De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard A World War II Fairytale: The Making of Michael Mann's The Keep

    TK-1322.jpg

    Vanuit mijn interesse voor het werk van Michael Mann heb ik ooit zijn film The Keep bekeken. Deze film is gebaseerd op het boek van F. Paul Wilson en beschrijft het verhaal van een groep Nazi's die tijdens de WWII moeten schuilen in een fort in Roemenië en die daar een duister en bovennatuurlijk wezen ontwaken waartegen ze de strijd aangaan. Met een cast van o.a. Scott Glenn, Jurgen Prochnow, Gabriel Byrne en Ian McKellen had Mann een echte jaren '80 horror/thriller te pakken. De film werd echter nooit wat het zou moeten zijn voor Mann want zijn eerste versie duurde maar liefst 3,5 uur en deze moest hij terugbrengen tot meer dan de helft tot anderhalf uur. Mann had intussen zijn interesse in de toch al door problemen geteisterde productie en ook distributeur Paramount zag er geen heil meer in. De productie kwam gelukkig nog wel in de zwarte cijfers en kreeg een release op Video en Laserdisc. Mann, beledigd door het feit dat hij zijn visie niet kon uitbrengen, ging publiekelijk de film negeren en onteigende zichzelf van het project.
    Tijdens mijn zoektocht naar meer achtergrondmateriaal van de film kwam ik op de website van Franse Special Effects man Stephane Piter. Deze man heeft ene grote interesse voor alles rondom The Keep en houdt een fansite bij. Deze man had als wens om ooit de volledige DC van de film op dvd/BD uit te gaan brengen en had hier omtrent al veel contact gehad met Paramount en ook Michael Mann zelf geïnterviewd. Beiden waren er niet echt happig op, ondanks het feit dat The Keep ondertussen al een cult-klassieker was geworden en een grote fanbase had gekregen.
    Leden van deze fanbase gingen daarna een productieteam opstarten en wilde een documentaire maken over het maken van The Keep, met daarin interviews met de betrokkenen en heel veel achtergrondmateriaal. Met de Deleted Scenes wilden zij vormgeven hoe de DC van Mann er dan uit zou moeten gaan zien. Hiervoor hebben ze een facebookpagina opgestart en zijn onder regie van Stewart Buck de documentaire daadwerkelijk gaan produceren. Deze is nu in post-productie en via een crowdfunding willen ze deze gaan uitbrengen op Blu-ray.
    Ik heb ondertussen dit initiatief gesteund en voor GBP 35,- heb je deze Bluray op de mat liggen (inc verzending dus). Een geweldig initiatief en wil dit dan ook graag op het forum hier een beetje promoten. Hieronder vind je alle links van de websites die ik hierboven heb genoemd.

    Ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden!

    http://the.keep.free.fr/default_en.htm

    www.thekeepdocumentary.com (linkt nu door naar de crowdfunding pagina)

    https://www.facebook.com/wwiifairytale/

    https://www.indiegogo.com/projects/a...cumentary--2#/

  2. #2

    Standaard

    Niemand geïnteresseerd in dit passieproject? Er zijn nog 18 dagen tot het einde van de crowdfunding programma. Het zou mooi zijn als ze het streefbedrag halen!

  3. #3

    Standaard

    Nog minder dan 48 uur! Je kan ook al voor minder sponseren.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •