Begin wel een beetje door het echt mooie werk heen te geraken, maar hier nog een van de allerleukste komedies die ik ken. Helaas nooit op dvd uitgebracht: Up the Creek (1984)
Begin wel een beetje door het echt mooie werk heen te geraken, maar hier nog een van de allerleukste komedies die ik ken. Helaas nooit op dvd uitgebracht: Up the Creek (1984)
Society, een leuke en bizarre splatter van Yuzna, vooral bekend als producer van het briljante Re-animator.
John Carpenter's They Live is enkel in Japan widescreen uitgebracht.
Nog een mooie van Bava. Leuke film ook.
Hier nog een apart geval. een zogenaamde Squeezed (ofterwel anamorphic) laserdisc van Cliffhanger. Qua beeldkwaliteit dus gelijkwaardig aan dvd. Er zijn een stuk of 15 titels op deze wijze uitgebracht.
Pink Floyd - The Wall, bevat een weergaloze AC3 track. Heb ook The Wall in Berlin, ben zelf nog bij dat concert geweest, maar was veel te groot van opzet. Ik zat geloof ik wel op 80 meter van het podium, vond de registratie die ik de volgende ochtend (Nachttrein terug) op tv (opgenomen) zag, veel leuker.
Erg leuk topic dit....Ik ga zelf morgen een LD speler halen via Marktplaats; een Pioneer CLD-1850. Volgens mij wel een aardige speler en voor 50 euro inc 3 LD's (do the right thing, Staurday Night Fever en The Golden Child) wel een goede prijs. Ik koop em omdat ik wel benieuwd ben naar het fenomeen. Ik ben pas achter het LD tijdperk gekomen toen het eigenlijk al afliep en ik bij de Videoland een bak zag met ex rentals, dat was ergens rond 2000. En toen was ik helemaal into DVD dus heb ik verder nooit iets met die nieuwsgierigheid gedaan. Nu dus wel, ben benieuwd!
BTW: ik zie veel de afkortingen CLV en CAV staan. Wat betekenen deze en wat is het verschil?
CLV is een soort van snel play met 60 minuten per kant. CAV is een andere manier van opslag, waarbij elk frame analoog is vastgelegd. Die discs kan je dus beeld voor beeld bekijken. 40 minuten er zijde.
Hier nog een leuk collector's item. http://www.moviemeter.nl/film/5848 van onze eigen Ate de Jong, deze camp klassieker is gek genoeg nooit op dvd uitgebracht.
Laatst aangepast door Reinbo : 16-05-2010 om 09:07
Nog een paar horror klassiekers gevonden.
En nog een leuk minder bekend horrorwerkje. Geweldige cover.
Hier nog een geweldig Aziatisch cult filmpje met de drie super babes van de Hong Kong Cinema uit de jaren 90; Michelle Yeoh, Anita Mui en Maggie Cheung. Het geweldige Heroic Trio.
Gesigneerd door de cameraman, die ook Who Am I? draaide.
Hier nog een mooie HK film Chinese Ghost Story deel 3
Nog en leuke hoes. Best aardige film ook.
Hier nog een mooie met twee afleveringen van een Italiaanse horrorreeks van Argento. In het Italiaans met Japanse ondertitels, dat wel...
Net een mooie slag geslagen en 70 laserdiscs gekocht in Belgie. Veel boxen en pulp. Hier alvast een voorproefje.
Laatst aangepast door Reinbo : 24-05-2010 om 14:50
Ik ben nu ook de gelukkige eigenaar van de hele Puppet Master Collectie. Is dat wat?
En hier het nieuwe pronkstuk van mijn collectie: Texas Chainsaw Massacre: The Ultimate Edition. Met schitterend hoesontwerp, een magazine met diepte interviews met o.a. Leatherface (in het Japans) en een schitterende gedecoreerde laserdisc. Een unicum!
Ik ben van plan een aan te kopen. Iemand enig advies waar ik het best voor ga?
Toffe topic
Ik heb nog een link gevonden met trivia.
http://www.laserdiscplanet.com/museum2.html
Net drie hele mooie aanwinsten gescoord.
Vampires, nieuw en seald
Cherry 2000
Class of Nuke 'm High
Waarschijnlijk een van de mooiste uitgaves ooit.
Voorzijde
Open box
Posters en storyboard
Japanse en US versie
Scenario
Boek
Achterzijde
Weer wat moois op de kop getikt.
De box _O_
LD
Achterzijde
35 mm Filmcel
Boekje (32 pagina's, Engels)
CD
Lobby cards
Lobby cards
Hier nog mooi alternatief (Japans) artwork voor Starship Troopers. Ik vind vooral de 50's feel van de binnenkant er goed gedaan.