De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1
    BoxenMan22
    Guest

    Standaard Opzoek naar DE dvd speler voor mij :-)!!

    ik ben opzoek (weken al) naar een mooie dvd speler.

    eisen:

    GOED beeld, GOED geluid
    MOET vcd/svcd af kunnen spelen.
    REGIO vrij zijn/kunnen maken

    mijn hifi componenten:

    speakers: Klipsch Reference 5
    Amp: Unison Research Unico
    TV: Philips Breedbeeld 28PW8504

    BUDGET: 500 euro ongeveer

    welke merken komen nu aan bod?

    ik hoor veel

    Harman/Kardon DVD25
    Philips 963SA
    Marantz dv4300
    Toshiba SD520 e
    Toshiba SS510 e

    voor welke merken zou ik serieus een overweging moeten nemen?! Oh ja ik neem er natuuurlijk nog een betere SCART kabel bij (QED/Oehlbach)

  2. #2

    Standaard

    Probeer ook eens te kijken bij Pioneer. Ik vind dat die ook hele goede dvdspelers maakt die absoluut meedraaien in de top.

    Zelf heb ik de (goedkopere) dv444 van Pioneer, een hele goede.

    www.pioneer.nl

  3. #3

    Standaard

    Ik heb ook een Pioneer gekocht (DV-350) en die bevalt heel goed. Ik heb hem gekocht omdat hij net even meer kon afspelen dan de Sony NV-305 (was 2e keuze). Met name (S)VCD, DVD-R(W) en DVD+R(W) leest hij zonder problemen. Enige minpuntje vind ik dat de speler bij (S)VCD weinig tot geen info laat zien. Er wordt dan zelfs geen tijd weergegeven. Ook bij DVD kan je niet als bij Sony wisselen tussen huidige tijd, nog te spelen tijd, gespeelde tijd, etc. Dit mis ik toch wel een beetje...

  4. #4
    BoxenMan22
    Guest

    Standaard

    hoe zit het met het regio vrij maken van de Philips/Pioneer dvd spelers?!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BoxenMan22
    hoe zit het met het regio vrij maken van de Philips/Pioneer dvd spelers?!
    Volgens mij kan je ze bij de meeste winkels regiovrij kopen. Bij Media Markt kan je ze in ieder geval tegen een kleine vergoeding regiovrij laten maken. Macrovision vrij is helaas niet altijd (meer) mogelijk...

  6. #6

    Standaard

    Voor 235 euro heb je een Philips 733 (regiovrij) en deze eet alles.

  7. #7

    Standaard

    Heb een Cyberhome CH-DVD 505 besteld voor €109 en die hoop ik morgen binnen te krijgen. Deze speler kan (S)VCD afspelen evenals MP3 en andere formaten (als het goed is ) en is ook nog eens regiovrij (te maken). Zal eind deze week wel even iets laten weten
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  8. #8

    Standaard

    De Philips 963 wordt op hifi.nl uitstekend getest. Schijnt een fantastische beeldkwaliteit te geven en ook erg goed te zijn met gewone cd's af te spelen (+ SACD).
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó®
    Zal eind deze week wel even iets laten weten
    Nou, hij is perfect. Deze speler speelt echt alles af en ook nog eens in zeer goeie kwaliteit. Zoals ik al zei is ie ook regiovrij. Zeker een aanrader voor maar €110.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó®
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó®
    Zal eind deze week wel even iets laten weten
    Nou, hij is perfect. Deze speler speelt echt alles af en ook nog eens in zeer goeie kwaliteit. Zoals ik al zei is ie ook regiovrij. Zeker een aanrader voor maar €110.
    Speelt de Cyberhome CH-DVD 505 ook DivX af?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HaNZ
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó®
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó®
    Zal eind deze week wel even iets laten weten
    Nou, hij is perfect. Deze speler speelt echt alles af en ook nog eens in zeer goeie kwaliteit. Zoals ik al zei is ie ook regiovrij. Zeker een aanrader voor maar €110.
    Speelt de Cyberhome CH-DVD 505 ook DivX af?
    Deze speler speelt geen DivX af. Maar voordat jullie allemaal massaal naar de winkel vliegen :

    De kwaliteit valt tegen. Ik heb er een SVCD in gedaan afgelopen vrijdag, en die speelde ie redelijk goed af (klein stukje gekeken). Vervolgens heb ik gisteren 2 DVD's proberen te kijken, maar het contrast was helemaal verkeerd en er kwamen zwarte balken in het beeld, bij zowel regio 1 als 2 titels. Enorm irritant dus. Deze speler ga ik dus retourneren en m'n geld terugvragen.
    Misschien dat het allemaal aan deze speler ligt hoor, maar ik ben er in ieder geval niet meer blij mee.
    M'n oude speler speelt ze gewoon perfect af. Hier baal ik een beetje van.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  12. #12

    Standaard

    Zijn er trouwens wel spelers van de A-merken die SVCD afspelen? Ik ben er namelijk nog geen tegengekomen...
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  13. #13

    Standaard

    Ok, nu de Cyberhome weer werkt, ben ik er zeer tevreden over

    Duurde effe om het aan de praat te krijgen, maar het is dan toch eindelijk gelukt
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NicK Portier
    Zijn er trouwens wel spelers van de A-merken die SVCD afspelen? Ik ben er namelijk nog geen tegengekomen...
    Pioneer en Philips spelen zonder problemen (s)vcd af. Bepaalde modellen van Sony doen dit ook (misschien wel allemaal).

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NicK Portier
    Zijn er trouwens wel spelers van de A-merken die SVCD afspelen? Ik ben er namelijk nog geen tegengekomen...
    Cyberhome speelt ook SVCD af. Weet niet of je dat een A-merk vindt... ?
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó®
    Ok, nu de Cyberhome weer werkt, ben ik er zeer tevreden over

    Duurde effe om het aan de praat te krijgen, maar het is dan toch eindelijk gelukt
    Wat was het probleem?

  17. #17

    Standaard

    D.m.v. de gehackte firmware heb ik de Cyberhome volledig regiovrij kunnen maken (niet meer telkens de code invoeren). Vervolgens heb ik bij de Video instellingen RGB veranderd naar Composite. Toen werkte het. Als ik de firmware niet had geupdate was het probleem gebleven (met de oude firmware werd het beeld heel donker zodra je de code had veranderd naar R1, had de Composite optie toen ook al geprobeerd, maar werkte niet. Zelfde geldt voor R2, alleen was die weer ietsjes lichter). Nu is het beeld helder en normaal
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •