Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 44 worden weergegeven.

Discussie: PlayStation 5 Pro

  1. #1

    Standaard PlayStation 5 Pro

    Nieuws en specs die je misschien met een korrel zout moet nemen, maar toch:

    https://www.manners.nl/gta-6-playstation-5-pro-ps5/

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Nieuws en specs die je misschien met een korrel zout moet nemen, maar toch:

    https://www.manners.nl/gta-6-playstation-5-pro-ps5/
    Ben blij dat er tegen die tijd een Pro model komt.Ik ben met deze generatie al zo gewend om games in 60fps te spelen.
    In 2024 dan zitten de huidige consoles al aardig tegen hun limiet denk ik zo.Als je iemand bent die prima kan leven met een framerate van 30 dan is een upgrade niet meteen nodig.

    Als ik straks GTA6 in 30fps moet spelen dan voelt dat als 10 jaar terug.

    Microsoft zal wel met een Series X2 komen denk.

    Dit nog: Er is nog niets officieel bevestigd.
    Laatst aangepast door jeroeni : 13-12-2023 om 12:47

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    De Pro is aangekondigd en komt op 7-11. Prijs is 800 euro en zonder diskdrive of zelfs een stand. Laat maar zitten

  5. #5

    Standaard

    Komt er inderdaad nog €120-150 bij als je beide wilt. Nee, ik hou het bij mijn gewone PS5. Echt belachelijk dit.

  6. #6

    Standaard

    Zonder Blu-Ray speler, niet geheel onverwacht, eerlijk gezegd.

    Ik vraag me af of de volgende generatie überhaupt nog een speler zal hebben.

  7. #7

    Standaard

    Ik ben bang dat de PS5 die ik nu heb ook mijn laatste wordt.
    Mijn god wat een prijs 800 euro en dan geen keuze voor een disc versie.
    Ik hou er niet zo van dat je in een hoek gedrukt wordt om alles maar digitaal te kopen.
    Digitaal is in mijn gevoel (en vele met mij) niet echt van jou, je hebt het in bruikleen totdat je het niet meer kunt downloaden om de een of andere reden.
    Een fysieke disc met mooie cover heb ik graag in de kast staan, zodat ik hem altijd kan pakken om te spelen of om te bekijken als het een film betreft.
    Tegen de tijd dat alles digitaal word heb ik een erg mooie collectie opgebouwd, die heb ik nu al eigenlijk.
    Ik ben trots op mijn mooie PS5 die ik een rode behuizing hebt gegeven.



  8. #8

    Standaard

    En het grappige dat de meeste gamers gewoon volledige backward compatibility willen tot PS1, geen fidelity mode of de AI van PlayStation. En natuurlijk gewoon een disc drive. Maar niks van dat alles, alleen maar betere specs zonder echt goeie games. Sony is echt zwaar aan het verzaken.

  9. #9

    Standaard

    800 zag ik niet aankomen.Voor een digital had ik 650 verwacht.

    Verwacht dat Death Stranding 2[exlusieve Sony game] en andere games in 2025 daar leuk gebruik van gaan maken dus tot die tijd heb ik geen haast.Ga me de rest van het jaar niet vast zetten voor iets waar ik nog geen plezier uit kan halen.

    Conclusie voor nu: Nog geen haast.

  10. #10

    Standaard

    PlayStation 5 Pro Console - Reveal Trailer

  11. #11

    Standaard

    De berichten die ik zo op het web lees zijn niet mis.Dan zijn er mensen die zeggen je kan beter aan PC gaming gaan beginnen maar dat is toch wel een stuk duurder.
    Maar goed ik ga Sony op dit gebied absoluut niet verdedigen hoor.Het grote probleem is dat je voor 800 geen disc versie hebt.

    Alles is/lijkt op moment duur.Van een tas vol boodschappen bij de AH word je ook niet vrolijk.
    Laatst aangepast door jeroeni : 11-09-2024 om 14:04

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dit berichten die ik zo op het web lees zijn niet mis.Dan zijn er mensen die zeggen je kan beter aan PC gaming gaan beginnen maar dat is toch wel een stuk duurder.
    Maar goed ik ga Sony op dit gebied absoluut niet verdedigen hoor.Het grote probleem is dat je voor 800 geen disc versie hebt.
    Tja, het is een beetje een optelsom, want het enige dat de Pro echt voor zich heeft is de snellere GPU. Maar dan nog, dan moet je wel een TV hebben die dat weergeeft, net als VRR. En er zijn gewoon te weinig écht goede games op het moment die die 800 euro waar kunnen maken. En dan nog steeds, geen discdrive. Dat zou geen probleem zijn maar dan moet je al aan een extra SSD en dan ben je ook zo 200,- verder. Sony had met de PS 4 Pro echt iets onderscheidend dat laagdrempelig was, en dat heeft deze 5 Pro gewoon niet.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tja, het is een beetje een optelsom, want het enige dat de Pro echt voor zich heeft is de snellere GPU. Maar dan nog, dan moet je wel een TV hebben die dat weergeeft, net als VRR. En er zijn gewoon te weinig écht goede games op het moment die die 800 euro waar kunnen maken. En dan nog steeds, geen discdrive. Dat zou geen probleem zijn maar dan moet je al aan een extra SSD en dan ben je ook zo 200,- verder. Sony had met de PS 4 Pro echt iets onderscheidend dat laagdrempelig was, en dat heeft deze 5 Pro gewoon niet.
    Heel die presentatie was toch ook zwaar bout.Het klote van alles is dat Sony niet snel iets terug draait.
    We doen het voorlopig lekker met wat we hebben joh.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Heel die presentatie was toch ook zwaar bout.Het klote van alles is dat Sony niet snel iets terug draait.
    We doen het voorlopig lekker met wat we hebben joh.
    Ja joh, op dit moment speel ik het meest op de PS4 Pro omdat die nu het meest handig gepositioneerd staat en de Xbox360

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ja joh, op dit moment speel ik het meest op de PS4 Pro omdat die nu het meest handig gepositioneerd staat en de Xbox360
    Mijn planning: Als ik met Astro en Star Wars klaar ben dan ga ik weer opnieuw met de Metal Gear Solid HD collection beginnen.Straks ff die oude PS3 van stal halen.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Mijn planning: Als ik met Astro en Star Wars klaar ben dan ga ik weer opnieuw met de Metal Gear Solid HD collection beginnen.Straks ff die oude PS3 van stal halen.
    Hahaha, briljant

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ik ben bang dat de PS5 die ik nu heb ook mijn laatste wordt.
    Mijn god wat een prijs 800 euro en dan geen keuze voor een disc versie.
    Ik hou er niet zo van dat je in een hoek gedrukt wordt om alles maar digitaal te kopen.
    Digitaal is in mijn gevoel (en vele met mij) niet echt van jou, je hebt het in bruikleen totdat je het niet meer kunt downloaden om de een of andere reden.
    Een fysieke disc met mooie cover heb ik graag in de kast staan, zodat ik hem altijd kan pakken om te spelen of om te bekijken als het een film betreft.
    Tegen de tijd dat alles digitaal word heb ik een erg mooie collectie opgebouwd, die heb ik nu al eigenlijk.
    Ik ben trots op mijn mooie PS5 die ik een rode behuizing hebt gegeven.


    Ook als je digitaal gaat is deze prijs niet oke.Sony komt hier niemand op een aardige manier tegemoed.
    Mocht ik in 2025 de console kopen dan nog vind ik heel dit gebeuren waardeloos.Ik heb een paar maanden geleden een tv gekocht die alle nieuwe opties voor gaming aan boord heeft dus uiteindelijk kan ik hier straks! niet omheen.

    Het ding is dat ik Playstation al een tijdje het leukste platform vind.

    Zeg het nogmaals:Voor dat bedrag heb je echt geen leuke gaming PC.En Xbox is voor mij geen optie meer.

    Ga deze maanden de games van nu en wat retro spelen.Ergens in 2025 ga ik pas denken aan een Pro.

    Ik hoor jou nooit over 30 of 60fps enzo dus volgens mij kan jij die Pro missen als kiespijn.
    Laatst aangepast door jeroeni : 11-09-2024 om 16:28

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ook als je digitaal gaat is deze prijs niet oke.Sony komt hier niemand op een aardige manier tegemoed.
    Mocht ik in 2025 de console kopen dan nog vind ik heel dit gebeuren waardeloos.Ik heb een paar maanden geleden een tv gekocht die alle nieuwe opties voor gaming aan boord heeft dus uiteindelijk kan ik hier straks! niet omheen.

    Het ding is dat ik Playstation al een tijdje het leukste platform vind.

    Zeg het nogmaals:Voor dat bedrag heb je echt geen leuke gaming PC.En Xbox is voor mij geen optie meer.

    Ga deze maanden de games van nu en wat retro spelen.Ergens in 2025 ga ik pas denken aan een Pro.

    Ik hoor jou nooit over 30 of 60fps enzo dus volgens mij kan jij die Pro missen als kiespijn.

    Welke tv heb je gekocht?
    Ik let wel op die 30 en 60 in mijn av zit een speciale 120 aansluiting.
    Of mijn tv dat hebt dat weet ik niet.
    Mijn broer heeft net een nieuwe Samsung tv gekocht, en mijn god wat een beeld die heeft game HDMI die 4K 120FPS kan doorgeven.

    En inderdaad een game pc is veel duurder, die van mij was 1890 euro.

    Ik heb ook de PS4 pro gehad toen in een leuke actie bij game mania mijn gewone PS4 omgeruild met korting op de pro versie.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Welke tv heb je gekocht?
    Ik let wel op die 30 en 60 in mijn av zit een speciale 120 aansluiting.
    Of mijn tv dat hebt dat weet ik niet.
    Mijn broer heeft net een nieuwe Samsung tv gekocht, en mijn god wat een beeld die heeft game HDMI die 4K 120FPS kan doorgeven.

    En inderdaad een game pc is veel duurder, die van mij was 1890 euro.

    Ik heb ook de PS4 pro gehad toen in een leuke actie bij game mania mijn gewone PS4 omgeruild met korting op de pro versie.
    Die heb je al gezien in dit topic:https://allesoverfilm.nl/forum/showt...update-43QN93C naar onder scrollen.

    De films die ik op jaarbasis kijk zijn op een hand te tellen dus mijn keuze was om een scherm te pakken met een focus op gaming.Voor te gamen vind ik maat 43 fijner dan z'n groot scherm.Deze heeft VRR en kan tot 120fps.

    Ik koop altijd het liefst een model dat er al een jaar is.Dan zijn ook daar de bugs uit.

    Heerlijk schermpje om op te gamen.
    Laatst aangepast door jeroeni : 12-09-2024 om 14:20

  20. #20

    Standaard

    PlayStation 5 Pro draait PS4-games beter via verbeterde backwards compatibility:https://playsense.nl/597578/playstat...compatibility/

    Heel leuk maar om mij echt enthousiast te krijgen wil ik nieuwe games in actie zien op deze Pro.Sony gaat dit jaar met o.a. Death Stranding 2 op de TGS staan dus ik denk dat we vanaf dat moment een beter beeld van de Pro krijgen.Het lijkt me dat de Pro daar ook speelbaar is.

    Death Stranding 2: Deze game komt op zijn vroegst lente/zomer 2025.

    TGS begint op 26 sep.

  21. #21

    Standaard

    Dit ga je ook nog krijgen: Winkels gaan die losse discs drive ook nog eens in prijs omhoog gooien want die zijn er straks niet genoeg.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dit ga je ook nog krijgen: Winkels gaan die losse discs drive ook nog eens in prijs omhoog gooien want die zijn er straks niet genoeg.
    Ik las het, het risico op lage voorraden ivm runs van scalpers ligt er ook al, omdat bijna iedereen die een Pro koopt die losse discdrive wilt hebben. Al met al goed om dit alles maar eens links te laten liggen.

  23. #23

    Standaard

    Kun je altijd bij Playstation Direct nog terecht.

  24. #24

    Standaard

    De Pro gaat in november sowieso alleen bij Playstation Direct te krijgen zijn.Geloof dat je eind deze maand een pre-order kan doen.

    Voor mij persoonlijk is er dit jaar geen reden om hem te kopen.Alles wat dit najaar nog uitkomt gaat op de huidige PS5 nog netjes 60fps draaien.
    Dat bepaalde bestaande games in novemeber native-4k/60 kunnen draaien op de Pro is leuk maar voor die resolutie boost ga ik geen 800 euro betalen.

    1440p of 4K dat verschil zie ik vaak nog niet eens.
    Laatst aangepast door jeroeni : 13-09-2024 om 14:27

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    De Pro gaat in november sowieso alleen bij Playstation Direct te krijgen zijn.Geloof dat je eind deze maand een pre-order kan doen.

    Voor mij persoonlijk is er dit jaar geen reden om hem te kopen.Alles wat dit najaar nog uitkomt gaat op de huidige PS5 nog netjes 60fps draaien.
    Dat bepaalde bestaande games in novemeber native-4k/60 kunnen draaien op de Pro is leuk maar voor die resolutie boost ga ik geen 800 euro betalen.

    1440p of 4K dat verschil zie ik vaak nog niet eens.
    Sterker nog, er staan al heel wat vergelijkingsfilmpjes online tussen de 5 en de Pro, en dan voor met die "Fidelity" mode, en dan ziet bijna niemand iets van verschil, of op zn meest niet noemenswaardig (en dan ook nog eens vaak van PS4 games, zoals TLOUII -wel de remastered, maar toch-). Je ziet oa op PU al de eerste artikelen verschijnen van zgn "die hard" gamers die nu al de aankoop voor zich goedpraten door te zeggen dat deze Pro niet voor de casual gamers is maar puur voor de "technerds". Tja...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •