Oorspronkelijk gepost door
DVDProfilersFilmgek
Zo, tijd voor een kleine update hier, is al weer even geleden dat ik hier wat op het forum heb gepost, wel ondertussen zo nu en dan wat gelezen op het forum.
Heb ook nog steeds contact met enkele leden van dit forum, al is Geoffrey momenteel helaas een beetje in de lappenmand, beterschap vriend.
Nog steeds actief? Ja, zelf nog steeds actief en koop ook nog steeds af en toe een Blu ray of UHD, maar wel heel veel minder dan vroeger, dit
omdat mijn opslagruimte niet oneindig is en omdat de heren schijfjesverkopers ons als klant hier in Nederland niet echt serieus nemen. Het overgrote
deel koop ik dan ook in het buitenland, goedkoper en vaak wel met knappe audio track en dan denk ik met name aan de nep "BeNeLux" uitgaven
van WB die niets meer en minder gewoon de Franse ...... uitgaven zijn, en waarmee we het voor de Fransen goedkoper maken en hier de hoofdprijs
voor moeten betalen. De MM heeft ons ook behoorlijk in de steek gelaten, eerst de markt kapot gemaakt en daarna het aanbod steeds verder ingekrompen,
het is nu zoeken bij de meeste MM's en dan vind je na het gevraagd te hebben nog ergens een klein rekje waar ze een paar veel te dure aanbiedingen hebben.
Men kan wel stellen dat de Nederlandse markt zo goed als weg is, mis het wel het in de bakken graaien bij de toenmalige Free Recordshops, V&D's, Fame
van Leest etc etc, maar ja, het is niet anders.
Beameren doe ik ook nog steeds, heb zelfs 3 dezelfde beamers en momenteel verkeren die alle 3 in uitstekende en werkende conditie, mocht er dan ook
eens een keer een lamp ploffen, dan is het binnen 5 minuten opgelost om een andere startklare beamer er voor in de plaats te zetten, toch kijk ik momenteel
haast niet meer via de beamer, al staat alles startklaar om er 3D mee te kijken, heb momenteel zo'n 400 originele 3D uitgaven en die wil ik toch nog wel
eens voor de 2e of 3e keer of meer bekijken.
Oh.... waar kijk ik dan wel tegenwoordig mijn films en series op..... gewoon een 85inch 4K TV met HDR en Dolby vision, ben ik toch weer een klein beetje
met de tijd meegegaan. Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik niet van het lasogen veroorzakende HDR en Dolby geweld houd, het is gewoon veel te fel en
doet gewoon pijn aan de ogen. Mag ook nog graag mijn oude series op DVD wel terugkijken, gaat best wel lekker op de TV en dan gewoon in de movie
setting en de licht donker regeling niet op standje ik zal je de ondertiteling even inbranden op je netvlies. De TV is er mede gekomen ivm met het bedieningsgemak
met betrekking tot Apps en de werking daarvan, het gaat natuurlijk prima met de beamer en de Apps van een blu ray speler, maar met de Apps van de TV gaat het
allemaal net even wat soepeler en werkt het allemaal net even beter. Het geluid gaat via de HDMI (ARC) naar de geluidsinstallatie en dat werkt, als de HDMI
aansluiting van de TV tenminste zin heeft, allemaal prima. Wederhelft is ook blij met de oplossing, er kan nu met meer omgevingslicht gekeken worden en dat is
met een beamer wel eens lastig. De TV is er mede gekomen door de prijsval die de grote apparaten hebben gemaakt, betaalde je een paar jaar geleden nog
zo'n 10.000 euro voor een 85inch gevalletje(maar dan wel met 3D) nu is dat al voor rond de 3000 euro en zelfs veel minder te realiseren.
Nog steeds een liefhebber van de hobby, maar nu dan wel met Netflix, Prime en Disney+ abbo's erbij, heb gelukkig ook veel meer vrije tijd gekregen om van de hobby te
genieten en kan dan ook weer eens op mijn gemak van mijn verzameling genieten, al zal ik niet alles van de ruim 4000 titels nog een keer in 1 van de spelers stoppen.
Wens u allen heel fijne feestdagen en veel film/serie genot in deze lange donkere dagen