Onkyo receivers HDMI/Netwerk coulance regeling
http://www.eu.onkyo.com/en/customer-...am-118747.html
Heb ook een bla bla antwoordje gekregen van Onkyo, mag het niet plubliceren volgensLoss of Audio/Network Connection Customer Care Program
As part of our commitment to quality and customer service we have determined that a limited number of Onkyo Brand receivers manufactured between 2009 and 2012 may experience loss of audio or loss of network connection. This malfunction has been traced back to a defective network chip.
We deeply regret any frustration or inconvenience this situation may have caused.
To address the problem and help people who may have an Onkyo Brand receiver manufactured between 2009 and 2012 and affected by loss of audio or loss of network connection („Impacted Receiver“), Onkyo is launching a special Customer Care Program to remedy this issue. This program has three steps:
- Verify if your Onkyo Brand receiver is impacted
- If you have an Impacted Receiver, decide how you prefer to address the issue:
- Trade In
- Repair- Send us your Impacted Receiver in a prepaid box and label that we will provide at no cost to you
As part of this program we are also extending our standard limited warranty period to cover this issue: for Impacted Receivers, the warranty regarding the loss of audio or the loss of network connection will be extended through December 31, 2018, but shall in no case expire prior to the end of the statutory period for the original limited warranty or contractual guarantee, if any. All other terms, conditions and limitations of the original limited warranty shall continue to apply for the duration of the statutory period for the original standard limited warranty or contractual guarantee, if any.
Importantly, please note that the loss of audio/network connection issue will not result in harm to any connected components or speakers since the issue is contained to a single element within the affected receivers.
To determine if your Onkyo Brand receiver is an Impacted Receiver and thus eligible under this Warranty Extension Program please click here
Questions? Please also check our FAQ Customer Care Program (English).
We thank you for your loyalty!
Onkyo again apologizes for any inconvenience this may cause and will provide the repair of affected Receivers as expeditiously as possible.
Do you require assistance - or have any questions? Please get into touch:
- For customers from UK, France, Germany and Scandinavian countries: +49-8142-4401111
- For customers from other countries, please contact our distributor in your country: Distributor-Finder
- Or send an email with your inquiry to customercare-program@eu.pioneer.onkyo.com
zinnen onderin het berichtje, maar het komt er in het kort op neer:
Het spijt ze dat ie een defect heeft, U heeft 2 jaar garantie, na het lezen van de
klacht, raadzaam om het apparaat naar een service center te brengen, met
een link naar de service centers. Neem contact op met het service center en
maak een afspraak met het service center....
Tante is binnen 3 maanden na aankoop al bij dat service center geweest, ze
had toen last van geheugen verlies, dus tante is bekent daar.... ik ook, kan de
bon helaas niet meer vinden, zal maandag wel even bellen of ik aanmerking
kom voor dat HDMI probleem oplossingsplan van Onkyo.
Had overigens in de 3e mail naar Onkyo wel gemeld dat ik zeer teleurgesteld
was in hun houding dat ze geen antwoord hadden gegeven op mijn 2 eerdere
berichten en dat ik mijn teleurstelling daarvan ook kenbaar zou maken op
een forum in nederland. Tevens gemeld dat ik een ander merk genomen had
dat wel in nederland en in het nederlands bereikbaar is....... en dat met mijn
simpele kennis van het engels
Nu was het natuurlijk wel zo'n bla bla antwoord van Onkyo, maar niet zo erg
als wat Warner Bros. doet, die hebben gewoon 100% schijt aan je en ze
geven van Onkyo tenminste nog een verwijzing, je moet het natuurlijk wel
weer zelf gaan proberen op te lossen..... ik wil namelijk geen dubbeltje
gaan uitgeven meer uitgeven aan tante, dat ze al na 6 jaar geen beeld
meer doorgeeft is gewoon veel te vroeg voor een toendertijd dure en
toen ook highend receiver volgens het toenmalige HET (Home Entertainment
Today) waar tante in een test er het beste uitkwam van nog 4 of 5 andere
receivers.
Ben benieuwd wat ze in Mijdrecht gaan vertellen in opdracht van Onkyo...
Houd jullie wel op de hoogte, dat is wel zo eerlijk, wil Onkyo best een kans
geven... 6 jaar is ook veel te snel, al heb ik ergens gehoord dat de 875 niet
echt veel issues had met de HDMI boards.
Overigens, mijn Denon 1801 was toen 10 jaar oud toen zij nog steeds optimaal
werkend werd vervangen door de Onkyo, dat was om over te stappen
naar HD audio, immers de Denon had toen nog geen HDMI etc etc.