De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Film gezocht, moord door ogen meerdere personen

    een tijdje terug las ik iets over een film waarbij er meerdere personen centraal staan en een moord hebben meegemaakt (incl de moordenaar?)

    ik weet hier alleen de titel niet meer van, weet iemand deze toevallig?

  2. #2

    Standaard

    Vantage Point?

  3. #3

    Standaard

    Weet je toevallig een acteur die erin speelt?

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  4. #4

    Standaard

    Snake Eyes met Nicolas Cage

  5. #5

    Standaard

    nee beide niet, kan me vaag herinneren dat het een oude film was (voor 1960?)

  6. #6

    Standaard

    Lijkt op een Jack the Ripper film?

  7. #7

    Standaard

    Je omschrijving wel erg beperkt, maar het lijkt in grote lijnen op het verhaal van Rashômon. Daarin wordt het verhaal van een moord een paar keer verteld vanuit het perspectief van diverse betrokkenen, inclusief dat van de moordenaar. Rashômon speelt zich wel af in het historische Japan. Aangezien je daar in je beschrijving niets van zegt, kan ik me voorstellen dat het niet Rashômon is, maar een van de vele films die de structuur van deze film hebben geleend. Vantage Point is er daar een van. Onder connections op de imdb-pagina van Rashômon vind je nog een serie van die films. Wellicht staat-ie daar tussen. De western-remake The Outrage is bijvoorbeeld uit 1964 en komt daarmee aadig in de buurt van de periode waar je naar zoekt.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  8. #8

    Standaard

    Misschien: Bad Day at Black Rock met Spencer Tracy

  9. #9

    Standaard

    Rashômon is het inderdaad, erg bedankt.

    stond me ook iets bij dat het een japanse film was

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •