Ik was altijd wel tevreden met de beeldkwaliteit van mijn Pana 50" Plasma (Full-HD).
Vele uurtjes besteed aan het vergelijken van diverse instellingen op de tv; soms zelfs tijdens een film nog licht bijstellen, dit zijn ongetwijfeld dingen die velen herkennen.
En dan heb je inderdaad films met scenes waarbij je mond openvalt: het lijkt allemaal niet mooier te kunnen.
Maar....één ding bleef me dwars zitten: ik had het gevoel dat ik tijdens erg donkere scenes nog detail miste. Dus ik had na lang twijfelen besloten om een ISF-calibratie te laten doen. Vooraf toch wat twijfels, vanwege 2 redenen: de prijs, en de opbrengst (zal ik het resultaat wel genoeg zien?).
Nou, gisteren is de calibratie gebeurd, en het resultaat is on-ge-loof-lijk. Eerst dacht ik dat ik een mooi beeld had, maar nu is het werkelijk subliem .
De twee grootste winstpunten:
-de diepte is sterk toegenomen; het 3D-effect is nu echt verbluffend
-de "natuurlijke" kleuren zijn ongelooflijk mooi; nu had ik 'm al niet ingesteld zoals de vele winkels dat doen (veel te felle kleuren, constrast voluit), maar nu zijn de kleuren zo "echt"; voorbeelden zijn huidskleur, gras.
Daarnaast is mijn probleem dat ik had met het gemis van details in de zwartgebieden opgelost .
Echt waar, als je denkt dat je nu een mooi (kan-vast-niet-beter) beeld hebt, dan moet je eens kijken na een ISF-calibratie....dan weet je pas wat je gemist hebt.
Ik heb bijvoorbeeld weer een stuk van Cars opgezet, eentje die toch demo-kwaliteit is qua beeld. Eerst zat ik al te kwijlen, maar nu.....dat stuk dat ze door de canyons rijden, en McQueen om zich heen en omhoog zit te kijken ....
Je moet zo denken: je hebt al aardig wat aan je TV uitgegeven; die paar centen kunnen er ook wel bij :razz:.
Zijn er meer mensen die een ISF-calibratie gedaan hebben? En heb ik al mensen over de streep getrokken ?