Op dit moment heb ik nog een Philips televisie uit 2008 (37PFL9603). Ik ben daar nog steeds zeer tevreden mee. Echter heeft Ziggo besloten in de komende twee jaar de analoge televisie uit te faseren op de kabel. Ik ben 1 van de weinigen die nog steeds analoog kijkt. De redenen hiervoor zijn simpel: ik kijk niet heel veel televisie (en heb derhalve geen behoefte aan al die extra zenders) en heb geen zin in een extra mediabox (Horizon) om televisie te kunnen kijken. Mijn televisie heeft echter alleen een DVB-T tuner en geen DVB-C. Daarnaast gebruik ik (vooral mijn vrouw) nog een DVD-recorder om af en toe een televisie programma op te nemen.
Daarom ben ik me wat aan het orienteren voor een vervangende televisie ter vervanging van mijn huidige om toch televisie te kunnen blijven kijken wanneer Ziggo besluit in mijn regio het analoge signaal te stoppen.
Ik heb op dit moment een paar basale eisen waaraan de televisie moet voldoen, maar heb sterk de indruk dat deze eisen nauwelijks invulbaar zijn met het huidige aanbod van televisies. Wellicht dat er een aantal mensen hier is, die toch een bepaald type of bepaalde types televisies kunnen aanraden/aanwijzen die voldoen aan mijn basale eisen. Ik heb ook al gezocht/gefilterd via de sites van Tweakers, CoolBlue en Bol, maar daar komt in eerste instantie niets bruikbaars uit op een aantal modellen na die inmiddels niet meer leverbaar lijken te zijn.
Mijn basale eisen:
- DVB-C tuner (mogelijk twee om alsnog op te kunnen blijven nemen wanneer we dat willen)
- 4K (UHD) resolutie (wil nog even niet kijken naar ondersteuning voor Dolby Vision of HDR+, om de keuze niet te veel te beperken)
- 3D ondersteuning (liefst passief, maar als er actieve systemen zijn wil ik die eventueel wel overwegen).
Zijn er mensen die weten of er nog televisies worden gemaakt/verkocht waar de bovenstaande eisen door ingevuld kunnen worden?