Boven de €150 moet je naast btw ook nog invoerrechten betalen, was altijd al zo, maar wel pas als het aankoopbedrag voor btw boven dat bedrag komt, in dit geval geldt dat volgens mij dus niet. Wel btw betalen maar geen invoerrechten.
Boven de €150 moet je naast btw ook nog invoerrechten betalen, was altijd al zo, maar wel pas als het aankoopbedrag voor btw boven dat bedrag komt, in dit geval geldt dat volgens mij dus niet. Wel btw betalen maar geen invoerrechten.
Geldt de grens van € 150,00 m.b.t. het verschuldigd zijn van invoerrechten voor het totale bedrag dat de webshop je in rekening brengt, dus inclusief verzendkosten? Of alleen het artikelbedrag (dus zonder verzendkosten)? Dat laatste was altijd het geval voor zendingen tot 22 euro.
TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max
Als ik het voorbeeld van bpost zie is dit inclusief de verzendkosten.
Ik vergat trouwens nog 30% extra aan te rekenen voor die Collaboration Box, aangezien ik vermoed dat de Via Vision store niet aangesloten zal zijn voor die 1-lock. Komt erop neer dat de box dus ongeveer 300 euro zal kosten in totaal. Misschien dat ik hem toch ga cancellen. De kans is vrij groot dat Arrow of Eureka deze in de UK ooit zal uitbrengen.
Laatst aangepast door jurgen42u : 30-06-2021 om 23:13
Ik heb pas ontdekt dat drie Blu-rays die ik besteld had op Amazon van externe verkopers van buiten de EU komen. Dat zag ik uiteindelijk pas als ik ging kijken naar de bedrijfsgegevens van de verkopers, alledrie uit de VS, zonder dat daar ergens iets van op de productpagina's of bij het winkelmandje stond vermeld.
Als ik elke bestelling bekijk is het onduidelijk of er nu BTW en inklaringskosten aangerekend zijn of niet. De aankopen zijn bij EU Amazon winkels dus het lijkt me logisch dat ze verplicht zijn dat aan te rekenen. Ik ben zeer benieuwd wat dat gaat geven met douanekosten, ik laat het zeker weten.
Geen enkele webshop buiten de EU is verplicht BTW in rekening te brengen. Dat staat ze vrij. Als ze het niet doen, betaal je in Nederland nog BTW en inklaringskosten. Inklaringskosten betaal je alleen als de webwinkel GEEN BTW heeft geïnd. De hoogte van de inklaringskosten schijnt per vervoerder sterk te verschillen. Amazon UK is vandaag pas begonnen met BTW innen, dus als je gisteren (of eerder) iets hebt besteld, en het is nog niet bezorgd, dan zul je BTW en inklaringskosten moeten betalen.
Laatst aangepast door Johan1967 : 01-07-2021 om 11:27
Kreeg een mailtje van Invada Records, een soort van UK boetiek muziek label, dat zij het met hun transporteurs hebben geregeld dat er voor EU klanten geen extra kosten bijkomen.
Gisteren bij amazon UK wat besteld, blijkbaar wordt de VAT er niet meer vanaf gehaald en worden de douanekosten er niet meer bijgeteld. Het heft elkaar ook wel een beetje op maar wel vreemd. Mijn pakje is deels onderweg, dus we zullen zien wat er gebeurt....
Is een optisch iets. Bestel je nu iets wat in de UK GBP 16,99 kost, dan is dat bij afrekenen GBP 17,13 (dus inclusief de NL BTW). Boven 22 euro geldt hetzelfde. Er staat dus geen import deposit fee meer, maar de NL BTW is wel degelijk verwerkt. Eigenlijk zoals voor de Brexit.
Inderdaad, ik heb die bevestiging ook uit een chat met een amazon medewerker dat er echt geen extra kosten bijkomen. Was trouwens een aankoop onder de €150.
Ik hoop het. Het is natuurlijk ook afwachten hoe de kwaliteit is. Misschien als iemand ze binnen heeft dat ik nog van gedachten verander, maar de kans is wel aanwezig dat het dan uitverkocht is.....