The Hobbit - An Unexpected Journey 3D gekocht bij Amazon U.K. heeft een DTS HD Master 7.1 soundtrack.
Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!
Mengelmoes, ik heb losse NL en UK uitgaves. Maar dat maakt niks uit, want ze hebben allemaal NL ondertiteling en NL leeftijdslogo op de schijf. Dus ze zijn gelijk aan elkaar, welke je ook koopt uit deze 2 landen.
De rest van de films heeft slechts 5.1 geluid. Inclusief Star Trek uit 2009.
Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187
Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey
What I Watch
@John Tak: Fijn dat je de openingspost bijwerkt. Zou je 'm even willen sorteren? Dan is het nog makkelijker om te zien of een uitgave al in de lijst is opgenomen.
Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
Receiver | NAD T757(v1)
Output (video) | Panasonic 50PZ800
Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)
Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.
Gamer US heeft ook een 7.1 track.
TinTin [DTS-HD Master Audio 7.1]
Zeg, zag (en hoorde) ik nou goed dat Game of Thrones - seizoen 2 óók 7.1 geluid heeft...???
"Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."
The Hobbit heeft 7.1 geluid
Prima. Dan zul je bijv. zien dat The Hobbit er 2x in staat en dat kan dan voorkomen worden.
En voor regio US kun je verwijzen naar http://blu-raystats.com/Stats/Stats.php?Audio=7.1
Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
Receiver | NAD T757(v1)
Output (video) | Panasonic 50PZ800
Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)
Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.
Super 8 [Dolby TrueHD 7.1]
E.T. [DTS-HD Master Audio 7.1]
Laatst aangepast door jeroeni : 18-04-2013 om 13:08
Okee okee... Zo beter.........?
Alle titels nu op alfabet.
Kom maar op met die aanvullingen.
Hoe het klinkt dat maakt iedereen zelf wel uit,het is gewoon hoe goed of slecht het opgenomen is.
Dat het met Prologic IIx beter klinkt is een ander verhaal.
6.1 is een geval apart dus had zoiets van die doen we bij 7.1
Lekker die knie.
Laatst aangepast door jeroeni : 18-04-2013 om 09:01
Ik ben ook wel voor de vermelding van 6.1, ook omdat mn reciever het toch automatisch verspreid naar 7.1 En we maken hier vooralsnog een opsomming, dus de kwaliteit van de track doet (nog) niet ter sprake.
Leuk dat je dat van wiki erbij doet maar ik heb al sinds 1997 recievers/versterkers dus ik heb elke nieuwe
surround optie meegemaakt dus een les heb ik niet nodig.Heb sinds een paar maanden een 7.1 reciever dus daar kan ik nog wel van leren.
Het gaat erom dat mensen hier zien wat er in 7.1 te krijgen is ,voor de reviewes[geluid] kunnen ze op het web meer dan genoeg vinden.
Het klinkt inderdaad een beetje als een schoolse les wat een beetje belerend overkomt, de post van dvdpffg, maar hij zal het best goed bedoelen. Maar ook ik ben aardig thuis binnen de verschillende audioformaten en ik vind gewoon het idee van een 6.1 en 7.1 overzicht handig, ondanks het feit hoe de verschillende formaten zich onderling verhouden qua audiokwaliteit.
DVD-PFG: erg fijn, dank je wel voor je uitgebreide extra informatie. Zoals je ziet heb ik alles verwerkt en wordt het onderhand toch best een imposant rijtje titels.
Ik heb overigens wel overal alleen de Engelse titels aangehouden. (schande eigenlijk, voor iemand die zelf films vertaalt voor nasynchronisatie haha)
Rogier: ik heb de titel aangepast, nu dekt het beter de lading. Ik denk dat het wel overzichtelijk is als er een overzicht is van zoveel mogelijk 'ander' soort Multi-channel titels. Dus 6.1 en 7.1 in één overzicht wil ik wel graag zo houden.
Dank voor het meedenken allemaal en keep 'em coming
Laatst aangepast door John Tak : 18-04-2013 om 20:53
Lijkt mij prima! En ik had het ook zeker niet als belerend gelezen hoor.
Wat betreft beoordelingen, laat ik het hier in dit topic maar even neutraal houden, gewoon een opsomming van titels dekt wat mij betreft hier wel even de lading.
Beoordelingen zijn toch weer een kwestie van smaak inderdaad, en daar kun je lang over twisten...
Even maar weer een bijdrage: Terminator 2 Skynet Edition Steelbook NL (iig) heeft ook een DTS-HD MA 6.1 (volgens mij matrix) track. Dat van de matrix zal ik morgen even opzoeken, staat volgens mij op de cover.
Overigens hebben de volgende NL versies net zoals de US versie ook den DTS-HD MA 7.1 track:
- Captain America: the first avenger 2D en 3D
- Cars 2D en 3D
Laatst aangepast door Rogier Burghout : 18-04-2013 om 22:07
Echte 6.1 zijn ook welkom hoor
The Fifth Element (DE)
DTS-HD HR 6.1 (Zelf in bezit)
Ghost in the Shell 2.0 (UK)
6.1 DTS MA, volgens de achterkant van de cover.
Laatst aangepast door HBx2000 : 20-04-2013 om 12:55
Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187