven en misschien wel een 8.

  11. #11

    Standaard

    Ik vond het ook een geslaagde film, van mij krijgt deze een 8.

    De hele film leunt op cgi, en die zijn erg goed gedaan. De avatars komen zeer realistisch over, en de 3D vond ik voor een keer leuke toevoeging. Spielberg gaf aan dat dit na Jaws en Saving Private Ryan de moeilijkste film om te maken was. Ik geef het je te doen, om op die leeftijd zo'n zware cgi film maken. In de tussentijd van de cgi-bewerking heeft hij The Post gemaakt, kun je nagaan hoeveel special effects er in de film zitten.
    De film doet ook wat dystopiaans aan, maar sluit af met een goede boodschap. Ook zit er een heel bijzonder eerbetoon in aan een filmklassier uit de jaren 80, heel knap gemaakt en bijzonder om te zien.

    Al met al een goede popcorn zit.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •