Pagina 98 van 101 EersteEerste ... 4888949596979899100101 LaatsteLaatste
De resultaten 2.426 tot 2.450 van 2525 worden weergegeven.
  1. #2426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik heb veel van de titels die je zelf op HD formaat hebt ook, als je vind dat je een hoop minder werk op HD formaat hebt aangeschaft dan heb je gelijk dat ik dan ook wel een hoop minder werk zal hebben, al zal ik dat dan weer wel compenseren met de kwaliteit die ik dan nog wel op DVD heb:wink:

    Gelukkig is ook wat je zelf kwaliteit vind afhankelijk van je smaak, en daar valt nu eenmaal niet over te twisten. Toch vind je bij mij niet de 1 euro titels, ik verzamel helemaal op eigen smaak, deze is wel heel divers, maar domme horror zombie films zul je bij mij vergeefs moeten zoeken om zomaar een voorbeeld te geven.

    Er worden per jaar maar een paar echte toppertjes uitgegeven, een hele berg goede films, stapels best wel leuke films en een hele hoop troep...... de laatste categorie probeer ik te vermijden. Ben al vanaf de start van DVD aan het verzamelen van de schijven begonnen, SF is mijn favoriet en in deze categorie zitten misschien ook wel mijn mindere films......

    Die 1 euro titels waren vroeger vaak ook gewoon 15 euro of wat dan ook.
    Bij mij vind je werkelijk het meest uitlopende soorten films.
    Mijn vriendin vind horror en van die girlie films en disney erg leuk.

    Het nadeel is of voordeel is dat je dan nog meer moet kopen.

    Ik koop zelf heel veel wat ik al eens ooit heb gezien en toen leuk vond.
    Maar ook heel veel lees je even de achterkant en dan lijkt het leuk , maar uiteindelijk vind je het gewoon prut.

    Ik heb zelf een redelijk grote dvd verzameling die nog elke dag groeit, en eerlijk vind ik van mn eigen verzameling dat er ook een berg prut (achteraf gezien tussen zit).
    Maar moet wel zelf eerst kijken om er een oordeel over te vellen en moet er nog flink wat kijken.
    Maar ik heb ook wel elke goede titel , mischien op een paar na.

    Denk dat niemand denkt van laat ik eens een klote film kopen.

  2. #2427

    Standaard

    Er wordt hier elke keer gesproken over het expres slechter maken van DVD's. Zijn daar ook bevestigde bronnen van want dat vind ik tot nu toe wel het meest absurde argument wat ik hier ben tegengekomen.

  3. #2428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Er wordt hier elke keer gesproken over het expres slechter maken van DVD's. Zijn daar ook bevestigde bronnen van want dat vind ik tot nu toe wel het meest absurde argument wat ik hier ben tegengekomen.
    Inderdaad. Sinds de invoering van de DVD heb je al hele goede en hele slechte uitgaves gehad van DVD's en alles wat daar tussen zit. En nu ineens zou dat express gedaan worden door maatschappijen om blu-rays te promoten. Dat is wel heel paranoide. Pas maar op voor het drinkwater, misschien zitten daar ook wel stoffen in die van invloed zijn op je je 'precious bodily fluids'...
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  4. #2429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vogeltje29 Bekijk bericht
    De reden waarom niet veel mensen voor de blu-ray schappen staan:

    - Mensen hebben geen zin om naar die blauwe doosjes staan te staren dus kopen ze snel even een titel die ze leuk vinden en gaan ze weer weg(zo heb ik gemerkt!).
    - Mensen bestellen liever alles via internet want ze hebben geen zin om auto's ergens te parkeren of wat er dan ook is.
    Hetzelfde zou ook moeten gelden voor de DVD-schappen, maar daar is het toch wel druk.

  5. #2430
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Maar ook bij de nieuwe dvd schappen is het niet echt druk.
    Meestal is het alleen echt druk bij de cheap, ongeloofelijk cheap en aanbieding hoek.

    Dat men dvd slechter maakt gaat er bij mij niet in.
    Ik kan me wel voorstellen dat sommige uitgevers het niet zo nauw nemen met de kwaliteit, of de goedkoopste oplossing kiezen.
    Maar dat ze bewust een hele lage bitrate of slechte master gebruiken geloof ik niet.

    Al vanaf de begintjd zijn er al sterk wisselende uitgaves, vooral in Nederland.
    Ik denk dat vooral met de recente opkomst van grotere platte, scherpere en onthullendere schermen, het veel sneller opvalt, en een foute dvd dan direct door de mand valt.

    Ik bestel ook via internet, maar vind het net zo leuk om op pad te gaan, en in de winkel voor een titel te gaan die ik zoek.

    Noem het nostalgisch, noem het sentiment.....
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #2431

    Standaard

    Het is gewoon denial...............

    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #2432

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Hetzelfde zou ook moeten gelden voor de DVD-schappen, maar daar is het toch wel druk.
    rara,hoe komt dat bij dvd schappen zo druk is?De meeste dvd's kosten al gauw 1,00 tot 9,99 euro en veel mensen kiezen de goedkoopste en slechtste films uit om ermee te genieten van de film die nergens opslaat!

    Bij blu-ray zitten de meeste met blockbusters en goede ouwe meuk die wel goed te pruimen zijn en duurder dan dvd's waarvan nog even logisch dat je niet meteen moeten gaan verwachten dat blu-ray binnen een jaar een massa's moeten gaan trekken want dat werkt niet zo....het duurt even hoe vaak er ook wordt gezegd maar geduld zitten bij de meeste mensen niet eens in.
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  8. #2433

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Maar ook bij de nieuwe dvd schappen is het niet echt druk.
    Meestal is het alleen echt druk bij de cheap, ongeloofelijk cheap en aanbieding hoek.

    Dat men dvd slechter maakt gaat er bij mij niet in.
    Ik kan me wel voorstellen dat sommige uitgevers het niet zo nauw nemen met de kwaliteit, of de goedkoopste oplossing kiezen.
    Maar dat ze bewust een hele lage bitrate of slechte master gebruiken geloof ik niet.

    Al vanaf de begintjd zijn er al sterk wisselende uitgaves, vooral in Nederland.
    Ik denk dat vooral met de recente opkomst van grotere platte, scherpere en onthullendere schermen, het veel sneller opvalt, en een foute dvd dan direct door de mand valt.

    Ik bestel ook via internet, maar vind het net zo leuk om op pad te gaan, en in de winkel voor een titel te gaan die ik zoek.

    Noem het nostalgisch, noem het sentiment.....
    Kijk,dit is nou een voorbeeld....
    Voor een ongelooflijke cheap kiezen de massa's voor en voor een dubbeltje op de eerste rang willen ze de slechtste films kijken en dan gooien ze massaal weer op de marktplaats om te proberen voor 5 of 10 euro te verkopen.De meeste mensen vinden kwaliteit van de films niet belangrijk...helaas maar waar!
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  9. #2434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Er wordt hier elke keer gesproken over het expres slechter maken van DVD's. Zijn daar ook bevestigde bronnen van want dat vind ik tot nu toe wel het meest absurde argument wat ik hier ben tegengekomen.
    Misschien zijn we wel teveel verwent en verwachten we op DVD ook gewoon altijd kwaliteit, we weten dat het mogelijk is. Als er wel mindere uitgaven op de markt komen, dan krijg je al snel het idee dat ze het erom doen, al dan niet opzettelijk. Toch vond ik in seizoen 4 van Stargate Atlantis dat plots de beeldkwaliteit duidelijk was afgenomen met voorgaande afleveringen, paranoia of niet het verschil is duidelijk te zien.:sad:

    Ik ben niet de enige die kritisch is, het valt meer mensen op.

    Zo vond ik het ook erg opvallend dat een fabriekant die zegt dat ie voor kwaliteit is, bij de Blu Ray Hancock een veel lagere bitrate van de core gaf dan technisch mogelijk is, het geluid was duidelijk minder dan mogelijk is. Opvallend dat het een fabriekant is die ook hardware maakt. Je zal toch een beste core geven,ja dan kopen je klanten geen HD apparatuur, het klinkt immers met de core ook geweldig en je hoort amper verschil met de "echte" HD....... zal ook wel paranoia zijn.

    Mij maakt dat audiodeel van de core niet zoveel meer uit, heb immers zelf de mogelijkheid om alles in de beste kwaliteit te kunnen zien en horen, maar vind het niet netjes dat de producenten op deze wijze toch mensen op een bepaalde manier afscheid willen laten nemen van hun "oude" receiver terwijl die nog uitstekent functioneert.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #2435

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vogeltje29 Bekijk bericht
    Kijk,dit is nou een voorbeeld....
    Voor een ongelooflijke cheap kiezen de massa's voor en voor een dubbeltje op de eerste rang willen ze de slechtste films kijken en dan gooien ze massaal weer op de marktplaats om te proberen voor 5 of 10 euro te verkopen.De meeste mensen vinden kwaliteit van de films niet belangrijk...helaas maar waar!
    Als ik cheap wil dan kan ik dat ook in zeer hoge kwaliteit. Hoef ik de deur niet voor uit en tegenwoordig duurt dat ook niet lang meer. In anderhalf uur haal ik in Full HD kwaliteit de mooiste films binnen als ik dat zou willen. Ik kijk wel eens naar deze films en als ze moeite van de aanschaf waard zijn dan komt er bij mij het origineel, ik spaar geen illigale copy's zoals sommigen dat hier dan doen en dan ook nog doen voorkomen alsof zij originele films hebben, nee zij kijken geen DVD meer en hebben dat waarschijnlijk ook nooit gedaan..... alleen maar downloadjes.

    Zelf ben ik verzamelaar van het origineel, in DVD, HD DVD en Blu Ray DVD. Niks mis met DVD, koop best wel eens een Blu Ray, maar zeker niet voor de hoofdprijs.roost:
    Have fun and enjoy your collection

  11. #2436

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vogeltje29 Bekijk bericht
    Kijk,dit is nou een voorbeeld....
    Voor een ongelooflijke cheap kiezen de massa's voor en voor een dubbeltje op de eerste rang willen ze de slechtste films kijken en dan gooien ze massaal weer op de marktplaats om te proberen voor 5 of 10 euro te verkopen.De meeste mensen vinden kwaliteit van de films niet belangrijk...helaas maar waar!
    Wat een onzin zeg. Ik ben de laatste tijd steeds prijsbewuster gaan kopen en koop nog maar zelden nieuwe DVD releases omdat daar de prijzen nog altijd vrij hoog van zijn (15 - 20 euro). Dat wil dan niet zeggen dat ik - doordat ik voor mezelf een prijscategorie van 1 - 10 euro aanhoud - de slechtste films koop. Op diverse buitenlandse sites zijn de prijzen dermate gunstig dat ik daar alle klassiekers en pareltjes voor een mooie prijs aan kan schaffen. Het gaat mij - in de meeste gevallen - wel degelijk om de kwaliteit van de film, maar wel met in mijn achterhoofd dat ik er de laagst mogelijke prijs voor wil betalen.

  12. #2437

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Inderdaad. Sinds de invoering van de DVD heb je al hele goede en hele slechte uitgaves gehad van DVD's en alles wat daar tussen zit. En nu ineens zou dat express gedaan worden door maatschappijen om blu-rays te promoten. Dat is wel heel paranoide. Pas maar op voor het drinkwater, misschien zitten daar ook wel stoffen in die van invloed zijn op je je 'precious bodily fluids'...
    Sommigen zouden het dan moeten drinken als die stoffen hun voortplantingsvloeistoffen nadelig zou beinvloeden
    Have fun and enjoy your collection

  13. #2438

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Sommigen zouden het dan moeten drinken als die stoffen hun voortplantingsvloeistoffen nadelig zou beinvloeden
    Zo te merken aan jou was het water al vele jaren geleden vervuild en merken we nu pas de invloeden.......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #2439

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Zo te merken aan jou was het water al vele jaren geleden vervuild en merken we nu pas de invloeden.......
    De vervuiling waar ik het over had, had moeten plaatsvinden in de tijd dat je pappa nog aan bepaalde gymnastiekoefeningen deed.

    DVD is nog lang niet dood en voor downloaders heb ik niet zo veel respect. Kom weer eens praten als je alles origineel hebt

    Blu Ray red het wel. Maar zal zeker niet zo'n stap maken als DVD.

    Ik wacht op de data kristallen en Scotty "beam me up" tijdperk:smile:
    Have fun and enjoy your collection

  15. #2440

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    DVD is nog lang niet dood en voor downloaders heb ik niet zo veel respect. Kom weer eens praten als je alles origineel hebt
    Lekker laag, onnodig, misplaatst en duidelijk een teken van zwakte. Een excuses vind ik wel op zijn plaats aangezien ik de industrie nog nooit negatief beinvloed heb en geen bitje illegaal bezit...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  16. #2441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vogeltje29 Bekijk bericht
    Kijk,dit is nou een voorbeeld....
    Voor een ongelooflijke cheap kiezen de massa's voor en voor een dubbeltje op de eerste rang willen ze de slechtste films kijken en dan gooien ze massaal weer op de marktplaats om te proberen voor 5 of 10 euro te verkopen.De meeste mensen vinden kwaliteit van de films niet belangrijk...helaas maar waar!
    Hop, en daar gaat de argumentatie weer 180˚ de andere kant op. Of zijn we het nu dan toch eindelijk eens Vogeltje?
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  17. #2442

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vogeltje29 Bekijk bericht
    Kijk,dit is nou een voorbeeld....
    Voor een ongelooflijke cheap kiezen de massa's voor en voor een dubbeltje op de eerste rang willen ze de slechtste films kijken en dan gooien ze massaal weer op de marktplaats om te proberen voor 5 of 10 euro te verkopen.De meeste mensen vinden kwaliteit van de films niet belangrijk...helaas maar waar!
    De meeste mensen vinden kwaliteit van de films niet belangrijk schrijf je.

    Waarom kopen ze dan BluRay ?

  18. #2443

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vogeltje29 Bekijk bericht
    Mensen snappen in het begin ook niet waarom dvd's er zijn terwijl voor hun videobanden nog goed is maar langzamerhand snappen ze het voordeel van dvd het wel en gingen massaal dan over.
    Zo nu gaat dat bij blu-ray ook,alleen kost even een tijd maar mensen zien blauwe schijfjes wel groeien en dan pas op het laatste moment gaan ze snappen wat voor voordeel blu-ray het heeft en wat blu-ray te bieden heeft.
    DVD was helemaal niet moeilijk uit te leggen, je hoefde alleen maar te zeggen "Dit doet voor films wat de CD heeft gedaan voor geluid". Blu-Ray uitleggen daarentegen, moet je zeggen "Dit doet voor films wat CDDA/DVD-A gedaan hebben voor geluid". Antwoord: Wat is dat?

    Het is gewoon heel simpel: Het duurt nog even voordat het echte omslagpunt er is voor BR, en dat zal mijns inziens waarschijnlijk komen zo rond de tijd dat er BR spelers in de winkel liggen voor 70-100 eutjes. Op dat moment kopen mensen liever een BR speler dan een nieuwe DVD speler, want ze hebben echt wel door dat BR het formaat van de toekomst is en dat het ding ook hun bestaande DVDs speelt. En dan is na 3 jaar (gezien de levensduur van cheapo DVD spelertjes) bijna iedereen in staat om de schijven af te spelen, en wordt het veel aantrekkelijker om blu-rays te gaan produceren,. ook voor de massa markten -- en ook voor dingen die er gewoon niet zijn in HD. Bluray kan heel goed SD hebben, wordt de capaciteit nog veel hoger van enzo. En je kunt ook BR produceren op cheapo DVD9 productielijnen -- dan krijg je BR9, en dat is gewoon onderdeel van de standaard. De 2 euro DVD bakken kunnen dan best eens gaan vullen met BRs.

  19. #2444

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Hokke Bekijk bericht
    Ik werk in een videotheek en van de 10 blu-rays die ik verhuurd, komen er 9 terug met de mededeling dat ze het schijfje niet in hun speler kunnen afspelen. Op de vraag of ze een blu-ray of dvd speler hebben weten ze niet wat blu-ray is. Ze dachten dat de dvd 's in nieuwe doosjes zaten.
    Zomaar een ideetje, maar zou het dan niet handig zijn om bij het verhuren alvast te vragen of ze zich realiseren dat ze een BR huren? Klantvriendelijkheid enzo, ze horen het liever van te voren...

  20. #2445

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht
    Is het dan niet slimmer om tegen die mensen te zeggen dat ze daar een blu ray speler voor nodig hebben?
    Dat scheelt iig een hoop werk.

    Denk dat blu ray nooit de dvd zal inhalen, t is bij veel dingen ook niet echt de moeite om te kopen.
    Een oude serie is net zo goed op dvd te kijken als op blu ray over het algemeen
    Dat is wel zo, maar ik kan je garanderen dat het het toch gaat inhalen. Er is namelijk over niet eens heel lange tijd geen prijsverschil meer tussen de speler hardware, en BRs zijn -- per minuut content gerekend zeker -- gewoon goedkoper te persen. *Juist* als de content niet HD hoeft te zijn. Prijsdruk zorgt er dan vanzelf voor dat ook series als bloody "O moeder wat is het heet"[1] gewoon op BR uitkomen ipv op DVD. De kans dat daarvoor een nieuwe HD transfer gemaakt wordt is wel nihil, want *dat* kost geld.

    [1] Niet per se een commentaar op de artistieke waardes van de serie, maar vooral op de beeldkwaliteit.

  21. #2446

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jasper Janssen Bekijk bericht
    Dat is wel zo, maar ik kan je garanderen dat het het toch gaat inhalen. Er is namelijk over niet eens heel lange tijd geen prijsverschil meer tussen de speler hardware, en BRs zijn -- per minuut content gerekend zeker -- gewoon goedkoper te persen. *Juist* als de content niet HD hoeft te zijn. Prijsdruk zorgt er dan vanzelf voor dat ook series als bloody "O moeder wat is het heet"[1] gewoon op BR uitkomen ipv op DVD. De kans dat daarvoor een nieuwe HD transfer gemaakt wordt is wel nihil, want *dat* kost geld.

    [1] Niet per se een commentaar op de artistieke waardes van de serie, maar vooral op de beeldkwaliteit.
    Je kunt natuurlijk nooit garanderen dat het DVD gaat inhalen. Het blijft gissen.

  22. #2447

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    De meeste mensen vinden kwaliteit van de films niet belangrijk schrijf je.

    Waarom kopen ze dan BluRay ?
    Met "kwaliteit van de films" bedoelt hij volgens mij gewoon de filmische kwaliteiten, niet de beeldkwaliteit waarmee de film op schijf staat.

  23. #2448

    Unhappy

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jasper Janssen Bekijk bericht
    Dat is wel zo, maar ik kan je garanderen dat het het toch gaat inhalen. Er is namelijk over niet eens heel lange tijd geen prijsverschil meer tussen de speler hardware, en BRs zijn -- per minuut content gerekend zeker -- gewoon goedkoper te persen. *Juist* als de content niet HD hoeft te zijn. Prijsdruk zorgt er dan vanzelf voor dat ook series als bloody "O moeder wat is het heet"[1] gewoon op BR uitkomen ipv op DVD. De kans dat daarvoor een nieuwe HD transfer gemaakt wordt is wel nihil, want *dat* kost geld.

    [1] Niet per se een commentaar op de artistieke waardes van de serie, maar vooral op de beeldkwaliteit.
    Als iets op video geschoten is, heeft het geen zin om een HD master te maken. Alleen bij series die op film opgenomen zijn, of in HD heeft het echt nut. Het is misschien handig om 1 seizoen op een schijfje te hebben, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
    Overigens denk ik wel dat het publiek nog degelijk geinformeerd moet worden. Zolang ze denken dat Blu-ray alleen maar staat voor scherper beeld lijkt me dat niet echt goed.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  24. #2449

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Je kunt natuurlijk nooit garanderen dat het DVD gaat inhalen. Het blijft gissen.
    Als er dan toch gebeurt dat blu-ray dvd in gaan halen?Wat dan?
    Het BLIJFT gissen want we hebben allemaal geen glazenbol om toekomst doorheen te kunnen kijken wat er met blu-ray gaan gebeuren maar gezien de groei,de gunstige prijzen die eraan zat te komen,kwaliteit en zelfs veel goede titels en meer filmhuizen verschijnen op blu-ray en zelfs steeds meer porno verschijnen op blu-ray etc etc ect denk ik wel dat blu-ray aardig kan redden maarrrrrrr ik voorspel NIKS!
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  25. #2450

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Hop, en daar gaat de argumentatie weer 180˚ de andere kant op. Of zijn we het nu dan toch eindelijk eens Vogeltje?
    Ik noem een film "Who's that girl?" van Madonna.Hoe vind je van deze film?Ben benieuwd wat je dan ervan zegt!
    Dit kwaliteit van de films bedoel ik nou ermee dat er nog bagger films verkocht worden voor 1 eurootjes.
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

Pagina 98 van 101 EersteEerste ... 4888949596979899100101 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •