De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard probleem beeld op tv vanuit computer

    Ik heb een probleem om het beeld van m'n computer goed op m'n tv te krijgen. Als ik op m'n computer een film afspeel (met VLC player) en die doorschakel naar m'n tv (met HDMI) gaat het even goed, maar als snel wordt het beeld een paar seconden groen en daarna is het beeld op de tv heel licht en onduidelijk. Het maakt niet uit of ik 'm als dual view of klone zet. Kan iemand mij helpen om dit te verhelpen?

    TV: Philips 32PFL7864H
    http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...&slg=nl&scy=NL

    Computer: Toshiba Satellite P300 13J
    http://nl.computers.toshiba-europe.c...up/productPage

    Alvast bedankt.

    groet,

    johan

  2. #2

    Standaard

    Ik hoop dat iemand nog wil reageren op m'n oproep. Zelf denk ik dat het misschien met de resolutie te maken heeft. Die komen niet overeen namelijk. Maar nu is het probleem dat de ondersteunde resoluties van m'n tv niet overeen met die van m'n computer. Wie kan me hierbij adviseren?

    alvast bedankt

    groet

  3. #3

    Standaard

    Wanneer je de HDMI-verbinding gaat gebruiken, gaat de pc mogelijk de instellingen van het de bijbehorende instellingen voor beeld laden. Dit heeft dan te maken dat de TV dan het hoofdscherm wordt.

    Wanneer je groen beeld krijgt, komt dit doordat de verbinding even wegvalt als gevolg van het wijzigen van de instellingen.

    Controleer in de notebook of deze andere instellingen gebruikt voor HDMI en pas deze aan.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Controleer meteen ook even of je tv over de meest recente firmware beschikt.
    Bij Philips kun je via de site firmware updates downloaden en via usb stick in de tv laden.

    Oa HDMI handshake / problemen worden vaak op die manier aangepakt.

    Idem geldt overigens voor je video kaart driver, die controleren en updaten.

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties. Het volgende heb ik gedaan:

    - software tv geupdate
    - gecheckt of videokaart laatste update heeft (is zo)
    - aanbevolen instelling van de tv ingesteld (1920 x 1080 - 60 Hz)
    - beeldinstelling van tv op 'niet aanpassen' gezet.

    Echter het probleem blijft nog steeds. Morgen ga ik de helpdesk van Philips maar eens bellen....

    In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

    groet,

    johan

    NB. Hoor net dat m'n buurman dezelfde tv heeft en ook hetzelfde probleem heeft met het aansluiten van z'n laptop op de tv...... Ben gelukkig dus niet de enige, misschien dat dat nog helpt bij Philips.
    Laatst aangepast door redlum : 01-03-2010 om 20:45 Reden: nieuwe info

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •