De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard THX Certified hoorbaar?

    Goeie dag,

    Bij play.com heb je the Alien Legacy Box. Regio 2 bestaat uit 5 dvd's en regio 1 uit 4. Een ander verschil met regio 1 is dat hierbij speciaal THX Certified vermeld staat, hoewel het beide dd5.1. is. Zijn ze het bij regio 2 vergeten of zou de kwaliteit van het geluid mogelijk toch minder zijn? Kan het me bijna niet voorstellen. Het prijsverschil is aanzienlijk: 60 pond (94Euro) voor regio 2 en 36 pond (56Euro) voor regio 1. Ik vind 24pond voor een extra dvd met een uur documentaire toch wel veel. Regio 2 zou ik in dit geval beter bij FRS kunnen kopen voor 75Euro .

    Als het regio2 toch qua geluid net zo goed is, dan zou ik deze misschien toch beter bij FRS kunnen kopen. Voor die ene dvd betaal ik dan wel 19Euro. Tja, of dit het waard is.......

    Kortom, betekent het officiele THX Certified label dat het ook daadwerkelijk hoorbaar is, of is het weer een mooie verkooptruuk?
    Freddy Krueger: [to Jason] Penny for your thoughts?

    (updated on 24-08-2002)

  2. #2

    Standaard THX

    Een THX certified dvd verschilt inderdaad heel wat. Het geluid en beeld zijn zover mogelijk digitaal geremasterd.

    Als een film qua kwaliteit vanaf het filmen niet al te best is is het wel wat moeilijker om het te verbeteren.

    Als je een THX certified product koopt kan je wel beter even de THX optimode gebruiken om de kwaliteit nog beter te maken.

    Mijn computer zelf is ook THX certified (zie plaatje) dus dan is de kwaliteit al helemaal optimaal.
    Maar ikzelf speel mijn DVD's op een gewone DVD speler met Dolby 7.1 EX (met 9 speakers)

    Maar even voor alle duidelijkheid, als een film niet al te best was zonder THX, kan THX zelf niet veel meer doen. THX is wel zeer vooraanstaand bij digitale producties.

    Als je echt volledig THX wilt ervaren moet je wel Dolby 5.1 EX hebben of hoger. en een digitale productie hebben op DVD.

    TIP: Star Wars Episode II Attack of the Clones. Dit is een volledig digitale productie en Lucasfilm THX certified. Dit is echt letterlijk verbluffend om te zien en te horen.

    Voor meer informatie: www.THX.com
    AMD64™ Opteron™ 146 2.0 Ghz "Sledgehammer" 1Mb L1
    Harman/Kardon HK970 Integrated Stereo Amplifier

  3. #3

    Standaard

    Alle R1's zijn THX Certified, en alleen Alien en Aliens R2 zijn THX Certified... (zie THX database)
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

  4. #4

    Standaard

    THX certified of niet maakt volgens mij geen bal uit. Zo is Reddertjes in Kangoeroeland THX certified. Hoewel de beeldkwaliteit en geluidskwaliteit niet slecht is voor de leeftijd van die film zijn de meeste nieuwe films die geen THX logo hebben beter van kwaliteit (zowel beeld en geluid). Het enige waar je denk ik wel van uit kunt gaan is dat een echt slechte DVD geen THX krijgt maar daar is dan ook alles mee gezegd.

    De TXH opti mogelijkheid is een manier om je TV en geluid 'goed' af te regelen. Hierdoor verandert er niets aan de kwaliteit.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •