Oorspronkelijk gepost door
rogue
In principe zou het dan de derde serie van Marvel zijn Claudio, als je Agent Carter meerekent (waarvan nog onduidelijk is of er een tweede seizoen komt).
Je hebt gelijk dat Vincent D’Onofrio de show steelt met zijn geloofwaardige vertolking van een zeer complex personage; bruut, dominant, bikkelhard en dan weer sympathiek, meelevend en zachtaardig. Ondanks zijn daden krijg je toch sympathie voor hem.
De beste aflevering is voor mij dan ook die over het schilderij met de vele soorten wit en de relatie daarmee met zijn jeugd. Een prachtig deel.
Charlie Cox is net zo goed een belangrijke factor waardoor de serie werkt. Zoals je al aangeeft is hij geen onoverwinnelijke held, maar kwetsbaar en erg menselijk. En steeds maar worstelend met de drang om over het randje heen te gaan, waar hij al zo dicht tegenaan zit.
Voor mij zijn de sterkste punten van de serie het sterke verhaal, de cast (ik heb geen moeite met Foggy en Woll als Karen Page is in het begin even wennen als je True Blood gekeken hebt, maar dat komt redelijk snel goed) en dat het vaak de sfeer ademt van de comics van Miller en Bendis; het heeft dat donkere, dat rauwe.
Tot nu toe de beste nieuwe serie die ik dit jaar heb gezien
Kom maar op met de blu-ray; ik ben wel benieuwd naar de extra's.