Gerco, ik heb dit precies zo geprobeerd, en aangegeven wat er gebeurt (conclusie: lost niets op):
Stonden al ingeschakeld
Gedaan[*]Schakel de receiver uit.
Nee, dat zie ik niet, er zijn die drie eerder genoemde opties bij audio-out:[*]Open in het menu van de TV en ga naar de instellingen voor de uitvoer van geluid. Je ziet daar als het goed is staan dat het geluid via de optische kabel of de luidsprekers uitgestuurd wordt.
- tv luidsprekers
- hdmi-geluidssysteem
- tv luidsprekers uit
Heb deze stappen geprobeerd met al deze opties als uitgangsniveau (maar bij hdmi-geluidssysteem kiezen geeft hij meteen de melding 'Kan niet schakelen etc')
Dat zou mooi zijn maar er gebeurt niets, schakel dan naar TV/CD ingang van de Onkyo, maar geen geluid en geen melding, behalve als ik weer (handmatig) naar optie hdmi-geluidssysteem op de tv ga, dan krijg ik meteen die foutmelding (maar geen geluid uiteraard). Waar zou ik dan 'de mogelijkheden voor ARC' te zien moeten krijgen? Op de tv of op het display van de Onkyo-receiver?[*]Schakel de receiver in en als het goed is krijg je na even te wachten, de mogelijkheden voor de 'ARC' te zien en kun je ergens in het menu kiezen voor "HDMI Geluidssysteem". Wanneer je deze gekozen hebt, kan de 'ARC' gebruikt worden als de TV en de receiver ingeschakeld zijn.
Ik heb nooit alleen de tv aan, ik kijk tv altijd via de receiver, met Logitech Harmony wordt alles tegelijk ingeschakeld (maar ook als ik alles los doe zoals hier boven levert dat geen resultaat). Heb de optische kabel ook al losgehaald om te kijken of dat nog iets uitmaakte, maar helaas.Wanneer alleen de TV aan staat, zal de TV het geluid via de luidsprekers van de TV weergeven en/of naar de optische uitgang sturen.
Om wanhopig van te worden...