Pagina 10 van 26 EersteEerste ... 6789101112131420 ... LaatsteLaatste
De resultaten 226 tot 250 van 636 worden weergegeven.

Discussie: Frank Miller's 300

  1. #226

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Uit de door jouw aangehaalde omschrijving van edelkitsch:
    De kunstbeschouwer die iets als Edelkitsch bestempelt heeft dus zowel afkeuring als bewondering voor het besproken werk.
    Wat je afkeurt is intussen wel duidelijk, maar welke aspecten bewonder je dan?
    Ach ik hou wel van testosteron gedreven actiefilms (Con Air, Commando, Rambo 2, etc. ) en het beloofd natuurlijk wel een spektakel te worden. Vrees alleen dat de film zichzelfveel te serieus neemt. Een groot minpunt bij dat soort films.

  2. #227

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    De kwalificatie 'edelkitsch' is dus niet terecht. Dat het geen Fellini of Tarkovsky is, moge duidelijk zijn. Maar wederom, die pretentie hebben de filmmakers ook niet.
    "Veel kitsch is gemakkelijk en goedkoop - niet slechts in figuurlijke, maar ook in letterlijke zin. Glimmende aardewerken beeldjes, vaak het schoolvoorbeeld van kitsch, worden in massaproductie vervaardigd en voor lage prijzen verkocht. Daardoor verschilt het niet alleen in kunstzinnige zin van de elitekunst, maar ook in het productieproces: de kitsch wordt veel gemakkelijker vervaardigd dan de kunst. Bij Edelkitsch is dit laatste niet het geval.

    Zaken die als Edelkitsch gezien kunnen worden zijn bijvoorbeeld de Disneylands en vergelijkbare pretparken, de hotels in Las Vegas, verscheidene follies - neostijlen zijn zeer gevoelig voor de beschuldiging van kitsch -, verscheidene idealiserende standbeelden en schilderijen, operette, musical en fantasyromans."


    Lijkt mij 100 % van toepassing.

  3. #228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    "Veel kitsch is gemakkelijk en goedkoop - niet slechts in figuurlijke, maar ook in letterlijke zin. Glimmende aardewerken beeldjes, vaak het schoolvoorbeeld van kitsch, worden in massaproductie vervaardigd en voor lage prijzen verkocht. Daardoor verschilt het niet alleen in kunstzinnige zin van de elitekunst, maar ook in het productieproces: de kitsch wordt veel gemakkelijker vervaardigd dan de kunst. Bij Edelkitsch is dit laatste niet het geval.
    De vergelijking gaat nogal mank. Ten eerste lijkt me niet dat deze film zo veel goedkoper/gemakkelijker wordt gemaakt dan de doorsnee film. En al zeker niet goedkoper/makkelijker dan de films die je in je vorige post noemt. Daarnaast lijkt me dat als je onderscheid gaat maken tussen 'kunstfilms' en 'niet-kunstfilms' je zo ongeveer 99% van het bioscoopaanbod als edelkitsch kunt bestempelen.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    verscheidene idealiserende standbeelden en schilderijen, operette, musical en fantasyromans."
    Verscheidene, dus niet per definitie alle idealiserende standbeelden en schilderijen, etc. Als die omschrijving op wikipedia al maatgevend is.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  4. #229

    Standaard

    veel gezever over kitsch primaire functie van een film is entertainment, en naar mijn bescheiden mening gaat deze film dat zeker brengen 8), en als je realisme wilt moet je maar naar 8 uur journaal kijken :wink:
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  5. #230

    Standaard

    Ieder zijn smaak..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  6. #231

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    "Veel kitsch is gemakkelijk en goedkoop - niet slechts in figuurlijke, maar ook in letterlijke zin. Glimmende aardewerken beeldjes, vaak het schoolvoorbeeld van kitsch, worden in massaproductie vervaardigd en voor lage prijzen verkocht. Daardoor verschilt het niet alleen in kunstzinnige zin van de elitekunst, maar ook in het productieproces: de kitsch wordt veel gemakkelijker vervaardigd dan de kunst. Bij Edelkitsch is dit laatste niet het geval.
    De vergelijking gaat nogal mank. Ten eerste lijkt me niet dat deze film zo veel goedkoper/gemakkelijker wordt gemaakt dan de doorsnee film. En al zeker niet goedkoper/makkelijker dan de films die je in je vorige post noemt. Daarnaast lijkt me dat als je onderscheid gaat maken tussen 'kunstfilms' en 'niet-kunstfilms' je zo ongeveer 99% van het bioscoopaanbod als edelkitsch kunt bestempelen.


    Lees mijn/de wiki steling nog eens door... Juist omdat dit niet eenvoudig gemaakt is is het edel. De look en feel is overduidelijk kitch.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    verscheidene idealiserende standbeelden en schilderijen, operette, musical en fantasyromans."
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Verscheidene, dus niet per definitie alle idealiserende standbeelden en schilderijen, etc. Als die omschrijving op wikipedia al maatgevend is.
    Ach als jij de look van 300 niet als kitch beschouwd vind ik het best, wellicht dat je ook die tijger schilderijen van de markt mooi vindt, of zo'n Turks watervalschilderij... Frans Bauer vind het ook vast mooi.

  7. #232

    Standaard

    Reinbo, waarom doe je toch zo'n moeite om aan te tonen dat dit een baggerfilm is ? Ga dan gewoon niet kijken. Heel simpel toch ?
    Je mening mag je altijd geven maar je kunt ook overdrijven.

  8. #233

    Standaard

    idd, wat een draak..
    Deze film wordt volgens mij het hoogtepunt van dit jaar! Geweldig! die 300 seconden uit de film waren al super! Jammer dat 22 maart nog zo "lang" duurt


  9. #234

    Standaard

    Ik weet precies wat je bedoelt... Vooral als ik zie dat 300 nu al in de IMDB top 250 staat! WHAA!
    There is a painful difference between the expectation of an unpleasant event and its final certainty.

  10. #235

  11. #236

    Standaard

    Ik kijk niet echt uit naar deze film, ik vond Sin City ook overschat als film. Het ligt voor mij toch net te ver van het medium film zoals ik dat graag zie. Dit heeft iets te veel computerkarakters en -decors, alhoewel dat voor een comicverfilming een logische aanpak kan zijn.

    Wellicht ga ik hem hueren, maar dat zal nog wel wat maandjes duren.
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  12. #237

    Standaard

    Ik kijk niet echt uit naar deze film, ik vond Sin City ook overschat als film. Het ligt voor mij toch net te ver van het medium film zoals ik dat graag zie. Dit heeft iets te veel computerkarakters en -decors, alhoewel dat voor een comicverfilming een logische aanpak kan zijn.

    Wellicht ga ik hem hueren, maar dat zal nog wel wat maandjes duren.
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  13. #238

    Standaard



    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #239

    Standaard

    Heerlijk! Nog maar 3 weekjes wachten....
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  15. #240

  16. #241

    Standaard

    can't wait, kben alleen bang dat mn verwachtingen te hoog zijn

  17. #242

    Standaard

    Dat zal bij vele wel zijn denk ik (bij mij ook) ... altijd gevaarlijk uiteraard
    Het is en blijft echt wel DE film om naar uit te kijken :P
    21 maart (BE) ... ik zal in de plaatselijke bioscoop zitten

  18. #243

    Standaard

    The 300 Spartans is, voor wie deze nog niet heeft gezien, ook best ok. Zie ook de eerdere opmerking v. ? (geen zin om terug te bladeren )....
    The True Man Wants 2 Things: Danger And Play. For That Reason, He Wants Woman As The Most Dangerous Plaything. -Friedrich Nietzsche- (1844-1900)

  19. #244

    Standaard

    Volgens mij is dat wel een film dat je dan nog VOOR deze "300" moet gaan zien ... :P

  20. #245

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Saruman
    Volgens mij is dat wel een film dat je dan nog VOOR deze "300" moet gaan zien ... :P
    Duh :P Het is dan ook een hele oude film
    The True Man Wants 2 Things: Danger And Play. For That Reason, He Wants Woman As The Most Dangerous Plaything. -Friedrich Nietzsche- (1844-1900)

  21. #246

    Standaard

    vanaf 19 maart in IMAX te zien!

    Geweldig


  22. #247

    Standaard

    Goed nieuws..
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  23. #248
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #249

    Standaard

    Uncensored and good.. damn ik kan niet wachten :P
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  25. #250

    Standaard

    Brute trailer zeg...

    Dat nummer dat wordt gebruikt in de trailer, zit dat ook in de film?
    En kan iemand me de naam van dat deuntje geven? Thanx!!
    Send a maniac to catch a maniac...

Pagina 10 van 26 EersteEerste ... 6789101112131420 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •