Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.

Discussie: Evil Dead 2 [DVD]

  1. #1

    Standaard Evil Dead 2 [DVD]

    Evil Dead 2 [DVD]

    Gezien de naam lijkt het erop dat we te maken hebben met het vervolg op het eerste deel van Evil Dead. Niets is minder waar! In Evil Dead 2 zien we geen directe verwijzing naar het eerste deel. Daar de rechten van Evil Dead niet werden vrijgegeven besloot Sam Raimi om een remake te filmen.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard Een genreclassic

    Een echte aanrader... You better recognize!

    Vooral de klassieke combinatie van horror en galgenhumor is tijdloos en niet te versmaden!

    Denk aan (of kijk naar) de volgende scene:
    Bruce Campbell (Ash) zet een vleesmes in zijn eigen (bezeten) hand en zegt vervolgens: "Who's laughing now?!?"

    De bezeten hand is er inmiddels afgehakt en Ash zet voor het gemak een motorzaag aan het stompje. Vervolgens zoomt de camera in op zijn gezicht en uit hij stoicijns:

    "GROOVY..."

    Ik heb echt dubbel gelegen, maar lekker griezelen kun je ook. Deze
    remake gaat het origineel ver te boven.

    Het vervolg hierop is ook een aanrader: Army of Darkness.

    Deze leunt nog wat meer op de galgenhumor en ook op Sam Raimi's trademark: stop motion animation. Dit ziet er over het algemeeen prima uit als je nagaat dat er bijna geen computer aan te pas is gekomen.

    Deze DVD is echter nog niet in R2 uit voor zover ik weet... wachten dus.
    Groet,

    Ryaco Hendriks.

  3. #3

    Standaard

    Moet dat nou, bij plaatje shot3.jpg. Ik heb net gegeten

  4. #4
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Samen met Braindead is deze film zeker een MUST HAVE in elke horror collectie.

  5. #5

    Standaard

    Was het nou zo dat deze net zo bizarre humor heeft als het vervolg?
    Army of Darkness?
    Als dat zo is dan moet ik hem halen.

    Wereld citaat uit AoD:
    Gimme some sugar , baby.
    Moet je er wel bij denken dat een heel leluk type dit staat te verkondigen.

  6. #6

    Standaard

    Ik snap het even niet, de evil dead 2 die ik ken gaat wel verder waar 1 bleef. (In het bos, Ash vlucht dan terug naar de hut).

    Is dit dan een remake speciaal voor DVD? of mis ik nu iets?

    Weet iemand tevens of al de drie delen nog eens in boxvorm uitkomen / gepland staan?

  7. #7

    Standaard

    Evil dead 2 is wel een vervolg op evil dead 1 en niet een remake (ook al lijkt het wel een remake), want in het audiocommentaar wordt gezegd dat Ash wel degelijk zo stom is om terugtekeren naar de boshut.

    Maar 2 is zeker beter als 1, een culthit, netals Army of darkness.

    BTW, ik heb ergens gelezen dat er een box gaat uitkomen van de drie films, datum was niet vermeld.

  8. #8

    Standaard

    Ik zag trouwens bij van Leest een import versie staan van Evil Dead 2: Directors version, uncut, extra material, en opnieuw geremixed.

  9. #9

    Standaard

    Er is een tin box verkrijgbaar....voor als ik me niet vergis 100,- (€45) bij dvd Boxoffice en Rodisc (nl), maar die wil ik eigenlijk boycotten want Rodisc is veel te duur!!!

    Evil dead twee is zeker geen vervolg....en als dat toch word gezegt in het commentaar dan is Sam zelf een beetje abuis...lijkt me nogal stom om net als evil dead (1) nog een keer uit het boek te lezen!

    verder super gave film...
    Waarom in de realiteit geloven, als ontsnappen er aan veel leuker is...

    mijn collectie

  10. #10

    Standaard

    Vervolg of geen vervolg....SUPERGOED!!!!

    Is er een trilogy box?

  11. #11

    Standaard

    Heb vannacht om het zeker te weten maar even 1 en 2 van band gekeken

    dus voor de genen die het willen weten:

    Deel 2 begint met een samenvatting van een andere 1 dan de echte 1. Dit gedeelte is dus opnieuw gefilmt. Echter in de samenvatting zit wel degelijk filmfragmenten uit de evil dead 1 en zijn er geluidsfragmenten te horen die volgens mij ook exact hetzelfde zijn (de tape) dus dit vindt ik wel vaag.

    Vervolgens gaat 2 verder op het gepresenteerde iets andere deel 1.

    Grootste verschil is dat Ash ipv met 4 vrienden alleen met zijn vriendin naar de hut gaat.

  12. #12

    Standaard

    Conclusie is dus...remake en geen sequel....
    Waarom in de realiteit geloven, als ontsnappen er aan veel leuker is...

    mijn collectie

  13. #13

    Standaard

    Als de regiseur zelf zegt dat het een vervolg is, dan zal dat wel zo zijn lijkt mij. Ook al zijn de feiten in de film een klein beetje verdraaid hier en daar.

    Maar als het aan mij zou liggen zou het ook een remake zijn.
    alleen die macht heb ik niet om dat te bepalen helaas.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcel
    Was het nou zo dat deze net zo bizarre humor heeft als het vervolg?
    Army of Darkness?
    Als dat zo is dan moet ik hem halen.

    Wereld citaat uit AoD:
    Gimme some sugar , baby.
    Moet je er wel bij denken dat een heel leluk type dit staat te verkondigen.
    De film is zelfs met nog meer van dezelfde humor doorspekt. Bijvoorbeeld:

    Een skelet dat al stof kuchend opstaat uit de zijn graf.
    Ash die zich een bepaalde spreuk niet meer helemaal herinnert en dus maar kuchend doet alsof hij de spreuk uitspreekt.

    Lachen dus. Maar nog even wachten, volgens mij is hij nog niet uit!!!
    Groet,

    Ryaco Hendriks.

  15. #15

    Standaard

    Er is een tin box verkrijgbaar....voor als ik me niet vergis 100,- (€45) bij dvd Boxoffice en Rodisc (nl), maar die wil ik eigenlijk boycotten want Rodisc is veel te duur!!!
    Dit vind ik dus echt niet te duur voor zo'n tin box,heb 'm zelf ook en is absoluut die 100 piek waard!

    En ik zou er nog maar snel 1 gaan kopen want ze zijn limited

  16. #16

    Standaard

    huh zei iemand dat deel 2 beter dan 1 was ......... PLONK
    Evil Dead 1 is een van de beste horrors ooit, 2 is meer humor/horror en 3 is humor/humor/humor/horror/humor

  17. #17

    Standaard

    ED I & II zijn erg goed...maar Army of D vond ik echt 3x rukfilm
    Moet nog ED I,II bestellen....

  18. #18
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Als lachfilm vind ik AoD stukken beter dan Scary Movie 2!
    Als horrorfilm valt hij mager uit, maar ik denk niet dat het de betrachting was om er een pure horrorfilm van te maken. Das wel duidelijk.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Als lachfilm vind ik AoD stukken beter dan Scary Movie 2!
    Als horrorfilm valt hij mager uit, maar ik denk niet dat het de betrachting was om er een pure horrorfilm van te maken. Das wel duidelijk.
    HE LE MAAL mee eens, dat er geen 'echte' horrorfilm van gemaakt is komt voornamelijk door Bruce Campbell, een echte typecaster voor dit soort rollen sinds deze films, maar aangezien hij dit heel goed doet, no problemo.
    Groet,

    Ryaco Hendriks.

  20. #20

    Standaard

    Weet iemand trouwens wanneer AOD op DVD uitkomt???? Staat al enige tijd op mijn wish list, maar kan alleen regio 1 versie vinden............... ;-(

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wawawillie
    Weet iemand trouwens wanneer AOD op DVD uitkomt???? Staat al enige tijd op mijn wish list, maar kan alleen regio 1 versie vinden............... ;-(
    ALs je nou de zoek-functie gebruikt dan vind je topics over deze film en kom je erachter dat ie...geloof ik....11 november uitkomt

  22. #22

    Standaard Evil Dead 2

    Ik weet niet hoe het bij de Media Markten in Nederland zit, maar in Media Markt Antwerpen heb ik dit horrorpareltje voor € 3.99 op de kop kunnen tikken! Fantastisch toch?
    The Night HE Came Home!

  23. #23

    Standaard

    Ik had speciaal deze film gekocht in de zomer omdat de one-liners geweldig waren dat ik gehoord heb en het 1 v/d leukste films waren uit de horrorfilms.
    Vrijdag avond om 00:50 deel 3 eens bekijken...ben toch benieuwd.
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  24. #24

    Standaard

    Volgens de R2 Database op DVD-Home brengt Universal op 14 oktober een nieuwe versie van deze film uit op DVD. Informatie over specificaties ontbreken nog.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Ik zag trouwens bij van Leest een import versie staan van Evil Dead 2: Directors version, uncut, extra material, en opnieuw geremixed.
    deze heb ik denk ik!een wit doosje uk version(18+),uncut en meer extra's dan deze!
    death is just the beginning
    dvd's te koop!!voor lijst mail me!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •