DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!
En zonet bevestigd, ook Spider-Man Across the Spider-Verse heeft zowel NL audio als ondertiteling op zowel DVD, BR en UHD en NL samenvatting op de hoes, release 11 september.
Ik ben eigenlijk benieuwd wat Sony gaat doen met Outlander seizoen 7 deel 1.
Soms is Disney door fans over te halen tot een release, in dit geval van Prey.
https://x.com/dannytrs/status/169220...9MzzsZCFU-8hsQ
Verrassende aankondiging maar niet minder welkom.
Grappig dat het bericht dat het feit dat Disney een aantal Disney+ exclusive series zoals Wandavision nu wel gaat uitbrengen op fysieke media, een beetje haaks staat op zo'n strategie om de verkoop in Australië te stoppen. Het beleid is mij nog niet duidelijk welke kant het op gaat.....
Misschien dat dit besef aan het doordringen is bij Disney. Als je al je geld op streaming inzet, en blijkt dat dit niet zo rendeert, dan is het misschien handig om een alternatieve markt achter de hand te hebben (in de vorm van fysieke media) waar de omzet misschien lager is maar waar wel winst gemaakt wordt.
Australië is een raar land, iets meer inwoners dan NL maar de grootte van een continent. Afstanden zijn dusdanig dat gesleep met fysieke producten hoe dan ook duur is, en streaming vele malen efficiënter als de kabels eenmaal liggen. En fysieke markt was daar al heel lang afwezig, de tijden van HMV en EzyDVD stammen echt uit de jaren ‘00. Ben er in de jaren ‘10 twee keer lang geweest en toen was er in Sydney (inwonersaantal zo ongeveer de hele randstad) alleen nog de JB Hifi die wat aan fysieke dragers had en dat is ook al 8 jaar geleden. Voor die relatief geringe markt moet je als filmmaatschappij dan je hele fysieke assortiment beschikbaar hebben met landspecifieke hoezen en leeftijdslogo’s etc.
En men veronderstelt hier dat de fysieke markt wel winstgevend is itt streaming, maar ik kan daar geen betrouwbare cijfers over vinden. Omzet zegt niets over winst. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dat een winstgevende bussiness is. Tegenover iedere goedverkopende (relatief dan in deze tijd) fysieke uitgave staan m.i. honderden titels die niet of nauwelijks verkopen, zelfs niet in uitverkoopbakken (die er ook nauwelijks zijn omdat er geen winkels meer zijn).
Laatst aangepast door Oakey : 22-08-2023 om 19:54
Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II